Darrera parada busos TMB: cal tornar a picar?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Re: Darrera parada busos TMB: cal tornar a picar?

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 21/06/2013 11:32

awe ha escrit:A mí m'han fet tornar a picar a la línia 14 a l'origen/final de Bonanova/Mandri. No me'n tornaran a enredar! En tornar a picar perdo un altre viatge perquè és la mateixa línia, em va fer força ràbia.
Creus que la línia 14 és circular? Els O/F són claríssims i no està avançat el final respecte l'origen. No se m'acut quin trajecte es pot fer de pujada per anar a una parada de baixada... L'agafes a Santaló per baixar a Calvet? Ho pots explicar una mica millor?

Merci



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 21/06/2013 12:25

raulitinbcn ha escrit:Una cosa que em va explicar un conductor de TMB, es que totes les linies han de tenir 2 terminals, potser que sigui circular, però a efectes de regulació tenen un final i origen. Fins i tot, el Bus Turistic té origens i finals:
Ruta Vermella: Pl. Catalunya - WTC
Ruta Blava: Pl. Catalunya - Tramvia Blau
Ruta Verda: Fòrum - Port Olímpic
Si mai pugeu al Bus Turístic, us podreu fixar en el SAE, marca com a terminals aquests punts.
Una cosa que me he preguntado algunas veces es por qué algunas líneas de bus que no sean muy largas no se operan como circulares: Es decir, solo hacen regulación en un lado de la línea, por el otro lado simplemente empalman ida y vuelta de la línea.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Diumenge 23/06/2013 0:42

raulitinbcn ha escrit:Una cosa que em va explicar un conductor de TMB, es que totes les linies han de tenir 2 terminals, potser que sigui circular, però a efectes de regulació tenen un final i origen. Fins i tot, el Bus Turistic té origens i finals:
Ruta Vermella: Pl. Catalunya - WTC
Ruta Blava: Pl. Catalunya - Tramvia Blau
Ruta Verda: Fòrum - Port Olímpic
Si mai pugeu al Bus Turístic, us podreu fixar en el SAE, marca com a terminals aquests punts.
Jo també he estat al turístic, és com una línia més, amb els seus terminals i els seus horaris, si van avançats surt el requadre vermell:

AVANÇAT
03:00

I als terminals la tipica pantalla per confirmar sortida.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 23/06/2013 10:05

Ferry1ac1 ha escrit:
awe ha escrit:A mí m'han fet tornar a picar a la línia 14 a l'origen/final de Bonanova/Mandri. No me'n tornaran a enredar! En tornar a picar perdo un altre viatge perquè és la mateixa línia, em va fer força ràbia.
Creus que la línia 14 és circular? Els O/F són claríssims i no està avançat el final respecte l'origen. No se m'acut quin trajecte es pot fer de pujada per anar a una parada de baixada... L'agafes a Santaló per baixar a Calvet? Ho pots explicar una mica millor?

Merci
Volia agafar el 14 de baixada, i tenia la penúltima parada a tocar. "Llest de mi", vaig decidir pujar a la penúltima parada per passar pel final/origen (que lògicament era la següent) i continuar el trajecte descendent... i em va tocar tornar a picar.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 23/06/2013 10:14

pau5321 ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:Una cosa que em va explicar un conductor de TMB, es que totes les linies han de tenir 2 terminals, potser que sigui circular, però a efectes de regulació tenen un final i origen. Fins i tot, el Bus Turistic té origens i finals:
Ruta Vermella: Pl. Catalunya - WTC
Ruta Blava: Pl. Catalunya - Tramvia Blau
Ruta Verda: Fòrum - Port Olímpic
Si mai pugeu al Bus Turístic, us podreu fixar en el SAE, marca com a terminals aquests punts.
Jo també he estat al turístic, és com una línia més, amb els seus terminals i els seus horaris, si van avançats surt el requadre vermell:

AVANÇAT
03:00

I als terminals la tipica pantalla per confirmar sortida.
Avançat o retrasat, va sempre. Fins hi tot, quan el SAE 2, tenien rellotges als terminals.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 23/06/2013 10:25

awe ha escrit: Volia agafar el 14 de baixada, i tenia la penúltima parada a tocar. "Llest de mi", vaig decidir pujar a la penúltima parada per passar pel final/origen (que lògicament era la següent) i continuar el trajecte descendent... i em va tocar tornar a picar.
Ara ho entenc. En algunes ocasions he vist el conductor avisar a algú que vol pujar a la penúltima parada que ho faci directament a la primera per evitar-se el problema.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 23/06/2013 20:15

Jo el que he vist algunes vegades (de fet un cop em va passar) és pujar una o dos parades abans del final, i que el conductor digui: "Espera un momento, ahora cuando llegue el terminal picas el viaje".

Per no parlar de la N1... Moltes vegades, fa 6 o 7 anys, agafava la mateixa "tusa", i el com el conductor ja em coneixia em deia que per quatre parades, que no marqués.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 23/06/2013 21:24

Adolescent barceloní ha escrit:Jo el que he vist algunes vegades (de fet un cop em va passar) és pujar una o dos parades abans del final, i que el conductor digui: "Espera un momento, ahora cuando llegue el terminal picas el viaje".

Per no parlar de la N1... Moltes vegades, fa 6 o 7 anys, agafava la mateixa "tusa", i el com el conductor ja em coneixia em deia que per quatre parades, que no marqués.
I la N0? Vull dir, es circular, té com a origen Portal de la Pau, es l'unic punt que s'ha de validar?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 24/06/2013 10:47

El títol, no el trobo massa apropiat. Més que res, perquè picar, potser confon a la gent de sol.licitar parada, en lloc de validar. Jo li posaria; Darrera parada busos TMB: cal tornar a validar?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 24/06/2013 14:18

El terme és de quan les màquines encara "picaven". Cosa de nostàlgics.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 27/06/2013 21:24

A la Trinitat Vella també passa, però encara amb un punt més de possible parada! Es tracta de les línies 11 i 40.

L'orígen el tenen al final de la Carretera de Ribes, però mai paren allà més enllà de la parada si algú la demana. Generalment paren al final, a la Plaça Josep Andreu i Abelló, on acostumen a estar força estona (no són les línies amb més freqüència, precisament). Però encara hi ha un tercer punt, a la parada anterior (Carrer Tossal) on molts cops hi paren perquè allà tenen el lavabo, tot i que de totes formes també paren per xerrar amb el conductor de l'altra línia. Això fa que hi hagi una confusió de saber on agafar el autobús, si al final o aquesta darrera parada.

Això sí, mai he vist cap problema sobre picar el bitllet... éssent el barri que és, encara que no piquis a cap banda, depèn de la pinta que facis, el conductor no dirà res... jejeje


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 28/06/2013 15:31

Trytasa Baldaquino ha escrit:A la Trinitat Vella també passa, però encara amb un punt més de possible parada! Es tracta de les línies 11 i 40.

L'orígen el tenen al final de la Carretera de Ribes, però mai paren allà més enllà de la parada si algú la demana. Generalment paren al final, a la Plaça Josep Andreu i Abelló, on acostumen a estar força estona (no són les línies amb més freqüència, precisament). Però encara hi ha un tercer punt, a la parada anterior (Carrer Tossal) on molts cops hi paren perquè allà tenen el lavabo, tot i que de totes formes també paren per xerrar amb el conductor de l'altra línia. Això fa que hi hagi una confusió de saber on agafar el autobús, si al final o aquesta darrera parada.

Això sí, mai he vist cap problema sobre picar el bitllet... éssent el barri que és, encara que no piquis a cap banda, depèn de la pinta que facis, el conductor no dirà res... jejeje
Eso, aunque sea Trinitat, sigue siendo barri de "Canyalles", a mí me pasó tanto en el 11 como en el 40. De hecho el 40 en su momento hacía el final de línea en Peníscola, la parada siguiente a la Meridiana, pero el día que visité el 11, la parada de final del 40 estaba donde la plaza. En cualquier caso, te hacen la "canyallada" igualmente.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: iFercat » Divendres 28/06/2013 19:58

Quina mania tens en parlar despectivament dels barris, no es la primera vegadas que parles amb mala educacio i/o modificant el nom despectivament d'un barri o poble... Un cop pot fer gracia, quan ho fas continuament es ser desagradable.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Divendres 28/06/2013 21:23

por partes.. El autobus tiene origen y final. O sea un trayecto de ida y logicamente otro de vuelta. Por lo tanto cuando coges el autobus los haces en un sentido u otro., con la consecuencia de pagar por el recorrido que haces sea origen y final, independientemente del transbordo que efectues integrado en la targeta de turno, que es lo mas normal
por otra parte no cambio mi sagrera por pedralbes.La trinidad, buen pastor, baro de viver, casas baratas , carmel etc .... vive gente cojonuda y DPM. Marginar los barrios de barcelona es margiarte a ti mismo como barcelones... Tu mismo



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 14/07/2013 16:40

Algú te idea de com va el tema amb la línia 150?

Aquesta tot i fer un recorregut circular, disposa de 2 OF, a Plaça Espanya i al Castell de Montjuïc, per tant, entenc que si agafes el bus a l'estació del Funicular, i vols baixar a Miramar, hauries de validar dues vegades.
De fet així ho vaig entendre dijous passat, estava per Montjuïc i es va posar a ploure, així que al veure que venia el 150 hi vaig pujar (a la parada anterior al Terminal del Castell), li vaig preguntar al conductor si havia de picar dues vegades per anar cap a Espanya i que si podia picar un cop arribat al terminal, no em va saber respondre, i perplex em va dir que fes el que volgués, que ell no diria res. :nose
Total, com que ja no podia haver revisor per una parada, vaig validar al Castell. Allà vam fer una parada normal, per tant encara entenc menys el per que aquest terminal aquí, quan abans la 193 era circular.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 14/07/2013 17:58

Miquel ha escrit:Algú te idea de com va el tema amb la línia 150?

Aquesta tot i fer un recorregut circular, disposa de 2 OF, a Plaça Espanya i al Castell de Montjuïc, per tant, entenc que si agafes el bus a l'estació del Funicular, i vols baixar a Miramar, hauries de validar dues vegades.
De fet així ho vaig entendre dijous passat, estava per Montjuïc i es va posar a ploure, així que al veure que venia el 150 hi vaig pujar (a la parada anterior al Terminal del Castell), li vaig preguntar al conductor si havia de picar dues vegades per anar cap a Espanya i que si podia picar un cop arribat al terminal, no em va saber respondre, i perplex em va dir que fes el que volgués, que ell no diria res. :nose
Total, com que ja no podia haver revisor per una parada, vaig validar al Castell. Allà vam fer una parada normal, per tant encara entenc menys el per que aquest terminal aquí, quan abans la 193 era circular.
Jo he vist alguna vegada el 150 parat al Castell... Com si fos un terminal... que de fet, ho és... El que no entenc és el per què de tenir dos terminals, si és una línia curtíssima...

[off-topic]I per cert, el terminal de Pl.Espanya podrien posar-lo a la mateixa plaça, perquè cada dos per tres tallen Reina Maria Cristina per fer coses...[/off-topic]

El 126, per exemple, a La Sagrera fa regulació, però en ser una línia circular no s'ha de tornar a validar.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Diumenge 25/08/2013 3:47

Esto tiene fácil solución y con simples pegatinas además y pensando con la cabeza cosa que en TMB nunca se ha hecho. Todas las lineas deben tener origen y final en una parada especifica y no en dos o tres distintas para marear la perdiz y a los propios pasajeros. Hacen falta mas lineas circulares como un tipo N0 Nocturno pero de dia, o lo que era hasta los años 80, la linea 29, pero a lo grande tipo la doble circular de Madrid o Malaga.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/04/2014 13:43

Conversa de twitter sobre el tema:

Bjørn Wittelsbach ‏@bjornbcn 17 h

@TMB_Barcelona me akaban de hacer bajar de una linea CIRCULAR (94) pq ha llegado a final de linea. A ver...pero no es una línea circular??

Bjørn Wittelsbach ‏@bjornbcn 17 h

@TMB_Barcelona ahora a esperar en la parada aque el bus continue. Espero, al menos no hagan pagar de nuevo... pic.twitter.com/upokzMcSrn

TMBinfo ‏@TMBinfo 6 h

@bjornbcn ¡Buenos días! En los terminales de línea, los vehículos de #busbcn deben desalojar pasaje; hasta volver a iniciar el servicio.

7.47 - 11 abr. 2014 ·
Bjørn Wittelsbach ‏@bjornbcn 6 h

@TMBinfo eso lo entiendo. Lo q no entiendo es que una linia CIRCULAR tenga inicio y fin, pues por definicion, el recorrido es circular



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 11/04/2014 14:41

Por una vez tengo que dar la razón a Ismael, pero no es necesario llegar a tanto. Vamos a ver, en las líneas consideradas circulares, incluídas la 94, la 95, TODOS los bus barris, la 185 y la 13, y puede que alguna más, simplemente se dibuja el recorrido ovalado, como hace la C1 y C2 de Madrid y se indica con una sola pegatina el punto de regulación (o los dos si los hay). Pero aquí, lo que hay que hacer es echar la vista a tierras madrileñas, nos guste o no, ya que la EMT en ese sentido sí se lo supo montar requetebién. Tú tienes un bus circular que va funcionando, indicando CIRCULAR 185 por ejemplo. Y YA, no hay que añadir más. Y pasado un determinado número de vueltas, en el indicador pones: CIRCULAR 185 FIN ST GENÌS, y así sabe el que lo coja que ese bus al llegar a Sant Genìs, abre puertas y todo el mundo fuera. Y para continuar viaje, o bien picas en el mismo bus o en otro que venga detrás y que no haga en Sant Genís el punto de regulación. Es lo más fácil: CIRCULAR XXX, continúa viaje dando la vuelta sin puntos de regulación. CIRCULAR XXX FIN .............., sabes que en el punto indicado va a parara y hacer un punto de regulación. Punto. Haya un punto de regulación, dos o cien, si no indica nada, sigue circulando paradas y más paradas, y cuando le indiquen, tiene que llegar a uno de los puntos de regulación y hacer parada allí.
En Madrid las circulares hacen dos puntos de regulación: Cuatro Caminos y Embajadores. Generalmente por lo que sé, uno de cada tres buses, o uno de cada 4, que pase por cualquier parada, hace punto de regulación en el punto que indique su letrero, mientras que los demás continúan dando la vuelta. Línea 6 y Metrosur de Metro, hacen lo mismo. Si no pone nada siguen dando la vuelta, cuando tienen un punto de final y desalojo se indica: PRÓXIMO TREN CIRCULA HASTA LAGUNA. Por ejemplo.

Pues vamos a aplicarnos el cuento, y evitaremos reclamaciones y quebraderos de cabeza a usuarios y conductores.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 11/04/2014 16:51

Estos problemas se dan debido al sistema tarifario provinciano y anticuado, mas propio de los años 70 que de 2001 que empezó, y que solo da pie a confusiones, trapicheos, agravios, etc. Si se dejaran de estas tonterías de que no puedes enlazar con la misma línea (que encima es un agravio comparativo entre los barrios que tienen varias líneas y los que solo tienen 1), llegarías al final, y si hay que bajar y esperar al siguiente harías enlace igualmente. O mejor aún, si fuese kilométrico como en Holanda (y como probablemente vaya a serlo con la T-mobilitat) aún mejor, no pagará lo mismo el que vaya de Bordeta a Estació de Sants, que el que vaya de Castelldefels a Tiana, y el que quiera coger el 14 en Ganduxer para no andar hasta Mandri que lo coja y haga luego la espera y pague el 1/2 km de mas, y el que no, pues se irá hasta Mandri y ya irá directo, y cada cual pagará estrictamente según trayecto recorrido.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”