BKB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Re: BKB

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 26/05/2013 22:28

Els de TCC:
Transports de la Ciutat Condal BkB.pdf
(299.1 KiB) S’ha baixat 379 vegades


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 14/06/2013 22:18

Bus Turístic de Julià: Barcelona Tours:
004: Fora de Servei/Out of service


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 10/07/2013 10:33

Adolescent barceloní ha escrit:
Codis BKB BaixBusEls codis dels BaixBus se suposen que són el mateix codi i línia. Per tant, aquesta llista de codis pot no ser verídica i tenir errors. Publiquem aquesta llista "provisional" mentre descobrim tots els codis. El problema el trobem amb les línies urbanes (EP1, LH1, etc.), les quals no sabem els codis.
Alguns foraires diuen que els codis i les línies són el mateix. El problema és amb els NitBus de BaixBus: si codi = línia, el 014 seria el mateix tant per l'N14 com per l'L14.

///: Línia CF1
///: Línia CJ
///: Línia GA1
///: Línia LH1
///: Línia LH2
///: Línia PR1
///: Línia PR2
///: Línia PR3
///: Línia SB1
///: Línia SB2
///: Línia SB3
///: Línia VB1
///: Línia VB2


///: Línia 902
010: Línia L10
012: Línia L12
014: Línia L14
016: Línia L16
046: Línia L46
052: Línia L52
070: Línia L70
072: Línia L72
074: Línia L74
075: Línia L75
076: Línia L76
077: Línia L77
078: Línia L78
079: Línia L79
080: Línia L80
081: Línia L81
082: Línia L82
085: Línia L85
086: Línia L86
087: Línia L87
088: Línia L88
094: Línia L94
095: Línia L95
096: Línia L96
097: Línia L97
099: Línia L99

///: Línia N12
///: Línia N13
///: Línia N14
///: Línia N15
///: Línia N16
///: Línia N17
La cursiva vol dir que tenim problemes per saber els codis.
///: No se sap
Ja el tenim a wikibus! (falten el urbans de RosanBus): https://sites.google.com/site/wikibusca ... e-baix-bus


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 20/08/2013 20:26

Aquests dies s'estan canviant els BKB de Tusgsal. Ara, per exemple, a la B25 hi posa:

B25 Rda. St. Pere (així, en minúscules tal com escric), ocupant tot el BKB
i després es canvia i posa
B25 Barcelona (també tal com ho escric), ocupant tot el BKB

Direcció Pomar, el mateix.

A la B3, els diumenges, ja no posa només "3":

B3 LLEFIA
LES GUIXERES
i després es canvia i posa
B3 per Cementiri

De fet, el meu germà té fotos de la B3 amb el BKB nou (quan torni al setembre ja les penjaré per aquí).
No sé si hi ha més "tuses" que tinguin aquesta combinació nova.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Lion'sCity TUSGSAL
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: Lion'sCity TUSGSAL » Dimarts 20/08/2013 20:48

Hola Adolescent Barceloní!

Efectivament, durant aquest darrer mes l'empresa TUSGSAL ha estat canviant els BKB de gairebé totes les línies.
Fa dies que volia compartir la notícia al fòrum, però estic esperant a tenir fotografies de TOTS ELS BKB NOUS!!!

No només ha estat en les línies B25 i B3, sinó que hi ha moltes més línies que han canviat els seus BKB: B1, B3, B4, B19, B24, B25, B26, B27... (Crec que de moment només he vist aquestes).
NO TOTS ELS AUTOBUSOS DE CADA LÍNIA TENEN ELS BKB NOUS!!!

Jo he estat analitzant aquest canvi i he arribat a la següent conclusió:
En cas de que el canvi de BKB (El canvi de destí de la línia, "el popular botó vermell IDA/VUELTA") fos automàtic, és a dir, que estigués connectat pel S.A.E. i des de l'empresa es pogués programar perquè canviés automàticament; podria ser un bon canvi.
Per sort o per desgracia, això no és així. Crec que si al conductor se li oblida canviar el BKB al arribar al final de la línia, la gent es podia confondre d'autobús (Si que és cert que ara també es poden confondre, però amb els canvis es poden confondre més...)

Quan pugui penjaré les fotografies dels nous BKB's.
Opineu sobre que us sembla el canvi...

Salutacions,

Lion'sCity TUSGSAL



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 20/08/2013 21:22

Lion'sCity TUSGSAL ha escrit:Opineu sobre que us sembla el canvi...
A mi em sembla bé... A mi no m'interessa d'on ve un autobús, sinó cap a on va. Ara, els conductors hauran d'utilitzar el botó vermell sí o sí...

BaixBus ja va fer el canvi fa temps, i Tusgsal ho està començant a fer: estan posant els cartells amb seny, i no estàtics.

Ja seria hora que TMB comencés a canviar els seus BKB també... que fa temps que no estem a l'època dels cartells estàtics!


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 20/08/2013 22:41

Adolescent barceloní ha escrit:
Lion'sCity TUSGSAL ha escrit:Opineu sobre que us sembla el canvi...
Ja seria hora que TMB comencés a canviar els seus BKB també... que fa temps que no estem a l'època dels cartells estàtics!
Que jo sàpiga, a TB els BKB amb la destinació "haurien" de ser canviants, o sigui, que se sap que hi ha les dues versions de la posició dels noms d'origen i final en funció de si fa l'anada o la tornada. Altre cosa es que els conductors no el canviïn.

Ja prou demostrat va quedar amb el flagrant cas de la línia 27:

<Cartell d'Anada>
PL. ESPANYA
ROQUETES

<Cartell de Tornada>
ROQUETAS
PL. ESPANYA


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/08/2013 22:57

Però el tema és que l'origen és una rèmora anacrònica que ara no interessa ningú i només confon qui no coneix la línia (qui la coneix, ni s'hi fixa). Per tant, només hauria de dir "Roquetes" o "Pl. Espanya" i prou.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dimecres 21/08/2013 8:59

La colocació de l'inici i final és una rémora de l'època de cartell fixe. Coincideixo en que avui deia, amb els BKB, caldría posar sols el final, que ja dona direcció i sentit alhora. El que passa es que al xòfer li deu fer mandra més d'un cop de canviar el cartell, però es el que tenen les feines, que cal treballar.....



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimecres 21/08/2013 20:11

Ara a TUSGSAL hi han molts busos que només posen destinació ocupant tota l'alçada del BKB, però només si poses el codi 001, 002...

B1 BDN Centre

B1 <M> Pep Ventura

B1 Santa Coloma

B1 METRO FONDO

B2 BADALONA

B2 CANYADO

Etc...


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 21/08/2013 21:35

pau5321 ha escrit:però només si poses el codi 001, 002...
Tornem als codis 0xx?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Lion'sCity TUSGSAL
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: Lion'sCity TUSGSAL » Dijous 22/08/2013 15:39

Efectivament Adolescent Barceloní!
Abans del canvi de línies (19/12/2011), les línies utilitzaven els codis 0xx. A partir del 19 de desembre de 2011, les línies van passar a utilitzar els codis 4xx, tot i que aquests darrers mesos encara hi havia conductors que posaven el codi 0xx.
Ara, Tusgsal ha modificat els codis 0xx pels nous formats. Encara no estan tots canviats: tant bont punt estiguin, se'ls hi comunicarà als conductors que introdueixin novament el codi 0xx.
Per tant, ja sabeu que els autobusos que porten el nou format és per que el conductor encara posa el codi 0xx.

Hi ha una excepció: els microbusos. Els microbusos equipen un panell BKB més petit que la resta d'autobusos. Això fa que no puguin portar el nou format: l'únic canvi que es produeix en aquest tipus d'autobusos és que es canvien les lletres majúscules per lletres minúscules.

Estic preparant un document amb imatges dels nous cartells i amb la comparació de l'antic format al nou. Quan el tingui ja el penjaré!!!

Lion'sCity TUSGSAL



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 25/08/2013 19:04

Jo m'he quedat sorprès la primera vegada que vaig veure que al caseller electrònic posa només la destinació, era a la B25 l'autobús de la sorpresa, no sé si m'enteneu.

Després, el conductor ha de recordar que al final de la línia ha de prémer el botó vermell "IDA/VUELTA" sempre, ja que si no ho fa, ens confonem si no tenim experiència de la línia de bus.

Per cert, fa dies, a la Plaça Espanya vaig veure un bus de TMB (no recordo quina línia era, només que són de número 40) que posava A/TO BARCELONA.

Ah, els cartells de la B4 ensenyen el de sempre però en lletra minúscula.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 25/08/2013 19:14

Renfe445 ha escrit:
Per cert, fa dies, a la Plaça Espanya vaig veure un bus de TMB (no recordo quina línia era, només que són de número 40) que posava A/TO BARCELONA.
El 46, Aeroport - Plaça Espanya


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 25/08/2013 19:32

raulitinbcn ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
Per cert, fa dies, a la Plaça Espanya vaig veure un bus de TMB (no recordo quina línia era, només que són de número 40) que posava A/TO BARCELONA.
El 46, Aeroport - Plaça Espanya
Ja suposava que era una línia d'aeroport :) , gràcies per la informació...



scubydu
N6
N6
Entrades: 174

Entrada Autor: scubydu » Diumenge 25/08/2013 21:00

Renfe445 ha escrit:Jo m'he quedat sorprès la primera vegada que vaig veure que al caseller electrònic posa només la destinació, era a la B25 l'autobús de la sorpresa, no sé si m'enteneu.

Després, el conductor ha de recordar que al final de la línia ha de prémer el botó vermell "IDA/VUELTA" sempre, ja que si no ho fa, ens confonem si no tenim experiència de la línia de bus.

Per cert, fa dies, a la Plaça Espanya vaig veure un bus de TMB (no recordo quina línia era, només que són de número 40) que posava A/TO BARCELONA.

Ah, els cartells de la B4 ensenyen el de sempre però en lletra minúscula.
Pel que jo he vist i comprovat per Badalona, els conductor de TUSGSAL, acostumen a tenir ben present el prémer el botó de "anada i tornada". Els que passen de tot són els de TMB que mai el manipulen.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 25/08/2013 21:15

scubydu ha escrit:Pel que jo he vist i comprovat per Badalona, els conductor de TUSGSAL, acostumen a tenir ben present el prémer el botó de "anada i tornada". Els que passen de tot són els de TMB que mai el manipulen.
Cert, a Tusgsal pel que jo sé l'usen.
Per cert, aquesta tarda he vist una B3 on posava primer Llefià, en gran, i després posava Les Guixeres, també en gran.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 25/08/2013 23:50

scubydu ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Jo m'he quedat sorprès la primera vegada que vaig veure que al caseller electrònic posa només la destinació, era a la B25 l'autobús de la sorpresa, no sé si m'enteneu.

Després, el conductor ha de recordar que al final de la línia ha de prémer el botó vermell "IDA/VUELTA" sempre, ja que si no ho fa, ens confonem si no tenim experiència de la línia de bus.

Per cert, fa dies, a la Plaça Espanya vaig veure un bus de TMB (no recordo quina línia era, només que són de número 40) que posava A/TO BARCELONA.

Ah, els cartells de la B4 ensenyen el de sempre però en lletra minúscula.
Pel que jo he vist i comprovat per Badalona, els conductor de TUSGSAL, acostumen a tenir ben present el prémer el botó de "anada i tornada". Els que passen de tot són els de TMB que mai el manipulen.
Tens tota la raó: errors que jo he vist han passat amb la H6, la H12, la 16, entre d'altres.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 26/08/2013 2:50

A BaixBus si no ho canvien si que afecta ja que alguna parada con L79 Sant Joan Despí - 'Centre' té parada el que va direcció Diagonal com direcció St. Boi.

Haurien de tenir per obligació o vía GPS que quan s'apropin al destí automàticament canviin a ANADA/TORNADA segons convingui.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 26/08/2013 13:35

Avui, a la B27.

Imatge



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”