Notícies TUS (Sabadell)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Re: Notícies TUS (Sabadell)

EntradaAutor: David.F.C.M.B.1000 » Dimarts 04/04/2017 14:52

A los Mercedez Benz O 405 N Hispano, les queda poco para ser retirados o aun les quedan unos cuantos años mas ???
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
 
Entrades: 196
Membre des de: Diumenge 11/10/2015 19:57
Ubicació: barcelona

Re: Notícies TUS (Sabadell)

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimarts 04/04/2017 16:22

Si son 25, y en el mensaje de septiembre hablan de 25 autobuses híbridos nuevos, pues puedes contar...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5102
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Notícies TUS (Sabadell)

EntradaAutor: David.F.C.M.B.1000 » Dimarts 04/04/2017 17:05

Fran-Ikarus ha escrit:Si son 25, y en el mensaje de septiembre hablan de 25 autobuses híbridos nuevos, pues puedes contar...


vale, muchas gracias por responderme, de los nuevos buses ya vi que son 25 pero de los hispano no lo sabia, ya que voy poco a sabadell..., en fin espero que TUS los aguante bastante tiempo aunque sea hasta mediados del 2018 o principios de 2019
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
 
Entrades: 196
Membre des de: Diumenge 11/10/2015 19:57
Ubicació: barcelona

Re: Avistaments curiosos d'autobusos

EntradaAutor: David.F.C.M.B.1000 » Dissabte 08/07/2017 16:43

Hola una pregunta en la TUS (sabadell) ayer coji el 80 y me baje en pl.picasso el final de la linea y el bus descanso como unos (5 min) y cambio el letrero y puso linea 10 destino sant julia. Alguien me podria decir a que se debe este cambio de linea ???
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
 
Entrades: 196
Membre des de: Diumenge 11/10/2015 19:57
Ubicació: barcelona

Re: Notícies TUS (Sabadell)

EntradaAutor: Granolleri » Dissabte 08/07/2017 22:35

Sí, en algunes línies de la TUS es fa això, i de fa anys.

Un d'ells és el que dius tu: les línies 10 i 80 funcionen com una sola, quan arriba al final de la Plaça Picasso l'autobús de la línia 80 continua com a línia 10. Al revés, el de la línia 10 continua com a línia 80 al barri d'Espronceda. Es permet continuar viatge amb el mateix bitllet. Abans de l'implantació de la xarxa de festius, la línia 10 continuava amb la línia 5 només els festius, ja que la línia 80 no circulava els festius.

També es fa a les línies 7 i 11 al barri de Castellarnau. Fa anys es feia entre les línies 4 i 9 a Castellarnau, es va canviar quan la línia 4 va deixar d'arribar a Castellarnau i va començar a arribar la línia 7, i la substitució de la línia 9 per el perllongament de la línia 11.

Fa anys a La Roureda es feia entre l'extinta línia 6 i la línia 7, que aleshores anava fins a La Roureda. Es va deixar de fer al ser substïtuida la línia 6 per la línia 55 i el tram Cifuentes-La Roureda de la línia 7 per la línia 4. Ara no hi ha intercanvi d'autobusos, ja que la línia 4 va cada mitja hora, i la 55 cada vint minuts.

Als esquemes de línia que hi ha a les parades s'indica aquest fet, i als horaris sol indicar-se que l'últim autobús de cada línia no sol continuar servei fent l'altra línia. El motiu principal és que això permet a la TUS fer el mateix servei amb menys autobusos, ja que a les línies que es fa solen ser de baixa frequència (generalment, un autobús cada mitja hora aproximadament) i fer un final "clàssic" faria que l'autobús estigués molta estona parat al terminal, fent-ho així s'està poca estona al terminal. I de retruc, permet al viatger fer desplaçaments de caire perifèric de manera directa i sense transbords.

En d'altres xarxes el que sol fer és que si en una terminal coincideixen diverses línies algues línies comparteixen autobusos, canviant de línia al terminal però no com ho fa la TUS de manera lineal perquè no són llocs de pas. A Granollers, per exemple, les línies 21 i 22 s'exploten de manera conjunta i a Can Bassa un autobús que arriba com a línia 21 torna com 22 i a l'inversa. Així, entre les dues línies només es neccesiten tres autobusos per mantenir un intèrval de pas de 30 minuts per línia (15 minuts al tram comú) ja que el temps de volta és de 45 minuts. Això mateix crec que també ho fa la TUS entre les línies 1, 2 i 3 al terminal de Can Deu.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 710
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Notícies TUS (Sabadell)

EntradaAutor: David.F.C.M.B.1000 » Dissabte 08/07/2017 23:54

Granolleri ha escrit:Sí, en algunes línies de la TUS es fa això, i de fa anys.

Un d'ells és el que dius tu: les línies 10 i 80 funcionen com una sola, quan arriba al final de la Plaça Picasso l'autobús de la línia 80 continua com a línia 10. Al revés, el de la línia 10 continua com a línia 80 al barri d'Espronceda. Es permet continuar viatge amb el mateix bitllet. Abans de l'implantació de la xarxa de festius, la línia 10 continuava amb la línia 5 només els festius, ja que la línia 80 no circulava els festius.

També es fa a les línies 7 i 11 al barri de Castellarnau. Fa anys es feia entre les línies 4 i 9 a Castellarnau, es va canviar quan la línia 4 va deixar d'arribar a Castellarnau i va començar a arribar la línia 7, i la substitució de la línia 9 per el perllongament de la línia 11.

Fa anys a La Roureda es feia entre l'extinta línia 6 i la línia 7, que aleshores anava fins a La Roureda. Es va deixar de fer al ser substïtuida la línia 6 per la línia 55 i el tram Cifuentes-La Roureda de la línia 7 per la línia 4. Ara no hi ha intercanvi d'autobusos, ja que la línia 4 va cada mitja hora, i la 55 cada vint minuts.

Als esquemes de línia que hi ha a les parades s'indica aquest fet, i als horaris sol indicar-se que l'últim autobús de cada línia no sol continuar servei fent l'altra línia. El motiu principal és que això permet a la TUS fer el mateix servei amb menys autobusos, ja que a les línies que es fa solen ser de baixa frequència (generalment, un autobús cada mitja hora aproximadament) i fer un final "clàssic" faria que l'autobús estigués molta estona parat al terminal, fent-ho així s'està poca estona al terminal. I de retruc, permet al viatger fer desplaçaments de caire perifèric de manera directa i sense transbords.

En d'altres xarxes el que sol fer és que si en una terminal coincideixen diverses línies algues línies comparteixen autobusos, canviant de línia al terminal però no com ho fa la TUS de manera lineal perquè no són llocs de pas. A Granollers, per exemple, les línies 21 i 22 s'exploten de manera conjunta i a Can Bassa un autobús que arriba com a línia 21 torna com 22 i a l'inversa. Així, entre les dues línies només es neccesiten tres autobusos per mantenir un intèrval de pas de 30 minuts per línia (15 minuts al tram comú) ja que el temps de volta és de 45 minuts. Això mateix crec que també ho fa la TUS entre les línies 1, 2 i 3 al terminal de Can Deu.


Muchisimas gracias por la aclaracion :ok
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
 
Entrades: 196
Membre des de: Diumenge 11/10/2015 19:57
Ubicació: barcelona

Seguimiento de autobuses de la TUS (Sabadell)

EntradaAutor: David.F.C.M.B.1000 » Dilluns 10/07/2017 19:59

Hola me gustaría saber si seran pronto retirados los mercedez benz 405 N2 del año 1996 ???


Y cuantos buses hay de estas dos series osea modelos ???
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
 
Entrades: 196
Membre des de: Diumenge 11/10/2015 19:57
Ubicació: barcelona

Re: Seguimiento de autobuses de la TUS (Sabadell)

EntradaAutor: Miquel » Dilluns 10/07/2017 20:50

David.F.C.M.B.1000 ha escrit:Hola me gustaría saber si seran pronto retirados los mercedez benz 405 N2 del año 1996 ???


Y cuantos buses hay de estas dos series osea modelos ???

No cridis al mal temps home, que jo d'avagades m'espero al bus només per veure si els puc caçar i gaudir un ratet :P
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3540
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies TUS (Sabadell)

EntradaAutor: Renfe445 » Dilluns 10/07/2017 20:56

Todavía están los de TMB que eran serie 85 u 86? Son los que tienen la puerta central que abre hacia fuera.
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2783
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Seguimiento de autobuses de la TUS (Sabadell)

EntradaAutor: David.F.C.M.B.1000 » Dilluns 10/07/2017 21:26

Miquel ha escrit:
David.F.C.M.B.1000 ha escrit:Hola me gustaría saber si seran pronto retirados los mercedez benz 405 N2 del año 1996 ???


Y cuantos buses hay de estas dos series osea modelos ???

No cridis al mal temps home, que jo d'avagades m'espero al bus només per veure si els puc caçar i gaudir un ratet :P



Lo siento no es mi intención llamar el mal tiempo esque hoy e visto pocos i me he preocupado por si los estan retirando... Ojala y que aguanten 5 años mas con lo bien que estan para tener 20 años, eso demuestra que son robustos y buenos buses y que a dia de hoy aun pueden seguir dando guerra....
David.F.C.M.B.1000
N6
N6
 
Entrades: 196
Membre des de: Diumenge 11/10/2015 19:57
Ubicació: barcelona

Re: Notícies TUS (Sabadell)

EntradaAutor: Granolleri » Dilluns 10/07/2017 23:00

Evidentment no aguantaran tant de temps. La TUS i l'Ajuntament ja han comprat autobusos per susbstituïr-los, alguns dels quals ja han arribat. Sí, estan bé per tenir l'edat que tenen -22 anys, són del 95 i els primers de pis baix que va tenir la ciutat-, però ja es mereixen la més que merescuda jubilació. Us recordo que fins l'any passat van passar més de set anys sense comprar un autobús nou a la ciutat.

Ja veuríem si a Barcelona tinguéssiu autobusos tant antics us agradaria viatjar-hi..
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 710
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Notícies TUS (Sabadell)

EntradaAutor: Granolleri » Dimecres 12/07/2017 23:14

Una notícia i un article d'opinió, amdós publicats al Diari de Sabadell:

Notícia
Diari de Sabadell ha escrit:Els autobusos de Sabadell creixen per sobre de la mitjana en nombre d’usuaris

Tot i la manca de recursos que ha patit el servei d’autobusos irbans en els darrers anys, la recuperació econòmica i els canvis d’hàbits de la població s¡assenyalen com factors clau en la recuperació del passatge per part de les línies de la TUS.

L’any 2016 es va tancar amb una xifra rècord des que va començar la crisi. Gairebé 13 milions de persones van pujar als autobusos de la cooperativa Transports Urbans de Sabadell. Una xifra que suposa un increment del 2,5 per cent (320.182 usuaris més) respecte l’any anterior i que situa el servei de la TUS com el que més va créixer en nombre d’usuaris durant l’any passat en el conjunt de municipis de l’Àrea Metropolitana.
I la tendència al alça la confirmen també les dades referides al primer quadrimestre del 2017 en què els clients, com prefereix anomenar al viatgers l’Ajuntament, han crescut un 3,8 per cent en comparació al mateix període de l’any passat.

Només en dies feiners lectius, es va registrar un augment de viatgers del 4,42 per cent. És a dir, al llarg de l’any passat cada dia van pujar a l’autobús 2.205 persones més que al 2015 en dies feiners lectius.
Els responsables de la cooperativa de transport i el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero, van presentar dilluns els resultats i amb les dades a la mà tenen clar quin és el repte pels propers anys: «optimitzar els recursos i seguir guanyant usuaris», va dir l’edil. En aquest sentit, assenyalava els canvis que, en matèria de mobilitat, hi haurà de forma immediata a la ciutat.
En primer lloc la inauguració de les tres estacions dels Ferrocarrils el proper dia 20 de juliol i, en segon, la implantació del pla de mobilitat al centre a finals d’any.

Facilitar l’adquisició dels abonaments T-10, T-Mensual i T-Mnesual Jove a la població és l’objectiu de l’ampliació de la xarxa de punts de venda. N’hi haurà 48, dels quals 28 són comerços locals situats a diferents barris de la ciutat, a on a causa del tancament d’algunes oficines bancàries els veïns no podien adquirir els títols.

També es podran adquirir a 22 oficines bancàries (on només es pot comprar la T-10) i l’Oficina de Mobilitat que aquest dimarts romandrà tancada per obre d’ampliació. Properament es farà una campanya informativa per informar dels nous punts de venda i de l’actualització de l’app de la TUS que ofereix informació sobre les línies, els horaris i els punts de venda.


A les parades s'està posant aquest cartell, relacionat amb la notícia anterior: Imatge

I l'article d'opinió:
Diari de Sabadell ha escrit:Autobusos pel Centre
Per JORDI SERRANO, Rector de la Universitat Progressista d’Estiu de Catalunya

Els pobles i ciutats normals es construeixen al voltant d’una capella i una sagrera i tenen més o menys la forma arrodonida que li donaven els carrers que l’envoltaven. En canvi Sabadell és allargat, molt allargat. Potser perquè era una cruïlla de camins, però sobretot perquè té els marges del Ripoll que l’envolten i el limiten pel nordest. Sigui com sigui Sabadell té un centre que és una calamitat sobretot després d’obrir el Passeig Manresa. Tot el que s’hi ha anat fent amb els anys l’únic que han fet és empitjorar-ho. Sabadell té una gran decisió a prendre. Per pacificar el Centre ha de treure el transport públic del Centre? Crec que seria una gran equivocació. És evident que traient els cotxes de l’eix central serà més fàcil i ràpid accedir al Centre. Un autobús és molt més ràpid i és capaç de transportar més gent que anant en cotxe, ho sap tothom que ho hagi estudiat una mica. A més els busos tenen una avantatge: no cal que aparquin.

El que trobo equivocat és no fer circular els autobusos pel Passeig quan són de pujada i de baixada. És evident que de baixada no hi ha itineraris alternatius viables. Històricament s’han provat tota mena de solucions i han estat fallides. Passar pel carrer San Pau i carrer Sant Oleguer, ja es va provar i va significar una tortura pels que hi viuen. Una mala experiència. Tenim carrers estrets i quan s’hi han fet passar autobusos la gent es revolta, amb raó. Aquí no vam tenir un comunista com Ildefons Cerdà.

Trobo incomprensible que els autobusos de pujada se’ls faci donar la volta pel carrer de la República, Sant Joan i plaça de l’Àngel. És una mala decisió, fa que el temps s’allargui i et pensis dues vegades agafar l’autobús. Això sense comptar el que ens deu costar la broma. Estaria bé saber-ho. Tampoc entenc els genis que van decidir fer més aparcaments al Centre, quan tothom amb dos dits de front sap que s’han de fer lluny dels centres històrics. Per quatre que aparcaran, milers i milers de persones ens fregirem. Tampoc he entès mai la llumenera que va idear posar l’entrada de l’aparcament al bell mig del passeig Manresa impedint que hi hagi dos carrils. La gent que vol treure el transport públic de l’eix central, són en general homes que van en cotxe. I els que agafen transport públic, dones. Al voltant del 70% de la gent van en transport públic o a peu i un 30% en cotxe que ocupen el 70% de l’espai per circular i per aparcar. Els que van amb cotxe són majoritàriament homes i els que van en autobusos el 67% són dones. Aquí hi ha una clau de volta del debat. Per no anar més lluny, un 75% de regidors són homes i un 25% dones. A més caldria que la gent es mirés la ciutat amb ulls dels iaios. I estudieu quins trajectes fan amb bus. Al·lucinareu. Tallar l’eix central pel bus seria acabar amb l’eficàcia del transport públic a la ciutat.

Crec que la solució correcta és fer circular els autobusos per l’eix central de pujada i de baixada, mentre s’impedeix pels cotxes. I això sí, consolidar un espai per tal que no hi hagi ensurts. I ningú ni res impedeix fer tota la ciutat un gran espai per a vianants com a Terrassa o Granollers. Amb autobusos pel Centre? Sí, és clar. O algú ha cregut mai que Sabadell és una ciutat fàcil? Per cert jo repescaria la pèrgola d’Alfons Borrell, almenys hi hauria una nota de qualitat. I n’encarregaria dues, la segona per posar-la on hi ha l’actual a la plaça Doctor Robert, un nyap com una catedral. En resum res impedeix fer per a vianants des de la Gran Via fins la carretera de Barcelona, deixant l’eix central, el carrer Tres Creus i les Valls i carrer Calderón pel transport públic.

En fi, la solució pel centre de la ciutat s’assembla al problema que té el Parc Natural de Sant Llorenç per convertir-lo en Parc Nacional amb molta més protecció, cal eliminar la carretera del Coll de les Estenalles. Doncs algú va proposar fer dos parcs nacionals, un a la dreta de la carretera i l’altra a l’esquerra. Com deia Vladímir Ilitx Uliànov, Lenin: “anàlisi concret de situacions concretes” a la que hi afegiria: “i solucions concretes”.
“ Tot el que s’ha anat fent al Passeig amb els anys, l’únic que han fet és empitjorar-ho”
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 710
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Anterior

Torna a: Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant