https://noticies.tmb.cat/transport/para ... casualitat
La parada de bus número 1 és la d'Almogàvers-Àlaba, i no per casualitat
Els primers codis de les parades d'autobús es van establir als anys 90 per raons tècniques. La parada d'Almogàvers-Àlaba va tenir l'honor de rebre el primer.
Dies enrere la Carla Bertomeu publicava a Twitter una fotografia de la parada d’autobús que té el codi 0001, la del carrer Almogàvers entre els carrers Àlaba i Àvila. Avui explicarem d’on li ve aquest privilegi.
Ens hem de situar als anys 90 del segle XX, quan començava la implantació del sistema d’ajuda a l’explotació (SAE, que permet localitzar la flota per seguir i regular les línies) a la xarxa d’autobusos de TMB. Llavors es va fer necessari identificar amb uns pocs caràcters les parades de les primeres línies SAE, i els serveis tècnics de Bus van idear un codi alfanumèric en què la primera lletra responia a la inicial del carrer travesser.
Així, els dos primers codis, AA01 i AA02, van ser adjudicats a parades situades en travessies del carrer Àlaba, els codis de AB01 a AB07 a travessies del carrer Aribau, i així successivament.
Més tard, l’extensió del SAE a tota la flota va fer que els codis alfanumèrics s’exhaurissin i calgués passar a un sistema de numeració correlativa simple, que és l’actual. Així, la parada AA01 va passar a ser la parada 0001, la parada AA02 és la 0002 (Avinguda Icària - Àlaba), etcètera.
El sistema de codis funciona ara com el de les matrícules dels vehicles de motor: cada parada nova rep el primer número disponible. I ja anem pel 3470! A banda hi ha una altra sèrie per a les parades provisionals, que comença al codi 9000.
Darrera modificació:
06.09.2016
Hora i data actual: Dijous 18/04/2024 22:34
El per què dels números de parades bus TMB
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 06/09/2016 19:44
Santa Coloma tiene el privilegio de tener la parada 666, por la zona de Can Peixauet. Somos así de diabólicos.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres