BKB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Programa BKB

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 01/01/2013 1:33

Avui he creat un mini-programa, que permet posar un codi BkB i veure el cartellet amb el origen i el destí :D . És tan sols una versió beta :? , no és de TMB ni de TUGSAL, són linies inventades. En pocs dies, el tindreu disponible a wikibus https://sites.google.com/site/wikibusca ... dels-bkb-s :)


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimarts 01/01/2013 16:32

Faríeu bé de separar la realitat de la fantasia.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 01/01/2013 16:41

Versió 2.6 del programa ja disponible! a Wikibus: https://sites.google.com/site/wikibusca ... dor-de-bkb. Molt simple d'utilitzar. :ok :D


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 01/01/2013 18:58

raulitinbcn ha escrit:Versió 2.6 del programa ja disponible! a Wikibus: https://sites.google.com/site/wikibusca ... dor-de-bkb. Molt simple d'utilitzar. :ok :D
A veure si el puc modificar per mi mateix :)



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 01/01/2013 20:00

Hi ha un secret al programa i ja ho he descobert, però no puc accedir-hi.



Lion'sCity TUSGSAL
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: Lion'sCity TUSGSAL » Dimecres 02/01/2013 13:40

Adolescent barceloní ha escrit:Tinc quatre preguntes:
  • Llavors, els BKB's que no han sofert cap modificació (B19, B23, B29, etc.) també els han reprogramat?
  • A la B3 hem vist alguna vegada el codi 472 quan puja al cementiri els diumenges pel matí.
  • Hi ha més codis especials com els que has esmentat (futbol, etc.)?
  • Per què de vegades els conductors posen els codis antics (aquest juny em vaig trobar una BD7 (codi 007)? No els haurien de suprimir?
  • Correcte! Per a que no hi haguessin confusions a l'hora d'introduir el codi al matricial (tot i que tots els treballadors tenen una llista on estan reflectits tots els codis), van reprogramar TOTS els BKB's.
  • Si, antigament el codi per pujar al cementiri era el 472 però ja fa uns 2 anys que no s'utilitza!
  • Si, a tots els autobusos hi ha uns codis (com ara: INSTITUT GUTTMAN...) que no s'utilitzen gairebé mai, però que estan programats perquè a vegades TUSGSAL fa algun servei especial. El BKB d'INSTITUT GUTTMAN és perquè abans es feia (ocasionalment) un servei que baixava els treballadors o els estudiants de l'Institut i els portava a Barcelona.
  • Hi ha conductors que utilitzen els antics codis per mil motius diversos (perquè no s'enrecorden que els han canviat, perquè creuen que en el BKB posa el mateix que amb el codi antic, perquè estan pre-jubilats o han estat de baixa i no els hi comuniquen aquests canvis...). Sobre el cas de la BD7: Aquesta línia només té un vehicle (normalment el 441). Jo conec al conductor (que gairebé sempre és el mateix, a no ser que estigui de baixa, perquè és el primer conductor que escull torn i sempre agafa la línia B7 perquè va molt bé d'horari, tens servei el cap de setmana, etc.) i li vaig comentar que perque posava 007 al matricial en lloc de 407. Em va dir que ell havia estat de baixa, i al tornar ningú li havia comunicat aquests canvis, ni li havien entregat la llista amb els codis nous. Per tant, ell continuava posant el codi antic perquè no sabia que l'havien canviat!
A veure si entre avui i demà us puc confirmar els altres codis (inclosos els codis dels serveis especials al cementiri!).
Si teniu algun dubte relacionat amb el tema no dubteu en dir-m'ho per a que us l'aclareixi.


Lion'sCity TUSGSAL



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 04/01/2013 14:07

El código BKB de la línea B7 Cerdanyola-Rubí de Sarbus es el 007. El de la 620 Ripollet-Barcelona de Font es el 001.

Y también uno de Calella Moventis, 500 CALELLA MOVENTIS.



Lion'sCity TUSGSAL
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: Lion'sCity TUSGSAL » Dilluns 14/01/2013 0:05

Salutacions!

Bé, l'ho promès és deute!

A continuació us posaré els codis BKB oficials d'alguns codis especials de TUSGSAL. Encara em queden els del servei especial al cementiri!!!
TUSGSAL
Línies diürnes

401: Línia B1
402: Línia B2
403: Línia B3
204: Línia B3 amb recorregut al Cementiri de Pomar (Diumenges i festius al matí) --> Al BKB de davant i al BKB de darrera només surt el 3, en comptes de B3!
433: Línia B33
404: Línia B4
444: Línia B44
405: Línia B5
406: Línia B6
407: Línia B7
408: Línia B8
409: Línia B9
412: Línia B12
414: Línia B14
415: Línia B15
417: Línia B17
418: Línia B18
419: Línia B19
420: Línia B20
423: Línia B23
424: Línia B24
425: Línia B25
426: Línia B26
427: Línia B27
429: Línia B29
430: Línia B30
431: Línia B31
434: Línia B34
435: Línia B35
480: Línia B80
481: Línia B81
482: Línia B82
483: Línia B83
484: Línia B84
-----------------
Línies nocturnes

600: Línia N0
601: Línia N1
602: Línia N2
603: Línia N3
604: Línia N4
605: Línia N5
606: Línia N6
607: Línia N7
608: Línia N8
609: Línia N9
611: Línia N11
-----------------
Codis especials

000: Apagar cartells (També s'apagen si s'introdueix un codi que no estigui relacionat a cap recorregut ni servei. Per exemple: 998 --> No surt res)
100: RESERVAT (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
101: ESPECIAL (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
102: METRO (Al BKB petit de darrera surt: <M>)
105: A COTXERA (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
106: --- COMPLET (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
107: INSTITUT GUTTMAN (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
108: PLAZA CATALUNYA (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
109:
(1ª Línia del BKB: METRO)
(2ª Línia del BKB: FONDO L1)
(Al BKB petit de darrera NO surt res!)
999: TUSGSAL (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
1000: BON NADAL (Per exemple: Si en el matricial s'introdueix el codi 1424, tot i que només es veuen les últimes 3 xifres, surt:
1er: B24 BON NADAL
2on: El recorregut de la línia B24
Si teniu dubtes, comenteu...


Lion'sCity TUSGSAL



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dilluns 14/01/2013 5:37

Lion'sCity TUSGSAL ha escrit:Salutacions!

Bé, l'ho promès és deute!

A continuació us posaré els codis BKB oficials d'alguns codis especials de TUSGSAL. Encara em queden els del servei especial al cementiri!!!
TUSGSAL
Línies diürnes

401: Línia B1
402: Línia B2
403: Línia B3
204: Línia B3 amb recorregut al Cementiri de Pomar (Diumenges i festius al matí) --> Al BKB de davant i al BKB de darrera només surt el 3, en comptes de B3!
433: Línia B33
404: Línia B4
444: Línia B44
405: Línia B5
406: Línia B6
407: Línia B7
408: Línia B8
409: Línia B9
412: Línia B12
414: Línia B14
415: Línia B15
417: Línia B17
418: Línia B18
419: Línia B19
420: Línia B20
423: Línia B23
424: Línia B24
425: Línia B25
426: Línia B26
427: Línia B27
429: Línia B29
430: Línia B30
431: Línia B31
434: Línia B34
435: Línia B35
480: Línia B80
481: Línia B81
482: Línia B82
483: Línia B83
484: Línia B84
-----------------
Línies nocturnes

600: Línia N0
601: Línia N1
602: Línia N2
603: Línia N3
604: Línia N4
605: Línia N5
606: Línia N6
607: Línia N7
608: Línia N8
609: Línia N9
611: Línia N11
-----------------
Codis especials

000: Apagar cartells (També s'apagen si s'introdueix un codi que no estigui relacionat a cap recorregut ni servei. Per exemple: 998 --> No surt res)
100: RESERVAT (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
101: ESPECIAL (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
102: METRO (Al BKB petit de darrera surt: <M>)
105: A COTXERA (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
106: --- COMPLET (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
107: INSTITUT GUTTMAN (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
108: PLAZA CATALUNYA (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
109:
(1ª Línia del BKB: METRO)
(2ª Línia del BKB: FONDO L1)
(Al BKB petit de darrera NO surt res!)
999: TUSGSAL (Al BKB petit de darrera NO surt res!)
1000: BON NADAL (Per exemple: Si en el matricial s'introdueix el codi 1424, tot i que només es veuen les últimes 3 xifres, surt:
1er: B24 BON NADAL
2on: El recorregut de la línia B24
Si teniu dubtes, comenteu...


Lion'sCity TUSGSAL
Què ets conductor de TUSGSAL? Com veig que has experimentat tant amb els BKB... :D


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/01/2013 9:16

Més amunt explica d'on li ve el coneixement.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 19/01/2013 18:21

Uns codis més de Font:
001: 620 RIPOLLET - BARCELONA
024: e4 EXPRÉS RIPOLLET - BARCELONA



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 23/01/2013 18:17

Ja sabem que estem parlant de codis BKB (bé, en realitat crec que tots els models de cartells electrònics segueixen el mateix procés, amb codis) només pels busos, però el tema dels trens? Com programaran els cartells electrònics de RENFE, dels Civia, dels 447, 450... i també dels FGC? Crec que no m'estic desviant del tema, si aquí parlem de programació de teleindicadors i el procés de com posar-los (codis o qualsevol cosa) doncs jo crec que pels trens de RENFE i FGC podríem dedicar el mateix temps, no? :?: :?: :?:

És la meva opinió :| , en fi...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/01/2013 18:51

Renfe445 ha escrit:Ja sabem que estem parlant de codis BKB (bé, en realitat crec que tots els models de cartells electrònics segueixen el mateix procés, amb codis) només pels busos, però el tema dels trens? Com programaran els cartells electrònics de RENFE, dels Civia, dels 447, 450... i també dels FGC? Crec que no m'estic desviant del tema, si aquí parlem de programació de teleindicadors i el procés de com posar-los (codis o qualsevol cosa) doncs jo crec que pels trens de RENFE i FGC podríem dedicar el mateix temps, no? :?: :?: :?:

És la meva opinió :| , en fi...
Doncs comença a citar-los tu, si vols....

És molt més fàcil saber el codi de programació del teleindicador d'un bus, ja que tu el pots veure quan puges a l'autobus, que el d'un tren, ja que excepte que treballis a l'empresa, en coneguis algú o hi tinguis accés a les cabines, dificilment ho sabràs.

Potser per això tampoc se n'ha parlat.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 23/01/2013 18:54

oriolp13 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Ja sabem que estem parlant de codis BKB (bé, en realitat crec que tots els models de cartells electrònics segueixen el mateix procés, amb codis) només pels busos, però el tema dels trens? Com programaran els cartells electrònics de RENFE, dels Civia, dels 447, 450... i també dels FGC? Crec que no m'estic desviant del tema, si aquí parlem de programació de teleindicadors i el procés de com posar-los (codis o qualsevol cosa) doncs jo crec que pels trens de RENFE i FGC podríem dedicar el mateix temps, no? :?: :?: :?:

És la meva opinió :| , en fi...
Doncs comença a citar-los tu, si vols....

És molt més fàcil saber el codi de programació del teleindicador d'un bus, ja que tu el pots veure quan puges a l'autobus, que el d'un tren, ja que excepte que treballis a l'empresa, en coneguis algú o hi tinguis accés a les cabines, dificilment ho sabràs.

Potser per això tampoc se n'ha parlat.
Ja, ho poso perquè ho tinguem més en compte, però de moment seguim amb la incògnita :|



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 23/01/2013 19:09

En aquest fòrum no hi ha ningú que treballi a Rodalies, oi?

Per cert, els teleindicadors del Tram també tenen lloc aquí, i a coses sobre aquests s'hi pot accedir d'alguna manera, perquè des de fora veus la cabina... Ara, mai he vist cap consola BKB ni res per l'estil... o no m'hi he fixat...

En fi...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/01/2013 19:40

Adolescent barceloní ha escrit:En aquest fòrum no hi ha ningú que treballi a Rodalies, oi?

Per cert, els teleindicadors del Tram també tenen lloc aquí, i a coses sobre aquests s'hi pot accedir d'alguna manera, perquè des de fora veus la cabina... Ara, mai he vist cap consola BKB ni res per l'estil... o no m'hi he fixat...

En fi...
N'hi ha una, a la part dreta de la consola, que surt el núm de línia i la propera parada (diria, ho dic de memòria), suposo que s'introdueix per allà la destinació.

"En fi......." sempre podeu preguntar a les empreses.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 23/01/2013 20:05

Renfe445 ha escrit:Ja sabem que estem parlant de codis BKB (bé, en realitat crec que tots els models de cartells electrònics segueixen el mateix procés, amb codis) només pels busos, però el tema dels trens? Com programaran els cartells electrònics de RENFE, dels Civia, dels 447, 450... i també dels FGC? Crec que no m'estic desviant del tema, si aquí parlem de programació de teleindicadors i el procés de com posar-los (codis o qualsevol cosa) doncs jo crec que pels trens de RENFE i FGC podríem dedicar el mateix temps, no? :?: :?: :?:

És la meva opinió :| , en fi...
Sobre això, tinc un tiet :D que treballa a Malaga com a mècanic i mantenidor de Cives. Ell suposo que sabrà, almeys a ón i/o com és posen. Si van amb codis, els codis no però ... :)


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 23/01/2013 21:41

Sobre si el Tram porta BKB's o què en porta, he preguntat per Twitter a l'empresa TRAM:
Jo, al Twitter ha escrit:Juanjo Rubio ‏@JuanjoRubio_Bcn
@TRAM_Barcelona Una pregunta: quin tipus de teleindicadors useu als trams per indicar línia i destinació? BKB, Aesys o altres? Gràcies.
La resposta de TRAM:
TRAM Barcelona, al Twitter ha escrit:TRAM Barcelona ‏@TRAM_Barcelona
@JuanjoRubio_Bcn Hl Juanjo, passarem la teva consulta al Dept. de Manteniment de #TRAM i ja et direm alguna cosa. Salutacions.
A l'espera de resposta... si n'hi ha.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 23/01/2013 22:04

Adolescent barceloní ha escrit:Sobre si el Tram porta BKB's o què en porta, he preguntat per Twitter a l'empresa TRAM:
Jo, al Twitter ha escrit:Juanjo Rubio ‏@JuanjoRubio_Bcn
@TRAM_Barcelona Una pregunta: quin tipus de teleindicadors useu als trams per indicar línia i destinació? BKB, Aesys o altres? Gràcies.
La resposta de TRAM:
TRAM Barcelona, al Twitter ha escrit:TRAM Barcelona ‏@TRAM_Barcelona
@JuanjoRubio_Bcn Hl Juanjo, passarem la teva consulta al Dept. de Manteniment de #TRAM i ja et direm alguna cosa. Salutacions.
A l'espera de resposta... si n'hi ha.
A Berlín els busos porten un sistema anomenat IBIS que és com una barreja entre el S.A.E., un anunciador de "pròxima parada" i un programador de teleindicadors:
Imatge

A veure si al tram hi ha alguna cosa semblant... o a RENFE... o fins i tot a FGC... :P



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 23/01/2013 22:12

Renfe445 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Sobre si el Tram porta BKB's o què en porta, he preguntat per Twitter a l'empresa TRAM:
Jo, al Twitter ha escrit:Juanjo Rubio ‏@JuanjoRubio_Bcn
@TRAM_Barcelona Una pregunta: quin tipus de teleindicadors useu als trams per indicar línia i destinació? BKB, Aesys o altres? Gràcies.
La resposta de TRAM:
TRAM Barcelona, al Twitter ha escrit:TRAM Barcelona ‏@TRAM_Barcelona
@JuanjoRubio_Bcn Hl Juanjo, passarem la teva consulta al Dept. de Manteniment de #TRAM i ja et direm alguna cosa. Salutacions.
A l'espera de resposta... si n'hi ha.
A Berlín els busos porten un sistema anomenat IBIS que és com una barreja entre el S.A.E., un anunciador de "pròxima parada" i un programador de teleindicadors:
Imatge

A veure si al tram hi ha alguna cosa semblant... o a RENFE... o fins i tot a FGC... :P
Doncs al tram és semblant a això, anunciador de propera parada i destí. Sense SAE :D


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”