Darrera parada busos TMB: cal tornar a picar?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Conductors del bus no paren al Club Natació Barcelona

Entrada Autor: metring » Dijous 22/05/2008 9:31

Del 20 minutos:

Els conductors del bus no paren a la parada del Club Natació Barcelona


REDACCIÓN. 21.05.2008

* Els socis es queixen que no sempre s'aturen.
* Han presentat diferents queixes i els han arribat a dir que ja saben que això passa.
* Recullen firmes per enviar a TMB.

Un grup de socis del Club Natació Barcelona estan en peu de guerra. Estan farts d'esperar uns autobusos que, quan arriben, no sempre s'aturen.

La setmana passada es van posar davant del bus perquè s'aturès
A més a més, a la parada que hi ha davant del centre i on s'indica que s'han de parar els busos de les línies 17, 39 i 64, no hi ha cap seient que els faci més lleuger el pas del temps.

Els afectats afirmen han presentat vàries queixes al 010 i a TMB . I, segons ha explicat a 20 minutos una de les afectades, Susana Pujol, de vegades "no fa falta ni explicar tot el problema. Molts cops ens han respost que ja saben de què va".

Ella ha trucat dos cops al telèfon d'informació municipal i a l'empresa de transports, però "no he rebut cap resposta", es lamenta.

Estan recollint firmes

Segons relaten, l'autobús que menys s'atura és el 64. "Ens fan un gest amb la mà i marxen", diu Pujol. La tensió ha arribat a tal punt que, fa un parell de setmanes, la gent que esperava es va plantar davant del vehicle, en marxa, per obligar-lo a parar.

Ara han iniciat una nova protesta: estan recollint signatures. Van començar ahir i, en menys d'una hora, van replegar-ne 60. Quan arribin a les 200, les portaran a TMB.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 22/05/2008 9:38

I pels que no sabem llegir entre línies... quin és el motiu de que no hi parin?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 22/05/2008 22:07

Doncs jo crec que es per el problema que tenen totas las línias que tenen l'origen i el final a punts diferents de recorregut:

Si pujan viatgers a la parada de CNB, a la seguent parada devant la platja, hauran d'esperar llarga estona doncs es on tenen la regulació horaria.

Problema semblant a la 141: Origen i regulació horaria a Prim/Llull i depres de cuatre o cinc paradas a La Mina, La Catalana, fins al final al carrer Cristobal de Moura. Espera asegurada si vols continuar el viatge.

Altre problema detectat ultimament, es que algunas línias no pasan per el recorregut marcat, per exemple la 36: Aquesta línia va estar desviada per obras desde Rda. Litoral per Badajoz i Llull. Las obras s'han acabat i ha recuperat el seu trajecte per Badajoz, Josep Trueta i Roc Boronat. Doncs molts busos sequeixan fent la ruta desviada.
El problema es que hi ha una parada a Roc Boronat/Josep Trueta, que si el conductor se la menja i hi ha gent esperant es poden morir, mes tenint en compte las magníficas frecuencias de la línia cada 30 minuts dissabtes i festius.

En aquest cas suposo que el motiu deu ser que hi ha una curva que fant obras, i els conductors tenen que vigilar molt per no ratllar el cotxe, i per aixo es fan els boixos i van per el altre recorregut, alegant que no sabien que ja no hi habia desviament.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/06/2013 10:23

Enceto fil perquè no he trobat cap que parlés del tema, i perquè no sé com està ara el tema:

Sabeu si amb les línies de TMB, o a la majoria, encara has de tornar a picar el títol de transport a la parada d'inici/final si l'has agafat a la penúltima parada? Recordo anys enrere que el 62 a Ciutat Meridiana, podies anar a la penúltima i no calia tornar a picar a la darrera, suposo que per la dificultat de la zona, creu que era l'excepció, ara no estic segura.



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dijous 20/06/2013 10:33

Jo personalment no he sentit mai que per norma no s'hagi de tornar a validar en arribar a l'origen/final si has agafat el bus a la penúltima parada. El que sí recordo és una excepció, similar a la que tu esmentes de la 62, a la línia 66. L´origen de línia sentit plaça Catalunya era a Major de Sarrià passada la plaça, i el final era, crec recordar, a la primera parada del carrer Anglí. D'aquesta manera si algú vivia a Major de Sarrià i volia anar cap al centre ("cap a Barcelona" en llenguatge sarrianenc) no calia que pugés caminant fins a la plaça Borràs, que era on efectivament s'aturaven els busos per regulació horaria.

No sé si això encara continua.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/06/2013 13:02

Informació ben fresca, per gentilesa d'Oriol Pàmies (igual el tema surt un dia a l'Hora Punta):
Oriol Pàmies ha escrit: Potser hi ha una mica de confusió, perquè no totes les línies funcionen igual. De fet hi ha tres tipus de línies, pel que fa al funcionament dels terminals:

-Línies circulars, en què no hi ha un origen i un final definits i per tant es pot pujar i baixar en qualsevol punt. Les línies de Bus del Barri són circulars. Igualment, el que sempre hi ha és un punt de regulació en què habitualment l’autobús fa una parada més llarga.

-Línies en què, en un dels extrems, l’origen i el final estan creuats, és a dir, el final és abans que l’origen. Això permet, quan l’anada i la tornada estan bastant distanciats, que els passatgers puguin fer els recorreguts fins a la destinació sense haver de validar dues vegades. Un exemple és la línia 62 a Ciutat Meridiana: formalment l’origen és a la parada 2330 (Av. Rasos de Peguera - Pl. Roja) i el final i punt de regulació a la parada 1595 (Centre Esportiu Ciutat Meridiana).

-Resta de finals de línia, en què l’origen i el final són en un mateix punt de parada.

Espero que la informació us sigui d’utilitat.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 20/06/2013 13:13

Pero entonces, en el resto de líneas no se puede seguir más allá del final sin volver a picar?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 20/06/2013 13:16

El 62 és digne d'estudi, gairebé un fenomen paranormal.

A més de la particularitat de l'origen/final costat Ciutat Meridiana, per l'altra costat (zona centre) encara és més estrany ja que l'origen/final sí que és la mateixa parada però es troba una parada abans del que és lògic, per la qual cosa si vols anar fins la Pl. Universitat hauries de pagar dues vegades baixant a la parada abans i tornant a pujar. Absurd.
Millor una imatge que mil paraules:
http://www.tmb.cat/ca/c/document_librar ... upId=10168
Per cert, aquest plànol està malament ja que a més de que no reflexa el que ens expliquen des de TMB a Ciutat Meridiana, que jo sàpiga ara el 62 para a Pl. Urquinaona, no a la Ronda, la qual cosa encara ho fa tot més absurd.

Una persona jove acaba abans baixant i anant a peu, però i una persona gran? Estem parlant de la distància de gairebé 2 parades de metro!!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/06/2013 16:59

Recordo haver vist alguna vegada que el conductor feia baixar tot el passatge a la parada final. Si més no, a les línies "normals".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dijous 20/06/2013 18:51

A mí m'han fet tornar a picar a la línia 14 a l'origen/final de Bonanova/Mandri. No me'n tornaran a enredar! En tornar a picar perdo un altre viatge perquè és la mateixa línia, em va fer força ràbia.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/06/2013 19:53

wefer ha escrit:El 62 és digne d'estudi, gairebé un fenomen paranormal.

A més de la particularitat de l'origen/final costat Ciutat Meridiana, per l'altra costat (zona centre) encara és més estrany ja que l'origen/final sí que és la mateixa parada però es troba una parada abans del que és lògic, per la qual cosa si vols anar fins la Pl. Universitat hauries de pagar dues vegades baixant a la parada abans i tornant a pujar. Absurd.
Millor una imatge que mil paraules:
http://www.tmb.cat/ca/c/document_librar ... upId=10168
Per cert, aquest plànol està malament ja que a més de que no reflexa el que ens expliquen des de TMB a Ciutat Meridiana, que jo sàpiga ara el 62 para a Pl. Urquinaona, no a la Ronda, la qual cosa encara ho fa tot més absurd.

Una persona jove acaba abans baixant i anant a peu, però i una persona gran? Estem parlant de la distància de gairebé 2 parades de metro!!!!
Sobre això, resposta d'en Oriol Pàmies:
El final de la 62 a Ciutat Meridiana està creuat amb l’origen, i entre l’un i l’altre hi ha 20 parades. Això vol dir que es pot agafar el bus en qualsevol d’aquestes parades i, validant un sol cop, viatjar fins a Catalunya. A la inversa, des de Catalunya, validant un sol cop, es pot viatjar a qualsevol d’aquestes parades “interiors” de Ciutat Meridiana, fins a la que està senyalitzada com a final.

El terminal de la 62 a Catalunya, encara que estigui provisionalment a Urquinaona, és alhora origen i final. Per tant en aquest punt de parada comença un viatge nou i s’ha de validar.



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 20/06/2013 20:28

Ese es un tema en el que yo puedo contar bastantes cosas, puesto que cuando recorrí las líneas completas me encontré con ese tema. Por regla general, las líneas que habéis mencionado del tipo 2, donde el origen y el final son distintos, hay dos trucos e oro para saber dónde en realidad se debe picar: el punto de descanso, ponga lo que ponga el cartel, es el que se considera origen/final de una línea. Pero tenemos el problema de líneas como la 62, todas las del barrio de Canillas (canallas) y algunas otras, que tiene la "canallada" de hacerte picar dos veces si lo coges unas paradas antes del punto de descanso o "regulación". Casos en "Canallas" hay, yo diría que todos: el 32, el 27, el 11, el 71, el 47... Este problema ya me lo encontré en la primera línea que hice: la 71. El punto de descanso está en Antonio Machado, y allí es donde desalojan el bus, aunque el punto de origen indique la segunda parada de la Guinaueta. En la línea 60 desalojan en Teniente Coronel Valenzuela.
Un caso curioso me pasó en la línea 33, pues se me pasó lo del punto de descanso y fui a cogerla a la parada de Joan Brossa. Tuve suerte, porque un bus que salía de cocheras, hacía el primer servicio y paró. Cuando llegamos a Rambla Prim-Riera de Horta, la línea hizo el punto de descanso, y entendí que era allí donde debería haber cogido la línea. El 47 tiene la salida en la Escuela de Natación, cerquita del 71, pero la parada de origen está antes (otra línea de las "canalladas"). La antigua línea 30 tenía su punto de descanso en la parada de origen, la Plaça Espanya, pero finalizaba en Joan Peiró. El 14, como ya habéis dicho, desaloja en Mandri. El 17 lo cogí en Barceloneta, y esperando llegar a la Avenida Jordà, al llegar al Metro Valle Hebrón en la Ronda, nos desalojaron, con lo cual el punto de descanso y de picada está en Valle Hebrón Metro.

La línea 91 se considera de las circulares, como bus de barri que es, pero en el Palau de la virreina, te desalojan y hay que volver a picar. Sin embargo en la 185 sólo tiene un punto único en Tajo-Santa Cruz.

El 27 es otro de los canallas. Lo cogí en la Ronda Guinaueta/Carretera de roquetas, y en la parada de las Torres-Mina de la Ciutat me "minaron" un segundo viaje. El 66 igual: si sales del paso de Santa Eulàlia, en Can Caralleu te desalojan y luego te sablean el segundo viaje.

El problema de todo esto es que si tienes el planito de butxaca de la red de buses, los puntos de origen de las paradas no acierta ni uno bien, y en la mayoría te suelen indicar como punto la parada de origen, que como hemos visto en unos casos es el punto de descanso/desalojo/nueva picada y en otros, el punto de final. Si vas en el 97 de Fabra i Puig a la Torre del Barò te toca picar dos veces. El antiguo 50 tenía su salida en la Avinguda Miramar, el 150 te desaloja en cambio en el Castell y hay que volver a picar para bajar a Miramar.

En resúmen, la conclusión es que no hay quien entienda eso, porque las líneas se rigen por el arbitrio en realidad del punto de origen, del humor del conductor y de si ese bus finaliza servicio en el punto de descanso o sigue ruta. El punto de descanso de los buses, es el que tiene la clave, y no estaría mal que ya que ha salido el tema, publicar un listado con los puntos de descanso de cada línea, para así saber si en una determinada línea toca volver a picar o no. Pues en el caso que yo tuve del 33, el conductor me dijo que tuve suerte de que era su primer servicio, y por eso me cogió, pero que en ese punto la línea 33 no coge viajeros normalmente (porque hasta la Rambla de Prim hace el mismo recorrido que el 36).


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 20/06/2013 20:48

Lo que se tendría que hacer no es un listado de los puntos de regulación (que tambien se puede hacer para evitar tiempos de espera, pero eso es otro tema) sino un hilo de denuncia, y con el máximo de pruebas posibles, si puede ser grabaciones a cámara oculta, porque no se trata de que los aficionados al transporte les sigamos el juego a los conductores "esquivando" sus errores o su mala leche, sino de intentar que esta situación se resuelva para todos. Si legalmente el usuario tiene derecho a hacer x trayecto pagando 1 viaje, el conductor no es nadie para quitárselo.

Siempre acaba pasando lo mismo con los trayectos minoritarios o que tienen algun tipo de complicación, el conductor acaba haciendo lo que le sale de los pepinos. Bastante que lo vi cuando vivia en el Berguedà, y reporté un montón de veces, luego todo eran malas caras, y a saber como estará ahora que hace 5 años que no voy.



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 20/06/2013 20:58

Respecto a eso, estoy de acuerdo, y también pedir a los conductores que tengan la obligación en la parada de origen de avisar al viajero si en el punto de regulación finalizan servicio, que también he visto que no lo hacen, la gente sube, pica y cuando llega el bus al punto de regulación, desaloja a todos y se larga a cochera. Con lo cual toca esperar al siguiente y volver a picar. O te desalojan y luego vuelven a abrir puertas, con lo cual picas nuevamente, o llega, desaloja, hay otro bus de la misma línea delante y te mandan al bus de delante. No cuesta nada, si saben que están en la parada de origen o en las siguientes, avisar al viajero si le van a desalojar en el punto de regulación (ya sea porque el conductor hace descanso y baja cerrando el bus, o sea porque finaliza servicio y va a cochera). Pero como bien dices, el conductor hace lo que le sale del pepino y según lo que te toque pagas dos veces o sólo una. Y de hecho es más: yo cuando subo, no tengo por qué preguntar si me va a desalojar en el punto de regulación, entiendo que es él quien debe avisarme al abrir puertas.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 20/06/2013 21:06

Lo de que te desaloje en el final o te hagan pasar al siguiente bus no sería problema si no se tuviera que picar de nuevo, de hecho a veces cuando ha habido varios buses parados me han hecho pasar al de delante sin tener que picar.

Algunas observaciones.
La 91 no se considera ni circular, aunque debiera de serlo por el recorrido que hace, ambos puntos de regulación son origen-final.
La 97 igual, para ir a Torre Baró se supone que tienes que bajar enfrente y cruzar el puente (en este caso es lógico porque la distancia es muy poca y encima tienes el 62, el 76 y el 104 que te llevan directo.
El 14 tambien.
El 185 sí que es circular. El punto de regulación tendría que ser en Vall d'Hebron, que es donde no tiene sentido continuar.
El 33 en Triangle es de final cruzado, puedes cogerlo en la cochera, aunque luego tengas que esperarte en Rambla Prim.
Y lo del 62 en Universitat es bochornoso, si el O-F es en Urquinaona, para que carajo lo hacen ir a girar a Universitat? Lo lógico sería que gire por Pg.Gracia, y mas porque en Urquinaona tambien se conecta con L1 y en Pg.Gracia con L2 y con muchos autobuses que vienen de Universitat.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 20/06/2013 23:10

I si un bus surt de la parada d'origen abans de que hagi transcorregut 5' des que va passar per la penúltima parada, què ha de fer un viatger que porti un títol de viatges il·limitats? (Per a qui pugui no saber-ho, els títols de viatges iŀlimitats no poden tornar a ser validats fins a 5' després de la validació anterior.)



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 21/06/2013 0:11

Por eso digo: que el conductor te avise si va a desalojar el bus en el punto de regulación, hay casos en los que cambias de bus sin picar de nuevo y otros que no, y eso debería regularse y no estar al arbitrio del conductor de turno.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 21/06/2013 8:56

Se n'havia parlat una mica, de les línies amb final diferent de l'origen, aquí (per si volguéssiu unificar els missatges en un sol tema sobre això):

http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=7709&p=107509


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 21/06/2013 10:32

Fran-Ikarus ha escrit:Se n'havia parlat una mica, de les línies amb final diferent de l'origen, aquí (per si volguéssiu unificar els missatges en un sol tema sobre això):

http://transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=7709&p=107509
Si, està força relacionat, el que passa és que es centrava en un cas ,és concret, però igualment ho fusionem ;)



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 21/06/2013 11:28

Una cosa que em va explicar un conductor de TMB, es que totes les linies han de tenir 2 terminals, potser que sigui circular, però a efectes de regulació tenen un final i origen. Fins i tot, el Bus Turistic té origens i finals:
Ruta Vermella: Pl. Catalunya - WTC
Ruta Blava: Pl. Catalunya - Tramvia Blau
Ruta Verda: Fòrum - Port Olímpic
Si mai pugeu al Bus Turístic, us podreu fixar en el SAE, marca com a terminals aquests punts.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”