TIB Mallorca (Nova xarxa de bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1857
Ubicació: Badalona

TIB Mallorca (Nova xarxa de bus)

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 07/01/2021 17:20

Avui s'ha presentat oficialment la nova xarxa de bus interurbà de Mallorca. Tot i que va entrar en servei l'1 de gener:

https://www.tib.org/web/ctm/inici

Imatge

S'ha reformulat la xarxa i s'ha renovat tota la flota. Quasibé tots els nous busos són Scania Castrosua Magnus GNC, que han substituït els antics dièsel de pis alt:

Imatge

Els 11 operadors se n'han reduït a 3: Moventis, Sagalés-Caldentey i Grupo Ruiz.

La crítica més sonada a la nova xarxa: no té cap línia nocturna. :nono Difícil de creure en un indret com Mallorca.

El Sistema Tarifari també incorpora canvis: targeta moneder, validació amb targeta bancària i validació de sortida.

https://www.caib.es/pidip2front/jsp/ca/ ... rcastrong0


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dijous 07/01/2021 20:26

LA PRESIDENTA DEL GOVERN BALEAR PRESENTA LA NOVA XARXA DE TRANSPORT DE MALLORCA

La presidenta del Govern, Francina Armengol, i el conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, han presentat avui a Alcúdia, acompanyats d'altres autoritats, el nou servei de transport públic per carretera a Mallorca. L’acte s’ha organitzat de manera descentralitzada a tres punts de l’illa, corresponents a les zones en què s’ha dividit l’illa pel que fa a la gestió de les concessionàries.

El nou TIB augmenta la qualitat del servei, amb un increment de freqüències i millors connexions a la totalitat de la xarxa. Es creen així alguns itineraris més directes per estalviar temps de recorregut. Una de les millores destacables de les zones operades per l’empresa Sagalés-Caldentey és la creació de dues línies troncals d’alta capacitat i freqüència que connecten el Llevant i el Migjorn amb Palma. Es tracta, en primer lloc, de la línia 401 Cala Millor-Manacor-Vilafranca-Palma, amb 15 freqüències d’anada i 16 de tornada, de dilluns a divendres, que representa un increment de més del 50 % del servei respecte de la línia que substitueix. La segona línia troncal és la línia 501, que fa el recorregut Manacor-Felanitx-Campos-Llucmajor-Palma, amb 14 freqüències d’anada i 14 de tornada, de dilluns a divendres. Per primera vegada, s’ofereix una connexió directa entre Llucmajor, Felanitx i Manacor i es crea una connexió més directa i amb més oferta entre Campos i Manacor.

En aquestes dues línies troncals hi ha múltiples parades d’enllaç que ofereixen connexió horària amb les línies que recorren els diferents municipis de les zones. Les més importants són la parada del Molí d’en Polit i la de l’Estació de tren/sa Mora a Manacor; la parada d’avinguda de la Verge a Campos i la parada del passeig d’Ernest Mestre a Felanitx. Les parades d’enllaç fan possibles noves connexions entre els pobles. Un primer exemple d’això és la nova connexió entre Algaida i la parada d’enllaç de Manacor, que permet l’accés als nuclis del Llevant.

Un bon exemple de la reducció del temps de trajecte és el cas dels usuaris que viatgen des de Llucmajor i Campos cap a Palma. Ara ja no passen mai per s’Arenal per arribar a Palma, el que significa un estalvi entre 10 i 15 minuts.

Els municipis del Llevant ―Capdepera, Artà, Son Servera, Sant Llorenç i Manacor― tindran serveis cada hora dels dies feiners. També els municipis del Migjorn ―Santanyí, ses Salines i Felanitx― tenen més freqüències per anar tant a Palma com a Manacor.

S’implementen noves connexions entre Porreres i Llucmajor, entre Porreres i Montuïri i entre Lloret i Sineu.

Les poblacions de la Colònia de Sant Pere, Son Carrió, Son Macià, Cales de Mallorca, Cala Figuera i Sa Ràpita tenen servei regular en totes les expedicions i deixen d’estar ateses a través de la reserva telefònica del servei a la demanda.

Tot el servei de la zona Llevant i Migjorn, entre l’hivern i la temporada alta, es fa amb 81 busos nous, dels quals 73 seran de gas natural comprimit, 4 vehicles seran de propulsió elèctrica i circularan entre Cala Bona i Portocristo a la temporada alta.

Consulta el mapa de les línies de la nova xarxa TIB aquí.

https://www.sagales.com/noticia/407/la- ... e-mallorca



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 992
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 07/01/2021 20:45

m.h.t. ha escrit:
Dijous 07/01/2021 17:20
S'ha reformulat la xarxa i s'ha renovat tota la flota. Quasibé tots els nous busos són Scania Castrosua Magnus GNC, que han substituït els antics dièsel de pis alt:
Efectivament, n'hi ha low entry i de pis alt (de 12 i 15 m), així com low entry articulats. A banda, hi ha New City estàndards i articulats, també sobre Scania de GNC, i Caetano e.City Gold elèctrics. Els híbrids no sé quins són. Tota la flota és de GNC a excepció de 9 elèctrics, 9 híbrids i dos microbusos dièsel (potser Wing?).


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

trainman
N9
N9
Entrades: 2356
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 07/01/2021 21:56

También hay Vectia Veris, Ferqui Dino, Ferqui Sunrise Semiurbano e Indcar Mobi GNC.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Divendres 08/01/2021 22:46

Sagalés-Caldentey són 81 cotxes: 73 Scania GNC, 4 eléctrics i 4 diesel.
Moventis són 55 cotxes: 50 GNC, 40 d'ells Scania, i 5 híbrids Vectia Veris.12.
Martín són 69 Scania GNC, 64 d'ells amb Castrosua (8 New City articulats, 6 New City estandar, 11 Magnus.E LE 13m, 4 Magnus.E LE 15m, 4 Magnus.E LE articulats, 13 Magnus.E 15m i 18 Magnus.E 13m), 9 Iveco GNC Indcar Mobi City i, a més, Caetano E.City Gold, Ferqui Sunrise Semiurbano i Ferqui Dino.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”