Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 24/07/2015 20:00

Una cosa, no és una mica innecessari fer una nova línia de bus a la Diagonal quan tenim l'unió de la xarxa del Tramvia i més o menys la línia de bus 7?????????


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 24/07/2015 22:39

Una cosa, no és una mica innecessari fer una nova línia de bus a la Diagonal quan tenim l'unió de la xarxa del Tramvia i més o menys la línia de bus 7?????????
Lo del tramvia va per llarg, i tingues per segur que de posar la línia de bus D30, la 7 desapareixerà, i potser alguna mes com la 6, i limitaciò d'altres com la 33.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 24/07/2015 23:32

Yo una opción que vería sería que el 33 siguiera por la Diagonal hasta Glòries, luego subiera por la Meridiana hasta Aragó, y de ahí siga por Rambla Guipuscoa. Así quedaría como bus provisional por la Diagonal entre F. Macià y Glòries, donde enlazaría con el Tram, y a la vez mantendría esencialmente la cobertura que tiene ahora, salvo ese pequeño desvío provisional. El 7 así ya desaparece y sus unidades que refuercen este nuevo 33 provisional, el recorrido del 7 queda cubierto entre bus, Metro y tranvía, y la parte del recorrido del 33 que se pierde está cubierta por el H10.

Aparte este cambio provisional se podría deshacer en cuanto estuviera lista la primera fase de la Diagonal entre Glòries y Verdaguer.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 27/07/2015 1:19

Ecomobisostrans ha escrit:També una altra opció es fusionar el 119 i el 111, els 2 van cada 1/2 hora i igualment només faria falta 1 cotxe més, així els del Vallès també tindrien un accés fàcil enllaçant a Vallvidrera.
Hem fet aquesta proposta des de PACMA a l'ajuntament i a TMB, amb plànol i tot! :ok Si ens voleu ajudar retwittant-la: https://twitter.com/pacmacatalunya/stat ... 4994653184



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 27/07/2015 1:32

Des del funicular de Vallvidrera es perd la connexió directa amb el Tibidabo, que és la principal raó de ser de la línia 111.

No podríeu parlar amb TCC (Tibibus) o amb Sarbus (A6) i arribar a alguna espècie d'acord?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 27/07/2015 9:02

Ho he fet en plan esquemàtic, però ja ho tinc en compte, només cal que direcció Carmel entri fins la Pl.Tibidabo i torni a sortir per on ha entrat. Inclús si tant important fos la parada de Mentora Alsina (que no crec perque la següent està a 200 m. i en baixada) pot sortir per allà i fer el bucle o es pot posar un semàfor perque pugui pujar per Mentora Alsina.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 27/07/2015 9:10

Sincerament, són masses KM entre el no res per a una línia de Bus del Barri, que de fet, si són del barri es precisament per a realitzar trajectes locals. Crec que es més realista un transport a la demanda de la 119 que no pas tenir el bus transportant aire gran part del dia entre la Vall d'Hebron/Penitents i el Tibidabo. A més, faria el trajecte en duplicat a la T2B. :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 27/07/2015 14:10

No transportaria aire, tu saps la de gent que l'utilitzaria per anar de la part nord de Barcelona cap al Tibidabo? Un preciós enllaç de pujada a Vall d'Hebron i de baixada a Penitents i a Coll-Teixonera que estalviaria a molts una bona estona o un bitllet caríssim.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 27/07/2015 15:12

Ecomobisostrans ha escrit:No transportaria aire, tu saps la de gent que l'utilitzaria per anar de la part nord de Barcelona cap al Tibidabo? Un preciós enllaç de pujada a Vall d'Hebron i de baixada a Penitents i a Coll-Teixonera que estalviaria a molts una bona estona o un bitllet caríssim.
I de tota aquesta gent, quanta va al Tibidabo durant tots els dies a la setmana en tot l'horari de funcionament de la 119? No es pot posar un bus que vagi al cim de la muntanya per si a quatre gats els hi dona per pujar-hi.
Jo no ho veig justificable. Si la gent, des de Barcelona ha de desplaçar-se fins a Vall d'Hebron per després agafar el 119, si fa no fa, és gairebé el mateix que pescar FGC i el 111. Poder el que cal es que el 111 tingui un bus més i així reduir a la meitat el temps d'espera.

I a tot això, el T2B no carrega passatge de la zona de Vall d'Hebron i voltants, si no que és un bus que enllaça l'aparcament de Sant Genís amb el Tibidabo per tal que la gent aparqui el cotxe abaix i no col·lapsi la muntanya. (De fet diria que el preu de l'aparcament va inclòs al bitllet, i no tinc gaire clar que es pugui usar el bus si no has aparcat el cotxe) Si s'ha de socialitzar alguna cosa, poder hauria de ser aquesta línia i deixar-la integrada, igual que la T2A i la T2C.


El metro de Barcelona amb motoristes!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 28/07/2015 0:16

Totalment injustificat. Que la protectora contracti un servei de bus a demanda (en acord amb TMB, bus integrat com qualsevol altre), com per exemple, allargant la 119. El que no pot ser és tenir una línai de bus transportant aire per 50 persones al dia (si és que hi arriben, perquè bé que ara deuen pujar en cotxe). El problema és que el centre està perdut al mig de la muntanya (cosa que entenc, ja que fer una protectora d'aquestes característiques al centre de Barcelona és difícil), però no per això pagarem entre tots un transport que la major part del dia aniria circulant transportant aire. Estic a favor del transport públic, però si tothom demana que vol arribar a la seva feina amb TP, estariem arruïnats. És impossible acontentar a tothom, i més en un lloc amb una ubicació tant difícil com aquesta.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 28/07/2015 2:35

Però si ho feu amb el 119 a la demanda com ho farieu: Posar-li 3 cotxes i que quan no hi hagi la demanda es quedi 1/2 hora parat a Penitents o li mantindrieu 2 i que quan hi pugi algú fins allà desquadri tot l'horari de la línia? Es que si es lo últim es una xapussa, ben aviat els veins del Carmel posarien el crit al cel quan el bus anés sempre tard, i els conductors quan no poguessin ni anar a pixar, i si es lo 1r es un absurd tenir aquest cotxe parat que lo únic que estalvia es combustible (molt menys que el sou del conductor) enlloc d'aprofitar-lo per fer la connexió amb el Tibidabo i Vallvidrera. ¿O es que us sembla que amb el temps que té ara de regulació n'hi ha suficient i de sobres? Si algú ho coneix m'interessa, tant de bo tingués temps d'anar-me'n uns dies a Penitents a comprovar-ho, però no crec que sigui tant com perque doni temps a anar i tornar de la prote.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 28/07/2015 10:52

Ecomobisostrans ha escrit:Però si ho feu amb el 119 a la demanda com ho farieu: Posar-li 3 cotxes i que quan no hi hagi la demanda es quedi 1/2 hora parat a Penitents o li mantindrieu 2 i que quan hi pugi algú fins allà desquadri tot l'horari de la línia? Es que si es lo últim es una xapussa, ben aviat els veins del Carmel posarien el crit al cel quan el bus anés sempre tard, i els conductors quan no poguessin ni anar a pixar, i si es lo 1r es un absurd tenir aquest cotxe parat que lo únic que estalvia es combustible (molt menys que el sou del conductor) enlloc d'aprofitar-lo per fer la connexió amb el Tibidabo i Vallvidrera. ¿O es que us sembla que amb el temps que té ara de regulació n'hi ha suficient i de sobres? Si algú ho coneix m'interessa, tant de bo tingués temps d'anar-me'n uns dies a Penitents a comprovar-ho, però no crec que sigui tant com perque doni temps a anar i tornar de la prote.
No cal posar un cotxe de més. Quan des de la gossera o des de l'autobús se sol·liciti anar-hi, aquest hi pujarà.

Mirant els horaris, tècnicament quan baixa per Anna Piferrer ho fa a les 10:08 i quan surt del terminal ho fa a les 10:20, per tant hi ha un descans de 12 minuts. Del vallpark a la gossera deuen de ser poc més de 2 km, però no se quan de temps es trigaria a anar i tornar, probablement poc menys de 10 minuts.

Jo en base a això modificaria el temps de descans i li posaria d'entrada 15 minuts. Cal pensar també que no sempre hi anirà, per tant entenc que els cops que vas i els que no si fa no fa compensa els temps de descansos.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 13/10/2015 11:07

L'altre dia vaig estar a la zona de Park Güell i tot i ser ja finals de setembre deu n'hi do la gentada que anava als autobusos, arrel d'això se m'ha ocorregut aquesta proposta per millorar el servei que implica reestructurar bona part de les linies de la zona i de fora:

24: Es la única que deixaria com està
V17: Convertir-la en 2 línies circunval·latories, p.ex. 28 i 29 una en cada sentit: Pl.Catalunya-Gran Gracia-Vallcarca-Park Güell-Sanllehy-Joanic-[Tram express poques parades]-Pl.Catalunya
92: Pg.Marítim-Gran Vista (el tram Carmel-Gràcia quedaria de sobra cobert per 28 i 29 que al no tenir una terminal xunga podrien tenir millor freqüència)
39 i 40: A partir d'Urquinaona seguir cap a Port Vell, reemplaçant el troç que deixaria el V17
19: A partir d'Arc de Triomf seguir cap a Barceloneta reemplçant el troç que deixaria el 39
(també pot seguir anant el 39 a Barceloneta i ser el 19 el que vagi a Port Vell com abans, però així de pas aquestes 2 linies farien traçats més rectes i coherents)



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 02/12/2015 1:45

Aquests dies m'he adonat de lo poc practic que es el 120, sobretot direcció Mercat de Sant Antoni, fot una volta de nassos que quasi t'apropa a pl.Catalunya però no hi arriba, així he pensat que desdoblant el 121 i cambant l'últim troç del 120 la mobilitat al Raval milloraria força:
Imatge

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 6877867993



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimecres 02/12/2015 8:18

de principio el tramo entre universidad y lluria lo encuentro innecesario



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dijous 28/01/2016 20:04

Amb la inauguració de la L9, proposo una línea de BdB d'aportació al metro, que donés servei al P.I. Zona Franca.

De manera circular, sortiria del ZAL i realitzaria el següent recorregut: c. A, c. 3, av. Parc Logístic (enllaç amb L9), c. 2, c. 60, c. 1 (enllaç amb V3), c. 62, c. A, c. 4, c. F, c. 6, c. K (enllaç amb L9), c. 4, c. E i c. 6 fins ZAL.
Fitxers adjunts
2016-01-28.png
Propuesta de 110
2016-01-28.png (175.77 KiB) Visualitzat 10763 cops



Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Divendres 29/01/2016 18:38

Una reforma que em sembla més de sentit comú, no tant pel que fa als itineraris sino a la fluidesa del servei, seria eliminar els semàfors per als passos de vianants del carril reservat al Pg. Colom, al davant del Moll de la Fusta (un enfront de capitania general i l'altre a la pl. Duc de Medinaceli). Entre mig hi ha una parada, així que quan s'alinien els astres (molt sovint) el bus s'atura a un semàfor, després a la parada, i de seguida després a l'altre semàfor. Tan en un sentit com en l'altre: tres minuts per a 100 metres.

No li trobo sentit a un carril bus segregat, quan la resta de vehicles que circulen pels carrils normals ho fan a una velocitat molt superior. Es pot mantenir el semàfor per al tràfic normal, i el pas de vianants (amb preferència per aquests, òbviament) al carril bus. No ha de tenir gaire risc l'eliminació del semàfor, donat el poc trànsit d'autobusos que hi circula i la seva velocitat reduida, més encara a les proximitats d'una parada

Perdoneu, però algú ho havia de dir


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Diumenge 31/01/2016 12:04

sag470 ha escrit:Amb la inauguració de la L9, proposo una línea de BdB d'aportació al metro, que donés servei al P.I. Zona Franca.

De manera circular, sortiria del ZAL i realitzaria el següent recorregut: c. A, c. 3, av. Parc Logístic (enllaç amb L9), c. 2, c. 60, c. 1 (enllaç amb V3), c. 62, c. A, c. 4, c. F, c. 6, c. K (enllaç amb L9), c. 4, c. E i c. 6 fins ZAL.
No acabo de veure aquesta proposta que fas, ja que la major part de la volta superior diria que són les instal·lacions de la Nissan i no els hi caldria tant de servei tenint l'estació de parc logístic bastant a prop. A més per la part de la dreta (carrer A) ja es podria oferir un bon servei amb la línia 88 (paral·lel - ZAL - ZAL2/PIF) que passa per la ronda del port.

Penso que seria millor oferir un servei d'autobús amb un recorregut més curt (per tant, amb més freqüencies) que anés de parc logístic o mercabarna cap al fons del zal (no només on marques amb la lletra B) i permetés fer transbord amb la línia 88 pels qui vulguin anar al ZAL2/PIF per un costat o a la ronda del port per l'altre.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 31/01/2016 16:41

La proposta es centra en donar servei a les zones més allunyades del metro i la V3. Desde Mercabarna es pot arribar ràpid al ZAL i al carrer E. Desdel ZAL es pot arribar ràpid al metro de Parc Logistic i a la V3. El fet de no entrar al ZAL és un tema concesional i administratiu, com pasa ara mateix amb la 110. No se com pot oferir la 88 un bon servei a la zona del carrer A, al estar prohibit entrar i sortir de la zona portuaria sense identificació. Respecte la Nissan, no està pensat en si, pero Mercabarna estaria aprop amb les parades del Makro. Amb un cotxe podria tenir una freqüència de 30-35 min, i amb 3 cotxes una freqüència de 10-12 min en hora punta.

El tema del ZAL es podria solucionar amb la 88. Ara mateix funciona com línia d'aportació al metro Paral·lel de tot la zona portuaria. Podria seguir amb la mateix identitat pero ampliant les posibilitats. El servei principal seria alternat com l'actual, allargant les expedicions que queden al ZAL fins l'estació de Mercabarna. Anexo les propostes de la 88. Primeres sortides a les 5.30 dels terminals i darrera sortida a les 22.00. Amb 4 cotxes hauria una freqüència de 20-25 min, reduint a 10-12 min en hora punta amb 8 cotxes.
Fitxers adjunts
88B.png
88B Paral·lel - ZAL-PIF
88B.png (99.13 KiB) Visualitzat 10566 cops
88A.png
88A Paral·lel - Mercabarna
88A.png (158.09 KiB) Visualitzat 10566 cops
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 31/01/2016 17:32, en total s’ha editat 1 vegada.



colomenc
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: colomenc » Diumenge 31/01/2016 17:28

El que passa és que el 110 el volen canviar per començar a parc logístic (L9) i anar cap al ZAL. A més, el PR4 tindrà un seguiment mensual per veure si l'acaben eliminant. Pel que sé, no és gaire problema que el 110 passi al fons de la zona ZAL, tal com ara mateix fa el PR4 sense gaires problemes (i sense portar gairebé passatge). Jo mateix he passat caminant a la zona ZAL i ZAL2 i mai m'he hagut d'identificar. (una altra cosa és dins del port)

De cara a fer un millor servei, jo faria que el 110 fes la proposta que vas dir abans, però des de parc logístic / Mercabarna fins al ZAL i amb una traçada molt més recte i que arribés al fons del ZAL, tal com vaig contraproposar abans.

En un traçat bastant paral·lel a l'anterior, faria que el PR4 sortís del ZAL2 / PIF, passés pel carrer 114, girés cap al davant de la porta de la SEAT i llavors que anés cap al pont nou del Llobregat i es dirigís a la nova estació de L9 del Prat "Les moreres". Aquí, fins i tot es podria aprofitar per fer allargar-la i oferir un altre servei municipal per anar cap a l'hospital de Bellvitge L1.

Respecte al 88, faria que anés de paral·lel al ZAL2/PIF fent transbord amb la línia 110 al ZAL i amb la PR4 al ZAL2. El canvi principal en aquesta línia és que no faria tota la giravolta que ara mateix fa pel ZAL, ja que això es podria fer amb un transbord senzill amb la 110, que seria la línia amb més freqüències.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”