Propostes de bus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
El Yisus 712
N4
N4
Entrades: 49
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: Propostes de bus

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dimecres 20/05/2020 7:45

Carlos González ha escrit:
Dimarts 19/05/2020 23:48
El Yisus 712 ha escrit:
Dimarts 19/05/2020 23:29
Hola aqui teniu la linia de Mon-bus que hauria de existir. Bcn-Vng per C31GavaMar-Botigues-Garraf-Vallcarca-Montgavina: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D
Aqui teniu altres 3 idees de linies que tindrien exit pero que es poden modificar. 800/1/2 Bcn-Terrassa-Manresa: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D Bcn-Vilafranca per Begues: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D e25 A8 Bcn-Rubi-LesFonts/Ullastrell: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D Aixo es tot.
Donen error els enllaços, a mi no em funcionen :nose :nose :nose
A veure aquests crec que aquests si aniran. 1. https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing 2. https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing 3.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing 4. https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1551
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 20/05/2020 18:33

El Yisus 712 ha escrit:
Dimarts 19/05/2020 23:29
Hola aqui teniu la linia de Mon-bus que hauria de existir. Bcn-Vng per C31GavaMar-Botigues-Garraf-Vallcarca-Montgavina: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D
Donat les prohibicions que tindria (entre Vilanova i Sitges, dins de Sitges -Sitges, Vallcarca, Garraf i Botigues- i dins de l'AMB), trobaria més convenient reimplantar la antigua línia 4, fent fàcil l'intercanvi a Sitges amb Plana per arriba a Vilanova i amb les E97 i E95 per arribar fins Bcn.
Aqui teniu altres 3 idees de linies que tindrien exit pero que es poden modificar. 800/1/2 Bcn-Terrassa-Manresa: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D Bcn-Vilafranca per Begues: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D e25 A8 Bcn-Rubi-LesFonts/Ullastrell: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D Aixo es tot.
La primera línia és complicada. Actualment una part la fa Alsina Graells i no pot agafar passatge per prohibicions de tràfic. S'hauria de coordinar Marfina, la Vallesana i Cingles Bus. Potser es podria ser. Potser el més factible seria prioritzar reforçar la línia de Cingles Bus, entre Manresa i Terrassa, que actualment només hi ha una expedició dijous, de la mà de la nova B3 de BRCat. Encara no li trobo avantatge ja que Rodalies triga el mateix.

La segona línia, la meva proposta és reformar l'actual 902 i partir-la concesionalment. La part Begues-Gavà integrarla a la concessió AMB i el trajecte Olesa-Begues integrar-la a la Igualadina fins l'estació de Gavà.
Per exemple la línia Gavà - Vilafranca,
Gavà (6.45) > Begues (7.00) > Olesa (7.25) > Gunyoles (7.40) > Vilafranca (8.00)
Gavà (17.00) > Begues (17.15) > Olesa (17.40) > Gunyoles (17.55) > Vilafranca (18.15)
Gavà (20.15) > Begues (20.30) > Olesa (20.55) > Gunyoles (21.10) > Vilafranca (21.25)
Vilafranca (8.00) > Gunyoles (8.25) > Olesa (8.35) > Begues (9.00) > Gavà (9.15)
Vilafranca (15.45) > Gunyoles (16.10) > Olesa (16.20) > Begues (16.45) > Gavà (17.00)
Vilafranca (18.55) > Gunyoles (19.20) > Olesa (19.30) > Begues (19.55) > Gavà (20.10)
I una nova línia L89 Gavà Estació > Viladecans Hospital > Begues > Begues Park cada 30 min entre las 6.00 i les 22.00.

La tercera no li veig sentit. No veig la demanda d'Ullastrell cap a Rubí. El tram Rubí-Barcelona el veig massa coincident amb FGC sense cap avantatge. Potser el més fàcil seria fer parar la e2.2 a Rubí a l'avinguda d'Estatut per no perdre massa temps i així conectar amb la Zona Universitària. En el cas de Sant Cugat, esperaria al traspàs a l'AMB per fer una nova línia exprés cap a la Zona Universitària.



trainman
N9
N9
Entrades: 2354
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 20/05/2020 18:54

Una propuesta más sería incorporar alguna parada en Cerdanyola para la 690 UAB-Santa Coloma-Badalona.
Cuando sale de la UAB circula por Santa Anna, Can Pallarés, Carretera de Barcelona hasta girar hacia Ripollet a la altura del CAP II.
La parada podría ser perfectamente la de Carretera de Barcelona/Telefónica en sentido Ripollet-Santa Coloma-Badalona y la de Carretera de Barcelona/Bonavista en sentido UAB.
Aunque esta línea es una de las que debería pasar a ser gestionadas por la AMB ya que discurre íntegramente por ella.



El Yisus 712
N4
N4
Entrades: 49
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dimecres 20/05/2020 20:09

sag470 ha escrit:
Dimecres 20/05/2020 18:33
El Yisus 712 ha escrit:
Dimarts 19/05/2020 23:29
Hola aqui teniu la linia de Mon-bus que hauria de existir. Bcn-Vng per C31GavaMar-Botigues-Garraf-Vallcarca-Montgavina: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D
Donat les prohibicions que tindria (entre Vilanova i Sitges, dins de Sitges -Sitges, Vallcarca, Garraf i Botigues- i dins de l'AMB), trobaria més convenient reimplantar la antigua línia 4, fent fàcil l'intercanvi a Sitges amb Plana per arriba a Vilanova i amb les E97 i E95 per arribar fins Bcn.
Aqui teniu altres 3 idees de linies que tindrien exit pero que es poden modificar. 800/1/2 Bcn-Terrassa-Manresa: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D Bcn-Vilafranca per Begues: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D e25 A8 Bcn-Rubi-LesFonts/Ullastrell: https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... 9893%22%7D Aixo es tot.
La primera línia és complicada. Actualment una part la fa Alsina Graells i no pot agafar passatge per prohibicions de tràfic. S'hauria de coordinar Marfina, la Vallesana i Cingles Bus. Potser es podria ser. Potser el més factible seria prioritzar reforçar la línia de Cingles Bus, entre Manresa i Terrassa, que actualment només hi ha una expedició dijous, de la mà de la nova B3 de BRCat. Encara no li trobo avantatge ja que Rodalies triga el mateix.

La segona línia, la meva proposta és reformar l'actual 902 i partir-la concesionalment. La part Begues-Gavà integrarla a la concessió AMB i el trajecte Olesa-Begues integrar-la a la Igualadina fins l'estació de Gavà.
Per exemple la línia Gavà - Vilafranca,
Gavà (6.45) > Begues (7.00) > Olesa (7.25) > Gunyoles (7.40) > Vilafranca (8.00)
Gavà (17.00) > Begues (17.15) > Olesa (17.40) > Gunyoles (17.55) > Vilafranca (18.15)
Gavà (20.15) > Begues (20.30) > Olesa (20.55) > Gunyoles (21.10) > Vilafranca (21.25)
Vilafranca (8.00) > Gunyoles (8.25) > Olesa (8.35) > Begues (9.00) > Gavà (9.15)
Vilafranca (15.45) > Gunyoles (16.10) > Olesa (16.20) > Begues (16.45) > Gavà (17.00)
Vilafranca (18.55) > Gunyoles (19.20) > Olesa (19.30) > Begues (19.55) > Gavà (20.10)
I una nova línia L89 Gavà Estació > Viladecans Hospital > Begues > Begues Park cada 30 min entre las 6.00 i les 22.00.

La tercera no li veig sentit. No veig la demanda d'Ullastrell cap a Rubí. El tram Rubí-Barcelona el veig massa coincident amb FGC sense cap avantatge. Potser el més fàcil seria fer parar la e2.2 a Rubí a l'avinguda d'Estatut per no perdre massa temps i així conectar amb la Zona Universitària. En el cas de Sant Cugat, esperaria al traspàs a l'AMB per fer una nova línia exprés cap a la Zona Universitària.
Be gracies per la resposta. La cosa es que em diuen que la SL4 de sitges va ser anul.lada per falta de demanda per aixo dic que seria mes efectiu canviar la de Bellvitge. Dius que no es permetria fer viatjes per culpa de la concessio. Aqui podrien fer com a Sagalés. Permetre a l'AMB i de Sitges a Urbanitzacions i Garraf/Botigues. Igualment encara que no es pugui o poden no cumplir. Com a Casas i Hispano Igualadina.
En el cas de la Bcn-Terrassa-Manresa amb la 802 ja estaria be nomes desde Terrassa. Tambe estaria be renovar i millorar la 422.
La de Bcn-Vilafranca ho faig expressament per poder anar a Begues desde Bcn i Vilafranca i per anar de Vilafranca a Aeroport seria ideal. La 902 dona un servei pessim i no hi ha bus urba a Begues.
La e25 A8 fins ullastrell o les fonts tens rao que no tendria gaire sentit
pero a Sant Cuagat i Rubi no hi ha bus expres i per anar a Vallvidrera desde StCu o Bcn no hi ha bus.
Gracies



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1551
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 20/05/2020 22:02

De res, pero és una opinió més per contrastar.
El cas de Vallvidrera, intentaria allarga una de les 118 o 128 fins Sarrià per donar servei a la Carretera de les Aigües. El cas de posar una linia interurbana dins la concessió es prohibiria el tràfic intern. Seria una bona opció de cara la concessió AMB fer una línia troncal entre Sant Cugat i Sarrià per Vallvidrera, com la prolongació de la L3 de Sant Cugat.



El Yisus 712
N4
N4
Entrades: 49
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dimecres 20/05/2020 22:07

sag470 ha escrit:
Dimecres 20/05/2020 22:02
De res, pero és una opinió més per contrastar.
El cas de Vallvidrera, intentaria allarga una de les 118 o 128 fins Sarrià per donar servei a la Carretera de les Aigües. El cas de posar una linia interurbana dins la concessió es prohibiria el tràfic intern. Seria una bona opció de cara la concessió AMB fer una línia troncal entre Sant Cugat i Sarrià per Vallvidrera, com la prolongació de la L3 de Sant Cugat.
Aixo es veritat tens rao. Fins i tot ho podria fer el mateix TMB. Ara Sant Cugat es de la AMB 1 zona aixi que TMB podria sense cap problema. Sarbus podria fer-ho pero per exemple com a col.laboracio amb TMB aixi permetrien el transit.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1616
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 20/05/2020 22:46

Tinc una idea per la mobilitat del meu municipi... Actualment entre Sant Climent i Sant Boi per anar-hi tens la BV-2004 i els camins que envolten l'Ermita de Sant Ramon... Sempre he pensat que caldria o bé que unes hores hi hagi serveis per l'actual L88 passant per la BV-2004 o una nova línia que acabi per la plaça de les Forces Armades com acaben els L74 i L75.

Creieu que una línia de bus entre Sant Boi i Sant Climent està justificat?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

El Yisus 712
N4
N4
Entrades: 49
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dijous 21/05/2020 11:33

Carlos González ha escrit:
Dimecres 20/05/2020 22:46
Tinc una idea per la mobilitat del meu municipi... Actualment entre Sant Climent i Sant Boi per anar-hi tens la BV-2004 i els camins que envolten l'Ermita de Sant Ramon... Sempre he pensat que caldria o bé que unes hores hi hagi serveis per l'actual L88 passant per la BV-2004 o una nova línia que acabi per la plaça de les Forces Armades com acaben els L74 i L75.

Creieu que una línia de bus entre Sant Boi i Sant Climent està justificat?
Hola, la teva idea de allargar la L74 i L75 es molt bona aixi que m'he pres la molestia de planificarla.
El final de la plaça de les Forces Armades s'eliminaria i passaria de llarg direcció St. Climent i de tornada pel carrer Jordi Rubio Balaguer direccio Cornellà. A St.Climent acabaria davant del parc del Patufet. Aqui tens el mapa per google maps. Posa-ho amb satel.lit per veure per on passa on para i tal. Aqui ho tens:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1616
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/05/2020 13:37

Hahahah :)

Mai se m'havia ocut pensar allargar els busos L74 i L75, però estan interessants també... Has estat molt ingeniós per part teva.

Tot i que jo em referia només des de Sant Boi i Sant Climent creant o una nova línia de bus o allargar la L88, i tenint en compte els horaris que té els L74 i L75 horaris de pas de 30' i els L88 que compta amb intervals a prop de 60' em pregunto si fins a Cornellà té justificació un servei per Sant Climent.

Però seria bona opció per el municipi de Sant Climent i tindria un altre transport connectant amb les estacions de Cornellà Centre i Sant Boi.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1551
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dijous 21/05/2020 15:48

Jo el problema que veig amb la L74/L75 és de càrrega. És una línia de molta demanda, precisamente la L75 es convertirà en M75. El tram fins St.Climent potser aniria molt buit, i no diguem ficar estandar per dins de St.Climent. Jo tiraria abans per allargar la L88 fins l'estació FGC de Sant Boi, o una nova línia de microbus entre St.Climent i St.Boi. Sempre he trobat una mancança que no hagi transport públic entre aquests municipis.

Una cosa de Sant Cugat. Sant Cugat pertany a la zona 2C (no és zona 1), encara que es permiti utilitzar els abonaments d'una zona. TMB no pot operar a Sant Cugat. La concessió dins de Sant Cugat, com entre Sant Cugat i Barcelona, recau a Marfina Bus.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1773
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 22/05/2020 19:20

trainman ha escrit:
Dimecres 20/05/2020 18:54
Una propuesta más sería incorporar alguna parada en Cerdanyola para la 690 UAB-Santa Coloma-Badalona.
Això obligaria a compartir la línia amb Sarbús, tal com passa amb la 648.

De fet, la 648 ja és la 690 amb parades a Cerdanyola (limitada a Montcada, i arribant a Bellaterra Poble).

Tal i com dius, aquestes concessions estan pendents de revisar per l'AMB i de treure a concurs. Així, doncs, s'acabaran les línies compartides, assignant-les a un únic operador.

Carlos González ha escrit:
Dimecres 20/05/2020 22:46
Creieu que una línia de bus entre Sant Boi i Sant Climent està justificat?
I tant!! De fet, ja ho vaig proposar al fil de Baixbus.

Trobo incomprensible que aquesta relació St. Boi-St. Climent no s'hagi inclòs al nou concurs de l'AMB pels busos del Baix Llobregat Sud. :osti


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1616
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 22/05/2020 23:32

Doncs veient les idees i suggeriments per part vostra... Puc concloure que per dotar la relació entre Sant Boi-Sant Climent, haurien de fer un recorregut connectant amb l'estació FGC passant per el recorregut de la L75 seguint el carrer Francesc Pi i Margall per el seu costat i Eusebi Güell per l'altre seu costat, seguidament aniria cap a la carretera de Sant Climent i l'opció que proposa l'usuari "El Yisus 712" per Sant Climent em sembla bona idea, ja que connectes l'altre part del poble per on no arriba el L88.

L'altre idea d'allargar els L74 i L75 està bé... però els L88 tenen horaris de pas que són al voltant de 60' mentre que els L75 i L74 són els seus horaris de pas són de 30'. Llavors és millor fer un nou servei de bus entre Sant Boi i Sant Climent que tinguin els horaris de pas al voltant de 60' com el cas de la L88.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3935
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 31/05/2020 20:42

https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... sp=sharing

Adaptacions per modernitzar la línia per a autobusos articulats. La línia tindria dos ramals: un per l'interior de Montgat i l'altre directe a Pla de Montgat.

La llegenda es la següent, en negre, tram original; en vermell, trams suprimits; en verd, nous trams.



El Yisus 712
N4
N4
Entrades: 49
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dilluns 01/06/2020 8:50

Renfe445 ha escrit:
Diumenge 31/05/2020 20:42
https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... sp=sharing

Adaptacions per modernitzar la línia per a autobusos articulats. La línia tindria dos ramals: un per l'interior de Montgat i l'altre directe a Pla de Montgat.

La llegenda es la següent, en negre, tram original; en vermell, trams suprimits; en verd, nous trams.
Pero es necessari que la M30 tingui busos articulats? Si es que si doncs em sembla bona idea.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3935
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 01/06/2020 15:12

El Yisus 712 ha escrit:
Dilluns 01/06/2020 8:50
Pero es necessari que la M30 tingui busos articulats? Si es que si doncs em sembla bona idea.
Yo creo que sí, a lo largo del día existen picos de demanda que un autobús de 18 metros articulado lo llevaría mejor que un estándar de 12, un ejemplo sería los niños que van a la escuela Ramon Berenguer, que ocupan un autobús estándar y no cabe ni un alfiler, o también en verano cuando los que van a la playa la utilizan (un caso similar a la B27 que se resolvió con el retorno de la M 28), cabe también mencionar durante fiestas, etc.

La M 30 es una línea muy importante, y por lo tanto necesita de los más importantes cuidados y atenciones. Actualmente tiene medidas que han quedado obsoletas, como es el caso del desvío por el Raval de Santa Coloma pero sólo en un sentido. Fue una medida que se implementó a mediados de los noventa para dar servicio a esa zona con estándards, ya que la tecnología de los midibuses no estaba fuertemente arraigada, ahora con la B 14 que sirve esa zona en ambos sentidos, pues habrá que hacer algo. :nose Aprovechando la supuesta frecuencia de 10 minutos en laborables, y con articulados, me parece una idea interesante. O si no obramos y ponemos un tranvía... :D




ferran6420
N6
N6
Entrades: 267

Entrada Autor: ferran6420 » Dimarts 07/07/2020 22:38

sag470 ha escrit:
Dimecres 20/05/2020 22:02
De res, pero és una opinió més per contrastar.
El cas de Vallvidrera, intentaria allarga una de les 118 o 128 fins Sarrià per donar servei a la Carretera de les Aigües. El cas de posar una linia interurbana dins la concessió es prohibiria el tràfic intern. Seria una bona opció de cara la concessió AMB fer una línia troncal entre Sant Cugat i Sarrià per Vallvidrera, com la prolongació de la L3 de Sant Cugat.
Bona nit:

La L3 no es pot allargar des de Les Planes, la línia porta vehicles de fins a 9.9m (Vanhool NewA309) i no és possible fer-la baixar des de Les Planes pels carrerons del barri, ja de per si les furgonetes de la L5 i shotl passen justes.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”