BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

EntradaAutor: m.h.t. » Dimarts 15/05/2018 22:27

Barberà del Vallès posa en marxa la prova pilot de ‘BusUp’, segon premi de l’SmartCAT Challenge de Mobilitat 2017

El secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró, ha participat en la presentació del pilot, que es durà a terme durant els pròxims mesos i fins al juliol al polígon industrial de Can Salvatella


http://presidencia.gencat.cat/ca/ambits ... litat-2017

Nou Servei d'Autobús per anar als Polígons Industrials de Barberà del Vallès

El nou servei d’autobús utilitza una plataforma de reserves (en versió Web i App) per a establir rutes compartides d'autobusos sota demanda en temps real, amb l’objectiu d’oferir solucions de mobilitat col·lectiva i sostenible. Aquesta plataforma tecnològica que porta per nom BusUp permet definir quines son les rutes més òptimes per anar a la feina.

www.bdv.cat/noticies/nou-servei-dautobu ... del-valles

:flecha www.busup.com
:flecha https://barberadelvalles.busup.com



De moment, compta amb dues línies de prova:

>> Barcelona (Pl. Espanya-Pl. Catalunya-El Clot-Sagrera-St. Andreu) - Can Salvatella / Santiga
>> Terrassa (Terrassa Nord - Terrassa Centre) - Santiga / Can Salvatella

Amb tarifes equivalents a 1 zona (amb tarifa promo d'1€ la primera setmana).

El dubte és qui les opera. La línia BCN-Santiga fa competència directa a la 621 de Font :?
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1009
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

EntradaAutor: sag470 » Dimecres 16/05/2018 20:32

La línea deberia llevarla MArfina, que es quien tiene la concesión, tanto la interurbana como la urbana. Pero me temo que tiene que haber algun resquicio legal o autorización por medio.
Avatar de l’usuari
sag470
N8
N8
 
Entrades: 1192
Membre des de: Divendres 28/12/2007 17:49
Ubicació: Muntanyola

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

EntradaAutor: m.h.t. » Divendres 18/05/2018 22:43

sag470 ha escrit:La línea deberia llevarla MArfina, que es quien tiene la concesión, tanto la interurbana como la urbana.

No. La concessió de BCN-Barberà (nucli urbà), així com l'urbana, la té Marfina (Moventis), però la concessió BCN-Barberà (Polígons) la té Autocars Font. ;)

És una peculiaritat concessional. Tant la 621 (F. i Puig - Santiga) com l'extinta V50/650 (F. i Puig-Baricentro) les porta Font.

http://www.autocaresfont.es/linia.php?idR=6

Pel que fa a l'app i el servei, sembla unaVTC de busos (com Uber i Cabify, però de busos), i no sé si no entra en conflicte amb les concessions actuals.

Observeu que la BusUp BCN-Santiga cobreix les franges horàries no servides per Font (les 7h i les 17h, una després en sentit contrari). Però, aquesta arriba a Pl. Espanya i a sobre té preu d'1 Zona (la 621 encara té preu de 2 fins a finals d'any).

https://barberadelvalles.busup.com

No seria més fàcil afegir 2 expedicions més a la 621 :?: L'any vinent ja tindrà tarifa d'1 zona.

A més, ja té també nova ruta Sabadell-Santiga. Això s'anima i surten rutes com bolets.

Qui s'amaga darrere de BusUp :?: Com és que té el suport i promoció de Generalitat, AMB i UE :?: Les operadores de bus regular concessionades ja ho saben?? :nose
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 1009
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

EntradaAutor: Granolleri » Dissabte 19/05/2018 0:39

El que caldria és recuperar la línia urbana 3 Estació RENFE-Polígons, i limitar la línia 621 a Ripollet o màxim Montcada i Reixac (i traspassar la seva gestió al consell comarcal del Vallès Occidental), per no dir que directament la 621 fos Sabadell-Santiga-Ripollet-Montcada i Reixac.

I en tot cas, parlar de "tarifa d'una zona" en serveis discrecionals amb reiteració d'itenenari, que és el que és el Busup en essència, no s'ajusta a la realitat per la senzilla raó que no admet títols ATM i, per tant, qui hagi de transbordar haurà de pagar nou bitllet.

En tot cas, de fa molts anys han existit serveis discrecionals d'autocars que porten treballadors a les fàbriques des de punts concrets, que penso que s'haurien de recuperar, doncs és molt més adaptable de cara als horaris laborals. I si el Busup en certa manera ho fa, benvingut sigui... sobretot de cara a anar a algun lloc que no sigui Barcelona, que obliga a anar en cotxe sí o sí si no hi ha res.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 778
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

EntradaAutor: sag470 » Dissabte 19/05/2018 13:30

I no només implantaran aquesta. A la seva web indiquen pròximament un servei amb l'AMB pels polígons de Gavà, Viladecans i Sant Boi.
Avatar de l’usuari
sag470
N8
N8
 
Entrades: 1192
Membre des de: Divendres 28/12/2007 17:49
Ubicació: Muntanyola


Torna a: Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant