Cursa dels transports (PTP): la xarxa quadriculada fracassa?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Cursa dels transports (PTP): la xarxa quadriculada fracassa?

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/10/2013 11:25

Veig aquesta notícia, que confirma el que ja em temia, encara que la lectura que en fa la PTP em sembla excessivament benèvola:
PTP ha escrit:X Cursa de transports de Barcelona: els eixos de la nova xarxa de bus milloren les línies substituïdes però encara no surt a compte combinar-los
■ Les línies de la nova xarxa ortogonal són més ràpides que les línies prèvies però la combinació d'eixos verticals i horitzontals encara no suposa un estalvi respecte els autobusos clàssics directes més freqüents
■ Les noves línies H6, H12, V7 i V21 són lleugerament més ràpides que les seves predecessores. L'eix D20 no ha participat a la cursa. Globalment ha hagut un increment de freqüència i, en el cas de les línies H6, H12 i V7 mesures vials importants que han redundat en un increment de velocitat comercial d'aproximadament el 10%.
■ La combinació d'eixos verticals i horitzontals encara no és més ràpid que l'ús d'autobusos sense transbordaments quan aquests disposen d'alta freqüència. Així, els autobusos 17 i 59 han estat més ràpids que l'alternativa ortogonal V21+H12 als trajectes Vall d'Hebron - Universitat i Hospital del Mar - Universitat respectivament. Aquest fet s'explica pel fet que la xarxa ortogonal encara no disposa d'una velocitat comercial ni d'una implantació suficient al territori
Sorprenentment, la conclusió de la PTP és:
PTP ha escrit:Els resultats de la X Cursa de Transports posen de manifest que els nous eixos ortogonals H6, H12, V7 i V21 funcionen millor que les línies predecessores però combinar-los encara no és competitiu respecte les línies clàssiques directes d'alta freqüència.
A veure... ¿què és això de que les noves línies ortogonals funcionen molt millor... però al final resulta que l'any passat van arribar més ràpid als llocs amb els autobusos convencionals? Això no té ni cap ni peus!!!

Si ens hi fixem, veiem que els autobusos ortogonals són un 10% més ràpids que els "convencionals". El "petit" problema és que aquest guany de temps es perd, i molt més, amb els transbordaments i amb les parades més llunyanes. Per no parlar de les zones que han quedat desateses al fer els trajectes més rectes.
Per fer-ho tot més hilarant, resulta que aquest raquític 10% segurament és conseqüència dels nous carril bus i carril bus dobles que s'han aplicat i que s'haguessin pogut aplicar igualment sense canviar les línies.

Una vegada demostrat que les primeres línies fracassen quan se suposava que serien la gran revolució del segle XXI, l'excusa és que la xarxa no està completa. Bé, seguim cap endavant, implantant un sistema que ens està dient a crits que no funciona. Ni és ràpida, ni és còmode, ni és econòmica.

La meva opinió personal és que cal derogar aquest pla i replantejar-lo des de zero, tenint en compte:
  1. Remodelar la xarxa sí, però amb seny i tenint en compte els interessos de la gent, no que quedi bonic en el plànol.
  2. Reduir parades sí, però només en casos concrets on existeix duplicitat.
  3. Plantejar el futur de la xarxa de manera totalment integrada amb metro, rodalies i tramvia. El transport vertebral de Barcelona és el metro, no té sentit plantejar una xarxa quadriculada que no té en compte la presència del principal transport de Barcelona
  4. Plantejar la nova xarxa concentrant major densitat de línies allà on hi ha més densitat de demanda. Sembla mentida que una cosa tan bàsica la xarxa ortogonal ho obviï totalment.
  5. Fer el major èmfasi del nou pla en millorar la velocitat aplicant calçades exclusives i semàfors amb prioritat. Això és el que realment farà la xarxa més ràpida.
  6. Substituir els principals corredors on hi hagi saturació per tramvies amb preferència. Aquesta és la veritable funció del tramvia.
De vegades als que estem en fòrums se'ns critica que fer línies en un plànol és fàcil i no serveix per res més que jugar. Hi estic totalment d'acord. el problema és que els que ens governen estan fent el mateix, jugant a fer línies absurdes, però a sobre bastant pitjor que nosaltres i gastant-se els nostres diners.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 04/10/2013 12:15

wefer ha escrit:Veig aquesta notícia, que confirma el que ja em temia, encara que la lectura que en fa la PTP em sembla excessivament benèvola:
PTP ha escrit:X Cursa de transports de Barcelona: els eixos de la nova xarxa de bus milloren les línies substituïdes però encara no surt a compte combinar-los
■ Les línies de la nova xarxa ortogonal són més ràpides que les línies prèvies però la combinació d'eixos verticals i horitzontals encara no suposa un estalvi respecte els autobusos clàssics directes més freqüents
■ Les noves línies H6, H12, V7 i V21 són lleugerament més ràpides que les seves predecessores. L'eix D20 no ha participat a la cursa. Globalment ha hagut un increment de freqüència i, en el cas de les línies H6, H12 i V7 mesures vials importants que han redundat en un increment de velocitat comercial d'aproximadament el 10%.
■ La combinació d'eixos verticals i horitzontals encara no és més ràpid que l'ús d'autobusos sense transbordaments quan aquests disposen d'alta freqüència. Així, els autobusos 17 i 59 han estat més ràpids que l'alternativa ortogonal V21+H12 als trajectes Vall d'Hebron - Universitat i Hospital del Mar - Universitat respectivament. Aquest fet s'explica pel fet que la xarxa ortogonal encara no disposa d'una velocitat comercial ni d'una implantació suficient al territori
Sorprenentment, la conclusió de la PTP és:
PTP ha escrit:Els resultats de la X Cursa de Transports posen de manifest que els nous eixos ortogonals H6, H12, V7 i V21 funcionen millor que les línies predecessores però combinar-los encara no és competitiu respecte les línies clàssiques directes d'alta freqüència.
A veure... ¿què és això de que les noves línies ortogonals funcionen molt millor... però al final resulta que l'any passat van arribar més ràpid als llocs amb els autobusos convencionals? Això no té ni cap ni peus!!!

Si ens hi fixem, veiem que els autobusos ortogonals són un 10% més ràpids que els "convencionals". El "petit" problema és que aquest guany de temps es perd, i molt més, amb els transbordaments i amb les parades més llunyanes. Per no parlar de les zones que han quedat desateses al fer els trajectes més rectes.
Per fer-ho tot més hilarant, resulta que aquest raquític 10% segurament és conseqüència dels nous carril bus i carril bus dobles que s'han aplicat i que s'haguessin pogut aplicar igualment sense canviar les línies.[/quote]

Cada línea como tal, alegan, funciona mejor que su antecesora, por ejemplo el H6 mejor que el 74. Pero no funcionan en su conjunto para substituir a las líneas que no entran en el esquema ortogonal. Por tanto, si tienes que hacer un trayecto donde tomas dos líneas ortogonales o una directa, tomar la directa será más rápido, porque la mejora en las ortogonales no es tal para hacerlas más prácticas que tomar una línea no-ortogonal que sea directa. Lioso, sí, pero no veo que lo que tu digas contradiga la PTP, al contrario, defendéis lo mismo.
wefer ha escrit:Una vegada demostrat que les primeres línies fracassen quan se suposava que serien la gran revolució del segle XXI, l'excusa és que la xarxa no està completa. Bé, seguim cap endavant, implantant un sistema que ens està dient a crits que no funciona. Ni és ràpida, ni és còmode, ni és econòmica.

La meva opinió personal és que cal derogar aquest pla i replantejar-lo des de zero, tenint en compte:
  1. Remodelar la xarxa sí, però amb seny i tenint en compte els interessos de la gent, no que quedi bonic en el plànol.
  2. Reduir parades sí, però només en casos concrets on existeix duplicitat.
  3. Plantejar el futur de la xarxa de manera totalment integrada amb metro, rodalies i tramvia. El transport vertebral de Barcelona és el metro, no té sentit plantejar una xarxa quadriculada que no té en compte la presència del principal transport de Barcelona
  4. Plantejar la nova xarxa concentrant major densitat de línies allà on hi ha més densitat de demanda. Sembla mentida que una cosa tan bàsica la xarxa ortogonal ho obviï totalment.
  5. Fer el major èmfasi del nou pla en millorar la velocitat aplicant calçades exclusives i semàfors amb prioritat. Això és el que realment farà la xarxa més ràpida.
  6. Substituir els principals corredors on hi hagi saturació per tramvies amb preferència. Aquesta és la veritable funció del tramvia.
De vegades als que estem en fòrums se'ns critica que fer línies en un plànol és fàcil i no serveix per res més que jugar. Hi estic totalment d'acord. el problema és que els que ens governen estan fent el mateix, jugant a fer línies absurdes, però a sobre bastant pitjor que nosaltres i gastant-se els nostres diners.
+1000



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/10/2013 12:22

wefer ha escrit:Si ens hi fixem, veiem que els autobusos ortogonals són un 10% més ràpids que els "convencionals". El "petit" problema és que aquest guany de temps es perd, i molt més, amb els transbordaments i amb les parades més llunyanes. Per no parlar de les zones que han quedat desateses al fer els trajectes més rectes.
Per fer-ho tot més hilarant, resulta que aquest raquític 10% segurament és conseqüència dels nous carril bus i carril bus dobles que s'han aplicat i que s'haguessin pogut aplicar igualment sense canviar les línies.
Tot i que en part tens raó amb el que dius, discrepo sobre les parades llunyanes, els transbordaments són horribles, no és discutible però no hi ha molt més a fer. Ara bé, eliminar i reestructurar la posició de les parades és un encert, per que la veritat, sense això no calia tocar res, per que aturar-se cada 150-250 metres per parar fa que el bus vagi més lent, i ja no parlem dels semàfors.
En el meu cas, a la V21, anar de Montbau a Indústria és realment ràpid, i en comparació amb la línia 10, m'he estalviat entre 3 i 5 minuts de trajecte.
No obstant tampoc s'han eliminat un munt de parades, per exemple la H6 en fa un fotimer entre Lesseps i Zona Universitària i en hora punta segueix sent un autèntic martiri que la 74 per això i el trànsit, ara bé, comprovat tinc que agafant una línia amb menys freqüència com la 60 s'arriba molt més ràpid a aquella zona (gràcies a no tenir tantes parades).

Amb el tema de les parades cal trobar un equilibri per que al cap i a la fi, serà l'únic que tindrem per reduir la velocitat, ja que per desgràcia la prioritat a l'autobús (o al tramvia) en aquesta ciutat no es vol veure ni en pintura.

Per exemple de despropòsit, el regitzell de parades del 76 al sortir de Sant Genís i Vall d'Hebron.
1) Km 0
2) Km 0+170
3) Km 0+330
4) Km 0+470
5) Km 0+740
6) Km 0+970 (Pg. Vall d'Hebron - Basses d'Horta)
7) Km 1+280
8) Km 1+430
9) Km 1+680 (Parc de la Vall d'Hebron)
10)Km 2+210 (Vall d'hebron - Can Marcet)
11)Km 2+350

Tenir parades cada poc menys de 200 metres és un error, ens queixem de que ens treuen la parada de davant la porta de casa i alhora ens queixem de que el bus va lent.
Jo crec que l'única línia que ha millorat ha pogut ser la V21 i la V7, la resta segueixen sent el mateix que l'anterior però amb un número nou, per aquest motiu, el bus sempre em segueix sent la última opció als meus desplaçaments (llevat que els agafi per correspondència), per baixar al centre, metro se'ns dubte, el 17 és lent a matar i el 27 desvia a Francesc Macià trigant també una eternitat. Així que si agafo el bus o ho faig amb el V21 (realment disposa d'uns temps força igualats que amb el metro si vas més enllà de la Sagrada Família, si et quedes abans, el bus guanya a metro de pallissa, cortesia del túnel de la Rovira) o amb el 60 mentre duri, anar fins a la Maquinista és molt ràpid amb aquest, tot i que ara ha estat mermat per les obres de la LAV a Sant Andreu ja que es fa un tour espectacular, espero que aquest hem duri per que la partiran en 2 quan facin més línies noves, el metro en aquest trajecte és una altre tonteria (L3+L5+L1 o L9/10), com a mínim si la L3 arribés a Trinitat Vella encara s'hi podria fer alguna cosa. I en sentit invers també és una meravella, he trigat poc més de 20 minuts en anar de Montbau a Palau Reial amb el 60.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Divendres 04/10/2013 14:25

Jo vaig ser el participant de la 2a ruta, de la Ctat. de la Justícia a Univeraitat amb autobús.
Va ser la unica ruta que sortia a compte la nova Xarxa, al anar amb l'H12. Tot i així,i sense tenir que esperar al autobús mes de dos minuts, els guanyadors a aquesta van ser dos nois amb patins... Aicò ho diu tot.

Sóc usuari diari de tota la Xarxa de Bus, i veig que surten a compte les verticals actuals V7 i V21. La H6 desde que li van netejar la cara, pprta moltissim passatge, i no funciona malament.... Encara que és habitual veure fins a tres torns seguits. Quan escorçin aquesta linia per Ronda Guinardó, evitant C/Cartagena i Av. Mare de Déu de Montserrat, guanyara molt...


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/10/2013 20:27

Em vaig oblidar d'enllaçar la notícia:
http://www.transportpublic.org/componen ... mbinar-los

Una altra cosa que crec que s'hauria de millorar per la següent ocasió seria que els trajectes fossin d'anada i tornada, o com a mínim uns d'anada i d'altres de tornada.
Per què? Molt fàcil: la notícia diu que "Els patins, la bicicleta i la moto han arribat primeres a totes les set rutes realitzades.". El punt d'arribada era en tots els casos la Pl. Universitat Ara feu la prova anant cap amunt i veureu en quina posició queden... si és que arriben :D (exceptuant la moto, és clar). No vull ni imaginar-me el pobre que li toqui la ruta de la Vall d'Hebtron de pujada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/10/2013 20:31

Ja que en parlem amb més deteniment, també caldria saber quants articles del Codi de Circulació s'han saltat aquests vehicles, i quantes vegades ho han fet en cada cas.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/10/2013 20:35

Guigui ha escrit:Ja que en parlem amb més deteniment, també caldria saber quants articles del Codi de Circulació s'han saltat aquests vehicles, i quantes vegades ho han fet en cada cas.
Home, jo en el seu moment havia arribat a fer Av. Tibidabo - Sagrada Família en bici en poc més de 10 minuts, respectant "força" la senyalització. Apurant una mica, això sí...
Ara, tal com deia per fer-ho cap amunt potser cal multiplicar el temps per 4.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 04/10/2013 22:40

wefer ha escrit:
Guigui ha escrit:Ja que en parlem amb més deteniment, també caldria saber quants articles del Codi de Circulació s'han saltat aquests vehicles, i quantes vegades ho han fet en cada cas.
Home, jo en el seu moment havia arribat a fer Av. Tibidabo - Sagrada Família en bici en poc més de 10 minuts, respectant "força" la senyalització. Apurant una mica, això sí...
Ara, tal com deia per fer-ho cap amunt potser cal multiplicar el temps per 4.
Home, no creguis pas que costaria molt, per anar a Vall d'Hebron de manera plana, o vas per l'Av. Vallcarca si vens de l'oest o per Pg. Maragall per l'est, les costes de veritat són ja a menys d'un 1km de l'hospital (tot i que la ruta Maragall - Tajo - Lisboa - Granja Vella és la més plana). Recordo haver llegit fa un temps que hi havia un problema amb el servei de Bicing, ja que la gent baixava cap abaix amb bici, però no hi tornava. :)

Deixant aquest detall, em faig creus que algú en bici o patins hagi arribat abans que algú que fes L3 + L1 a Catalunya, un Vall d'Hebron - Universitat te'l fas en uns 20 minuts si hi arriba. No m'ho acabo de creure gaire :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”