TMB prova un bus elèctric al carrer

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Re: TMB prova un bus elèctric al carrer

Entrada Autor: sag470 » Divendres 30/08/2013 21:06

Gràcies per les fotos. Com sempre, els que no són comprats per TMB porten un vermell diferent al oficial.

Jo vaig llegir una nota de premsa de TMB que era com un leasing, un lloguer per pagar el manteniment i derivats durant 2 anys, i després opció de compra. http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... tric-flota

Veig que han canviat la carroseria del model que va estar l'any passat. És igual als 6 comprats per Arriva per a Frisia (Holanda) o un que hi ha a STIB (Bruseles) a prova.



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dissabte 31/08/2013 13:22

no me acordaba de este articulo, por lo que no es un cedido sino un "alquilado".
si es verdad como dicen que tiene 250 kms de autonomía con 6 horas de recarga, si el precio es razonable y las baterías tienen una vida razonable, para mi unos 10-12 años podía ser una alternativa.....
además se supone que se hará o montará en europa, para los que tengan cosas contra los chinos...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 31/08/2013 17:50

premixero ha escrit:ya están las fotos en http://www.miniautobusero.com y en su flickr.
La notícia concreta: http://www.miniautobusero.com/index.php ... ico-de-tmb



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 24/09/2013 9:53

TB ja esta provant l'autobús pel carrer, ho vaig veure ahir al TN i avui he vist la nota de premsa al web.
El primer autobús elèctric pur de la flota de TMB ja circula en buit pels carrers de Barcelona
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha incorporat un autobús elèctric d'última generació del model BYD K9, per posar-lo a prova en el funcionament amb passatgers durant dos anys, amb opció d'adquirir-lo en propietat si el resultat és favorable. Aquest vehicle és el primer de funcionament elèctric pur (sense motor tèrmic auxiliar i per tant sense cap tipus d'emissió de gasos) que entra a formar part de la flota de TMB.
El nou autobús va arribar a Barcelona el 30 d'agost passat, i des de primers de setembre ha estat circulant en proves sense passatgers i amb càrrega simulada, seguint els itineraris de diverses línies verticals i horitzontals. El període de proves en buit s'allargarà encara diverses setmanes, abans d'incorporar-lo al servei comercial en alguna de les línies regulars amb base a la cotxera d'Horta.
Conveni de cessió per dos anys
Segons el conveni subscrit amb el fabricant xinès BYD el març passat, TMB disposarà del K9 durant dos anys, en règim de lloguer amb opció de compra. L'acord s'emmarca en l'interès de TMB d'adoptar les tecnologies més avançades des del punt de vista ambiental per oferir un transport públic eficaç amb la millor qualitat i el menor impacte en l'entorn.
Actualment la companyia ja disposa de la flota d'autobusos més neta d'Europa, gràcies a l'aposta pels vehicles híbrids i de gas natural comprimit, i a la incorporació de filtres anticontaminants en els vehicles dièsel. En paral·lel, no deixa de sondejar el mercat a la recerca dels productes més innovadors i eficients que la indústria va desenvolupant.
Zero emissions contaminants
La prova intensiva de l'autobús de BYD permetrà contrastar si un vehicle elèctric pur, alimentat per bateries i que no emet localment gasos de cap tipus, pot assumir un servei de transport de passatgers en una ciutat com Barcelona amb prestacions semblants d'autonomia, confort i rendiment a un altre vehicle de la flota actual i amb uns costos per viatger i quilòmetre també equivalents.
L'autobús K9 és del tipus estàndard, de 12 metres de longitud, tres portes i capacitat per a uns 75 passatgers. El propulsor és un conjunt de dos motors elèctrics de 90 kW cadascun, alimentats per una bateria d'ió-liti amb nucli de ferro de 324 kWh. Segons el fabricant, el cotxe es pot carregar en cinc hores i té una autonomia de 250 quilòmetres, suficient per a una jornada de servei en una línia urbana.
En els dos anys de proves, TMB vol experimentar a fons amb la tecnologia del vehicle elèctric, per avaluar els costos reals d'operació, manteniment i infraestructura, la fiabilitat dels components, l’estalvi energètic, el guany mediambiental i el retorn de la inversió, en comparació amb un vehicle clàssic dièsel. El lloguer de l'autobús, per import d'11.580 euros mensuals, inclou el manteniment del vehicle i la possibilitat d'adquirir-lo al final del període si l'empresa considera interessant que passi a formar part de la flota de manera permanent.
Ara ens trobem que a Can TMB han llogat el bus durant 2 anys per 11.580€ al mes, o sigui, que la broma ens costarà un xic menys de 280.000€, i després, i si no el volen, ja han passat per caixa i tot això per un sol autobús. Això si, després a l'ATM no li surten els números i ens apugen els preus. :cop :cop

Ahir al TN va sortir el bus pel carrer, i em va semblar que el número que duu és un 11XX


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 24/09/2013 11:11

Ya estamos otra vez tirando el dinero a dos manos para inventos del doctor Bacterio. Esta gente deberían de dejarse de jilipolleces y mejorar esa vergüenza que es el servicio de bus, con sus no-horarios que el bus pasa cuando le da la gana, frecuencias de pena e información que no se aclara ni su madre.
¿Por qué mejor no invierten en tecnologías demostradas y que realmente aportan algo, como prioridad semafórica? Ah no, claro, que quitarnos de encima el "parada-semáforo" le fastidiaría a los sres. automovilistas su onda verde, y no es plan de andar molestando a gente de más valor que los cutres en el bus.
Increible que no haya dinero para mejorar los transportes, pero sí lo hay para juguetitos del Trias. Menudo desgobierno, y lo más triste es que seguramente vuelvan a votar a ese energúmeno. Nos lo buscamos, tu...



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dimarts 24/09/2013 14:51

També hem de veure que el "combustible" que gastará diariamente no tindrá un cost superior als 32€. (he calculat un preu industrial de 0,1€/kWh) ¿Quan costa el combustible per mitjans normals? ¿Quan s'estalviarà en diners en combustible durant dos anys? Perque si funcionen les proves els estalvis en combustibles poden ser brutals. M'imagino que aquestes coses s'ha de provar. Jo ho entenc com I+D, no com tirar els diners.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 24/09/2013 22:21

Avui davant de la ciutat de la justicia, entre la plaça cerda i l hospitalet crec que l he vist, semblava un tranvia pero amb neumatics, desde el darrera no sabies si anava o venia....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 24/09/2013 22:30

No hauràs vist un dels biarticulats de la Noxarbus?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 25/09/2013 8:52

No ho se, sols se que m'ha sorpres...tenia les rodes "carenades" (tapades) jo diria que es com el primer que surt a aquesta pagina:

http://www.miniautobusero.com/index.php ... ico-de-tmb



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/09/2013 9:00

Doncs és el biarticulat i no el bus objecte d'aquest fil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 25/09/2013 9:42

Ok, pero com portava una publi de "sostenibilitat" o algo semblant i al no haber-ne vist mai cap igual vaig pensar que era aquest.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 25/09/2013 10:59

Si el nou bus elèctric es el 1106, on son els 1103, 1104 i 1105 ????



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 29/09/2013 23:57

foronda 141 ha escrit:Si el nou bus elèctric es el 1106, on son els 1103, 1104 i 1105 ????
El 1103 es un Castrosua Tempus de 9.6m i el 1105 un ADL TataHispano Habit.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Divendres 06/12/2013 13:56

El 1106 a Via Laietana direcció muntanya el pasat dimecres dia 4/12

Imatge



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 23/01/2014 19:26

Properament TMB tindrà dos busos elèctrics més, dins del projecte ZEUS. Seran dos prototips de Irizar.
Més informació: http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... -electrics



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 26/02/2014 23:08

Una foto que vaig fer divendres passat
Imatge
http://www.flickr.com/photos/raulitinbcn/12800457543/


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 27/02/2014 17:17

No està gens malament! Hi ha fotos de l'interior?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 27/02/2014 17:40

Jo en tinc una, però la vaig fer amb el mòbil i no es veu massa bé.
Bé, el dia en què vaig fer la foto, el torn i la línia, està escrit a la foto.

Del bus aquest, no m'agrada gens l'entrada de davant, perquè sobre les rodes davanteres no hi ha finestra, hi ha les bateries. Tampoc m'agrada la part de la porta de darrere, hi ha molt poc espai.
Fitxers adjunts
IMG-20140221-WA0014.jpg
IMG-20140221-WA0014.jpg (114.58 KiB) Visualitzat 7993 cops


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dijous 27/02/2014 22:32

Cada matí me'l trobo cap allà a les 8 per la Via Laietana, fent la 45.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 27/02/2014 22:36

Renfe451 ha escrit:No està gens malament! Hi ha fotos de l'interior?
Jo tinc unes quantes del interior, vaig fer bastantes, però casi totes mogudes. Ja veuré quines estan decents.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”