Semàfor indicador de temps a H6?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Semàfor indicador de temps a H6?

Entrada Autor: wefer » Dimarts 16/09/2014 20:17

He filmat aquest indicador de temps a la parada inicial de l'H6 a Av. Meridiana. Deu fer poc que està instal·lat perquè no m'hi havia fixat fins avui:



L'indicador té el format d'un semàfor normal però la seva única indicació és un compte enrere de dos dígits. És a dir, com a màxim pot comptar de 99 a 0. Pel que jo he vist acostuma a començar en 40 o 50 i va baixant fins a zero. Aleshores, o s'apaga una estona o torna a començar.
Sembla força evident que té alguna cosa a veure amb la sortida de l'H6, encara que pel que he vist no és com en el metro on indica quan ha de sortir el bus en relació amb el servei que porta davant, ja que els conductors de l'H6 no feien cap cas a l'invent i amés es reiniciava constantment.

Podria ser que indiqués quant falta perquè canviï el semàfor que hi ha més endavant? Em semblaria estrany, perquè es troba una mica lluny i tampoc explicaria els comptes enrere una mica aleatoris. Però no se m'acut altra utilitat

Resumint: si algú sap què és aquesta cosa, que ho expliqui si us plau, i que expliqui si se n'han instal·lat més.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 17/09/2014 9:13

Jo fa uns dies que veig aquest semafor, i a mi em sembla que es el temps que falta perque el semafor de Meridiana - Fabra i Puig pasi de verd a vermell. En aquest punt el H6 fa un gir a l'esquerra una mica "particular", trepitjant una illeta pintada al terra.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 17/09/2014 18:43

davida ha escrit:Jo fa uns dies que veig aquest semafor, i a mi em sembla que es el temps que falta perque el semafor de Meridiana - Fabra i Puig pasi de verd a vermell. En aquest punt el H6 fa un gir a l'esquerra una mica "particular", trepitjant una illeta pintada al terra.
Jo també diria que és això. Si us fixeu al vídeo, en el moment que el compte enrere arriba a zero el semàfor canvia de verd a vermell.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 17/09/2014 23:01

oriolp13 ha escrit:Jo també diria que és això. Si us fixeu al vídeo, en el moment que el compte enrere arriba a zero el semàfor canvia de verd a vermell.
D'acord, he pogut comprovar que és així. El més curiós és que indica les dues fases del semàfor, és a dir, primer indica quant falta perquè es posi verd i després quant falta perquè es posi vermell.
Curiós, encara que tampoc sé ben bé si pot ser útil.
Aquest semàfor (Meridiana-Fabra i Puig) fa uns anys ja va tenir indicadors de temps per als vianants com a prova pilot, que al final van acabar essent desinstal·lats (en altres ciutats són una cosa habitual). No sé si s'ha aprofitat que part del sistema encara estava instal·lat per fer arribar un cable fins la parada de l'H6 i aprofitar-ho d'alguna manera.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”