Els "cotxets" al bus per quina porta?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Per quina porta del bus haurien d'entrar els cotxets?

Per la del davant, com tothom
7
27%
Per la del mig
6
23%
Per la del mig i amb la rampa
9
35%
Haurien d'anar plegats o no anar en bus
4
15%
 
Vots totals: 26
Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Divendres 10/11/2006 10:29

1.-Defenderé mi derecho a llevar a mis hijos en cochecito en el transporte publico, por encima de todo.
2.-Defenderé el derecho que tiene un minusvalido a usar el transporte publico.


Incluso en el supuesto de un autobus lleno, donde los minusvalidos, los niños, las embarazadas, las personas mayores y personas con alguna carencia gozan de especial protección.

Por ultimo, no toleraré que se cuestione la labor de los padres, criticando su actuación en el USO del transporte publico ( lo cual me parece tambien irrespetuoso y maleducado .

Deberia ser prioridad de todos fomentar el uso del TP por parte de las familias en vez de poner trabas y decir estupideces al respecto.

Por ultimo, si mi tono te parece maleducado e irrespetuoso...ES CIERTO.

Como padre y familia que utilizamos el transporte publico a menudo, tengo todo el derecho a cabrearme cuando se nos critica por subir a los autobuses con los cochecitos de los niños sin plegar.

--------editat per administrador------------

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 10/11/2006 10:54

Mezclar a los minusválidos (PMR, vamos) en este tema, cuando nadie ha cuestionado su presencia en los autobuses, está fuera de lugar.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Divendres 10/11/2006 11:15

foronda 141 ha escrit:
El pasat diumenge que feia solet, en un 36 articulat van coincidir 5 cotxets de nens i un minusvalit. El lio que es va montar dintre del bus va se notable.
Serie600 ha escrit:Hola:

Tornare a ser pol.liticament incorrecte (i se m'en fot).
Y luego me criticais porque me he cabreado al responder.

Y sigo muy cabreado por el contenido del hilo.

Pero no os preocupeis, que no os molestaré más ;)

8) 8)



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 10/11/2006 13:50

sequera ha escrit:1.-Defenderé mi derecho a llevar a mis hijos en cochecito en el transporte publico, por encima de todo.
Aquest dret està reflexat en algun lloc? Perquè jo et vaig demostrar clarament que a TMB no hi tens dret.

--------editat per administrador------------


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Divendres 10/11/2006 14:35

megapauer ha escrit:
sequera ha escrit:1.-Defenderé mi derecho a llevar a mis hijos en cochecito en el transporte publico, por encima de todo.
Aquest dret està reflexat en algun lloc? Perquè jo et vaig demostrar clarament que a TMB no hi tens dret.
megapauer ha escrit:Ben clar:

Cotxes de nens
Convé portar plegats els cotxets de nens quan l'autobús va ple.

Comportament
És obligatori atendre les indicacions dels empleats, les senyalitzacions i els avisos, així com respectar i utilitzar correctament les instal·lacions.
--------editat per administrador------------

En ningun precepto aparece la prohibición de subir a un bus de TMB con el carro sin plegar.

En cualquier caso se asegura como: RECOMENDACION EN CASOS DE AGLOMERACIÓN.

Pero en ningún caso me pueden prohibir subir con el Carrito. Si el conductor , haciendo uso de su atribución , me impide subir. Yo no subiré, pero la denuncia será efectiva al momento, ya que como he comentado y demostrado, no existe precepto escrito que me lo impida.

Como si no me deja subir porque le caigo mal.

Desde luego....que mal vamos.

(es de sentido común que si no puedo subir al bus, porque va lleno hasta la bandera, pues fisicamente no puedo subir, pero nadie me lo puede prohibir en base a una normativa)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 10/11/2006 15:52

Caram, com pot evolucionar d'aquesta manera un tema com aquest?

Demà és la festa del meu barri, i diumenge, tradicionalment, es fa a la plaça de la Verneda una cursa de carrets de la compra i simil·lars entre els esplais i associacions del barri.

Si de cas, proposaré que aquest any es faci dins d'un 43 :x


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/11/2006 17:54

Només respondré tècnicament i prometo no polemitzar més.
Serie600 ha escrit:Guigui. Tu mateix. Fes el que vulguis. Ja m'ho has dit tot. Creus que 40 graus a l'ombra es una temperatura adient per anar amb una criatura sigui en cotxet o en cangur?
Si el cotxet té ombrel·la, sí. En cangur va més enxubat i, per tant, tindrà més calor.
Serie600 ha escrit:Creus que es llogic anar a buscar a la criatura amb un tricicle amb manec perque ella vol, enlloc de fer-li entendre (no costa pas tant, sols que es mes comode donar-li el capritxet i aixi no haver d'aguantar l'enrabiada) que no pot ser, que el tricicle es per jugar al parc, per exemple?. Creus que la teva filla s'enrecordaria al vespre de la seva peticio?
El fet que posi l'exemple no vol dir que ho faci sempre. I entre tenir un nen consentit i fer-li una cosa que saps que li farà gràcia, hi ha una gran diferència.
Guigui l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 10/11/2006 17:56, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 10/11/2006 23:27

Hola:
--------editat per administrador------------

Guigui. No sere jo pas qui et digui com i cuan i amb quines temperatures has de portar la teva filla. Es teva i ets lliure de treure-la al carrer cuan i com et plagui. Jo nomes et dire una cosa: Mai de la vida treuria al carrer -en cotxet amb ombrel.la o sense, o amb cangur- una criatura de messos havent-hi 40 graus a l'ombra. Si un adult ho pasa putes, no cal pensar com ho pot pasar una criarura de messos. Jo mai treuria al carrer -tret d'esser estricta i urgentment necessari- la meva neboda de 9 messos per exemple, ni cualsevol altre criatura, amb aquestas temperatures i passejaria tranquil.lament.

Sequera. Potser tingui mes coneixement de cuidar criatures de tota edat que tu. No pel sols fet d'esser pare es te el "Doctorat Honoris Causa" en nens. Poser que a la meva vida hagi canviat mes bolquers dels que tu canviaras en la vida. Potser que hagi portat mes nens al braç dels que tu estiguis dispossat a acceptar i creure. Potser que hagi i recollit mes nens a escola i guarderia dels que puguis creure. I no tinc fills. Pero tinc l'enorme goig de que tots els crios que he cuidat m'han estimat i s'han tornat bojos d'alegria cada vegada que em veian. I potser si, potser si que et pugui donar classes de com educar i cuidar nens. Potser que tu et sentis mes autoritzat a criticar i a desaturoritzar-me pel sols fet de que tu ets pare i jo no, doncs triste rao.

Un nen de 2 anys ja pot caminar solet sense tenir que anar amb el cotxet amunt i avall, no fotem. I si es cansa, doncs un s'atura i s'espera a que el nen descansi -obviament no te la mateixa resistencia fisica que un adult- i llestos. I educar-los en que han de caminar, no que a la mes minima facin la pataleta i la plorera i que savent que els posarem al cotxet, es neguin a caminar. Estic veient nens de 2, 3 i fins i tot 4 anys que no caminen, que es pasen al dia al cotxet per comoditat dels pares. Perque es molt "emprenyador" aturar-se cada dos per tres cuan el nen es cansa i es mes comode posar-lo a la cadireta i a empentar, i el nen tan fresc. Estic veient nens d'aquestas edats encara amb bolquers perque es pixan i caguen asobre perque els pares no els ensenyan a avisar de les seves necessitats i es mes comode que vagin amb bolquers. Nens d'aquestas edats que encara menjan amb bibero perque els pares no volen "perdre" el temps en donar-lis menjar solid, li "entxufen" el bibero que l'aguanti el nen i a correr. Nens consentits en resum.
Sequera ha escrit:1.-Defenderé mi derecho a llevar a mis hijos en cochecito en el transporte publico, por encima de todo.

On esta reflectit aquest dret?. Indica'm si us plau, la llei, article, disposicio, etc. on digui aixo clarament. On diu que tens el dret de portar els teus fills en cotxet al transport public?.
Sequera ha escrit:2.-Defenderé el derecho que tiene un minusvalido a usar el transporte publico.
Barrejar aquest tema amb els dels cotxets per infants es poc menys que intentar enredar al personal. Que jo sapiga aqui ningu ha negat el dret a que un minusvalid pugi al bus o al metro amb la seva cadira de rodas. No siguem demagogs i li busquem els tres peus al gat.

Sal.lutacions:

Serie600



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 16/11/2006 21:38

Quan s'està equivocat, encara que sigui parcialment, s'ha de reconéixer. :oops: :oops: :oops:
Resposta de TMB al tema dels carrets:

Senyor Espina,

Ens referim a la vostra comunicació relativa a l’accés als autobusos amb cotxet d’infants.

En aquesta qüestió, cal tenir present que, segons estableix el Reglament de Viatgers de Transports de Barcelona, tots els usuaris han d’accedir als autobusos per la porta davantera, excepte les persones amb cadira de rodes i les que duen cotxet d’infants de bessons, que, en els vehicles adaptats, poden pujar-hi per la del mig. A més, un cop dintre de l’autobús, s’aconsella viatjar amb el cotxet plegat, per garantir millor la seguretat tant del nen, com de la resta de passatgers. Tanmateix, si l’afluència d’usuaris no és excessiva i hi ha prou espai dintre de l’autobús, es pot viatjar amb el cotxet sense plegar, sempre sota la responsabilitat de la persona adulta que el porta.

Us saludem atentament,
Departament de Relacions Externes

Per cert, espero que no em demandin, perquè...
Aquest missatge electrònic està dirigit únicament a les adreces indicades. El seu caràcter confidencial, personal i intransferible està protegit legalment. Qualsevol revelació, ús o reenviament no autoritzat, total o parcial, està prohibit. Si ha rebut aquest missatge per equivocació, notifiqui-ho immediatament a la persona que l'ha enviat i esborri el missatge original juntament amb els seus fitxers annexos sense llegir-lo ni gravar-lo.
:x :sant :atac


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/03/2014 21:36

Pujo el tema perquè l'altre dia volia agafar un bus de barri amb el cotxet amb el meu fill petit, concretament un de la línia 122, i entre els esglaons del davant i que el conductor va dir que no es podia pujar, vaig marxar amb una bona emprenyada. És normal en els busos de barri? Com poden dir aleshores que es tracta d'un bus adaptat?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 16/03/2014 21:46

Però no vas pujar al bus, al final? O sí? En tot cas, hi ha un espai per a cotxets/cadires a tots els busos, siguin de la mida que siguin.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/03/2014 22:02

No, no vaig pujar, tenia pressa per arribar al CAP i vaig tirar caminant, però allò no em va semblar normal...



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 16/03/2014 22:03

metring ha escrit:Pujo el tema perquè l'altre dia volia agafar un bus de barri amb el cotxet amb el meu fill petit, concretament un de la línia 122, i entre els esglaons del davant i que el conductor va dir que no es podia pujar, vaig marxar amb una bona emprenyada. És normal en els busos de barri? Com poden dir aleshores que es tracta d'un bus adaptat?
Segons jo sé, els busets aquests (els Mercedes Sprinter vells de dues portes) tenen a la porta davantera una rampa elevadora (o quelcom semblant) que puja les cadires de rodes fins al pis del vehicle. El conductor anava molt equivocat, suposem que és el típic conductor emprenyat que es creu que està al volant d'un cotxe de Fòrmula 1. En resum, que s'hauria de denunciar açò.



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dilluns 17/03/2014 2:49

L'altre dia a un bus nit una parella volia pujar amb un cotxet de bessons (bastant gran el cotxet que quasi no cabia per la porta de davant al tenir que girar, y el conductor no els va deixar entrar per darrera, va dir que no quee s'entrava per davant u que no pujaven (bastant imbecil el conductor per cert) perque ja us dic el cotxet era bastant gran, i costava entrar-lo per davant.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/03/2014 10:21

I a una cadira de rodes, què hi diria? Perquè queda prou clar quina és l'entrada que toca per aquests casos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 17/03/2014 17:30

Els que porten el carretó de la compra, cotxets de nadó, cadires de rodes, equipatge, etc. s'hauria d'entrar per la porta de darrere, tombant el bus per si fos necessari.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 17/03/2014 18:31

A BaixBus he arribat a veure autobusos abaixant la rampa per a minusvàlids per pujar el carret de la compra o per pujar cotxets de nens. :plas :plas


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 25/05/2014 1:05

Avui he pujat per primer cop a un Van Hool bi-articulat (ja era hora...), i, com a curiositat, a la zona de la porta per la qual he entrat (segona porta del primer "segment" del bus, just per provar com era això de pujar a un bus TMB per una porta que no sigui la davantera...) hi havia una dona amb un nen en cotxe.t De fet, s'ha hagut d'apartar lleugerament cap a l'interior del bus perquè jo hi pogués entrar. Quan la porta s'ha tancat, ha tornat a moure el carret gairebé a tocar la porta. Què estrany, he pensat que el bus aniria ple com un ou, però no, després m'he adonat que, si bé pràcticament tots els seients estaven ocupats (sobretot dels dos primers segments; el tercer anava més buit, he pogut veure més tard), la zona de passadís no estava ben bé atapeïda.

A cada parada, la dona havia d'executar el mateix protocol d'allunyar-se i atansar-se a la porta, i, en canvi, quan el bus ja anava en marxa, lògicament quedava al mig de gent que volia passar cap a la zona del darrere, així que no ha pogut sentir-se mitjanament còmoda en cap moment.

D'alguna manera, m'he quedat amb la impressió que, gran com és el bi-articulat, potser resulta no tenir tant d'espai per a carrets com els articulats, o fins i tot els estàndar.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”