VTC: competència deslleial al taxi?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

VTC: competència deslleial al taxi?

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/06/2014 16:59

Vaga de taxis demà contra una app

Es queixen dels conductors de transport compartit · Diuen que no paguen llicència ni compleixen els requisits legals

http://www.vilaweb.cat/noticia/4196959/ ... a-app.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dimarts 10/06/2014 17:15

No se, hoy en dia la gente buscamos otras alternativas mas de acorde a la economía actual y la situación que estamos viviendo. Con el Aerobús por 5 € me voy al aeropuerto desde la Plaza Catalunya o Espanya y me da lo mismo ir de pie que sentado. El mismo trayecto 30 € mas las maletas .. No se lo que pagaran o dejaran de pagar los taxistas de impuestos pero si se lo que yo pago y por tanto es la salida mas comoda que tengo. Por otro lado, hoy en dia creo que hay una gran falta de profesionalidad en el sector. Hay mucha gente que por la situación laboral que hay en el Estado, se han reciclado al taxi, al igual que un sector de pakistanis que no tienen ni flores de hablar ni castellano ni catalán y los tios van con el taxi a su bola pegándose tirones de hasta 16 horas diarias y eso lo se a ciencia cierta . Los camiones llevan tacografo para descansos del chofer entre otras cosas, y los taxis ?? . No se que es peor la carretera o la ciudad. Creo que la solución es complicada.



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimarts 10/06/2014 19:08

Com comenta la noticia, aquesta empresa (o el que sigui perquè no entenc molt be com funciona) potser si que és il•legal ja que ofereix un servei de taxi sense estar regulat correctament (caldria veure les lleis), però la proposta de bla bla car, si que la trobo correcte ja que no treu clients als taxis.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 10/06/2014 19:25

Que abaixin preus, i veuràn com la gent els tornarà a agafar. Actualment, anar amb taxi és un luxe.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/06/2014 19:42

Pel que sembla, amb les tarifes actuals, amb prou feines cobreixen costos. I més que els preus, el que em sembla escandalós és com alguns arriben a obtenir llicència, amb el desconeixement total dels carrers de Barcelona. Fa tot l'efecte que l'IMT només serveixi per a repartir poltrones, perquè si té directrius que suposadament són de compliment obligatori, n'hi ha que se les passen clamorosament per l'entrecuix.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 11/06/2014 8:56

Guigui ha escrit:Pel que sembla, amb les tarifes actuals, amb prou feines cobreixen costos.
Doncs les llicències no baixen de 100.000 euros. Si no és un bon negoci, no s'expliquen aquests preus



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 11/06/2014 9:10

el taxi és un negoci ideal per blanquejar diner negre....no estic dient que sigui un cas majoritari pero existir existeix :blah


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/06/2014 14:04

L'aturada contra Uber provoca enfrontaments entre taxistes a Barcelona

Els vaguistes trenquen vidres i fan pintades als taxis que no han secundat la vaga, convocada per un grup independent de taxistes

http://www.ara.cat/economia/Laturada-Ub ... 84719.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 11/06/2014 14:16

Ahir ho clarificaven bastant a la ràdio:

- Que dos o més persones es posin d'acord en fer un trajecte i es reparteixin les despeses a parts iguals: legal.

- Que dos o més persones utilitzin apps i/o altres mitjans per a demanar transport a qualsevol hora i pagant una tarifa: pot ser il·legal
(dependria de si els conductors son autònoms o assalariats, i que en tots els casos disposin de la llicència de professional i amb la paperassa al dia amb l'Administració)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/06/2014 14:24

Em sembla fantàstic que s'apliqui la llei. Però que s'apliqui a tothom. Així doncs, com pot ser que dos taxistes comparteixin una llicència? Quina és la base legal per als preus desorbitats de les llicències? I quina base hi ha perquè una llicència que un titular cedeix per cessament de l'activitat vagi a parar a qui n'ofereixi més i no per al millor qualificat? Per què és possible passar llicències com a transacció entre dos particulars en lloc de retornar-les a l'ens gestor, perquè les atorgui a qui se'n faci més mereixedor?

I finalment: quins són els criteris tècnics per a poder exercir de taxista? I com se supervisen?

Mentre tot això no quedi del tot aclarit, no veuré aquest conflicte com a intrusos contra titulars legítims, sinó com a guerrilla entre dos grups mafiosos. I no estic dient que tots els taxistes ho siguin, perquè en conec força que són més que correctes, però la gestió opaca de tot el negoci en el seu conjunt em fa pensar que la cúpula (IMT, etc.) segueix unes pràctiques més que dubtoses.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

MALLUS
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Terrassa
Contacta:

Entrada Autor: MALLUS » Dimecres 11/06/2014 20:59

S'esdevé que el transport de viatgers està subjecte a una normativa i uns requisits que són controlats per l'Administració. I aquests particulars no són controlats per ningú. Per aquest motiu no tothom pot fer de taxista (es demana un carnet especial).

Altra cosa és el tema de l'adjudicació de llicències, que com que no se'n donen valen el preu que valen (injustificat, es miri com es miri, perquè l'activitat no genera tants ingressos).

Per tant, la vaga té tota la seva raó de ser...i el que hauria de fer l'Administració és actuar i precintar els vehicles que incompleixin la normativa de transport de viatgers (a més de sancionar els seus usuaris).


No cal témer aquells que tenen una altra opinió, sinó a aquells que ténen una altra opinió, però són incapaços de manifestar-la. (Napoleó Bonaparte)

Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimecres 11/06/2014 21:11

Quan dius carnet especial et refereixes al btp? o alguna llicencia apart? Perquè com molt be diu un company més amunt, les llicencies se les deixen entre companys, amb una llicencia de taxi treballen dos conductors, si aquest te la formació necessària... no se jo.
Per altra banda, fa temps vaig veure per la televisió que a Londres, per fer-te taxista, has de fer un examen molt rigorós i et calen 2 anys "d'entrenament" conduint pels carrers de la ciutat i sabent buscar la ruta més rapida per arribar al destí.
Per un altre costat, el servei que ofereix aquesta aplicació sí que és competència deslleial però, potser s'hauria d'aprendre del seu funcionament i intentar millorar el sector del taxi i les tarifes.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 11/06/2014 23:25

Pot ser molt bonic pagar menys, però hi ha un aspecte important. Què passa en cas d'accident?

En cas d'accident, depèn de l'assegurança que tingui contractada el vehicle.
No es el mateix una assegurança de taxi, un vehicle professional, que la particular amb què circulen aquests conductors.
En cas de portar equipatge i/o objectes de valor i sofrir un accident, un s'hi pot enganxar les mans.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 12/06/2014 8:58

Con el tema Taxi hemos topado....

estem bojos...estem bojos....

Ningu parla ara de "L'ecologia"??? ondia , ondia, ondia...

Anys i anys parlant que els grans mals de la contaminacio era la gran quantitat de cotxes amb un sol ocupant...tants diners emprats en carrils "Bus...Ba ..VAO" tant dir que s'ha de compartir vehicle....i ves tot d'una aixo ja no importa, una bona oportunitat de evitar vehicles amb una persona i que surti ventatjos per tots i resulta que no...vaja, vaja...un cop mes "L'ecologia" s'acaba on començen els diners....be, be,,

No saben els taxistes el que han remogut, estic convençut que ara sortiran draps bruts sobre el mon del taxi per tot arreu....al temps..



MALLUS
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Terrassa
Contacta:

Entrada Autor: MALLUS » Dijous 12/06/2014 9:07

Sokjo ha escrit:Quan dius carnet especial et refereixes al btp? o alguna llicencia apart? Perquè com molt be diu un company més amunt, les llicencies se les deixen entre companys, amb una llicencia de taxi treballen dos conductors, si aquest te la formació necessària... no se jo.
Per altra banda, fa temps vaig veure per la televisió que a Londres, per fer-te taxista, has de fer un examen molt rigorós i et calen 2 anys "d'entrenament" conduint pels carrers de la ciutat i sabent buscar la ruta més rapida per arribar al destí.
Per un altre costat, el servei que ofereix aquesta aplicació sí que és competència deslleial però, potser s'hauria d'aprendre del seu funcionament i intentar millorar el sector del taxi i les tarifes.
A més del BTP, en el cas de l'AMB es demana tenir una credencial de taxista, que no s'obté fins després d'haver passat un examen.

Una llicència pot ser explotada per un assalariat i un titular, o per dos assalariats, però això no té res a veure amb la capacitació del que condueix, perquè l'examen d'aptitud és el mateix per als dos.

I sí, a Londres per ser taxista "oficial" (o sigui, de London Taxi), cal passar un examen molt rigorós. La llicència no es ven: és de l'Administració sempre. Pagues una petita taxa i la pots explotar fins que et jubiles. Després retorna a l'Administració.

Les tarifes del sector del taxi són molt barates, t'ho puc assegurar. Vaig ser taxista a Barcelona vuit anys (ho vaig deixar per motius de salut. Si no ho arribo a fer..ara mateix no estaria escrivint això :o )- Et puc dir que la meitat del que factures (que ara mateix no crec que passi de 150 euros al dia, a tot estirar, llevat d'ocasions o jornades especials) se te'n va en despeses (combustible, manteniment, assegurances...). Mirem que un taxi pot treballar cinc dies i n'ha de descansar dos...i veureu quins "grans números" admeten aquestes rebaixes. Però anem a pams:

A) L'assegurança d'un taxi és molt més cara que la de d'un particular perquè el risc d'accident és molt més alt i cal cobrir adequadament els ocupants. Per un cotxe particular jo ara estic pagant 300 euros / any amb un tercer ampliat. Un taxi a Barcelona vindria a pagar uns 1000 euros conduït només pel titular (amb dos conductors la prima es dispara).

B) El manteniment d'un cotxe modern és molt car. Un embragatge, que dura 120.000 kms de mitjana (o sigui, dos anys o menys) val 750 euros. No hi ha gaire descomptes en aques sentit pel fet de ser taxista. I vigila amb les caixes automàtiques..que això no és TMB i no te la canvien cada 4.000 hores de funcionament. Aquí l'has de fer durar...si tens sort...i no et peta com els passava a les del Peugeot 406. Tot això per no parlar dels autònoms, liquidacions de mòduls (IVA-IRPF) etc. Els cotxes híbrids representen un estalvi energètic..però són més cars de compra...i ara mateix només està disponible el Toyota Prius, que és una caixa de mistos si com jo ets una mica més gran de la mitjana.

C) Un cotxe "normalet" val entre 15-000-18000 euros amb IVA (després l'IVA te'l tornen, és cert). Si volem un cotxe una mica millor..ja que ens estem tot el dia a dins, la cosa se'ns en va a 20.000-24000. I ja no parlem de Mercedes (30.000-36.0000). La durada mitjana d'un cotxe és de sis anys...abans que no surti econòmicament ruïnós tenir-lo. Si no treballes, no cobres. Si estàs de baixa, no cobres fins al dia 16. Si tens un cop i és gros, ja has begut oli, perquè de moment no pots treballar...i si no treballes no guanyes. I Hisenda i els altres creditors segueixen cobrant igual.

D) Si el taxi estigués subvencionat per l'Administració, com ho està el bus, el tema seria diferent. Però aquí l'Administració només es dedica a cobrar i a tocar allò que no sona, sense preocupar-se pel sector.


No cal témer aquells que tenen una altra opinió, sinó a aquells que ténen una altra opinió, però són incapaços de manifestar-la. (Napoleó Bonaparte)

MALLUS
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Terrassa
Contacta:

Entrada Autor: MALLUS » Dijous 12/06/2014 9:16

faristol ha escrit:Con el tema Taxi hemos topado....

estem bojos...estem bojos....

Ningu parla ara de "L'ecologia"??? ondia , ondia, ondia...

Anys i anys parlant que els grans mals de la contaminacio era la gran quantitat de cotxes amb un sol ocupant...tants diners emprats en carrils "Bus...Ba ..VAO" tant dir que s'ha de compartir vehicle....i ves tot d'una aixo ja no importa, una bona oportunitat de evitar vehicles amb una persona i que surti ventatjos per tots i resulta que no...vaja, vaja...un cop mes "L'ecologia" s'acaba on començen els diners....be, be,,

No saben els taxistes el que han remogut, estic convençut que ara sortiran draps bruts sobre el mon del taxi per tot arreu....al temps..
De draps bruts molts..sens dubte, començant per una Administració que es va dedicar, fa molts anys, a "tirar" llicències al carrer a tort i a dret perquè li convenia.

Que el sector té molta caqueta a dins...uf...és cert..però si el controlador no fa la seva feina...com es vol que el sector millori ? Els cobraments abusius d'alguns tenen com a causa primera un nul control de l'Administració, que no posa inspectors on toca. També podria dir que si l'usuari demanés REBUT IMPRÈS s'estalviarien molts problemes.

¿ Parlem d'ecologia ? Molt maco, és clar. Però això li expliques a un Govern Central que es dedica a donar pel sac les renovables :( (potser quan fotem el camp d'Espanya les coses canviïn...o no...però de moment és el que hi ha). L'estalvi mensual aproximat de combustible entre un taxi híbrid i un que no ho és és d'uns 150 euros. No està malament, és clar, però cal tenir en compte que el cotxe és més car de comprar...i que com he dit abans, el Toyota Prius és una llauna de sardines per als que som una mica més grans de la mitjana.

L'ecologia és molt maca..però malauradament ser ecològic segueix resultant massa car, econòmicament parlant. Se'm dirà que al final ens estem carregant la Terra...però si jo no puc pagar les meves factures a final de mes...la Terra, amb perdó de l'expressió, se me'n refot. :evil:

No confonguem ser ecològic amb infringir la llei i posar en risc la seguretat dels passatgers, si us plau.


No cal témer aquells que tenen una altra opinió, sinó a aquells que ténen una altra opinió, però són incapaços de manifestar-la. (Napoleó Bonaparte)

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/06/2014 9:25

MALLUS ha escrit:I sí, a Londres per ser taxista "oficial" (o sigui, de London Taxi), cal passar un examen molt rigorós. La llicència no es ven: és de l'Administració sempre. Pagues una petita taxa i la pots explotar fins que et jubiles. Després retorna a l'Administració.
Doncs el mateix caldria aquí. Perquè si no hi hagués les màfies de les llicències, els taxistes tindrien més marge. I les ovelles negres, que no tenen ni idea d'on para la Ronda, no arribarien a exercir.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 12/06/2014 10:24

MALLUS ha escrit:
Sokjo ha escrit:Quan dius carnet especial et refereixes al btp? o alguna llicencia apart? Perquè com molt be diu un company més amunt, les llicencies se les deixen entre companys, amb una llicencia de taxi treballen dos conductors, si aquest te la formació necessària... no se jo.
Per altra banda, fa temps vaig veure per la televisió que a Londres, per fer-te taxista, has de fer un examen molt rigorós i et calen 2 anys "d'entrenament" conduint pels carrers de la ciutat i sabent buscar la ruta més rapida per arribar al destí.
Per un altre costat, el servei que ofereix aquesta aplicació sí que és competència deslleial però, potser s'hauria d'aprendre del seu funcionament i intentar millorar el sector del taxi i les tarifes.
A més del BTP, en el cas de l'AMB es demana tenir una credencial de taxista, que no s'obté fins després d'haver passat un examen.

Una llicència pot ser explotada per un assalariat i un titular, o per dos assalariats, però això no té res a veure amb la capacitació del que condueix, perquè l'examen d'aptitud és el mateix per als dos.

I sí, a Londres per ser taxista "oficial" (o sigui, de London Taxi), cal passar un examen molt rigorós. La llicència no es ven: és de l'Administració sempre. Pagues una petita taxa i la pots explotar fins que et jubiles. Després retorna a l'Administració.

Les tarifes del sector del taxi són molt barates, t'ho puc assegurar. Vaig ser taxista a Barcelona vuit anys (ho vaig deixar per motius de salut. Si no ho arribo a fer..ara mateix no estaria escrivint això :o )- Et puc dir que la meitat del que factures (que ara mateix no crec que passi de 150 euros al dia, a tot estirar, llevat d'ocasions o jornades especials) se te'n va en despeses (combustible, manteniment, assegurances...). Mirem que un taxi pot treballar cinc dies i n'ha de descansar dos...i veureu quins "grans números" admeten aquestes rebaixes. Però anem a pams:

A) L'assegurança d'un taxi és molt més cara que la de d'un particular perquè el risc d'accident és molt més alt i cal cobrir adequadament els ocupants. Per un cotxe particular jo ara estic pagant 300 euros / any amb un tercer ampliat. Un taxi a Barcelona vindria a pagar uns 1000 euros conduït només pel titular (amb dos conductors la prima es dispara).

B) El manteniment d'un cotxe modern és molt car. Un embragatge, que dura 120.000 kms de mitjana (o sigui, dos anys o menys) val 750 euros. No hi ha gaire descomptes en aques sentit pel fet de ser taxista. I vigila amb les caixes automàtiques..que això no és TMB i no te la canvien cada 4.000 hores de funcionament. Aquí l'has de fer durar...si tens sort...i no et peta com els passava a les del Peugeot 406. Tot això per no parlar dels autònoms, liquidacions de mòduls (IVA-IRPF) etc. Els cotxes híbrids representen un estalvi energètic..però són més cars de compra...i ara mateix només està disponible el Toyota Prius, que és una caixa de mistos si com jo ets una mica més gran de la mitjana.

C) Un cotxe "normalet" val entre 15-000-18000 euros amb IVA (després l'IVA te'l tornen, és cert). Si volem un cotxe una mica millor..ja que ens estem tot el dia a dins, la cosa se'ns en va a 20.000-24000. I ja no parlem de Mercedes (30.000-36.0000). La durada mitjana d'un cotxe és de sis anys...abans que no surti econòmicament ruïnós tenir-lo. Si no treballes, no cobres. Si estàs de baixa, no cobres fins al dia 16. Si tens un cop i és gros, ja has begut oli, perquè de moment no pots treballar...i si no treballes no guanyes. I Hisenda i els altres creditors segueixen cobrant igual.

D) Si el taxi estigués subvencionat per l'Administració, com ho està el bus, el tema seria diferent. Però aquí l'Administració només es dedica a cobrar i a tocar allò que no sona, sense preocupar-se pel sector.
No nego res del que dius...que estic convençut que es cert, pero tu mateix "pintes" un panorama com per sortir corrents...i si li sumes que posiblement tinguis que pagar un pìs on viure....doncs... com es que en el tema d'aconseguir una llicencia la gent s'hi "abraona"?....pagar la llicencia? el cotxe? les despesses obvies? el panorama es que....no se tu mateix....

Si el taxi estigues subvencionat per la administracio doncs home...tambe ho podrien estar altres sectors privats...pero el taxi es privat per algunes coses i "public" per altres...evidentment el taxista ho veura d'una forma i l'administracio d'una altre.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 12/06/2014 10:34

MALLUS ha escrit: De draps bruts molts..sens dubte, començant per una Administració que es va dedicar, fa molts anys, a "tirar" llicències al carrer a tort i a dret perquè li convenia.

Que el sector té molta caqueta a dins...uf...és cert..però si el controlador no fa la seva feina...com es vol que el sector millori ? Els cobraments abusius d'alguns tenen com a causa primera un nul control de l'Administració, que no posa inspectors on toca. També podria dir que si l'usuari demanés REBUT IMPRÈS s'estalviarien molts problemes.

¿ Parlem d'ecologia ? Molt maco, és clar. Però això li expliques a un Govern Central que es dedica a donar pel sac les renovables :( (potser quan fotem el camp d'Espanya les coses canviïn...o no...però de moment és el que hi ha). L'estalvi mensual aproximat de combustible entre un taxi híbrid i un que no ho és és d'uns 150 euros. No està malament, és clar, però cal tenir en compte que el cotxe és més car de comprar...i que com he dit abans, el Toyota Prius és una llauna de sardines per als que som una mica més grans de la mitjana.

L'ecologia és molt maca..però malauradament ser ecològic segueix resultant massa car, econòmicament parlant. Se'm dirà que al final ens estem carregant la Terra...però si jo no puc pagar les meves factures a final de mes...la Terra, amb perdó de l'expressió, se me'n refot. :evil:

No confonguem ser ecològic amb infringir la llei i posar en risc la seguretat dels passatgers, si us plau.
El tema de l'ecologia era nomes per posar un "ingredient" mes al "souflé" i per deixar en evidencia el que tu mateix dius despres...molta ecologia..molta ecologoai...quan conve...nomes...si de veritat tot es fes en vers l'ecologia es farien passes sempre endavant...pero oh!! tu mateix ho dius i jo ho refrendo...quan posem els diners pel mig...adeu si au!! ecologia..!!

I en el tema de llicencies i repartiments...potser es que hi havien "compromisos"...mes que "conveniencies"...o amdues coses...



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 12/06/2014 11:42

El tema es curios...i destapa l'olla de grills i situacio de la societat en que ens trobem..

-Els taxistes en contra el tema...pot significar un canvi a les regles del joc..
-Posant-me en el lloc dels de la app...doncs no deia la administracio alló de innovar, reiventar-se i ser emprenedor...crear empresa ...i ara que?
-Hi ha gent que te "ganes" amb el taxi...obviament "a rio revuelto"...
-El tema ecol.logic queda cop un mes en evidencia i tant sols es...interes economic...si hi ha diners a guanyar... tots ecologics...si s'en poden perdre "a la "me" amb el planeta"...tant s'em en fot.
-Els usuaris que gracies a la "austeritat" (eufemisme de pobressa, per el 90% perque el 10% encara en tinguin mes) nomes busquen opcions mes barates i tot esta be mentre surti millor de preu...ni lleis ni normes...(al crit de "a mi tambe em "putegen")
-Els mateixos d'abans pero que nomes busquen "preu barat" per despres poder accedir a coses "mes cares" en altres camps...i en mes quantitat.
-Els taxistes criticant l'administracio...
- L'administracio que nomes esta mirant cap a "altres llocs"...Itaca, he sentit Itaca?...doncs potser...
-Els taxiste que s'els hi gira feina..perque estaran mes en el punt de mira...
-Hisenda i els bancs que nomes volen mes i mes imes..com una bestia insaciable...
-Es el tothom contra tothom....

Al final ho aconseguiran....no, no el poder "Votar".. (que sembla que es el unic que importa) Si no que peti tot.

Jo tinc bastant clar quin es el nexe de tot.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”