Carril bus a Gran Via des de Sant Adrià

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Carril bus a Gran Via des de Sant Adrià

Entrada Autor: metring » Dijous 02/11/2006 12:55

De EPC:

Un carril bus agiliza la entrada a BCN por la Gran Via desde Sant Adrià

• Entra en servicio la vía de 2,4 kilómetros del tramo central entre la calle de Extremadura y las Glòries

• Un nuevo semáforo da preferencia a los autocares cuando se acaba el vial en la rampa de la plaza


Un autobús circula por el nuevo carril reservado de la Gran Via a la altura de la calle de Selva de Mar, ayer. Foto: GUILLERMO MOLINER
Si desea ver el gràfico en PDF haga click en la imagen. RAMON COMORERA
BARCELONA
El Ayuntamiento de Barcelona ha puesto en servicio el primer carril para autobuses interurbanos en la entrada norte de la ciudad por la calzada central de la Gran Via, desde la calle de Extremadura, en el límite municipal con Sant Adrià de Besòs, hasta poco antes del inicio de la rampa de subida al tambor de la plaza de las Glòries, a la altura de la rambla del Poblenou.
La apertura de esta vía preferente, situada junto a la mediana de la avenida, no ha reducido el espacio para el resto del tráfico ya que en estos 2,4 kilómetros de la Gran Via se mantienen tres carriles en funcionamiento como hasta el martes, día en que se puso en servicio, al abrirse uno de nuevo a la derecha de la calzada, al lado del muro del semicubrimiento de la arteria.

HASTA MONTGAT
Este carril bus es el tramo final del que en un futuro próximo empezará en Montgat (Maresme), según el proyecto que está elaborando la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques. Por ello, su inicio se produce, poco después de la entrada de los vehículos procedentes de la Ronda Litoral, con una zona de transición que obliga al tráfico a desplazarse un carril hacia la derecha.
La calzada para autobuses acaba unos 200 metros antes del semáforo del paso de peatones existente a la altura de la calle de la Llacuna. Para facilitar el retorno de los autocares al flujo general del tráfico antes de subir la rampa del tambor de Glòries, el Ayuntamiento de Barcelona ha instalado un nuevo semáforo que detiene el paso de los vehículos privados mientras, con una luz específica, permite la circulación de los de transporte público.
Cuando se acaba el tiempo para los autobuses, entonces se ponen verdes las luces de los otros carriles de forma coordinada con la siguiente barrera semafórica.

TAXIS NO
La nueva vía preferente es exclusiva para los autocares de las líneas interurbanas que entran en Barcelona procedentes del Maresme y del norte de Catalunya. Un portavoz municipal explicó que por el carril no pueden circular ahora ni taxis ni otros vehículos de alta ocupación, los denominados VAO. Esta situación cambiará en el futuro cuando se complete la vía hasta Montgat.
Por este tramo de la Gran Via circulan cada día 125.000 vehículos, un elevado volumen de tráfico que causa retenciones crónicas en las horas punta, especialmente por la mañana. Con la nueva calzada reservada, los autocares podrán soslayar estos atascos, al menos hasta llegar al paso elevado de la plaza de las Glòries.
El ayuntamiento cree que el carril no empeorará estos problemas de tráfico, aunque habrá que esperar a los próximos días, en especial la semana que viene una vez pasado el efecto de la fiesta intersemanal del 1 de noviembre, para comprobarlo.

VIADUCTO DE BADALONA
El estudio informativo para construir el carril bus de la C-31 entre Montgat y la frontera entre Sant Adrià de Besòs y Barcelona podría estar listo a finales del 2006, según dijo un portavoz de la Conselleria de Política Territorial, y salir a información pública a principios del 2007.
Este proyecto, que se está redactando desde finales del 2005, plantea un único carril de entrada a Barcelona ante la dificultad de ampliar el viaducto de la autopista en Badalona por la proximidad de la vía rápida a los edificios.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dijous 02/11/2006 13:59

Com sempre en aquest pais fem les coses a mitges... Per una vegada que posen un carril bus en una de les entrades de barcelona (n'hi hauria d'haber a totes...) va i pensen que a mig termini hi pugui passar tot déu! Els taxis, i cotxes amb 4 ocupants no son transport col·lectiu!! Que no veuen que es col·lapsarà en 2 dies i que no sevirà per donar un bon servei a aquells que aposten pel transport públic?

A part, el carril bus hauria d'enllaçar amb el de la Gran via, tot i que espero que tinguin pensat fer-ho el dia que vagi a terra l'anell de les glòries. A més, es podrien haber esmerat una mica més i ja que no en poden fer un d'entrada i un de sortida, podrien haber-lo fet reversible no?¿ :roll:



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Divendres 03/11/2006 0:37

George85 ha escrit:A més, es podrien haber esmerat una mica més i ja que no en poden fer un d'entrada i un de sortida, podrien haber-lo fet reversible no?¿ :roll:
jo crec que és un gran error que l'hagin fet d'entrada... i què passarà a les hores punta de la tarda de sortida? un carril Bus-VAO d'aquestes característiques ha de ser com a mínim reversible i "aïllat" de la resta de la circulació, sino tot l'esforç es queda en res. De tota manera, sí que hi estic d'acord en que hi puguin circular vehicles amb + de 4 ocupants. És una manera de començar a concienciar a la gent de que o comparteixi vehicle privat o vagi en transport públic, tot i que ha d'anar acompanyat d'una millora en el transport públic.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 03/11/2006 8:56

A mi també em sembla positiu que s'inclogui els VAO aquests entre els possibles ocupants del carril. Tenint en compte que la majoria de cotxes que entren a BCN amb gent que ve a treballar, van ocupats només per 1 o 2 persones, el % no pot ser molt elevat (no tant com per col·lapsar el carril per aquest motiu) i en canvi l'exemple que es dóna, d'aprofitament de cotxes, molt positiu.

El que m'inquieta una mica és que el frau és molt difícil de detectar en aquest cas.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 03/11/2006 13:13

Fran-Ikarus ha escrit:El que m'inquieta una mica és que el frau és molt difícil de detectar en aquest cas.
Fotos davanteres i semi-laterals (angle de 45º) pels dos costats i llestos, ja saps si hi hi va més d'una persona...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 03/11/2006 14:27

La solució perfecta és deixar un carril-bus, un carril per taxis i trànsit privat amb alta ocupació, i un altre per la resta d'usuaris. Això combinat amb un bon arcén per on puguin passar els vehicles d'emergència en cas de col.lapse.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 03/11/2006 16:27

aarongilp ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:El que m'inquieta una mica és que el frau és molt difícil de detectar en aquest cas.
Fotos davanteres i semi-laterals (angle de 45º) pels dos costats i llestos, ja saps si hi hi va més d'una persona...
Pot anar combinat amb un detector d'infrarrojos :D

edito:

Els VAO em semblen bona idea. Al menys així s'augmentarà el nombre d'aquests carrils en un 100% (si no vaig errat n'hi ha UN a Madrid :D).

Ja em veig tots els cotxes d'autoescola colapsant aquest carril... xD



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 04/11/2006 14:56

Jo trobo molt bé que als cotxes amb 4 ocupants se'ls premii d'alguna manera però no en detriment dels usuaris del transport públic.

Jo sóc més partidari dels descomptes en peatges per als cotxes compartits (la pela és la pela...) i carrils pels busos.

Un carril bus té una capacitat (X vehicles/hora) i si he circulen cotxes i taxis es saturarà més aviat. Si un bus pot transportar unes 80 persones, pel mateix carril es necessitarien 20 cotxes per transportar les mateixes persones i tots pel mateix carril... És molt més eficient el carril nom´s per busos...

A+ també sòc del parer que els taxis son una plaga, sino mireu com saturen els carrils bus a bcn...

A madrid, hi ha carril bus i no VAO l'únic que és únic encaixonat entre mitjanes, aixi que a la que li passa algo a un bus... us podeu imaginar el lio que es monta allà...

En resum, lo ideal seria:

- carril BUS (doble o reversible) no segregat (tansols pintat)
- descomptes o gratuïtat de peatges per cotxes amb >4 ocupants

PD: als taxis no els tinc en compte perquè son un transport urbà al 95% x tant, no tenen perquè necessitar un carril en una entrada a una ciutat com bcn...



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”