Soroll excessiu a les portes del bus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Soroll excessiu a les portes del bus

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 28/08/2013 17:02

Sempre m'he preguntat que alguns busos obren les portes fan un soroll excessiu i fort. Per exemple: a TUSGSAL els busos 348 i 352 (Mercedes Citaro) els passa això, però el 353 o el 358 no, com els 2400 de TMB. I també de TUSGSAL, el 464 (Irisbus Castrosua City Versus).

Algú sap a què és degut?

Gràcies.

I si existeix un altre fil, feu-m'ho saber, jo no he trobat cap al cercador.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimecres 28/08/2013 17:36

El 464 porta temps així, també, molts de la serie 344-358 fan aquest soroll, i alguns Lion's (374-383), és degut a un mal manteniment de la porta, necessita més força per empenyer les portes i fa aquest soroll.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 28/08/2013 17:50

pau5321 ha escrit:El 464 porta temps així, també, molts de la serie 344-358 fan aquest soroll, i alguns Lion's (374-383), és degut a un mal manteniment de la porta, necessita més força per empenyer les portes i fa aquest soroll.
Gràcies, però jo recordo que als Neoplan nº 131 - 140 també feien molt de soroll. També és això? Al 1992 feien "sorollet"?



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 29/08/2013 14:39

Renfe445 ha escrit:
pau5321 ha escrit:El 464 porta temps així, també, molts de la serie 344-358 fan aquest soroll, i alguns Lion's (374-383), és degut a un mal manteniment de la porta, necessita més força per empenyer les portes i fa aquest soroll.
Gràcies, però jo recordo que als Neoplan nº 131 - 140 també feien molt de soroll. També és això? Al 1992 feien "sorollet"?
És exactament el mateix, de nous només fan un lleu: "pff", si li feu un seguiment a qualsevol dels altres que encara sonen bé, veureu que amb els anys es deterioren. En el cas dels 7800, 8200, 8300 de TMB més del mateix. També els 248-259 de TUSGSAL van acabar els seus dies fent el mateix soroll que el 464


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dijous 29/08/2013 16:21

La causa del soroll és, o la baixa pressió del circuit neumàtic (ho dubto perque sino no es podria tancar la porta ni rearmar-la) o un mal estat de la vàlvula per manca d'estanqüeitat, degut al mal estat de les juntes o anells, per exemple. Les causes són un manteniment inadequat o un mal disseny de la vàlvula.



scubydu
N6
N6
Entrades: 174

Entrada Autor: scubydu » Dijous 29/08/2013 17:40

sag470 ha escrit:La causa del soroll és, o la baixa pressió del circuit neumàtic (ho dubto perque sino no es podria tancar la porta ni rearmar-la) o un mal estat de la vàlvula per manca d'estanqüeitat, degut al mal estat de les juntes o anells, per exemple. Les causes són un manteniment inadequat o un mal disseny de la vàlvula.
Coneixent TUSGSAL, apostaria pel manteniment inadequat....



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 29/08/2013 17:53

De moment, i si no em doneu més solucions, estic amb la del manteniment inadequat :cop . No entenc perquè TUSGSAL no vol mantenir els busos :nono .

Per cert, la vàlvula aquesta no sé com és. Podries adjuntar una foto?

[offtopic=on][broma=on]Jo crec que els del taller tenen l'oïda feta caldo... Tinc raó???[broma=off][offtopic=off]



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dijous 29/08/2013 18:41

és com aquesta: una vàlvula 3/2 http://spanish.alibaba.com/product-gs/3 ... 99547.html. Aquesta la distribueix al piston que mouen les fulles. Una altra causa podria ser que el pistó tingui fuita, que fa el soroll al accionar. Pero ho dubto. El que més s'espatlla és la vàlvula 3/2.

La qüestió del manteniment és la política empresarial. Sembla ser que utilitza una política correctiva, i preventiva només el bàsic, que reduiex molt els costos pero que despres visualment dón molt que desitjar. Aixó no vol dir que no funcioni, pero la qualitat dista de desitjar.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 29/08/2013 18:48

sag470 ha escrit:és com aquesta: una vàlvula 3/2 http://spanish.alibaba.com/product-gs/3 ... 99547.html. Aquesta la distribueix al piston que mouen les fulles. Una altra causa podria ser que el pistó tingui fuita, que fa el soroll al accionar. Pero ho dubto. El que més s'espatlla és la vàlvula 3/2.

La qüestió del manteniment és la política empresarial. Sembla ser que utilitza una política correctiva, i preventiva només el bàsic, que reduiex molt els costos pero que despres visualment dón molt que desitjar. Aixó no vol dir que no funcioni, pero la qualitat dista de desitjar.
:reve Gràcies per la imatge i gràcies per la lliçó! :reve



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 29/08/2013 21:50

En cas de tenir poca pressió a la porta, hi ha un botó a la consola del conductor que serveix per donar aire a les portes... ho sé perquè un dia que vaig visitar la cotxera d'Oliveras amb uns amics vaig veure com utilitzaven aquell botó...

Després hi ha el cas de les portes dels Noge Cittour nous, els Citaro 62xx, els Lion's City híbrids o el biarticulat, que, si no m'equivoco, no funcionen amb aire sinó amb engranatges (s'obren com les portes del metro enlloc d'obrir-se com s'obren les dels busos més antics), per tant no fan soroll, o no tant...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 30/08/2013 0:13

Adolescent barceloní ha escrit:En cas de tenir poca pressió a la porta, hi ha un botó a la consola del conductor que serveix per donar aire a les portes... ho sé perquè un dia que vaig visitar la cotxera d'Oliveras amb uns amics vaig veure com utilitzaven aquell botó...

Després hi ha el cas de les portes dels Noge Cittour nous, els Citaro 62xx, els Lion's City híbrids o el biarticulat, que, si no m'equivoco, no funcionen amb aire sinó amb engranatges (s'obren com les portes del metro enlloc d'obrir-se com s'obren les dels busos més antics), per tant no fan soroll, o no tant...
Sí, el botó normalment està a la part dreta de la consola i la il·lustració sembla com uns palets que convergeixen en un. Demà ja posaré fotos.

Per la meva experiència els 6200 de TMB les portes funcionen amb aire comprimit, però les portes en comptes de ser "swinging doors" (és que em surt en anglés), són portes corredisses. Ara bé, els nous Noge Cittour i els nous Lion's City híbrids les portes són elèctriques.

Tornant al tema, el problema de què les portes fan massa soroll poden ser de què la vàlvula està espatllada, té fuites (poc probable) o estigui obstruida (pot ser també això, no?).



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Divendres 30/08/2013 0:40

D'estar obstruida no funcionaria la porta. Jo diria que té fuites pel pas del temps i brutícia. D'aquestes vàlvules n'he vist haver de llençar lots perque el 75% tenien fuites, i aixó sent noves.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 30/08/2013 0:47

sag470 ha escrit:D'estar obstruida no funcionaria la porta. Jo diria que té fuites pel pas del temps i brutícia. D'aquestes vàlvules n'he vist haver de llençar lots perque el 75% tenien fuites, i aixó sent noves.
Normalment, els busos 459 a 469 obren les portes lentament, i amb un sorollet ("pss"). El 464, el que no entenc és que la porta s'obre més ràpidament i amb més soroll, i això és molt estrany, no?



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Divendres 30/08/2013 2:20

No és extrany, perque al perdre l'aire del circuit ràpidament, la porta queda completament lliure, i s'obre més ràpid ja que el pistó queda buit i no impideix la opertura de la porta.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 30/08/2013 22:06

Adolescent barceloní ha escrit:Hi ha un botó a la consola del conductor que serveix per donar aire a les portes.
És aquest?
boton aire puerta.png



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”