Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Parada Pl. Trilla

Entrada Autor: wefer » Dilluns 08/02/2010 9:45

Guigui ha escrit:La Pl. Trilla té el model pal "ampliat", pel que he pogut veure. Estèticament, trobo que fa força patxoca.
Doncs la veritat, ja la trobo horrorosa, a més de massa grossa ocupant massa espai a la vorera per a no res.
S'assembla a aquesta, però en pobre:
Imatge
Però bé, qüestió de gustos suposo... :D

Per cert, aquí he trobat un article d'una revista de disseny sobre aquesta parada, que ha estat realitzada per estudiants de disseny barcelonins:
http://www.designaddict.com/design_addi ... p-in-Spain



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 17/03/2010 13:35

Des d'aquesta setmana les línies 35 i 60 ja disposen del servei iBus per saber el temps d'espera del bus. :plas TMB no ha dit res al respecte.

Però, encara queden línies sense aquest sistema, com la majoria de Bus de Barri i altres línies (40, 42, 62, ...).


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 23/03/2010 19:25

Ja s'han afegit també la 11, la 36 i la 51. Cinc línies més amb iBus en una setmana! :reve


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/04/2010 11:46

Ara també ho volen fer a les marquesines:

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=

BCN porta l’energia solar a les parades de bus amb marquesina


1. • L’EMT finalitza el muntatge de 100 pals autònoms i en planeja una segona fase
2. • Els comptes d’aquest any condicionaran que es desenvolupi per tota l’àrea metropolitana

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

Final de la primera fase. Barcelona i 17 municipis més integrats a l’àrea metropolitana ja disposen de 100 parades de bus amb alimentació solar –22 a la capital– que informen l’usuari del temps d’espera real, actualitzat cada 30 segons. Els últims pals es van instal·lar el mes passat i ara és el moment que l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT), amb el pressupost de l’any que ve a la mà, es plantegi fins on pot arribar la segona fase d’expansió d’aquest nou i ecològic mobiliari. Hi ha un objectiu clar: apostar pel poder del sol també a les marquesines.
Un cop passats sis mesos des que es van començar a muntar, a l’octubre, l’EMT no troba més que elogis per aquest enginy català, nascut de la tecnologia de l’empresa de Ripollet Capmar i de l’enginy de l’Istituto Europeo di Design de Barcelona. «No hem tingut cap problema, són molt eficients i totalment autònomes, i durant l’hivern no han tingut cap problema de subministrament», resumeixen fonts de l’EMT, que asseguren que aquest dispositiu és «pioner a tot el món».

DISSENY CRIDANER / La parada crida l’atenció. Els viatgers se la miren amb dubtes, com si els haguessin pres el bus i aquest artefacte fos un revolucionari element publicitari. Però no, s’hi acosten i comencen a investigar amb curiositat ciutadana. Això és el que va succeir fa escassos dies a la parada situada al carrer de Balmes, a sota la plaça de Molina. «Si la informació que aporta la pantalla és fiable, em sembla una molt bona idea», apuntava Carmen, una dona que treballa mitja jornada i que ja se n’anava cap a casa amb el bus 17, que va arribar pocs segons abans del que havia promès.
Manuel, un estudiant de 16 anys amb la tarda lliure, semblava encantat amb el fet de poder «recolzar el cul mentre t’esperes» i comentava que troba a faltar poder entrar al bus per la porta del darrere, una cosa que sí que fan els usuaris del transport públic a molts països europeus però que TMB encara ni es planteja. La por que augmenti el frau i els dubtes sobre la dificultat tan mediterrània d’aplicar la premissa de deixar sortir abans d’entrar en tenen la culpa.
La placa solar del sostre en condiciona el disseny, que sembla pensat fins a l’últim detall, amb pantalla informativa de llums LED, un panell amb els mapes de les línies que s’aturen en aquest punt i un petit aplic de fusta on una persona es pot relaxar recolzant-s’hi. Ricard Riol, president de l’associació Promoció del Transport Públic (PTP), aplaudeix la iniciativa, sobretot pel fet que «aporta informació dinàmica sobre el servei, fet que ajuda a generar confiança en el bus i dóna a l’usuari l’opció de decidir si val la pena esperar-se».

PAS SEGÜENT / La instal·lació d’aquestes parades suposa una despesa d’uns 3.000 euros per exemplar, un preu de broma si es té en compte que el muntatge de pantalles alimentades per electricitat –la majoria són al passeig de Gràcia– requereix una inversió d’uns 15.000 euros. Gràcies a l’energia gratuïta del sol, no és necessari obrir el terra ni buscar una presa de corrent, i així, a primera vista, aquesta sembla l’opció de futur més intel·ligent, si el pressupost ho permet.
A l’octubre, l’EMT va avançar la intenció d’expandir aquesta tecnologia a 500 parades més, però avui, amb aquesta mala època entossudida a quedar-se una estona més, ja ningú s’atreveix a aventurar una xifra. S’imposa la prudència, i potser per això l’organisme que gestiona el transport públic de l’àrea metropolitana diu ara que hi ha «la intenció ferma de seguir progressant en aquesta línia, no per canviar-les totes, ni de bon tros, però sí per col·locar-les als punts de més afluència de viatgers i començar a instal·lar-les a les marquesines».
Aquesta última intenció no sembla que hagi de ser una tasca fàcil, ja que les empreses que gestionen aquest tipus de parades (com JCDecaux, Clear Channel i Cemusa) s’hi haurien d’implicar, no només moralment, sinó també econòmicament.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/04/2010 14:57

Manuel, un estudiant de 16 anys amb la tarda lliure, semblava encantat amb el fet de poder «recolzar el cul mentre t’esperes» i comentava que troba a faltar poder entrar al bus per la porta del darrere, una cosa que sí que fan els usuaris del transport públic a molts països europeus però que TMB encara ni es planteja. La por que augmenti el frau i els dubtes sobre la dificultat tan mediterrània d’aplicar la premissa de deixar sortir abans d’entrar en tenen la culpa.
Amb l'al·lèrgia a la partida de recursos humans, no m'estranya que ni s'ho plantegin. Perquè el que s'estalviarien en inversió en maquinària en el cas del metro i en material mòbil en el cas de l'autobús (en ser l'encotxament més àgil, podrien reduir algun torn per línia, especialment a les llargues) sembla que no compti.

Ah, i molt "mediterrània" no és pas, la dificultat d'imposar el deixar sortir abans d'entrar. La de cops que he vist a Viena com la gent insistia a pujar al metro pel mig i sense esperar-se...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/04/2010 15:39

És que de fet, al principi era així: als busos de TMB s'hi accedia pel darrera, i cobrava el cobrador i no pas el conductor. Ara no poder ni somiar en que ho tornessin a fer!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 11/04/2010 17:06

Encara me'n recordo. Però el tema no és poder entrar per una porta o l'altra, sinó per totes indistintament. Si no, per què s'ho estarien plantejant als vehicles del RetBus, o per què ho permeten al Tram i no els sembla preocupar tant el frau?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 25/10/2010 19:40

Les línies urbanes de Cornellà (94 i 95) ja disposen del servei TMB iBus. Han passat mesos perquè s'ampliés el servei a alguna línia més.


Salvem l'Estació de França!

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Dimarts 26/10/2010 21:50

Hoy se ha ampliado el sistema Ibus a cuatro lineas de la Zona Franca como son la 13-91-110 y 115.
Esperemos que lineas como la 63 que ahora lleva los new Citaro o la 40 y la 42 pronto tengan ese sistema.

Saludos, Ismael



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 26/10/2010 23:51

Ismael_BCN ha escrit:Hoy se ha ampliado el sistema Ibus a cuatro lineas de la Zona Franca como son la 13-91-110 y 115.
Y la 158. ;)

Ya sólo faltan estas líneas: 40, 42, 61, 63, 79, 97*, 103, 104, 107, 111*, 112, 113, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 128, 129, 130, 193 (PM) y 196.

*Aunque en la web ponga que ya tienen.
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 27/10/2010 16:37, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 27/10/2010 11:32

Realment cal fer-ho amb els bus de barri?
Si a les parades ja posa a quina hora passa per la parada. :martell1


El metro de Barcelona amb motoristes!

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Dissabte 06/11/2010 20:43

Els horaris dels Bus de Barri moltes vegades no es compelixen y afegim al Ibus les lineas 125 y 193 que es van posar fa uns dies y a partir de avui tambe les linies 40 y 42 ya funcionen amb aquest sistema.

Salutacions Ismael



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 11/11/2010 20:38

Ismael_BCN ha escrit:[...] afegim al Ibus les lineas 125 y 193 que es van posar fa uns dies [...]
I degut a això, la PM (193) passa a portar, només, el distintiu 193 (ja s'han cambiat les enganxines a les parades). Per cert, no els hi funciona el sistema a cap de les dues línies. :cop
Ismael_BCN ha escrit:[...] y a partir de avui tambe les linies 40 y 42 ya funcionen amb aquest sistema.
Després de tan llarga espera, ja era hora! :festa


Salvem l'Estació de França!

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Divendres 12/11/2010 21:23

Aixo si les linies 40 i 42 porten el sistema pero dir les parades encara no i les enganxines de les parades segueixen com si no tinguesin el ibus, i axo que agafo bastant el 40 i estic sempre per la Gran Via i res, deuen ser que se estan fabricant igual que enganxines de altres linies que se han oblidat de posar com per exemple en una parada de la Gran via del 56, un altra de la 39 a mare de deu de Montserrat, la del final de Fabra i Puig del 74 i segur que em deixo alguna, perque no conec totes les parades de Barcelona.

Salutacions, Ismael



Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Dimarts 16/11/2010 21:56

Se han arrepentit de posarli el Ibus al 40 i ja en la web no hi surt, i no me extranya, portant quasi sempre els 8300 que no porten Pantalla, es que fa molta gracia el 8700 si que porten pantalla i son mes antics i els 8300 res que no hi ha manera i al 8219 que esta assigant al 40 no me he fixat pero jo crec que els ususaris del 40, mereixem vehicles mes moderns o amb pantalla de sae i no tirarse de tot lo vell, aixo si els caps de setmana ple de iveco noge de portes electriques i fins i toto algun citaro pero els laborables, tot lo que sobra a la cotxera. I unes frequencies que foten pena tots els dies.

Salutacions, Ismael



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 05/12/2010 22:27

Ismael_BCN ha escrit:Aixo si les linies 40 i 42 porten el sistema pero dir les parades encara no i les enganxines de les parades segueixen com si no tinguesin el ibus, i axo que agafo bastant el 40 i estic sempre per la Gran Via i res, deuen ser que se estan fabricant [...]
Les parades de la 42 ja estàn correctament senyalitzades amb les noves enganxines (s'han deixat algunes, com la de la Pl. de la Vila de Sta. Coloma).
Ismael_BCN ha escrit:Se han arrepentit de posarli el Ibus al 40 i ja en la web no hi surt, i no me extranya, portant quasi sempre els 8300 que no porten Pantalla, es que fa molta gracia el 8700 si que porten pantalla i son mes antics i els 8300 res que no hi ha manera i al 8219 que esta assigant al 40 no me he fixat pero jo crec que els ususaris del 40, mereixem vehicles mes moderns o amb pantalla de sae i no tirarse de tot lo vell [...] tot lo que sobra a la cotxera. I unes frequencies que foten pena tots els dies.
Doncs sí, s'han adonat que la meitat de vehicles de la 40 encara no porten SAE i li han suprimit el servei temporalment. :| El que no sé és si finalment l'instal·laràn als 83XX o estàn esperant a jubilar-los. Quasi tots (o tots) els 82XX ténen ja SAE si no m'equivoco.

I tens raó en el què dius de la 40, és de les línies més "envellides" de TMB en laborables. I amb unes freqüències ridícules. :(


Salvem l'Estació de França!

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Dilluns 06/12/2010 17:19

Sembla de broma pero vaig veure dos 8800 a la linea 91 y 193 amb les pantalles i en canvi el 8219 i els 8325 al 8334 no les porten, com se es explica aixó?
Si tenen que arribar 80 vehicles de GNC al Gener, el 8700-8800 que porten pantalles se les treuran per posarseles als nous, i els 8200 i 8300 tambe marxaran i els 8200 que porten pantalles doncs lo mateix se les treuen i cap als autobusos nous. I fincs i tot el 3800 les porten o aixo vaig veure en el 3808 que el altra dia va girar a la Gran Via pel carrer Bac de Roda.

Novetat: La linea 79 ja esta afegida al Ibus

Novetat una mica extranya: Vaig agafar el Dijous un Iveco Cityclass 6508 a la linea 40 al Parc de la Ciutadella i fixat quina sorpresa, deia les parades i la pantalla funcionaba i no em vaig equivocar de linea era el 40, perque em vaig baixar a prop de Onze de Setembre. Increible pero era cert. I la linea segons la web i les enganxines no te el Ibus.

I si la linea 40 te una frequencia que fot pena parlare de un altra de la linea 14 de que de uns anys cap endavant despres de que marxes de Lutxana cap a Zona Franca es la linia mimada de TMB pero que el mateix Dijous es va lluir amb la seva bona frequencia de pas que diu que te, de mentres estaba a la Estació de França esperant aquesta linia van passar per la parada 4 39 y un 51 que mes aviat tindria que haber agafat aquest autobús per tornar a casa pero tenia que anar a treballar i el 14 era el unic que me anava bé. Doncs va passar mes de mitja hora i no hi habia manera de que vingues el 14, yo al final vaig marxar de la parada i no tu creuras van començar a vindre el 14 tots junts tots del Model Man Versus 1700 dels alts de GNC i algun es va avançar encara que anava buit perl passeig de Circunvalacio, increible pero cert i em va donar una rabia, que al final vaig agafar el 40.

Salutacions, Ismael ;)



iFercat
N7
N7
Entrades: 385

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 07/12/2010 17:25

Novetat una mica extranya: Vaig agafar el Dijous un Iveco Cityclass 6508 a la linea 40 al Parc de la Ciutadella i fixat quina sorpresa, deia les parades i la pantalla funcionaba i no em vaig equivocar de linea era el 40, perque em vaig baixar a prop de Onze de Setembre. Increible pero era cert. I la linea segons la web i les enganxines no te el Ibus.
Pero el iBus no es lo del misage per sms? vamos que un bus pot tenir panell i que et digi les parades i no tenir iBus no?



Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Dimecres 08/12/2010 21:40

Doncs aixo sembla, que en un principi moltes linies tenien el Ibus i no tenien megafonia de parades ni pantalles perque encara no estaven instalades



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 09/12/2010 17:43

iFercat ha escrit:Pero el iBus no es lo del misage per sms? vamos que un bus pot tenir panell i que et digi les parades i no tenir iBus no?
Ambdues coses depenen del SAE. Si un bus no té SAE, no pot tenir ni iBus ni cantar les parades. ;) Però és més ràpid activar l'iBus que l'avís de propera parada, per això primer es posa l'iBus i després l'avís.

El que passa a la 40 és que no tots els busos tenen SAE, i sembla que han activat l'avís de propera parada només als busos que ho tenen. Per això li han desactivat l'iBus, perquè fins que tots els busos no tingin SAE no voldràn activar-ho de nou (com ha de ser).
Ismael_BCN ha escrit:Novetat: La linea 79 ja esta afegida al Ibus
I avui s'ha afegit la 63. :ok


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”