Nitbus que marxen abans d'hora

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Nitbus que marxen abans d'hora

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 31/03/2011 12:32

En aquest cas, un horari massa ajustat podria ser en el tram Pl. Catalunya - Santa Coloma, perquè de Can Caralleu a Pl. Catalunya, ja dic, arriba normalment entre les x:20 i les x:25.

Sortint amb antel·lació, allò que fa el conductor és escurçar-se la seva pròpia "pausa", entenent com a tal la parada a Pl. Catalunya, que no ho és exactament.

Llavors, només m'ho explico si després es fa una pausa més llarga a l'extrem Santa Coloma, o bé si, com aventures, aquest tram estigués calculat malament, i s'haguessin d'avançar per complir horari d'arribada.

El problema és que, fent això, no només incompleixen (per avançament) l'horari d'arribada a totes les primeres parades a partir de Pl. Catalunya, sinó que deixen algú que arribi a la parada poc abans de l'horari de pas, pensant que li queden 1-2 minuts per agafar el bus, quan potser li'n queden més de 15.

El meu recorregut d'ahir, Pl. Espanya - La Verneda, podia haver passat dels molt acceptables 45 minuts que vaig trigar, vist el recorregut gens recte de l'N8 (però ja ho accepto), a 1:15 h. si no em deixo els "higadillos" per travessar corrents la Pl. Catalunya, o si l'N1 agafa un semàfor més per atzar.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/03/2011 12:41

Ferry1ac1 ha escrit:Aviam si algun dia fan alguna cosa amb la conducció dels conductors!
Quan és la tònica general de l'empresa, no cal buscar la causa als propis conductors sinó més amunt.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 04/04/2011 8:48

Se m'han avançat (m'acaben de donar resposta a la primera reclamació).

Ves per on, resulta que els horaris del sentit Santa Coloma han canviat, ves a saber quan (el meu missatge original és de l'agost del 2010), i les sortides de Pl. Catalunya ara són a les x:05, x:25, x:45 (veure imatge al fons del missatge), tot i que a les parades continuen els horaris de x:10, x:30, x:50:

Sr. XXXXXXX

Benvolgut senyor,

En relació a la reclamació formulada el passat 23 de febrer referent als incompliments horaris dels autobusos de la línia N8 que presta l’empresa TUSGSAL, li comunico el següent:

Aquesta Entitat va instar, en aquell moment, a l’empresa prestatària TUSGSAL per tal que situacions com la descrita per vostè no tornessin a repetir-se i per tal que els conductors complissin amb l’horari i l’itinerari del servei. Segons ens va informar la citada empresa els horaris que realitzen els autobusos d’aquesta línia són els correctes, però s’ha detectat que la informació que hi ha a la parada no està actualitzada. En aquests moments s’han fet les gestions oportunes a fi de procedir el més aviat possible a la correcta senyalització ja que els canals d’informació als usuaris és un dels temes prioritaris per aconseguir un transport públic que pugui assegurar una oferta integral, còmoda, ràpida i eficaç.

Lamentem les molèsties que aquest incident li hagi pogut ocasionar.

Agraïm el seu interès i col·laboració en la millora del transport públic metropolità i aprofitem l’ocasió per a saludar-lo atentament.

Imatge


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/04/2011 9:09

L'EMT, o qui sigui que s'encarregui de les parades, és incapaç d'adonar-se de la importància de la informació que hi posa? Si les administracions frisen per reduir costos, ja saben on posar-s'hi, perquè el conglomerat ATM-EMT té una relació cost (econòmic)-benefici (social) que clama al cel.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 11/07/2011 11:10

Com a curiositat, un any després d'haver-me adonat del problema (que no era pas un incompliment d'horaris com semblava, sinó una manca d'actualització dels adhesius amb els horaris a les parades), fa poc vaig agafar l'N8 a la primera parada de Via Laietana i... els horaris continuen sense actualitzar.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 12/07/2011 14:46

...I anit vaig poder comprovar que els horaris de la parada de Pl. Catalunya també continuen estant malament (x:10, x:30, x:50)

Curiosament, el meu N8 va arribar-hi ahir tard (0:25, és a dir, quan havia d'estar sortint ja), i com que hi havia força gent a la parada, va sortir a les 0:30, de manera que la impressió va ser que sortís perfectament puntual, d'acord amb els horaris de la parada, tot i que portava 5 minuts de retard, d'acord amb els horaris de la web.

Així, sempre encertarà!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 10/01/2012 16:52

Fa una setmana vaig comprovar que els horaris d'una de les parades de Via Laietana... encara són els antics :|


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 12/04/2012 16:16

Ahir a la matinada, al tornar cap a casa (després de veure el 300)......

Plaça Catalunya, espero a l'N4 (direcció Vall d'Hebron), als horaris posa que passava a les 2:10, 2:30.

Dons bé, va passar a les 2:19.

9 minuts de retard, 11 d'avançat o horaris desfasats. :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/04/2012 16:21

Això, quan era usuari més o menys habitual del Nitbus (ja fa uns quants anys, potser deu), entrava en la "normalitat".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dijous 12/04/2012 18:24

Miquel ha escrit:Ahir a la matinada, al tornar cap a casa (després de veure el 300)......

Plaça Catalunya, espero a l'N4 (direcció Vall d'Hebron), als horaris posa que passava a les 2:10, 2:30.

Dons bé, va passar a les 2:19.

9 minuts de retard, 11 d'avançat o horaris desfasats. :?
La sortida de Pl.Catalunya dir. Via Favència és .00, .20, .40



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 01/07/2012 1:00

Fran-Ikarus ha escrit:Fa una setmana vaig comprovar que els horaris d'una de les parades de Via Laietana... encara són els antics :|
Adivina, adivinanza...

Avui, en la parada de l'N8 de Via Laietana-Ramon Berenguer:

Els horaris, quins eren? Els antics, o els actualitzats?





Sí! Ho has encertat!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 23/09/2013 10:50

Tot i que aquest cop no van marxar abans d'hora, és un cas més de possible frustració. De fet, a mi em va passar un cop.

Ahir, pels volts de l'1, volia tornar a casa amb l'N8. Pujava per Via Laietana, i en aquell moment baixava un bus de TUSGSAL atapeït de gent, i amb l'indicador frontal "ESPECIAL". Òbviament (per a nosaltres, clar; per a qui no sigui de la ciutat, o no es fixi tant en la dinàmica dels transports, pot no ser-ho tant), un N8 que no podia agafar passatge després de l'origen. Cap problema; feia molt bona nit, així que anem passejant a Pl. Catalunya pel següent (si és que s'hi pot pujar, perquè després de la finalització dels actes de la Mercè es pot esperar que continuï havent molta gent)

Doncs sí, vaig poder agafar el següent, i fins i tot seure (per pur atzar, es va aturar i va obrir portes davant meu). Vam començar la ruta, efectivament sense agafar ningú, i ni tan sols parar (perquè lògicament ningú o gairebé ningú agafa el bus només per fer aquest trajecte) en tota la Via Laietana. El bus va continuar bona parte del recorregut amb molt alta ocupació, i no podia veure si quan s'aturava en una parada pujava gent, o només en baixava, i més tard tampoc no m'hi vaig fixar. En arribar a la Verneda, quan vaig baixar, ja estava força buit (inclús amb bastants seients lliures), i per això em va sorprendre que continuava amb el rètol "ESPECIAL" al davant (lateral i posterior apagats)

Això vol dir que no va agafar ningú en tot el recorregut, i em sembla força malament. Si tenim en compte que l'anterior, com a mínim, ja anava així, ves a saber quants N8 hauria de deixar passar potencialment algú que l'esperés a la part central del recorregut. A mi, de fet, em va passar un cop fa uns anys, a l'alçada de la Vila Olímpica, i en aquell cas ja no anava pas complet, perquè acabava de baixar-ne molta gent que hi anava "de marxa".

Quin protocol deu ser aquell que mou a posar l' "ESPECIAL" quan està tot ple, i no treure'l en cap moment quan ja fa estona que al bus hi cap gent? Alternativa de transport per a la gent que l'utilitza en punts "no saturats" de la línia? (no, no hi havia pas "reforç per esdeveniment especial")


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 23/09/2013 15:12

Fran-Ikarus ha escrit: Quin protocol deu ser aquell que mou a posar l' "ESPECIAL" quan està tot ple, i no treure'l en cap moment quan ja fa estona que al bus hi cap gent? Alternativa de transport per a la gent que l'utilitza en punts "no saturats" de la línia? (no, no hi havia pas "reforç per esdeveniment especial")
Podria haver ficat COMPLET, ja que a TUSGSAL, ho tenen.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 23/09/2013 19:57

Si ho tenen, doncs, serà qüestió que aprenguin/els expliquin quan utilitzar-ho... i quan canviar-lo novament pel rètol de línia normal quan ja no cal, sobretot.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 24/09/2013 1:38

Per cert, se m'havia passat el detall! El bus va arribar a Pl. Catalunya lluïnt "N8 - SARRIÀ" (es tractava del sentit Santa Coloma). "Empezamos bien". La majoria de la gent de la parada (jo entre ells) suposo que som habituals de la línia, i ja enteníem que havia de ser el nostre per força, però més d'un (era força atapeïda) potser s'endugués un ensurt pensant que havia estat 10 o 15 minuts esperant el bus al lloc equivocat.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 26/09/2013 5:29

Fran-Ikarus ha escrit: Quin protocol deu ser aquell que mou a posar l' "ESPECIAL" quan està tot ple, i no treure'l en cap moment quan ja fa estona que al bus hi cap gent? Alternativa de transport per a la gent que l'utilitza en punts "no saturats" de la línia? (no, no hi havia pas "reforç per esdeveniment especial")
El protocol de TUSGSAL, és que per recuperar un retard irrecuperable, es posa el cartell d'ESPECIAL fins que recuperis temps. Per exemple, l'altre dia a la B1, anava amb 8 minuts de retard i li van enviar al conductor per SAE: Poner codigo 101 (ESPECIAL), per recuperar-se, tenia que sortir de Fondo en 19 minuts i encara estava pujant Coll i Pujol. El de darrere estava a 3 minuts d'ell. També el cartell d'ESPECIAL s'utilitza quan el bus va complet.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 26/09/2013 9:14

Doncs, en aquest cas, ni retard irrecuperable, ja que anaven separats pels 20 minuts que marca la freqüència de la línia (o bé tots anaven retardats 20 minuts, i per tant retard irrecuperable ja de tots els autobusos de la línia fins a la fi del servei :martell1 ), ni anava complet tota l'estona.

Més que protocol, em sembla una deixadesa inacceptable si quan el bus ja té espai per a més viatgers no canvia l' ESPECIAL pel rètol normal de línia.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”