Diverses concessions per a una mateixa línia

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
adriaesc
N7
N7
Entrades: 490
Ubicació: Llucmajor (L4)

Diverses concessions per a una mateixa línia

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 18/11/2018 19:59

Aquest estiu vaig estar dues setmanes a Sheffield, Regne Unit. Allà vaig agafar molt els busos urbans que tenien i el seu tramvia. El cas és que el tema de les concessions i les operadores em va sobtar molt. Allà és habitual que una línia tingui dues o tres operadores diferents amb un horari assignat cadascuna.
https://i.imgur.com/dcTuHYn.jpg
Així, algunes freqüències són operades per línies depenent de l'hora que sigui (i busos diferents, allà els double-decker són habituals i no totes les línies en tenen ni n'assignen). Creieu que aquí es podria implementar un sistema similar en algunes línies?



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 19/11/2018 17:30

Això que dius no és exclusiu de Sheffield, sinó que passa a tot el Regne Unit (excepte Irlanda del Nord i la regió de Londres):

https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_dereg ... at_Britain

Justament la setmana passada vaig estar a Liverpool i per anar a l'allotjament on estava havia d'agafar l'autobús 14 que està operada per dos operadors: Arriva i Stagecoach. Excepte els abonaments integrats, cada companyia aplica les seves tarifes i abonaments propis, per exemple un senzill amb un bus d'Arriva val 2,30 lliures i un en els de la companyia Stagecoach 2,20 lliures.

Personalment, totalment en contra. El que proposes només faria que només sobrevisquessin les línies "rentables" i les altres desapareguessin, a part que faria molt més caòtic el sistema tarifari del que ja ho és.

Per cert, una altra cosa que em va sobtar dels autobusos del Regne Unit, i ja ho vaig comprovar a Gibraltar, és que els autobusos només tenen una sola porta, a davant de tot, per entrar i sortir! Excepte a Londres que en tenen dues, una a davant i un altra al mig/darrera...



adriaesc
N7
N7
Entrades: 490
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 19/11/2018 18:17

Jo parlava de Sheffield perquè és el que conec :)
No parlo de desregular el sistema, sinó que d'adjudicar-lo a diverses empreses segons quin servei sigui (per exemple, la línia Manresa-Barcelona podria tenir diferents operadors segons si el servei fos semidirecte o amb parades). Amb això garanteixes que totes les línies tinguin servei, però que algunes tinguin diferents operadors.
A Sheffield existeixen abonaments integrats del regulador tarifari i abonaments dels operadors, per tant l'operador en si no importa a l'hora d'agafar l'autobús.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2157

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 19/11/2018 18:59

Jo ho veig força caòtic i poc útil



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 19/11/2018 20:04

Aqui hi ha casos que entre 2 poblacions pots anar amb 2 empreses diferentes. Son normalment trajectes parcialmente coincidents.

Exemple:
Sant Quinti de Mediona <-> Sant Pere de Riudebitlles <-> Torrelavit

Tens Monbus y Igualadina. Una es la linea Sant Quinti Barcelona i l'altre St Quinti - Vilafranca

http://www.igualadina.com/pdfs/sqi_vil.pdf
http://hillsabus.com/Webnova/pdf/M11_Expres_cat.pdf
davida l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 19/11/2018 20:10, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 19/11/2018 20:05

Y el caso de lo de Mohn y Rué en los 90? Aunque la Mohn ya era la empresa concedida a las líneas de Castelldefels legalmente y por lo tanto Rué ya no pintaba nada allí.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimecres 21/11/2018 0:18

A l'empresa on treballo (Autocars Font) tenim concessió compartida amb Sarbus en les linies 648 i N62. Dels 2 torns que te cada linia, un es de Font i l'altre Sarbus.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 21/11/2018 20:30

Aquí no se puede hacer. Las concesiones tienen unos tráficos permitidos y no se hacen coincidir en varias relaciones. Creo que lo hacen para hacerlo más sencillo para estudio de demanda, desviaciones modales y presupuestarios. Al menos desde hace unos años hay una ley que lo permite si la concesión titular lo acepta. Son casos muy puntuales.

No se como funcionan las concesiones allá, pero puede ser muy diferentes.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”