Bus turístic a Badalona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
ivan123456
N3
N3
Entrades: 35

Bus turístic a Badalona

Entrada Autor: ivan123456 » Dimarts 17/03/2015 11:16

El Bus Turístic oferirà una nova ruta per Badalona
L'itinerari combinarà vaixell i autobús, i acostarà els visitants fins a espais com ara el pont del Petroli i les restes romanes del museu.
Començarà el 26 de març i es farà cada dijous fins a l'octubre.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... alona.html



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 17/03/2015 19:36

El farà TMB? No seria lògic que ho fes TUSGSAL, que és qui presta el servei urbà de la ciutat?



ivan123456
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: ivan123456 » Dimarts 17/03/2015 21:21

Granolleri ha escrit:El farà TMB? No seria lògic que ho fes TUSGSAL, que és qui presta el servei urbà de la ciutat?
Posa que ho farà TMB.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 17/03/2015 21:51

ivan123456 ha escrit:
Granolleri ha escrit:El farà TMB? No seria lògic que ho fes TUSGSAL, que és qui presta el servei urbà de la ciutat?
Posa que ho farà TMB.
Pel text, te pinta que no serà una línia convencional del BBT, si no una d'especial per un circuit turístic per Badalona, ja que posa que el servei s'inicia a Barcelona sortint cap a les 9 del matí i el bus torna cap a les 16 hores.
He de suposar que el bus els portarà als llocs, baixaran a fer les visites corresponents mentre el bus els espera per portar-los a un altre lloc.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 17/03/2015 21:58

ivan123456 ha escrit:
Granolleri ha escrit:El farà TMB? No seria lògic que ho fes TUSGSAL, que és qui presta el servei urbà de la ciutat?
Posa que ho farà TMB.
Sí, de llegir en sé... simplement era una pregunta retòrica.

Continuo pensant que l'hauria de fer TUSGSAL. Primer entrada a sac amb l'H10 fins pràcticament el centre de Badalona, ara això...



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 17/03/2015 22:26

Granolleri ha escrit:
ivan123456 ha escrit:
Granolleri ha escrit:El farà TMB? No seria lògic que ho fes TUSGSAL, que és qui presta el servei urbà de la ciutat?
Posa que ho farà TMB.
Sí, de llegir en sé... simplement era una pregunta retòrica.

Continuo pensant que l'hauria de fer TUSGSAL. Primer entrada a sac amb l'H10 fins pràcticament el centre de Badalona, ara això...
Suposo que el farà TMB perquè te busos turistics (amb imperial), no per una altre cosa.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 18/03/2015 12:40

Aquestes coses funcionen per concessions, no pas per lògica. Si apliquéssim només aquesta lògica, no hi hauria cap dubte de qui hauria de fer la majoria de línies urbanes del Nitbus, per exemple.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 18/03/2015 15:24

Fran-Ikarus ha escrit:Aquestes coses funcionen per concessions, no pas per lògica.
Precisament perquè la concessió del servei urbà de Badalona és de TUSGSAL cal que sigui aquesta la que faci el bus turístic a Badalona i no una companyia d'una altra ciutat com és TMB.
Si apliquéssim només aquesta lògica, no hi hauria cap dubte de qui hauria de fer la majoria de línies urbanes del Nitbus, per exemple.
Molt bé, que TMB faci les línies estrictament urbanes de Barcelona del NITBUS... (que d'altra banda, diria que només són la N1, N4, N5 i N7), a canvi que renuncïi a explotar totes les línies diürnes interurbanes que actualment explota, i que són:

H10-> A traspassar a TUSGSAL o una UTE TUSGSAL-Rosanbus
H12-> A traspassar a Rosanbus
H14-> A traspassar a TUSGSAL
21-> A traspassar a Rosanbus
42-> TUSGSAL
46-> Mohn
54-> Rosanbus
57-> Tramvia Metropolità
62-> Sagalés
63-> Soler i Sauret
65-> Rosanbus
67-> Oliveras/Rosanbus
68-> Oliveras/Rosanbus
75-> Rosanbus
76-> Sagalés
78-> Soler i Sauret
79-> Rosanbus
94-> Oliveras
95-> Oliveras
96-> Sagalés
102-> Marfina Bus
103-> Marfina Bus/Sagalés
104-> Marfina Bus
110-> Rosanbus
128-> Marfina Bus
143-> TUSGSAL
155-> Sagalés
157-> Tramvia Metropolità
165-> Rosanbus

I segur que em deixo línies... el que no veig normal és que l'ajuntament de Barcelona exploti línies fora del seu terme municipal, i menys línies lucratives que en el cas del servei tractat en aquest fil el beneficiat hauria de ser l'ajuntament de Badalona, i no anar a parar a les arques de l'ajuntament de Barcelona.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 18/03/2015 15:34

A veure, per tal que TMB pugui operar el turístic de Badalona, haurà hagut de demanar permís a l'ajuntament de Badalona... Per tant, és de suposar que una part dels ingressos anirà a parar a Badalona...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 18/03/2015 20:36

És totalment i absolutament absurd dir que "tal línia de bus l'ha d'explotar tal companyia, perquè és qui té la major part de les línies d'aquesta ciutat". Cada línia l'ha d'explotar qui millor ho pugui fer, i qui millor servei ofereixi. Per això existeixen els concursos concessionaris.

I per al cas particular del bus turístic de Badalona, és evident que TMB ho pot fer molt millor que TUSGSAL, que mai n'ha operat cap. És més, dubto que TUSGSAL volgués operar el servei, ni que li ho demanessin (s'haurien de comprar un bus turístic, per a fer una expedició setmanal).

I, per cert, malgrat que Badalona tingui un Ajuntament independent, és a tots els efectes una part més de la ciutat de Barcelona, com poden ser-ho Pedralbes o Sant Andreu, i com també ho són L'Hospitalet, Sant Adrià, Esplugues, etc. Els que sou tan municipalistes, hauríeu d'anar assumint-ho.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 19/03/2015 9:06

Granolleri ha escrit:el que no veig normal és que l'ajuntament de Barcelona exploti línies fora del seu terme municipal, i menys línies lucratives que en el cas del servei tractat en aquest fil el beneficiat hauria de ser l'ajuntament de Badalona, i no anar a parar a les arques de l'ajuntament de Barcelona.
TUSGSAL no és pas de l'ajuntament de Badalona, és una empresa privada (societat anònima laboral i tot allò que es vulgui, però privada)

I, extrapolant l'argument, fem que hi hagi una companyia de Badalona que exploti els trams del metro que hi passen? Una altra de Santa Coloma? De Sant Adrià? De L'Hospitalet? De Cornellà? etc. etc.

Oi que no? Doncs el mateix per les línies normals d'autobusos.

I quan dic normals és per deixar clar que un servei de bus turístic és quelcom completament apart, que normalment tindrà vehicles, modes d'operació i fins i tot personal específic, i que pot ser gestionat per la mateixa companyia que fa línies normals (cas de TMB), o no ser-ho.

Però vaja, és donar-li voltes a coses que són així des de fa decennis, si més no a casa nostra i a pràcticament qualsevol país de l'Europa occidental...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 19/03/2015 11:11

Javi M ha escrit: I, per cert, malgrat que Badalona tingui un Ajuntament independent, és a tots els efectes una part més de la ciutat de Barcelona, com poden ser-ho Pedralbes o Sant Andreu, i com també ho són L'Hospitalet, Sant Adrià, Esplugues, etc. Els que sou tan municipalistes, hauríeu d'anar assumint-ho.
Entenc que vols dir. Jo tambè penso que BCN sense les ciutats que te a prop no seria tot el que és. Però BDN o les que has citat no són exàctament el mateix que un barri de BCN. En qualsevol cas formen part de l'AM de la ciutat, amb continuo urbà i, com deia abans, amb necessitats comunes, però una cosa son els barris i d'altres ciutats de l'AM per molt que realment sigui tot una gran ciutat de més de 3 milions d'habitants. Municipalistes i uninonistes suposo poden asumir tots aquests conceptes, si.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 19/03/2015 13:26

Amb tot el meu respecte per als ciutadans de Badalona, i els seus punts d'interés, però, creieu que tindrà gaire éxit un Bus Turístic per anar a visitar (entre d'altres coses ) el pont del Petroli (Si pot anar amb Rodalies i amb Tram, a part de Autobusos regulars i el Metro L2 et deixa a la vora... ).

El dia que hi hagi quelcom minimament visitable a les 3 xemeneies, potser si que llavors tindrà una mica més de interés turístic la zona...

També el Metro et deixa relativament a la vora del Museu Arqueològic de Badalona.

Tampoc el Pont del Treball, (em sembla que es de Santiago Calatrava), crec que avui en dia tingui molt d'interés turístic, a part de que està, actualment en una zona en obres, amb camions i sorolls continus, i no crec que sigui una zona d'especial interés per al turisme...

que opineu ? s'omplirà gaire aquest Bus Turístic ? :nose



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 19/03/2015 13:48

El Pont de Bac de Roda/Felip II (també anomenat "de Calatrava", o "pont blanc" per a molts veïns) està entre Sant Martí de Provençals i el Clot. El del Treball (des de fa uns anys, Treball Digne), a uns metres del seu predecessor homònim, al bell mig de Sant Martí de Provençals. Tot això, parlant del cantó Sant Martí d'ambdós. En tot cas, no són pas a Badalona, sinó a alguns Km.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 19/03/2015 23:02

uriol108 ha escrit:Amb tot el meu respecte per als ciutadans de Badalona, i els seus punts d'interés, però, creieu que tindrà gaire éxit un Bus Turístic per anar a visitar (entre d'altres coses ) el pont del Petroli (Si pot anar amb Rodalies i amb Tram, a part de Autobusos regulars i el Metro L2 et deixa a la vora... ).

El dia que hi hagi quelcom minimament visitable a les 3 xemeneies, potser si que llavors tindrà una mica més de interés turístic la zona...

També el Metro et deixa relativament a la vora del Museu Arqueològic de Badalona.

Tampoc el Pont del Treball, (em sembla que es de Santiago Calatrava), crec que avui en dia tingui molt d'interés turístic, a part de que està, actualment en una zona en obres, amb camions i sorolls continus, i no crec que sigui una zona d'especial interés per al turisme...

que opineu ? s'omplirà gaire aquest Bus Turístic ? :nose

Ostres vas un pel perdut amb lo de la Sagrera, no? :) El pont del treball i tota aquella zona es Barcelona i entre aquesta part i Badalona encara hi ha tota Sant Adrià de Besos.

En quant a l'interés del bus turístic, home, jo el veig una mica agafat amb pinces. Pel que he llegit l'idea es conectar el port, el pont del petroli, l'Anís de Mono, l'eix comercial de la ciutat (fins fa alguns anys gent de Barcelona venia força pel Carrer del Mar, per els preus, avui dia ja no es així) i el Museu de Badalona. En aquest cas, i donat que com a ciutat romana Badalona es molt important, la visita a aquell museu es tota una experiencia.

Pero ja dic que no sé si te sentit unir tot això per traçar una ruta. Es pot visitar tot de forma independent ja que com bé dius queda ben conectat amb transport públic.

L'eix comercial (2 carrers, eh) queda a 2-3 minuts de rodalies Renfe i a uns 5 de Pompeu Fabra L2

El museu de Badalona queda a uns 5-7 minuts de Pompeu Fabra L2 i a uns 10 de rodalies.

El pont del petroli queda a uns 10 minuts de rodalies. No queda tant aprop del metro ja que aquest va més per l'interior.El tram queda ben bé a 15 minuts, o més, a peu desde la parada final de Sant Adrià. S'ha d'atravessar tot el que era Akzo Nobel, la central térmica, blocs de pisos i el port de Badalona.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 21/03/2015 14:57

raulitinbcn ha escrit:
ivan123456 ha escrit:
Granolleri ha escrit:El farà TMB? No seria lògic que ho fes TUSGSAL, que és qui presta el servei urbà de la ciutat?
Posa que ho farà TMB.
Suposo que el farà TMB perquè te busos turistics (amb imperial), no per una altre cosa.
Julià també té busos turístics, i Alsa també. La cosa deu venir que és una prova i és fóra de la concessió. En cas que sigui exitós, AMB hauria d integrar-ho en la concessió del Barcelonés Nord o realitzar un nou concurs. Una altra opció pot ser que el servei no és públic, i és realitzi com servei discrecional i el pot operar qualsevol, pero ho dubto molt.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 21/03/2015 15:18

Javi M ha escrit:És totalment i absolutament absurd dir que "tal línia de bus l'ha d'explotar tal companyia, perquè és qui té la major part de les línies d'aquesta ciutat". Cada línia l'ha d'explotar qui millor ho pugui fer, i qui millor servei ofereixi. Per això existeixen els concursos concessionaris.

I per al cas particular del bus turístic de Badalona, és evident que TMB ho pot fer molt millor que TUSGSAL, que mai n'ha operat cap. És més, dubto que TUSGSAL volgués operar el servei, ni que li ho demanessin (s'haurien de comprar un bus turístic, per a fer una expedició setmanal).

I, per cert, malgrat que Badalona tingui un Ajuntament independent, és a tots els efectes una part més de la ciutat de Barcelona, com poden ser-ho Pedralbes o Sant Andreu, i com també ho són L'Hospitalet, Sant Adrià, Esplugues, etc. Els que sou tan municipalistes, hauríeu d'anar assumint-ho.
Totalment d acord, cada servei per qui millor ho operi. Que TMB operi millor que un altre ho dubto, és més, és dificil de saber si no s ha fet concurs per valorar-ho. Tusgsal podria fer-ho sencill: transformar un vell cotxe com tenen les carroses, comprar una Mago2 cabrio o llogar-ho a qualsevol empresa [TCC té dos que no tenen casi feina]. També ho podria fer qualsevol empresa més, com Julià, Moventis o Alsa.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 23/03/2015 12:10

Acabo de passar per davant la parada del bus turístic de Balmes cantonada Pelai i he vist un autocar verd d'una companyia anomenada Badatours. no se si deu ser el que fa el circuit de badalona?



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”