Competència renya a l'AMB per les concessions de bus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1687
Ubicació: Badalona

Competència renya a l'AMB per les concessions de bus

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 12/07/2019 17:01

Clatellada de Competència a l'AMB per licitacions d'autobusos de Barcelona

L'organisme demana que en retiri dos per un valor total de 330 milions d'euros, al considerar-les "altament restrictives de la competència"


Imatge

Segons ha informat l’ACCO, Competència es refereix a les licitacions relatives al servei de transport col·lectiu de viatgers entre els barris d’Horta i Gràcia de Barcelona, amb un valor de contracte estimat de 30.370.981 euros, i el que connecta Sant Boi de Llobregat, Barcelona i altres municipis del Baix Llobregat i el Barcelonès, per valor de 319.205.779 euros.

En concret, s’exigeix un nivell d’experiència previ en nombre de quilòmetres recorreguts anuals en transport urbà molt elevat que limita el nombre d’operadors que poden participar en les licitacions [...]

A més, s’exigeix disposar de terrenys per a cotxeres en un determinat radi territorial que dificulta que empreses no implantades prèviament al territori els puguin aconseguir.

L’oferta econòmica, poc valorada

L’ACCO també considera que la competència en preus es troba doblement diluïda, ja que només 32 punts sobre 100 fan referència específica a l’oferta econòmica [...]

L’ACCO atorga el termini màxim d’un mes perquè el Consell Metropolità de l’AMB procedeixi a declarar la nul·litat, derogui o deixi sense efectes els acords d’aquestes licitacions.

https://www.elperiodico.cat/ca/societat ... ns-7550978


Salvem l'Estació de França!

Miquel
Administrador
Entrades: 4089
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 12/07/2019 20:09

m.h.t. ha escrit: En concret, s’exigeix un nivell d’experiència previ en nombre de quilòmetres recorreguts anuals en transport urbà molt elevat que limita el nombre d’operadors que poden participar en les licitacions [...]

A més, s’exigeix disposar de terrenys per a cotxeres en un determinat radi territorial que dificulta que empreses no implantades prèviament al territori els puguin aconseguir.
Home, doncs jo aquestes condicions les veig normals. Són línies que podem dir "històriques" ja, amb un passatge habituat pel que el normal es que les empreses hi tinguin experiència. I el tema cotxeres més del mateix. On les volen tenir? A 50 km amb el gast que això representa?

Ja que Authosa tingui les cotxeres al Bon Pastor (si no han canviat) em sembla molt lluny....


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1910
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 12/07/2019 21:18

Miquel ha escrit:Ja que Authosa tingui les cotxeres al Bon Pastor (si no han canviat) em sembla molt lluny....

Ja fa anys que Authosa no té les seves cotxeres a Bon Pastor, les té a Zona Franca, compartida amb TCC.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”