Citelis i Heuliez híbrids (no-TMB) en proves per Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Citelis i Heuliez híbrids (no-TMB) en proves per Barcelona

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 25/06/2012 16:45

Cito aquí aquest missatge
m.h.t. ha escrit: Avistat l'Irisbus Citelis blanc el passat diumenge a les 20:50h, al carrer Olímpic de Sant Adrià de Besòs, fent la 44 en buit. Va passar uns 15 min. després del 6740 (aquest en servei).

Vaig desplaçarme fins l'Av. de la Platja per fotografiar-lo de tornada, però després del 6740 va passar un altre 67XX hibridat. Per tant, al arribar a Gorg va tornar a cotxeres (Triangle, és de suposar), així que va ser l'última volta del diumenge.

És molt extrany que TMB estigui provant un prototip i no ho anunciï a bombo i plateret (com ha fet amb el bus elèctric xinès). De fet, no ha estat fins avui que he vist el missatge d'en carles10000, i no he informat al fòrum abans del meu avistament per si de cas no era una prova de TMB i no sembrar la confusió. :D
perquè a TMB (Facebook) els pregunten pel bus blanc (Citelis) i responen amb el blau (bus xinès). Desconeixement, o "interessos"?:

Marta XXXXX: hay un autobus blanco en pruevas en la 44?

TMB, Transports Metropolitans de Barcelona Hola Marta! Te refieres a este autobús http://ow.ly/bNZJB? Es un autobús eléctrico de color azul que ha estado en pruebas en Barcelonahttp://ow.ly/bNZLR Gracias por tu interés!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Dilluns 25/06/2012 20:10

Podria ser que TMB no tingui res que veure? Per exemple: http://cv.uoc.es/~jmora/modelos/unvi_gnc.html

Si be es cert que en aquest cas no porta la matricula "FV".



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dimarts 26/06/2012 14:24

25/6/12 a las 19,30 en Juan XIII de Sant Adria, esquina Ctra Mataro-Alfonso XIII Badalona, haciendo la linea 44 de prueba, incluso las paradas acercandose al bordillo y parando . Cargado con bidones se supone de agua. Perdonand lo hice con un movil y no soy muy experto en ello.
Fitxers adjunts
443.jpg
Juan XXIII-Alfonso XIII
443.jpg (97.95 KiB) Visualitzat 10301 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/06/2012 14:37

Vejam, dues preguntes que caldria respondre, per no confondre el personal:

- Aquest famós bus blanc, és elèctric?
- La circulació en proves d'aquest bus blanc, va a càrrec de TMB?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 26/06/2012 23:39

Seguint les respostes del facebook que ha posat un usuari anterior.
TMB, Transports Metropolitans de Barcelona Hola, no tenim cap autobús d’aquestes característiques en proves a TMB. Gràcies per l'interès!
Aixi que sembla que no te re a veure amb TMB



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 08/07/2012 16:21

El Citelis blanc sembla ser que és híbrid, i que no és pas de TMB.

L'he vist aquest migdia tombant de Rambla Prim cap a Rambla Guipúscoa, però en sentit Besòs. Així que, o bé està emulant una línia ja desapareguda (501 o B22), o és que anava cap a dipòsit, o des del seu dipòsit cap a l'origen d'alguna línia que "emular".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 07/08/2012 23:05

El Citelis s'ha multiplicat. :!: Avistats ahir a les 21:45h al c/ Santa Caterina tombant cap a l'Av. Joan XIII de Sant Adrià dos Cielis idèntics. Destacar, també, que la part posterior s'ha repintat de verd (o bé son un altres busos idèntics i el completament blanc se l'han endut).

Afegeixo que, el passat diumenge 29, vaig avistar un d'aquests Citelis pel carrer Torrassa de Sant Adrià a les 6h del matí! :o Com sempre, emulant la 44; fent les seves parades en buit.


Salvem l'Estació de França!

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 09/08/2012 22:45

m.h.t. ha escrit:El Citelis s'ha multiplicat. :!: Avistats ahir a les 21:45h al c/ Santa Caterina tombant cap a l'Av. Joan XIII de Sant Adrià dos Cielis idèntics. Destacar, també, que la part posterior s'ha repintat de verd (o bé son un altres busos idèntics i el completament blanc se l'han endut).

Afegeixo que, el passat diumenge 29, vaig avistar un d'aquests Citelis pel carrer Torrassa de Sant Adrià a les 6h del matí! :o Com sempre, emulant la 44; fent les seves parades en buit.
Avuí també he vist als 2 Citelis, i n'he fet unes quantes fotos:
http://www.flickr.com/photos/60325357@N ... 991305284/


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimarts 14/08/2012 2:25

Avui estava a plaça catalunya, no se quina linia simularia... ha entrat per Pelai, i ha sortit per Fontanella, per sort he pogut fer-li una altra foto :D


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 14/08/2012 14:20

Aquest l'és? Fa dues hores, a Balmes:
Fitxers adjunts
bus.jpg
bus.jpg (181.24 KiB) Visualitzat 10006 cops



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 14/08/2012 14:52

Ahir el vaig veure a Vall d'Hebrón, suposo que faría la 17.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/08/2012 19:28

L'autobús de la última foto és un Heuliez (es veia la marca al darrera). Probablement sigui un GX 327 híbrid o similar.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 14/08/2012 22:43

M'havien "xivat" que l'Heuliez estava aquests dies emulant la 16.

El Citelis, tot i que "emuli" la 44, l'he vist també algun dia girant de Prim (sentit mar) cap a Guipúscoa (sentit Besòs), la qual cosa no correspon a cap línia actual (potser vingués d'allà on el tinguin guardat, per incorporar-se a la "44")


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 14/08/2012 23:52

I dic jo: pot ser que aquests autobusos acabin al Retbus?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/08/2012 0:30

No, si fossin per la "xarxa ortogonal antes conocida como RetBus" (parafrasejo en Prince quan va decidir que ja no volia dir-se Prince) els provaria TMB amb tota normalitat. Seran proves dels fabricants o distribuidors respectius. Això s'ha fet des de fa molts anys. El més antic que recordo, passant amb plaques de transport (vermelles) pel carrer Guipúscoa quan li quedava molt per ser rambla (abans i tot dels Pegaso 6420; imagineu l'impacte) era un Pegaso 5317 similar als que sí que van circular per Madrid.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 15/08/2012 0:39

A veure si ho he entès... O sigui, que ara hi ha dos Citelis amb la part posterior de verd, i un Heuliez amb la part posterior negra. I abans hi ha hagut un Citelis totalment blanc. I això ha generat confusió degut al bus blau xinès que TMB va provar fa poc. I ara resulta que no se sap què diantre fan aquests Citelis i aquest Heuliez.

O m'estic confonent jo i el Citelis i l'Heuliez són el mateix bus, però ara tenen la part posterior negra. O això és una altra confusió i la part posterior és com es diu més a dalt verda.

Que algú em faci cinc cèntims sisplau, que m'he perdut en un laberint.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 15/08/2012 15:53

Adolescent barceloní ha escrit:A veure si ho he entès... O sigui, que ara hi ha dos Citelis amb la part posterior de verd, i un Heuliez amb la part posterior negra. I abans hi ha hagut un Citelis totalment blanc. I això ha generat confusió degut al bus blau xinès que TMB va provar fa poc. I ara resulta que no se sap què diantre fan aquests Citelis i aquest Heuliez.

O m'estic confonent jo i el Citelis i l'Heuliez són el mateix bus, però ara tenen la part posterior negra. O això és una altra confusió i la part posterior és com es diu més a dalt verda.

Que algú em faci cinc cèntims sisplau, que m'he perdut en un laberint.
Vale, m'autocito i em corregeixo a mi mateix ja que he vist que heu canviat el títol del fil. Ara ja sí que s'entén tot. Citelis part darrere verda i Heuliez part darrere negra. "He sortit del laberint" :)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 15/08/2012 22:29

Esteu segur que són hibrid? No s'hi veuen cap mena de bateries. Diria que són a combustió amb alguna mena de modificació per convertir-los en EEV (Ho dic desde les fotos i veure'l passar de lluny)



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 21/08/2012 0:36

Pel que sé en el tema relacionat amb els cotxes, aquests autobusos porten aquests "culs" tan especials -amb aquests colors i formes- perquè estan en proves pel fabricant i no vol que s'acabin de descobrir els dissenys fins la presentació del autobús o cotxe, depenent el cas.

Una cosa semblant va passar amb el Citaro III:
http://secretnewcars.com/SpyShots/Uniqu ... !?fotoid=3

Pel que sembla l'Heuliez no té pinta de ser híbrid ja que no té cap parafernalia a sobre i el Citelis tampoc. Simplement crec que son els nous models, respectivament d'Irisbus i Heuliez.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 29/08/2012 19:25

Fotografiats aquesta tarda al Pavelló Olimpic a Bdn fent el recorregut del 44
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”