Projecte de nova estació busos Zona Universitària

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Projecte de nova estació busos Zona Universitària

Entrada Autor: metring » Dijous 08/07/2010 17:05

Aquí no ho diu, però he escoltat a Catalunya Ràdio que tenen també pensat que connecti amb Rodalies. Cosa del túnel de la Diagonal?

http://www.btvnoticies.cat/2010/07/08/l ... la-ciutat/

L’estació d’autobusos de la Zona Universitària descongestionarà l’accés a la ciutat

Actualitzat el 08.07.2010 a les 15:40
Marc Garcia

La futura estació d'autobusos de la Zona Universitària afavorirà la mobilitat de l'entrada sud de Barcelona. A més, formarà part d'un gran intercanviador amb el metro, el tramvia i els autobusos interurbans. Segons l'estudi informatiu que ha presentat el departament de Política Territorial i Obres Públiques, la infraestructura estarà soterrada a la banda muntanya de l'avinguda Diagonal.

El projecte consisteix en 13.250 metres quadrats distribuïts en tres nivells que donaria servei a una trentena de línies d’autobusos que uneixen la ciutat amb el Baix Llobregat, l’Anoia i l’Alt Penedès. Es preveu que rebi 15.000 usuaris diaris. Caldrà invertir 96.000.000 euros en la construcció.

L’estació comptaria amb un primer nivell, a l’alçada del carrer, davant de la Facultat d’Empresarials de la UB. Aquest espai es reurbanitzarà i enjardinarà per a l’ús exclusiu dels vianants. En el nivell inferior, els passatgers trobaran una sala d’espera, 27 andanes per als autobusos, a més de punts de venda de bitllets i l’oficina d’atenció al client. Des d’aquesta planta es connectarà amb un vestíbul comú amb les línies L3, L9 i L10 del metro i es podrà accedir a l’estació del Trambaix. L’últim nivell serà un aparcament de 430 places per a vehicles privats.

L’estació d’autobusos respondrà a la necesitat de millorar la circulació dels vehicles i autobusos que entren a la ciutat pel nus del Llobregat. Amb una infraestructura soterrada, els autobusos s’aturaran sense congestionar el trànsit de l’avinguda Diagonal. A més, l’oferta de transport públic a l’entrada de Barcelona pot facilitar la reducció d’ús dels vehicles privats. Actualment, l’estació d’autobusos de l’estació de Sants és la més propera a l’accés sud de la ciutat però té una capacitat inferior a la demanda.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/07/2010 17:13

metring ha escrit:Aquí no ho diu, però he escoltat a Catalunya Ràdio que tenen també pensat que connecti amb Rodalies. Cosa del túnel de la Diagonal?
Segur que sí. Vejam si per una vegada donen una visió de conjunt al TP de Barcelona i fan justícia a la intermodalitat, amb la que tant els agrada omplir-se la boca.
Des d’aquesta planta es connectarà amb un vestíbul comú amb les línies L3, L9 i L10 del metro i es podrà accedir a l’estació del Trambaix.
Si volen dir aquella a la que han posat enganyosament el mateix nom que l'estació de metro, que se n'oblidin.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/07/2010 19:49

Entre d'altres, sembla que també tindrà connexió directa amb el VAO de la B-23.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 09/07/2010 8:21

Aquí teniu l'estudi complet, que es troba en fase d'informació pública:
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... itaria.jsp

El projecte té bona pinta, realment no sembla que hi hagi tant d'espai per encabir-hi tot allò on volen fer-ho. Serà una bona manera de centralitzar els autobusos que van cap a la B-23 tot i que espero que l'estació tingui una bona sensació d'amplitud i lluminositat i que no quedi una cosa molt petita o claustrofòbica. El què no sé és quin horitzó temporal tenen pensat d'execució de les obres.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 09/07/2010 8:29

Trenscat ha escrit:Aquí teniu l'estudi complet, que es troba en fase d'informació pública:
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... itaria.jsp

El projecte té bona pinta, realment no sembla que hi hagi tant d'espai per encabir-hi tot allò on volen fer-ho. Serà una bona manera de centralitzar els autobusos que van cap a la B-23 tot i que espero que l'estació tingui una bona sensació d'amplitud i lluminositat i que no quedi una cosa molt petita o claustrofòbica. El què no sé és quin horitzó temporal tenen pensat d'execució de les obres.
Si fan una estació soterrada tipus Madrid, el resultat pot ser, lluny de claustrofòbic, espectacular i molt ordenat.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 09/07/2010 10:19

Hola,

La verdad es que algo así debería de haber estado construido desde hace años. Supongo que viene a ser algo similar a la estación de buses que hay en Sant Andreu Arenal (Fabra i Puig) pero en este caso en la zona del Llobregat.

Eso sí, seguimos cambiando el orden de las prioridades porque si pensamos que la gente vendrá en autobús realizando recorridos de entre 45 minutos y 1 hora para luego cambiar al metro y continuar con otros 45 minutos o media hora de trayecto más aún... fenómeno.

Todas las mejoras del bus en el sentido de construcción de carriles VAO, estaciones como esta que proponen, etc. las veo muy buenas, eso sí, sin dejar de lado ni olvidar que las buenas gentes de la 1ª y 2ª corona lo que deberían tener es la opción de poder entrar a Barcelona mediante cercanías.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 21/07/2010 9:49

metring ha escrit:Si fan una estació soterrada tipus Madrid, el resultat pot ser, lluny de claustrofòbic, espectacular i molt ordenat.
Entenc que deuen voler fer alguna cosa semblant a l'intercanviador de Plaza Castilla:
http://www.espormadrid.es/2008/02/nuevo ... _1751.html



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 03/05/2013 13:22

Atenció que TiS hi torna amb els projectes farònics! Santi Vila continua pifiant-la!

http://www.lavanguardia.com/vida/201305 ... elona.html



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 03/05/2013 13:29

Ferry1ac1 ha escrit:Atenció que TiS hi torna amb els projectes farònics! Santi Vila continua pifiant-la!

http://www.lavanguardia.com/vida/201305 ... elona.html
Este hombre esta mal, muy mal... Esta estación de autobuses subterránea no traerá ninguna mejora real al transporte, ¿por qué es prioritaria? Mejor que con ese dinero hagan el Tram de los santos c******, porque ahora mismo todos los buses interurbanos te dejan tirados Entre Z. Universitaria y F. Macià, al igual que el Tram. Si no hay dinero para malgastar, que mejoren la velocidad y conectividad del transporte urbano, en lugar de ahora ponerse a hacer estaciones chupiguays para que este mucho más chachi la Diagonal sin buses interurbanos por doquier.


:tomaya



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 03/05/2013 20:42

M'ha semblat entendre que de tots els autobosus que circulen per la Diagonal es treurien tots els que son interurbans i aquests pararien a l'estació subterrània (cal que ho sigui?) i d'allí enllaçar amb el metro o tranvia...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 04/05/2013 2:12

gatvell ha escrit:M'ha semblat entendre que de tots els autobosus que circulen per la Diagonal es treurien tots els que son interurbans i aquests pararien a l'estació subterrània (cal que ho sigui?) i d'allí enllaçar amb el metro o tranvia...
Correcto, ese montonal de buses interurbanos que terminan entre Z. Universitaria y F. Macià. No es que no tenga sentido esta estación, pero no aporta casi nada a la mejora de la movilidad, por tanto no tiene lógica que ahora de repente sea un proyecto prioritario. Esto me huele mal, para mi que si ésto se hace será más por algun chanchullo con la obra que porque haga falta.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 04/05/2013 11:06

No se quans autobusos circulen per la DIagonal cada dia, però entenc que deuen ser molts i, si tots acaben a aquesta estació terminal la DIagonal quedarà més buida, o fluida, millorant el moviment dels cotxes i motos. Potser hi haurà algun bus urbà que connecti auqesta estació amb les parades de la Diagonal, tantmateix com amb el metro L3 i el tranvia.
Segueixo dubtant de si cal soterrar-ho ara que, segons el presupost no sembla que sigui gaire car.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 04/05/2013 11:10

gatvell ha escrit:No se quans autobusos circulen per la DIagonal cada dia, però entenc que deuen ser molts i, si tots acaben a aquesta estació terminal la DIagonal quedarà més buida, o fluida, millorant el moviment dels cotxes i motos. Potser hi haurà algun bus urbà que connecti auqesta estació amb les parades de la Diagonal, tantmateix com amb el metro L3 i el tranvia.
Segueixo dubtant de si cal soterrar-ho ara que, segons el presupost no sembla que sigui gaire car.
I com més millori la mobilitat pels cotxes i motos menys usuaris tindrà l'autobús....
Si el problema és que la Diagonal està plena de busos interurbans se'ls ofereix un BON carril bus (lliure d'invasions per cotxes que giren a la dreta, taxis, motos i altres) es distribueixen bé les parades i se'ls fa passar pels dos carrils bus que hi ha d'entrada. La majoria de busos metropolitans no triguen gaire a desembarcar el passatge, en canvi els de llarg recorregut triguen més pels equipatges i això.

No crec que sigui important posar-los tots junts ja que entre les línies no hi deu haver molts transbords, m'explico: si vull anar a la Vall d'Aran no crec que vagi des d'Igualada a Barcelona amb bus i allà n'agafi un altre. De manera que si algú de Barcelona vol anar a Igualada sabent que ha de baixar a Zona Universitaria, a Palau Reial o a Maria Crsitina per agafar el bus ja en té prou.

Crec que centralitzar totes les parades pot facilitar les coses als usuaris ja que així no hi pot haver errors a l'hora de trobar on s'aturen els busos, però si les empreses concessionàries fan un esforç i posen la informació clara ens la podríem estalviar!



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”