Els "cotxets" al bus per quina porta?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Per quina porta del bus haurien d'entrar els cotxets?

Per la del davant, com tothom
7
27%
Per la del mig
6
23%
Per la del mig i amb la rampa
9
35%
Haurien d'anar plegats o no anar en bus
4
15%
 
Vots totals: 26
Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Els "cotxets" al bus per quina porta?

Entrada Autor: George85 » Dijous 26/10/2006 18:46

Aquesta tarda anava en un bus i en una parada una dona ha pujat el cotxet (de bessonada) per la porta del mig. En veure-ho el conductor s'ha aixecat i li ha retret que havia de pujar per la del davant però en aquell moment mig bus li ha contestat que es deixes de punyetes.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 26/10/2006 19:25

George85 ha escrit:Aquesta tarda anava en un bus i en una parada una dona ha pujat el cotxet (de bessonada) per la porta del mig. En veure-ho el conductor s'ha aixecat i li ha retret que havia de pujar per la del davant però en aquell moment mig bus li ha contestat que es deixes de punyetes.
Crec que tenen permès entrar pel mig. Més que res perquè un cotxet de bessons no gira ni de conya.

Ara, jo sóc dels que creu que el nen en braços i cotxets plegats.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 26/10/2006 19:48

A TEISA en un principi és el conductor qui decideix per on puja. En els busos de pis alt es puja per darrere, en els de pis baix és indiferent, però molts cops els conductors es neguen a deixar pujar els cotxets o fan baixar la gent abans d'hora perquè incompleixen la normativa (com ara plegats i ben guardats en un racó, que en realitat no es pleguen i es deixen en mig del passadís de darrere).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 26/10/2006 20:09

Per la del mig amb rampa, però també amb validadora.

I home, si només és el crio d'acord d'anar amb el cotxet plegat... però hi ha pares que no paren...



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 26/10/2006 21:36

El que tindrian que fer es respectar la normativa. Almenys a TMB a las indicacions que posa al vidre derrera el conductor diu que els cotxets dels nens tenen que entrar al bus plegats.

El pasat diumenge que feia solet, en un 36 articulat van coincidir 5 cotxets de nens i un minusvalit. El lio que es va montar dintre del bus va se notable.
Derrera anava vuit, i els cotxets impedian el pas i per devant no podia pujar mes passatge perque no s'hi cabia.

Cap dels pares va fer el gest de plegar el cotxet. I el viatge no era de mobilitat obligada, sino per anar a pendra el solet a la platgeta el nen, el papa i la mama.

Salutacions



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 26/10/2006 22:30

Per la del mig, i sense rampa (tret d'alguna persona que la necessiti per motius puntuals)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 26/10/2006 22:37

Ben clar:

Cotxes de nens
Convé portar plegats els cotxets de nens quan l'autobús va ple.

Comportament
És obligatori atendre les indicacions dels empleats, les senyalitzacions i els avisos, així com respectar i utilitzar correctament les instal·lacions.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 26/10/2006 22:57

No discuteixo que les normes s'hagin de complir. Ara bé, també és bo tenir empatia (tothom sense excepció).



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 27/10/2006 8:50

Hola!

Per la del mig i amb rampa; respecte el dubte de plegar o no plegar el cotxet, crec que s'ha de fer en funció de la situació. Si l'autobús va molt ple, evidentment cal plegar-lo. Però si va molt ample, doncs cap problema, pot portar-lo desplegat. A més cal tenir en compte que un nadó d'un parell de mesos va millor tranquil·let dins el cotxet que no pas en braços de son pare o sa mare. ;)

Conclusió: depén. Però, com diu l'orique, empatia als busos, si us plau. :D

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 27/10/2006 9:01

JaMiRo! ha escrit:Hola!
Conclusió: depén. Però, com diu l'orique, empatia als busos, si us plau. :D
Val. Però també s'ha te tenir en compte que són igual d'importants els drets com les obligacions. Els primers tothom els ha de respectar. El segon sempre es pot fer la vista grossa a decissió del que no les compleix. :(


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 27/10/2006 9:40

A mi em sembla una passada voler utilitzar la rampa, per una cosa (pujar el carret) que, amb la mínima bona voluntat d'algun passatger que ajudi des de dintre, es pot fer en 2 segons (i en pocs més si no es troba cap passatger mínimament educat), i amb la rampa suposa no menys de 2 minuts del bus aturat, entre obrir portes, deixar que baixi la gent, tancar portes, treure rampa, obrir portes, pujar carret, tancar portes i amagar rampa.

Siguem una mica lògics, home.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 27/10/2006 10:37

Fran-Ikarus ha escrit:A mi em sembla una passada voler utilitzar la rampa, per una cosa (pujar el carret) que, amb la mínima bona voluntat d'algun passatger que ajudi des de dintre, es pot fer en 2 segons (i en pocs més si no es troba cap passatger mínimament educat), i amb la rampa suposa no menys de 2 minuts del bus aturat, entre obrir portes, deixar que baixi la gent, tancar portes, treure rampa, obrir portes, pujar carret, tancar portes i amagar rampa.

Siguem una mica lògics, home.
Mmmmm, tens raó en el tema de la rampa...A més, fa algunes dècades ja s'ho feien bé amb els Monotral... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 27/10/2006 21:46

La rampa jo només la faria servir en el cas que sigui una parada on el bus no pugui acostar-se a la vorera i l'alçada del pis de l'autobús respecte la calçada sigui molt alta. A la Vallesana ho fan algun cop en aquestes situacions, sempre que enganxis un conductor que sàpiga fer servir la rampa... :x



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 27/10/2006 23:49

Hola:

Nois, sere "politicament incorrecte", pero els cotxets ni al metro ni al bus. Ho sento. Que n'estic fart de veure parellas (pare i mare) amb el nen al braç i utilitzant el cotxet com a "carro de la compra" menjant-se espai d'una manera vergonyosa.

Hi han uns molt macos "cangurs" on es pot portar el nen comodament dintre alliberant les mans i els braços del pare o la mare, per poder agafar-se o val.lidar el bitllet. Jo mateix n'he fet servir un per portar la meva neboda al bus juntament amb la bossa amb el bibero i demes estris d'un nado.

Portar el nent tot estarrufat al cotxet desplegat es nomes ganes de tocar el que no sona per part dels pares envers la resta del passatge, al marge de l'espai que ocupa.

Jo he pujat diverses vegades al bus o al metro i veure com queda vergonyosament "hipotecat" una cuantitat inmensa d'espai amb -i no exagero- fins a 4 cotxets desplegats impune i tranquilament.

El cotxet plegat obligatoriament. Ho sento. Ara per ara hi han estris per portar el nen a coll sense ocupar espai i de manera comoda pels pares o tiets (en el meu cas :D ) sense hipotecar la mobilitat de la resta de passatgers del transport en cuestio.

Altre cosa sigui el poc civisme -i l'exces de comoditat per part d'alguns pares- de portar el cotxet obert al bus o al metro.

El cotxet plegat i el nen en un "cangur" (segur que n'heu vist alguna vegada l'estri al que em refereixo) o si no no puja.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 03/11/2006 12:04

Jo crec que hi ha una cosa que clama al cel:

Si hi ha rampa, per pujar carrets de nens, i cadires de rodes, és imprescindible posar cancel·ladora també a la part del mig. Podreu dir "val, però el conductor igual no sap si piquen la targeta", però és clar, havien de treure el cobrador...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 03/11/2006 13:35

metring ha escrit:Jo crec que hi ha una cosa que clama al cel:

Si hi ha rampa, per pujar carrets de nens, i cadires de rodes, és imprescindible posar cancel·ladora també a la part del mig. Podreu dir "val, però el conductor igual no sap si piquen la targeta", però és clar, havien de treure el cobrador...
Ja, però es que la rampa no és pels carrets de nens. És pels minusvàlids i en general les persones amb mobilitat reduïda. El reglament de TMB ho deixa ben clar: carrets plegats i punt.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 03/11/2006 14:23

megapauer ha escrit:
metring ha escrit:Jo crec que hi ha una cosa que clama al cel:

Si hi ha rampa, per pujar carrets de nens, i cadires de rodes, és imprescindible posar cancel·ladora també a la part del mig. Podreu dir "val, però el conductor igual no sap si piquen la targeta", però és clar, havien de treure el cobrador...
Ja, però es que la rampa no és pels carrets de nens. És pels minusvàlids i en general les persones amb mobilitat reduïda. El reglament de TMB ho deixa ben clar: carrets plegats i punt.
Es nota que el reglament no l'ha escrit una mare. Prova d'entrar a un bus amb un carret plegat a una mà, un bebé agafat amb l'altre braç i a més vigilant que no et robin el bolso, i en aquest estat (amb el nen sota el braç) treu i cancel.la el títol de transport. Els reglaments diuen que els carrets han d'anar plegats, però en aquest cas els reglaments estan equivocats i són discriminadors a la llum de la raó i l'experiència, així que benvinguda sia la relaxació d'aquest absurd punt del reglament i el civisme dels conductors que ho permeten, ja que el civisme no sempre consisteix en respectar els reglaments, sino en fomentar la convivència i en ajudar a qui ho necessita.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 03/11/2006 14:48

Doncs hi han aquestes fantàstiques motxilles per portar als nens que haurien de ser més populars. També és injust que perquè hi hagi dos o més carrets gairebé un no es pugui moure dins de l'autobús sense ensopegar-se amb tot.

Estem en un plà que ho volem tot i que els altres es facin f*tre perquè jo hi tinc dret. I sols ens recordem del civisme quan els drets ens diuen el contrari al que volem fer. Com he dit altres vegades, a mi em sembla molt injust que sols es reclamin drets i que s'exigeixi fer la vista grossa en les obligacions. Aquí ningú protesta, pero ai si algú intenta que no es compleixin els drets...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 03/11/2006 14:54

Platanito ha escrit:
Es nota que el reglament no l'ha escrit una mare. Prova d'entrar a un bus amb un carret plegat a una mà, un bebé agafat amb l'altre braç i a més vigilant que no et robin el bolso, i en aquest estat (amb el nen sota el braç) treu i cancel.la el títol de transport. Els reglaments diuen que els carrets han d'anar plegats, però en aquest cas els reglaments estan equivocats i són discriminadors a la llum de la raó i l'experiència, així que benvinguda sia la relaxació d'aquest absurd punt del reglament i el civisme dels conductors que ho permeten, ja que el civisme no sempre consisteix en respectar els reglaments, sino en fomentar la convivència i en ajudar a qui ho necessita.
Completament d'acord amb tú, jo no soc mare, però entenc que és difícil estar per tot a l'hora, no és gens pràctic anar plegant i desplegant carret i tota la pesca!



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/11/2006 23:11

Hola:

Tornare a ser pol.liticament incorrecte (i se m'en fot).

Un parell o tres missatges enrera he comentat que hi han unes fantastiques motxilles-cangur on possar el nen comodament i et queden les mans lliures per agafar el moneder, la bossa amb els "recanvis" (bolquers i demes) i una bosa de pipes si cal.

M'auto-cito:
Serie600 ha escrit:Hi han uns molt macos "cangurs" on es pot portar el nen comodament dintre alliberant les mans i els braços del pare o la mare, per poder agafar-se o val.lidar el bitllet. Jo mateix n'he fet servir un per portar la meva neboda al bus juntament amb la bossa amb el bibero i demes estris d'un nado.
No cal anar amb el cotxet amunt i avall. Pero ai las!, es mes comode empentar cuatre rodes i tocar els pebrots, menjant-se un fotimer d'espai a un transport public, ja de per si, bastant escas.

El que no es de rebut es que els pares -i mes escandalos si va la parella- portin el nen tot escarxofat al cotxet obert. O el nen al braç i el cotxet com a "carro de la compra".

N'estic fart de veure cotxets desplegats a la plataforma central dels autobussos (alguns ni frenats, que mes d'un he tingut que agafar) i el pare o la mare aseguda de "txatxara" amb una amiga comodament.

O el "oiga, puede apartarse" amb cara de mala llet com reclamant "este espacio es para mi carrito" i etzivar-me un cop de cotxet al turmell per apremiar-me.

No treiem les coses de pollaguera ni diem que el reglament no ha estat escrit per una dona o una mare. Senzillament es tracta d'una cosa que es diu civisme i respecte. Des que es va "inventar" el primer cotxet i el "primer" bus, que aquest problema ha existit. I el Reglament ha estat ben clar "El cotxet tancat", que no es de rebut que -d'acord, amb tot el dret del mon, aixo no ho nego- en un moment donat pugin tres cotxet desplegats al bus i adeu espai. No fotem!.

Que no es llogic ni raonable que perque es mes comode portar el nen escarxofat a la cadireta entrin -com en va passar a mi l'altre dia al metro- tres cotxets desplegats i un "tricicle" d'aquestos que portan un manec al darrera per empentar el nen que no vol caminar. Per "obra i gracia" d'aixo gairebe mig vago a pendre pel sac.

Sal.lutacions:

Serie600



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”