Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: awe » Dissabte 31/12/2011 7:59

josep_serre ha escrit:
m.h.t. ha escrit:Sí, però clar, amb l'excusa de les retallades ens podem anar oblidant del viatge amb el 300?

Doncs sí, perquè en aquests temps un acte així hauria de ser finançat al 100% pels participants. Això és extensible també a l'habitual sortida de l'AAFCB finançada per FGC. Per lògica, per coherència i perquè el contrari no seria just.

Hmmm... No sé quins tractes deu tenir ara com ara l'AAFCB amb FGC, però anys enrere aquest viatge no podia ésser suprimit. Si la memòria no em falla, l'AAFCB era propietària de ple dret de material històric. Davant la impossibilitat de fer front als costos del seu manteniment, l'Associació va arribar a un conveni amb FGC per tal de cedir-los el material gratuïtament, però a canvi FGC el mantenia a càrrec seu (i l'explotava a benefici propi), i a també havia d'organitzar un viatge anual gratuït per l'AAFCB. Si els termes d'aquest acord no han canviat (suposant que jo recordi bé tot plegat), aquest viatge no és "susceptible de retallades".
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
 
Entrades: 535
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 13:49
Ubicació: Tossa de Mar

Lineas 31-35-105-158

EntradaAutor: Eduardo » Dissabte 31/12/2011 13:22

Estic mirant aquestes línies a la web de TMB dins el teu bus (secció d'horari i trajectes) i ja apareixen en blanc. Algun sabeu si el seva supressió serà imminent?.
Avatar de l’usuari
Eduardo
N5
N5
 
Entrades: 130
Membre des de: Dijous 28/12/2006 10:18
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: trainman » Dissabte 31/12/2011 16:29

La crisi elimina el bus de SARFA Sant Feliu-Platja d’Aro-Santa Cristina
des 31, 2011

La crisi econòmica ha portat a suspendre la línia d’autobús interurbà que uneix Platja d’Aro, Santa Cristina i Sant Feliu de Guíxols. El servei, que va començar l’agost del 2001, tenia un cost anual de més de 560.000 euros i gairebé el 80% d’aquest anava a càrrec dels tres ajuntaments i de la Generalitat. Aquesta línia de transport públic, que ofereix 20 recorreguts diaris, deixarà d’operar amb l’entrada del 2012.

El motiu que ha portat a suspendre-la no és cap altre que “la situació d’estalvi en què ens trobem tots els consistoris lligat al fet que es tractava d’un servei deficitari. Anualment aquesta línia d’autobusos tenia 184.000 passatgers.

El servei de transport interurbà que uneix els tres pobles del Baix Empordà va fer el seu primer viatge l’agost del 2001. La nova línia es va engegar gràcies a una acció mancomunada per part dels tres ajuntaments que van signar un conveni amb la companyia Sarfa, que era qui l’operava.

L’any 2008 es va signar un nou conveni, que va suposar l’entrada de la Generalitat. El servei d’autobús interurbà entre Platja d’Aro, Santa Cristina i Sant Feliu de Guíxols té un cost anual de 567.935 euros.

D’aquests, un 78% sortien de fons públics que pagaven els tres ajuntaments i la Generalitat (en concret, 442.159 euros). El 20% restant es cobria amb la venda de bitllets i abonaments als 184.000 passatgers que l’utilitzen anualment.

El servei d’autobusos regular, que farà el darrer viatge aquest dissabte, té dinou punts de parada ordinària. Els mesos d’estiu, però, el número de parades s’incrementa fins a 22, per donar servei als diferents usuaris dels càmpings. No tots els trajectes, però, arriben fins a Santa Cristina d’Aro (per això, ja hi havia establertes diverses extensions al llarg del dia).

Els dies feiners, la línia ofereix vint recorreguts diaris. Els dissabtes se’n fan nou i els diumenges i dies festius no hi ha servei.

http://www.rsf.fm/2011/12/la-crisi-elim ... -cristina/
trainman
N9
N9
 
Entrades: 2354
Membre des de: Dilluns 02/05/2005 11:50
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Una cosa que no s'entén

EntradaAutor: Guigui » Dissabte 31/12/2011 17:43

El servei d’autobús interurbà entre Platja d’Aro, Santa Cristina i Sant Feliu de Guíxols té un cost anual de 567.935 euros.

D’aquests, un 78% sortien de fons públics que pagaven els tres ajuntaments i la Generalitat (en concret, 442.159 euros). El 20% restant es cobria amb la venda de bitllets i abonaments als 184.000 passatgers que l’utilitzen anualment.

125.776 euros dividit per 184.000 viatgers dóna una mitjana de 68 cèntims. Amb aquesta tarifa, una de dues: o s'hauria pogut esprémer una mica més el preu, o el brutal reclam de la tarifa quedava contrarestat per un traçat o horaris pèssims.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: bitxofo » Dimarts 03/01/2012 19:56

Quin dia suprimeix TMB 31, 35, 105 i 158?
Ho dic pq ahir vaig veure el 31 i avui he vist el 105!
Pensava que se suprimien el dia 1/1/2012...
:roll:
Visca el metro!!
Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
 
Entrades: 386
Membre des de: Divendres 17/02/2006 20:46
Ubicació: BCN

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: m.h.t. » Dimarts 03/01/2012 21:40

Més supressions:

LÍNIA EP4: SUPRESSIÓ DE LÍNIA

A Partir del dia 1 de gener de 2012, la línia EP4 que realitza el seu recorregut per Esplugues de Llobregat, deixarà de prestar servei de forma definitiva. Per aquest motiu el proper dilluns dia 26 de desembre de 2011 serà l'últim dia en que funcionarà.

FONT: AMB Mobilitat

Cal destacar que aquesta línia només circulava els dies festius, quan les línies EP1 i EP2 no funcionaven.


Eduardo ha escrit:Estic mirant aquestes línies a la web de TMB dins el teu bus (secció d'horari i trajectes) i ja apareixen en blanc. Algun sabeu si el seva supressió serà imminent?.
bitxofo ha escrit:Quin dia suprimeix TMB 31, 35, 105 i 158?

El proper diumenge 8 de gener. :|

TMB encara no ha publicat cap nota de premsa oficial informant sobre l'últim dia de circulació. I només en queden 5 dies. :martell2

Avui mateix m'he "acomiadat" de la 35, i li he preguntat al conductor sobre la supressió de la línia. Només sabia que la suprimeixen, però no quan. :?
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 880
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: bitxofo » Dimecres 04/01/2012 16:42

Doncs acabo de trucar a TMB i al 010 i diuen que ja no existeix el 105, quan avui l'hem vist diversos cops!!
:x
Visca el metro!!
Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
 
Entrades: 386
Membre des de: Divendres 17/02/2006 20:46
Ubicació: BCN

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: Ferry1ac1 » Dimecres 04/01/2012 19:04

bitxofo ha escrit:Doncs acabo de trucar a TMB i al 010 i diuen que ja no existeix el 105, quan avui l'hem vist diversos cops!!
:x


No m'acaba de semblar malament que l'autobús despareixi a poc a poc! Primer desapareix la informació de la línia i després la línia en si. Així no hi ha usuaris que es derivin a la línia quan falten 4 dies perquè la treguin. El que falta és una nota de premsa i cartells als autobusos i a les parades!
Ferry1ac1
N8
N8
 
Entrades: 954
Membre des de: Dimarts 14/06/2005 10:06
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Servei a demanda en lloc de línies deficitàries

EntradaAutor: m.h.t. » Dimecres 04/01/2012 22:17

josep_serre ha escrit:[...] per cert quan s'ha eliminat el bus nocturn entre Sant Sadurní i Vilafranca, per part meva primera notícia.

Llavors encara no s'havia suprimit. S'ha eliminat la passada Nit de Cap d'Any, sense previ avís, i ja han sorgit les primeres protestes.
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 880
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: bitxofo » Dijous 05/01/2012 15:18

Avui un amic meu ha tornat a veure el 105 i l'ha enregistrat amb el seu "smartphone".
Truquem a TMB ara i diuen que no pot ser, que ja no existeix...
:) xD
Visca el metro!!
Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
 
Entrades: 386
Membre des de: Divendres 17/02/2006 20:46
Ubicació: BCN

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: m.h.t. » Dilluns 09/01/2012 0:30

Avui el conductor de la 105 m'ha dit que les supressions i retallades previstes s'han aplaçat, i les línies afectades seguiran demà. :ok

També m'ha comentat que, inicialment, els canvis estaven previstos per l'1 de Gener.

Si us fixeu al web, la informació de les línies 31, 35, 105 i 158 ja torna a aparèixer. ;)

bitxofo ha escrit:Doncs acabo de trucar a TMB i al 010 i diuen que ja no existeix el 105, quan avui l'hem vist diversos cops!!
:x

I què et diran ara? Que la 105 ha ressuscitat? :D
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 880
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: m.h.t. » Dilluns 09/01/2012 22:40

ACCIONS EN DEFENSA DE LA XARXA DE TRANSPORT PÚBLIC
La Bordeta es mobilitza pel bus que va al centre el diumenge

L'operadora del servei planeja suprimir les línies 91 i 115 els dies festius
Els veïns faran protestes contra una retallada que ja van evitar fa 20 anys


Els veïns de la Bordeta tornen a estar en peu de guerra. Ara és per l'anunci de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de suprimir els diumenges i festius les línies 91 i 115 d'autobús. La primera, coneguda com la Monyos per fer el recorregut que seguia aquest personatge popular barceloní de principis del segle XX, uneix el barri de Sants-Montjuïc amb la Rambla. La segona, pertanyent a la xarxa de l'autobús de barri, és l'única que puja pel costerut carrer d'Olzinelles.

L'eliminació d'aquest transport en dies festius s'inclou en el pla de racionalització de l'operadora per estalviar aquest any 56 milions. Segons fonts de TMB, les mesures entraran en vigor «aquest trimestre», cosa que, com a mínim els veïns de la Bordeta, no estan disposats a acceptar. «Estem preparant mobilitzacions, igual com vam fer 20 anys enrere quan van amenaçar igualment amb treure'ns el 91, una retallada que llavors es va poder evitar», explica Jordi Soler, portaveu de la Comissió de Veïns de la Bordeta.

Imatge
Acte de protesta, el 1991, contra la supressió de l'autobús 91. EL PERIÓDICO

SENSE ALTERNATIVES / «Abans teníem l'opció d'anar a Urgències del Centre d'Assistència Primària (CAP) del carrer de Numància, però els van treure, i ara només podem anar al CAP de Manso, al qual només s'arriba amb el 91. Si els diumenges i festius suprimeixen l'autobús, els jubilats i la gent gran que no tingui cotxe es veurà obligada a agafar un taxi per anar al metge», explica Soler.

Entre les propostes de mobilització que estudien els veïns, figura construir un gran autobús de cartró, com ja van fer a principis dels anys 90, després del primer intent de supressió, i portar-lo en una manifestació fins al palau de la Virreina, en plena Rambla, on té l'inici la línia. També avaluen despenjar una pancarta reivindicativa des de dalt de la torre de l'església de Sant Medir.

De moment, el dia 11 forçaran una votació al consell de barri per reclamar que no desaparegui el servei. «TMB argumenta que les dues línies tenen pocs usuaris, però si és així és perquè ells mateixos l'han descuidat», assegura Jordi Falcó, un altre membre de la comissió veïnal. «La freqüència és molt baixa i la línia ni tan sols té els horaris de pas. La deixadesa amb aquest recorregut ha sigut total», prossegueix Falcó, que afegeix que s'hauria d'allargar la línia fins a la riera Blanca (límit amb l'Hospitalet), i també reduir el temps d'espera.

Imatge
Un autobús de la línia 91 arriba a la parada de Sant Medir, al barri de la Bordeta de Sants, divendres. RICARD CUGAT

ELS TANCAMENTS / A més a més del 91, les mesures de «racionalització» presentades a finals de l'any passat per l'operadora també inclouen eliminar el 58 els dissabtes i el 75 els dissabtes i festius. La supressió del servei serà total en quatre rutes més, la 31, la 35, la 105 i la 158 per ser «coincidents» o «solapar-se» amb el metro, el tramvia o altres busos.

Així mateix, tots els autobusos de barri, un total de 20 línies, deixaran de circular per tenir una «baixa demanda» els diumenges i els dies festius, a excepció del 111 i del 116, així que això del 115 no és en absolut un cas aïllat, sinó que es planteja com una norma.

FONT: El Periódico
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 880
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: metring » Dimecres 11/01/2012 13:55

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... -transport

TMB aplicarà a partir d'aquest cap de setmana les mesures de racionalització del servei de bus

El cap de setmana vinent Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aplicarà diverses mesures d'ajust al servei d'autobusos en el marc del pla de racionalització de la gestió que la companyia ha adoptat per incrementar l'eficiència i assegurar la viabilitat del sistema de transport públic de la regió metropolitana aquest any 2012.

Les mesures de racionalització adoptades busquen acostar l'oferta a la demanda real i aplicar els recursos existents a les rutes i les franges horàries en què beneficien més persones. A la xarxa d'autobusos, l'ajust de l'oferta té en compte l'evolució de la demanda i la concurrència d'altres xarxes, com ara les ferroviàries, en els mateixos recorreguts.

Baixa demanda i elevats requeriments de subvenció

Dissabte, 14 de gener, deixaran de funcionar quatre línies d'autobusos que es distingeixen pels indicadors de gestió negatius, a més de solapar-se amb altres serveis de transport públic:

- Línia 31 (Hospital Clínic - Canyelles): coincideix en un 75% amb la línia 32, que es reforça per millorar l'interval de pas, i en diferents trams se solapa amb les línies 3 i 4 de metro; la cobertura és del 30%, cosa que genera una necessitat d'aportació econòmica de 0,92 euros per validació.

- Línia 35 (Hospital de Sant Pau - Santa Coloma): el recorregut se solapa amb les línies 1, 5 i 9 de metro; té uns 700 viatgers els dies feiners; la cobertura és del 12,6% i requereix una subvenció de 2,76 euros per validació.

- Línia 105 (El Prat - Aeroport): registra una demanda escassa, de l'ordre de 100 viatgers/dia; per això té molt baixa cobertura, el 8,5%, i absorbeix una subvenció de 6,40 euros per validació; el trajecte es pot fer amb les línies 46 i 65.

- Línia 158 (Collblanc - Sant Just Desvern): se superposa gairebé completament a la línia 157 de bus i al Trambaix, i transporta uns 400 viatgers els dies feiners; el coeficient de cobertura és de l'11,1% i necessita una aportació de 3,56 euros per validació.

Ajustos en línies el cap de setmana

D'altra banda, el cap de setmana del 14 i 15 de gener entraran en vigor els ajustos d'oferta anunciats en diverses línies de baixa demanda.

- Línia 58 (Pl. Catalunya - Av. Tibidabo): no circula els festius i ara deixarà de circular també els dissabtes; el recorregut és pràcticament coincident amb la 64 i amb la L7 de FGC.

- Línia 75 (Les Corts - Av. Tibidabo): deixarà de circular tant dissabtes com diumenges i festius; aquesta línia es va crear per atendre els desplaçaments a centres escolars i l’ampliació de servei als caps de setmana ha tingut escassa resposta.

- Línia 91 (Rambla - Bordeta): deixarà de fer les quatre circulacions, amb intervals d’una hora, dels matins dels diumenges i festius; hi ha diverses línies de bus i les línies 1 i 3 de metro que cobreixen el recorregut.

El Bus del Barri torna a l’esperit original

A més, vint línies de Bus del Barri (totes menys la 111 i la 116) tornaran a circular només els feiners i els dissabtes, tal com feien des de la seva implantació fins al 2006. De fet, el Bus del Barri va ser creat per facilitar els desplaçaments des de zones de difícil accessibilitat a equipaments, que els festius estan tancats.

Aquestes línies tenen totes coeficients de cobertura baixos, entre el 3,5% i el 22%, i necessitats de finançament que oscil·len entre els 1,32 i els 10,85 euros per validació. Se n'exceptua la 111 (Tibidabo), que té un nivell d'utilització en festiu semblant al dels dies feiners, i la 116 (La Salut) perquè és la que porta més passatge i té indicadors més favorables.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: metring » Dimecres 11/01/2012 16:33

Dues bones reflexions a La Vanguardia:

http://www.lavanguardia.com/vida/201201 ... abado.html

Peret

11/01/2012 | 14:32h


Eso sí, en una empresa que tiene a un cliente captivo como TMB, se siguen gastando ingentes cantidades de dinero en promoción y autobombo. Eso por no hablar de las paridas del MouTV, los Cortometrajes, etc. Los directivos de TMB han convertido una empresa de transportes en una empresa "audiovisual"...y así va...un déficit de 400 millones de Euros. Y como premio, evidentemente siguen confirmados por el nuevo gobierno municipal.

ahg | Ver perfil

11/01/2012 | 14:25h


No me parece mal que supriman o reduzcan líneas que esten superpuestas con otras. Pero, no encuentro justo, que mientras, por una parte, van quitando estas líneas, por otra van sustituyendo autobuses que funcionan perfectamente por unos más nuevo y muchísimos más caros. Sí, contaminarán menos y harán menos ruido, todo lo que ustedes quieran, pero que no me recorten servicios/suban precios mientras gastan el dinero en comprar autobuses nuevos.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: Ferry1ac1 » Dimecres 11/01/2012 18:13

metring ha escrit:Dues bones reflexions a La Vanguardia:


Totalment d'acord amb les reflexions i agrair a TMB que faciliti dades concretes per justificar els canvis en els serveis. Això si, ja que donen els índexs de cobertura i validacions en laborables ho podrien fer també pels dissabtes. Trobo bé suprimir el 75 els dissabtes però crec que si es treu el 58 caldrà reforçar el 64.
Ferry1ac1
N8
N8
 
Entrades: 954
Membre des de: Dimarts 14/06/2005 10:06
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Informació ampliable

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 11/01/2012 18:26

Ja posats, de la mateixa manera que indiquen ràtios de cobertura i subvenció per validació, també podrien fer una relació per àrea de responsabilitat de cada directiu, amb comptes de guanys i pèrdues.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: m.h.t. » Dimecres 11/01/2012 22:50

TMB ha escrit:- Línia 35 (Hospital de Sant Pau - Santa Coloma): el recorregut se solapa amb les línies 1, 5 i 9 de metro; té uns 700 viatgers els dies feiners; la cobertura és del 12,6% i requereix una subvenció de 2,76 euros per validació.

Això era abans que fos suprimida l'antiga B20 :!: Aquests dies el seu ús ha augmentat com l'escuma (comprobat), i segur que les dades són ben diferents. Ara se n'han adonat de que és deficitària? Quan hi havia una línia que se solapaba al 70% del recorregut no calia suprimirla, i ara que no n'hi ha cap, sí? :emprenyat I en dic més. Com volen que una línia amb una freqüència de 49 minuts tingui un ús massiu? :cop Élls ja ho saben, i és el que pretenen reduïnt la freqüència paulatinament: suprimir el servei. :nono

Precissament avui he viatjat a la 35 fent el recorregut íntegre des del Fondo de Sta. Coloma fins al terminal de Sant Pau. I l'augment d'usuaris per l'absència de la B20 es nota. Ha pujat/baixat passatge a totes les parades del recorregut, excepte a una del c/Sagrera, a una del c/Clot i a una altra del c/Mallorca. Al pont sobre el riu Besòs l'autobús ja anava ple.

I ha succeït una anècdota molt il·lustrativa del què pot passar a partir de dissabte. Al Pg. de Sta. Coloma ha pujat al bus una usuària amb cadira de rodes. Pujar ha pujat, però no per la rampa del bus, doncs no funcionava. :nono L'hem pujat un dels seus acompanyants, la conductora i jo, a pes.

La conductora ens ha dit que li han donat el pitjor bus que hi havia a cotxeres. Tenia raó, era el 6609. :| L'acompanyant m'ha parlat sobre el calvari que passarà a partir de dissabte amb la supressió del 35, doncs ja tampoc tenen la B20. I també sobre la lluita, anys enrere, que va dur a terme des de l'AA.VV. per l'adaptació a PMR d'aquestes línies. També de totes les queixes i suggeriments ignorats per TMB i l'AMB, entre d'altres.

Aquest divendres hauran de presenciar com desapareix aquesta línia, sense alternativa en superfície. :nono
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 880
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: bitxofo » Divendres 13/01/2012 18:48

m.h.t. ha escrit:Més supressions:

LÍNIA EP4: SUPRESSIÓ DE LÍNIA

A Partir del dia 1 de gener de 2012, la línia EP4 que realitza el seu recorregut per Esplugues de Llobregat, deixarà de prestar servei de forma definitiva. Per aquest motiu el proper dilluns dia 26 de desembre de 2011 serà l'últim dia en que funcionarà.

FONT: AMB Mobilitat

Cal destacar que aquesta línia només circulava els dies festius, quan les línies EP1 i EP2 no funcionaven.


Eduardo ha escrit:Estic mirant aquestes línies a la web de TMB dins el teu bus (secció d'horari i trajectes) i ja apareixen en blanc. Algun sabeu si el seva supressió serà imminent?.
bitxofo ha escrit:Quin dia suprimeix TMB 31, 35, 105 i 158?

El proper diumenge 8 de gener. :|

TMB encara no ha publicat cap nota de premsa oficial informant sobre l'últim dia de circulació. I només en queden 5 dies. :martell2

Avui mateix m'he "acomiadat" de la 35, i li he preguntat al conductor sobre la supressió de la línia. Només sabia que la suprimeixen, però no quan. :?

Les de TMB no les suprimeixen fins al 14 de gener. 1er van dir 1 de gener, després 8 de gener, ara 14 de gener... Què passa? La gent protesta i no les poden suprimir? Això em semblaria bé...
Visca el metro!!
Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
 
Entrades: 386
Membre des de: Divendres 17/02/2006 20:46
Ubicació: BCN

Sobre les línies a Tarragona

EntradaAutor: metring » Dissabte 14/01/2012 0:13

http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... id=1009568

Canvis en algunes línies de transport a Tarragona

Els nous horaris entren dilluns en funcionament i formen part del pla viabilitat elaborat per l'Empresa Municipal de Transport

LAMALLA.CAT

Dilluns entren en funcionament els nous horaris del servei d'autobusos de l'Empresa Municipal de Transport de Tarragona (l'EMT). La reconversió forma part del pla de viabilitat aprovat en el darrer consell d'Administració del mes de desembre. Entre els canvis més destacats, la desaparició de les línies 83, 11, L97 i L19.

Línies que desapareixen:
Línia 83. Nord, Bonavista i Hospital Joan XXIII
Línia 11. Mercat del Camp -Tarragona. Es fusiona amb Línia 3
L97. Es fusiona amb la línia 7
L19. Entrepins - Escorpí - Pere Martell (Per Marenostrum)

Canvis en altres línies:
L1. Boscos-Goya-H.Joan XXIII. Es conserven expedicions amb més demanda i cobreix la zona de L’Escorpí i Entrepins
L.2. Nàutic-Hospital Joan XXIII. Es conserven expedicions amb més demanda
L.5 i L.85. Prat de la Riba-Sant Salvador. Els caps de setmana queden sense canvis. Es manté l’oferta actual en la major part del dia que concentra el 88% de la demanda i es redueix en les franges del vespre
L7. Manté el seu recorregut actual i incorpora el recorregut de la línia 97 en algunes expedicions fins a les Gavarres
L9. Es fusiona amb la 19
L10. Joan XXIII-Port Esportiu. Després de la línia 11 es la que té menys demanda de la xarxa. Es suprimeix un tram entre el Nàutic i el Port Esportiu que té dos viatges diaris
L24. Estació de Renfe-Zona Educacional. Es conserven expedicions amb més demanda
L54. Bonavista-Cooperativa Tarraco. Es conserven expedicions amb més demanda

Escurça horari:
L14. Imperial Tarraco-Zona educacional

Sense canvis:
L4. Pere Martell-Complex Educatiu.

Millores:
L7. Ramón y Cajal-La Floresta (Les Gavarres). El servei a les Gavarres queda reforçat amb millor freqüència
L3. Ponent amb Ramón y Cajal. A causa de la fusió amb la línia 11 es creen dues variants de recorregut, una per pujar fins el barri de Buenos Aires que quedava sense cobertura (30 usuaris al dia) i una altre per cobrir les parades de la línia 11 i de la línia 83 (60 usuaris al dia). Amplia cobertura horària i funcionarà de les 5 del matí a 0 h. És a dir, una hora més pel matí i dos hores i mitja més al vespre.
L30. És una línia exprés entre la Canonja i Ramón y Cajal per la N-340. Passa a circular tot el dia, de 7 a 20 h, amb un servei cada hora.
L9. La Móra - Pl.Imp.Tàrraco. Les parades del passeig Rafael de Casanova (Platja, Mare Nostrum, Casanova i Fortí) tenen una millora de l’oferta de serveis. S’habilita una parada nova a Altafulla 'Aiguamolls del Gaià', ubicada davant de la gasolinera que donaria servei a la zona del Gaià, els càmpings i que ha estat molt demandada pels veïns de la Móra i Ferran.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries

EntradaAutor: metring » Dissabte 14/01/2012 0:34

http://eltranvia48.blogspot.com/2012/01 ... ndreu.html

Menos autobús en Sant Andreu

Con motivo de la crisis económica, la red de transporte público se ha visto modificada con el propósito de ajustarla a la demanda actual, que aseguran ser más baja debido al incremento del paro y a la marcha de numerosos inmigrantes a sus países de origen, todos ellos usuarios potenciales que ahora se han perdido parcialmente.
No es la primera vez que la crisis sirve de excusa perfecta para hacer una serie de reformas y modificaciones que ya deberían de haberse producido antes, incluso cuando la economía iba presuntamente boyante. Ese es el problema, que en los tiempos memorables en que se decía aquello de “España va bien” ya existían toda una serie de deficiencias, déficits y malas gestiones traducidas en incorrectas y abusivas inversiones y que en la situación actual que vivimos, sumado a la mala memoria histórica que la ciudadanía acostumbra a tener, se atribuyen erróneamente a la dichosa crisis. Y lo más triste es que mucha gente se lo cree.

Ahora se va a regular la red de autobuses, una actuación que ya se debía de haber hecho antes, pero una extraña falta de valentía municipal lo impidió. No deseo en absoluto responsabilizar a la empresa TMB de la actual situación porque su propósito de reestructurar la red de transporte público de superficie para racionalizarla y mejorar la relación oferta-demanda proviene de mediados de la década anterior. Sin embargo, es la clase política quien tiene la última palabra y la que decide a instancia final los servicios que van a permanecer y los que se van a suprimir. De lo contrario, se hubiese ido implantando la ambiciosa (y a la vez controvertida) red de líneas verticales y horizontales y en el presente año el llamado Retbús de autobuses exprés, revolucionando así una estructura procedente de la primitiva red radial de tranvías.

Si bien durante las décadas de 1980 y 1990 el Ayuntamiento fue valiente y decisivo para permitir a TMB prolongar líneas de autobuses, crear nuevas y suprimir otras, especialmente con motivo de la prolongación de la red de metro, en esta última década se ha entrado, vuelvo a insistir, en una inexplicable y extraña moratoria de la que tan solo se han producido tímidas modificaciones a cambio de centrar los recursos en la modernización de la flota con unidades de nueva tecnología, piso bajo y combustibles más limpios. Lo más destacado ha sido solamente la implantación del Bus del Barri que ha permitido mayor cobertura territorial de todos los barrios de Barcelona con transporte público.

Centrándonos en el caso particular de la barriada de Sant Andreu, un sector destacado de sus vecinos se siente disgustado porque a partir del presente año pasará a depender en buena medida del metro para sus desplazamientos en detrimento del autobús, cuyo número de líneas se verá notablemente reducido y con una oferta pobre.

Recientemente, el pasado día 19 de diciembre de 2011 la reestructuración de la red del Barcelonès Nord, gestionada por la empresa TUSGSAL, ha comportado la supresión de las líneas B16 (Vall d’Hebron-Badalona Pep Ventura) y B22 (Hospital de Sant Pau-Badalona Canyadó) y la modificación del recorrido de la línea B20 por Sant Adrià de Besòs i el Poblenou.

El resultado es la desaparición en Sant Andreu de tres líneas de autobús, a la que pronto sumaremos una cuarta, la 35 (Hospital de Sant Pau-Santa Coloma), gestionada por TMB. Se puede entender la eliminación y modificación de algunos de estos servicios, pero no la de todos. Así, por ejemplo, la B16, un refuerzo de la B19 con idéntico recorrido entre los dos puntos antes indicados, es prescindible debido a que esta puede asumir el pasaje de aquella. En cambio, la línea B20, cuyo recorrido por Barcelona es similar al que hacía la línea 35 en sus años de gloria cuando esta llegaba hasta la plaza de Catalunya, la modificación por la calle de Pere IV genera serias dudas acerca de su mayor rentabilidad al circular por un territorio de baja densidad de población y en proceso de transformación urbana. Se dice que su trazado era paralelo al del metro, aunque realmente se superpondría si se efectuara por la avenida Meridiana y no por las calles Gran de Sant Andreu, Sagrera y Clot, alejadas del suburbano. La línea B22 ha sido sustituida por la nueva línea B2, de similar itinerario entre Santa Coloma y el barrio del Canyadó de Badalona, y la línea 35 ha sido presa fácil después de años de agonía con un pésimo servicio de frecuencias a 45 minutos. De este modo, el servicio de autobuses directo entre Sant Andreu y el Hospital de Sant Pau ha desaparecido. Para acceder al centro de Barcelona en autobús solo se dispone de la línea 40, cuyos intervalos de paso oscilan entre los 15 y los 20 minutos. Permanecen también las líneas 11, 73, 126 y B19, de recorridos periféricos, que sumada a la anterior da un total de cinco. Se descartarían las líneas 26, 34, 36, 60 y 62 al circular alejadas del corazón de Sant Andreu.


En definitiva, la red de metro es la que a partir de ahora en adelante deberá asumir la movilidad de los vecinos de Sant Andreu para sus desplazamientos. Aunque es innegable que con el suburbano se puede llegar a muchos ámbitos de manera directa o mediante transbordo y que la rapidez del servicio permite viajar en poco tiempo, hay que tener en cuenta el papel del autobús como medio de comunicación directo y la existencia de una demanda importante de usuarios que optan por un transporte de superficie. Para acceder al Hospital de Sant Pau se entiende que determinados colectivos de avanzada edad y de movilidad reducida les resultará mucho más cómodo el autobús que no el metro a pesar de que éste disponga de ascensores. La demanda de pasajeros entre este equipamiento hospitalario y Sant Andreu era notable, y es necesaria la recuperación de dicho tramo que ayude a compensar las recientes modificaciones. Es por ello que la A.VV. de Sant Andreu, juntamente con la Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) solicitaron a la empresa TUSGSAL una moratoria para la supresión de la línea B22 hasta que TMB asumiera el trazado. En este sentido, la línea 15 de autobús podría ser una candidata idónea para prolongar su recorrido, mejorando las comunicaciones directas de Sant Andreu con otras barriadas, pues de hecho en el Retbús se preveía una línea exprés entre l’Hospitalet de Llobregat/Collblanc con ramales hacia La Maquinista y el Bon Pastor.

Paralelamente, en la propuesta de reforma de la red de autobuses de Barcelona, se contempla la comunicación directa entre Sant Andreu y el litoral barcelonés y también con la barriada de Horta, dos temas pendientes de resolver y que continuarán siendo objeto de reivindicación.

Se espera que la finalización de las obras de construcción de la nueva estación ferroviaria de La Sagrera y la urbanización de su ámbito de influencia contribuya a una potenciación de la red de transporte público, pero todavía faltan años para hacerse realidad, posiblemente al finalizar la presente década, y Sant Andreu no debe de esperar tanto tiempo.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

AnteriorSegüent

Torna a: Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants