Vigilància als autobusos de l'AMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5260
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Vigilància als autobusos de l'AMB

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 19/12/2019 17:17

Diria que aquest tema no existia encara (mal senyal haver-lo de crear):

https://www.metropoliabierta.com/el-pul ... 0_102.html

TMB pone vigilancia en el bus 155 para evitar agresiones a conductores
La línea, que llega hasta Santa Maria de Montcada, sufre un alto índice de fraude

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) se ha visto obligado a poner vigilantes privados en la línea de bus 155 para paliar las agresiones a los conductores de bus, aseguran fuentes sindicales a Metrópoli Abierta. Las mismas fuentes añaden que los chóferes reclamaron a la empresa la presencia de los vigilantes para garantizar prestar el servicio. El bus 155 de TMB cubre la ruta entre Can Cuiàs y Santa Maria de Montcada.

Desde TMB se confirma la presencia de estos vigilantes, aunque aseguran que la mayoría de las agresiones que se han producido han sido verbales, menos una de ellas en la que un grupo de chicos dio una "colleja a un conductor". Fuentes sindicales afirman que hay agresiones físicas, aunque reconocen que son leves. También se han producido lanzamientos de piedras.

Buena parte del problema se genera porque el tiempo de espera de los pasajeros es muy alta y cuando llega el vehículo los usuarios suben enfadados y lo pagan con el conductor, apuntan desde la empresa. Fuentes sindicales añaden que el fraude en esta línea también es alto.

TMB ha puesto en marcha un dispositivo "muy visual" para disuadir a los incívicos y evitar que se produzca ningún tipo de agresión. Por el momento la empresa de transporte mantiene el dispositivo de vigilancia. Según TMB, desde que hay vigilancia el descenso del fraude ha sido considerable.
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 03/11/2020 13:28, en total s’ha editat 1 vegada.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4023
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 19/12/2019 22:10

Abans la línia 38 també tenia vigilants, oi?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5260
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 20/12/2019 16:16

Sí; un paràgraf d'AutobusesBCN (a.k.a. "la web d'en José Mora") ho recorda:

http://www.autobusesbcn.es/lineas/38.html

Entre molts aficionats era conegut com "el yonqui-bus".

Tot va canviar amb l'enderrocament del barri de Can Tunis, enllestit el 2004. Per cert, encara hi queden alguns habitatges (ben pocs) i mitja dotzena de locals:
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... tunis.html


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5260
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 03/11/2020 13:28

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... lants-bord

03.11.2020
Premsa TMB
TMB reforça la seguretat de la xarxa d'autobusos amb vigilants a bord
Els efectius uniformats estaran presents de manera selectiva en algunes línies i zones per prevenir furts i actes incívics i vetllar pel compliment de les mesures anti-Covid. Dins del mateix enfocament dissuasiu, des de l'estiu funciona a més una prova de càmeres de videovigilància a l'interior de 24 vehicles
Des d’aquesta setmana la xarxa d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha implantat un nou servei de seguretat amb vigilants uniformats a bord d’alguns vehicles, que actuaran selectivament i de manera planificada en les línies, zones i franges horàries en què sigui més eficaç la prevenció de fets delictius, com ara els furts, i d’actes d’incivisme. També vetllaran pel compliment de les normes de prevenció de contagis de Covid-19, com ara l’obligació de portar ben posada la mascareta.

El servei de vigilància privada a bord dels autobusos serà a partir d’ara permanent, fruit del nou contracte de seguretat adjudicat el juny passat, després del corresponent procés de licitació, a l’empresa Securitas per un període de dos anys. L’anterior contracte se cenyia bàsicament a la protecció i vigilància de les cotxeres i altres instal·lacions fixes. Els representants dels treballadors van ser informats divendres passat de l’inici de l’actuació dels vigilants de seguretat.

Coordinació amb la seguretat pública
La implantació de vigilància a bord dels autobusos es fa en el marc de la llei vigent de seguretat privada i com a ampliació dels recursos que ja gestiona el Centre de Control de Seguretat de Bus de TMB, operat per vigilants de seguretat i des d’on es coordinen la seguretat de les instal·lacions, els sistemes de videovigilància, les operatives de servei, els plans de contingència i d'autoprotecció, així com les alarmes industrials crítiques dels quatre dipòsits de vehicles on tenen la base els 1.167 cotxes de la flota i els vehicles auxiliars. En les funcions de prevenció d’activitats delictives, els vigilants treballaran en coordinació amb els cossos que tenen la competència en seguretat ciutadana i com a col·laboradors seus: Mossos d’Esquadra i policies locals.

D’altra banda, i en la mateixa línia de reforç de la seguretat preventiva de la xarxa, des del juliol passat està en curs una prova pilot de videovigilància embarcada en autobusos. Els primers a disposar de càmeres i videogravadors són 24 vehicles del centre operatiu de negoci de Ponent, situat a l’Hospitalet, que donen servei a línies del sector Llobregat.

La finalitat de la videovigilància és també la prevenció i dissuasió d’actes delictius i incívics, a més de facilitar l’esclariment a posteriori dels possibles incidents o denúncies que investiguin els cossos de seguretat.

En cada vehicle s’han instal·lat tres o quatre càmeres, segons el model, que enregistren constantment l’interior del compartiment de passatge. La presència de videovigilància està senyalitzada a l’interior dels vehicles, tal com estableix la legislació de protecció de dades.

El sistema de videovigilància embarcada està dissenyat perquè en un futur sigui capaç de transmetre les imatges a distància en temps real i es pugui estendre a la totalitat de la flota en un termini de diversos anys en funció de la disponibilitat de recursos.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 992
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 03/11/2020 20:03

Encara no hi havia càmeres a cap autobús de TMB? Em resulta estrany.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5260
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 05/11/2020 15:22

Si n'haguessin hagut, seria amb la presència del típic senyal groc de "Zona de videovigilància", i a mi no em sona pas.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

iFercat
N6
N6
Entrades: 301

Entrada Autor: iFercat » Dilluns 09/11/2020 13:55

Va aver-hi una proba pilot en algun bus de la cotxera de ponent i poc mes.
No he llegit pas que s'en pensin posar.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”