TMB provarà nou híbrid xinès (Foton)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

TMB provarà nou híbrid xinès (Foton)

Entrada Autor: metring » Divendres 14/06/2013 16:56

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

TMB provarà durant dues setmanes un autobús híbrid estàndard del fabricant xinès Foton


A partir de dilluns vinent començarà a circular per Barcelona un autobús híbrid cedit pel fabricant xinès Foton, per sotmetre'l a diverses proves de funcionament, sense passatgers, al llarg de dues setmanes aproximadament. La cessió de vehicles de prova o prototips és una pràctica habitual entre constructors i operadors, sense que impliqui compromisos futurs.

L'autobús experimental és un model estàndard, de 12 metres de longitud, propulsat per un motor dièsel i un motor elèctric disposats en paral·lel, és a dir, que tots dos motors actuen sobre la tracció de manera combinada. Aquesta fórmula permet uns estalvis d'entre el 38% i el 46%, segons el fabricant.

La flota de TMB compta en l'actualitat amb un centenar d'autobusos híbrids (midis, estàndards i biarticulats), tots de funcionament en sèrie, és a dir, de tracció purament elèctrica i que fan servir el motor tèrmic per generar electricitat durant el recorregut.

El vehicle de prova ha estat fabricat a Tafalla (Navarra) a partir de components CKD. El motor elèctric té una potència de 44 kW i 60 CV, i la bateria és d'ió-liti de 360 volts y 12 Ah. Foton és un fabricant xinès de vehicles pesants líder en mobilitat sostenible i molt orientat a la recerca i el desenvolupament, tasca que realitza a Taiwan, el Japó i Alemanya, a més del país originari.

Barcelona és actualment una ciutat de referència per la qualitat ambiental de la seva flota d'autobusos, conseqüència de l'elecció de les tecnologies més netes disponibles (híbrids i gas natural comprimit) per a l'adquisició de vehicles nous, de la reconversió de part de les unitats dièsel en híbrids i de la implantació de filtres anticontaminació a la resta.

TMB va ser amfitriona, la setmana passada, de la tercera trobada de treball de l'Hybrid User Forum, organització vinculada a la Unió Europea que agrupa els fabricants i operadors de flotes de vehicles pesants híbrids i que serveix per intercanviar experiències sobre aquesta tecnologia de l'automoció que permet reduir consums i emissions.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dissabte 15/06/2013 0:30

metring ha escrit:http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

TMB provarà durant dues setmanes un autobús híbrid estàndard del fabricant xinès Foton


A partir de dilluns vinent començarà a circular per Barcelona un autobús híbrid cedit pel fabricant xinès Foton, per sotmetre'l a diverses proves de funcionament, sense passatgers, al llarg de dues setmanes aproximadament. La cessió de vehicles de prova o prototips és una pràctica habitual entre constructors i operadors, sense que impliqui compromisos futurs.

L'autobús experimental és un model estàndard, de 12 metres de longitud, propulsat per un motor dièsel i un motor elèctric disposats en paral·lel, és a dir, que tots dos motors actuen sobre la tracció de manera combinada. Aquesta fórmula permet uns estalvis d'entre el 38% i el 46%, segons el fabricant.

La flota de TMB compta en l'actualitat amb un centenar d'autobusos híbrids (midis, estàndards i biarticulats), tots de funcionament en sèrie, és a dir, de tracció purament elèctrica i que fan servir el motor tèrmic per generar electricitat durant el recorregut.

El vehicle de prova ha estat fabricat a Tafalla (Navarra) a partir de components CKD. El motor elèctric té una potència de 44 kW i 60 CV, i la bateria és d'ió-liti de 360 volts y 12 Ah. Foton és un fabricant xinès de vehicles pesants líder en mobilitat sostenible i molt orientat a la recerca i el desenvolupament, tasca que realitza a Taiwan, el Japó i Alemanya, a més del país originari.

Barcelona és actualment una ciutat de referència per la qualitat ambiental de la seva flota d'autobusos, conseqüència de l'elecció de les tecnologies més netes disponibles (híbrids i gas natural comprimit) per a l'adquisició de vehicles nous, de la reconversió de part de les unitats dièsel en híbrids i de la implantació de filtres anticontaminació a la resta.

TMB va ser amfitriona, la setmana passada, de la tercera trobada de treball de l'Hybrid User Forum, organització vinculada a la Unió Europea que agrupa els fabricants i operadors de flotes de vehicles pesants híbrids i que serveix per intercanviar experiències sobre aquesta tecnologia de l'automoció que permet reduir consums i emissions.
Foto del dia 11 al matí a la cotxera de Triangle: Imatge


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 15/06/2013 16:53

I quines línies emularà? Les de sempre (com els Citelis)?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dissabte 15/06/2013 23:40

Adolescent barceloní ha escrit:I quines línies emularà? Les de sempre (com els Citelis)?
44 i 55.
Començaràn el dia 17/06 durant 2 setmanes.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 16/06/2013 9:23

Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 16/06/2013 10:41

El procediment fa anys que és el mateix. I crec que, tant al fabricant com a l'operador, se'ls pot suposar prou coneixement en aquest àmbit per saber què es fan.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dilluns 17/06/2013 11:27

Ho he vist aquest mati fent la 44 en el Gorg no he pogut fer fotos ja que anava conduint......



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 19/06/2013 19:37

Fotos d'aquesta tarda al Gorg
Imatge
Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 19/06/2013 21:59

Ecomobisostrans ha escrit:Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.
No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle, la qual cosa vol dir posar-lo al límit i fer coses que normalment no es farien.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 20/06/2013 0:24

Ecomobisostrans ha escrit:Per veure realment el funcionament com a línia urbana tindrien que provarlo de debò, amb passatgers.
porten lastre dins del bus (bidons,llaunes d'oli,palets amb diposits plens d'aigua) els Heuliez els porten(no porten seients) per simular el pes amb el bus ple.......



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Divendres 21/06/2013 19:31

Un parel de fotos d'aquesta tarda
Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/06/2013 21:39

Els vinils deuen ser gentilesa del fabricant, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 21/06/2013 21:52

Per què porta matrícula normal si és un prototip? No hauria de dur matrícula especial, com els Citelis?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 21/06/2013 23:28

yo ayer lo cacé en el puente de bac de roda, haciendo la 44. Lo gracioso es que detrás iba uno de esos blancos de pruebas con bidones de agua. esta tarde también ha pasado por el pont, pero sin el bus de pruebas.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Diumenge 23/06/2013 0:40

La 44 será la línea oficial para experimentar. El día 20 cacé al Foton.
Imatge


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 23/06/2013 3:09

Busman ha escrit:No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle,
Em sembla que estem confonent la homologació tècnica d'un vehicle amb el fet que TMB el provi.
Per la matrícula, dedueixo que el vehicle ja ha estat provat i homologat a Europa per la qual cosa de perill, en principi, cap. El que passa és que TMB l'està provant per saber si li interessa comprar-ne alguns o no, res més.

I sí, el disseny i l'empresa en sí són xinesos, però tal com diu la notícia es muntarà a Espanya. Suposo que ja sortim més barats que els propis xinesos.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 23/06/2013 13:02

wefer ha escrit:
Busman ha escrit:No. Això seria posar en perill la integritat d' aquestes persones, perquè el que busquen aquestes proves es comprovar i perfilar les especificacions tècniques del vehicle,
Em sembla que estem confonent la homologació tècnica d'un vehicle amb el fet que TMB el provi.
Per la matrícula, dedueixo que el vehicle ja ha estat provat i homologat a Europa per la qual cosa de perill, en principi, cap. El que passa és que TMB l'està provant per saber si li interessa comprar-ne alguns o no, res més.

I sí, el disseny i l'empresa en sí són xinesos, però tal com diu la notícia es muntarà a Espanya. Suposo que ja sortim més barats que els propis xinesos.
No realmente, simplemente es cosa de transporte: Es muchísimo más barato transportar el bus en piezas que entero, ocupa mucho menos espacio. En un contenedor a duras penas podría caber uno de estos, pero desmontados caben fácilmente dos o tres. Igual que los Brill cuando los compró el Tren de Sarrià, que los enviaron desmontados, para que solo se montaran. Es una práctica muy habitual para facilitar el transporte de maquinaria pesada.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 23/06/2013 16:10

Adolescent barceloní ha escrit:Per què porta matrícula normal si és un prototip? No hauria de dur matrícula especial, com els Citelis?
Els vehicles que tenen els fabricants per deixar als operadors sovint estan matriculats, perque necesiten menys tràmits per cesions. Vegeu també el 1083, 1082, 1081, 1099... No necesiten matrícula especial perque són vehicles homologats i produits en serie.
Els vehicles (p.e. Citelis) no es matriculen perque tenen característiques fóra dels vehicles homologats, és a dir, o tenen el motor adaptat a Euro6 o un nou aditiu o un nou sistema híbrid...



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”