Sistema d’informació del temps busos TMB ampliat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

No acaba de rutllar

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/12/2010 18:18

Darrerament, veig que la informació d'espera de la parada Pg. de Gràcia-Casp fa el que li dóna la gana: autobusos que arriben quan s'anuncien en dos minuts, autobusos que no hi apareixen, però sí el següent al cap d'uns 10 minuts, etc.

Estan de reajustaments o també serà un "sistema en proves. Gràcies per la seva comprensió" fins que donin el vist-i-plau a una versió descafeïnada?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 22/12/2010 0:54

Dilluns es va afegir al servei la rara avis línia 61. :smile

Aquesta línia (Paral·lel - Parc de Montjuïc, antiga 61E) es molt peculiar. Només té 4 sortides diàries per sentit, 2 al matí i 2 al migdia. Sembla més un discrecional de l'IES Bosc de Montjuïc que no una línia convencional.

Penso que aquesta línia està desaprofitada. Circulant regularment durant tot el dia, amb bones freqüències, podria ser molt útil, ja que serviria de reforç a la 50 i a la 193 (ex-PM), i pot ser una bona alternativa al funicular per qui vulgui pujar a la muntanya per carretera des de Paral·lel... :roll:


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 10/01/2011 8:47

Em pregunto com funciona exactament el sistema. El continuo veient desajustat, en quant als autobusos que acaben de passar i que encara no constan com a tals a la parada.

La situació més habitual és veure un bus que acaba de marxar de la parada, i aquesta encara anuncia "Imminent".

Si hi arribes i el bus que acabes de perdre encara és visible, pots treure conclusions, però si després de la parada ha tombat una cantonada i ja no el veus, pots creure que està a punt d'arribar i en canvi et queden (n) minuts fins el següent.

No puc assegurar que passi amb totes les línies i amb totes les parades, peró sí que ho veig molt sovint.

Ahir, un bon exemple: vaig a la parada del 43 i 44 (em servien tots dos). Mentre hi vaig, passa el 43. Arribo corrents a la parada, perquè veig que hi arriba el 44, i el prenc. Posem que queda minut i escaig entre tots dos busos. Llavors, al llarg del carrer Guipúscoa, quan el meu 44 es va aturant en les succesives parades, em fixo en què posa la pantalla. "43 imminent" (i ja ha passat, el tenim aproximadament 1 minut davant nostre), i "44 - 2 minuts" (és en el que jo vaig, i com dic estem precisament a parada ja)

Abans d'ahir, un altre exemple: veig que perquè arribi el 33 queden 8 minuts. Valoro anar a peu fins a la següent parada, i aprofitar el temps d'espera per mirar l'aparador d'una botiga. Ho faig, esmerço 3 minuts en arribar a la següent parada, i quan em disposo a mirar l'aparador, per sort veig que el 33 està arribant a la parada (l'hagués perdut). S'ha avançat 5 minuts a allò que estava previst? No, perquè la pantalla diu "33 - 5 minuts". És a dir, que en aquest cas "el meu 33" no consta al sistema, i la pantalla està avisant directament del següent ("a dos torns vista").

He estat en altres països on funcionen sistemes similars (recentment, a diverses ciutats d'Holanda, on funciona pel tramvia), i és exacte. Com pot anar tan "desajustat" a Barcelona?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 24/01/2011 22:04

Avui s'ha afegit la 103 (Montcada - Cementiri Collserola) al sistema. ;) Aquesta línia només té 3 sortides per sentit dissabtes i festius.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 27/05/2012 14:56

El "nou servei" era prometedor... tenint en compte que la freqüència promesa ha de ser de 20 minuts. I recordem que estem parlant de la parada del carrer Muntaner, SENTIT SANTA COLOMA.

Imatge

Afortunadament, en aquest cas la realitat no va superar la ficció, i el bus va arribar en menys de 5 minuts, que és allò que havia calculat jo.

Poques setmanes més tard, hi torno a una hora semblant i...

Imatge

No contents amb el "canvi de freqüencies", resulta que ni tan sols n'hi ha prou amb tres "torns", sinó que ha de fer canvi de pantalla per mostrar-ne un quart...

Imatge
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 29/05/2012 12:10, en total s’ha editat 1 vegada.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 29/05/2012 12:06

Fran-Ikarus ha escrit:El "nou servei" era prometedor... tenint en compte que la freqüència promesa ha de ser de 20 minuts. I recordem que estem parlant de la parada del carrer Aribau, SENTIT SANTA COLOMA.
Una correcció, Aribau és en sentit Can Caralleu, no? Fa temps que amb els Nitbusos no acaba de funcionar, com a curiositat al mateix carrer Aribau hi ha una parada en que s'atura un dels nitbusos de la DGT que va a Martorell i surt al panell amb el temps!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 29/05/2012 12:09

Sí, sí, perdó. La parada és la del carrer Muntaner (davant de la sala Luz de Gas)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 29/05/2012 12:36

Ferry1ac1 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:El "nou servei" era prometedor... tenint en compte que la freqüència promesa ha de ser de 20 minuts. I recordem que estem parlant de la parada del carrer Aribau, SENTIT SANTA COLOMA.
Una correcció, Aribau és en sentit Can Caralleu, no? Fa temps que amb els Nitbusos no acaba de funcionar, com a curiositat al mateix carrer Aribau hi ha una parada en que s'atura un dels nitbusos de la DGT que va a Martorell i surt al panell amb el temps!!
No es que no funcioni amb el nit bus, funciona malament amb la resta d'operadores (com a mínim amb Tusgsal), que és una altre cosa.

Amb la B19 va igual de malament, apareix (per la metat, com es veu a la imatge) tota la direcció del bus, no a on es dirigeix, per tant, si vas en "direcció contrària" no apareix la destinació correcta, va malament el temps, etc..


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Divendres 08/06/2012 1:26

Pot ser que TMB estigui fent proves d'avís acústic a les parades de bus?

Avui a la parada del bus mentre lo esperava, una veu mecánica deia: falten 2 minuts línia 6 Manuel Girona, falten 10 minuts línia 10 Montbau.

PD: no eren veus dins del meu cap :)


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/06/2012 1:37

És a dir que, com de costum, deixen una cosa a mitges per a fer-ne una altra, que també deixaran a mitges? M'explico: mentre no arreglin l'exactitud dels anuncis visuals, no cal ni que es molestin a bombardejar acústicament la gent amb informació errònia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 08/06/2012 11:32

res_publica ha escrit:Pot ser que TMB estigui fent proves d'avís acústic a les parades de bus?

Avui a la parada del bus mentre lo esperava, una veu mecánica deia: falten 2 minuts línia 6 Manuel Girona, falten 10 minuts línia 10 Montbau.

PD: no eren veus dins del meu cap :)
Espero que sigui el que sigui, només s'activi quan algun invident s'hi apropi. Exactament com els semàfors de Barcelona.



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Divendres 08/06/2012 19:15

Aquell dia el panell a la parada 227 funcionava bé, quan deia imminent, l'autobús ja estava prop de la parada. Potser des de ara, comencen a funcionar bé ... o no, potser l'estiu m'hagi tornat optimista.
Ferry1ac1 ha escrit:
Espero que sigui el que sigui, només s'activi quan algun invident s'hi apropi. Exactament com els semàfors de Barcelona.
Jo diria que invidents físics no n'hi havia.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 28/07/2012 22:13

Ja funciona correctament la destinació dels busos de Tusgsal als panells de BCN, posant unicament la línia, destinaciò, i minuts d'espera.

Fins fa poc, a la destinació posava erroneament l'origen i final de línia, per exemple, Rda.Sant Pere-Pomar.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 28/07/2012 22:34

Una pregunta: per què les línies 80, 81, 82 i 83 no surten anunciades als panells quan aquestes són de TMB (a mitges amb Sagalés però bueno...).
I una altra: els BaixBus els posen, als panells de les parades?

I una pregunta off-topic: si als panells de parada posen els Tusgsal, per què diantre no els posen també al panell de dintre del bus si en una parada enllacen?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/07/2012 0:52

Adolescent barceloní ha escrit:I una pregunta off-topic: si als panells de parada posen els Tusgsal, per què diantre no els posen també al panell de dintre del bus si en una parada enllacen?
Si us plau, absteniu-vos de fer un "tot en un" a l'hora de publicar missatges. Hi ha fils per a cada tema; i si un tema no té fil, creeu-lo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 29/07/2012 1:30

res_publica ha escrit:Aquell dia el panell a la parada 227 funcionava bé, quan deia imminent, l'autobús ja estava prop de la parada. Potser des de ara, comencen a funcionar bé ... o no, potser l'estiu m'hagi tornat optimista.
Jo avui mateix he perdut un 50 davant dels meus nassos, i allà continuava resant "Imminent" (sort que es veia d'una hora lluny el bus que havia marxat, i que allà on era, si fos realment "imminent", també s'havia de veure venir)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 01/08/2012 23:52

foronda 141 ha escrit:Ja funciona correctament la destinació dels busos de Tusgsal als panells de BCN, posant unicament la línia, destinaciò, i minuts d'espera.

Fins fa poc, a la destinació posava erroneament l'origen i final de línia, per exemple, Rda.Sant Pere-Pomar.
Això succeia des que TUSGSAL va canviar el seu SAE i no ha estat fins ara que ho han resolt. Segons em van dir, TUSGSAL va substituïr el seu SAE per un de nou a finals de l'any passat, i més o menys des d'aquesta data apareixia l'error esmentat als panells de les parades.

Curiosament, aquest error no afectava als panells que depenen de TUSGSAL (grocs de LEDs vermells amb el logo de TUSGSAL) on apareixia la destinació correctament. Però sí a la resta, tant als que depenen de TMB com de l'AMB.
Adolescent barceloní ha escrit:Una pregunta: per què les línies 80, 81, 82 i 83 no surten anunciades als panells quan aquestes són de TMB (a mitges amb Sagalés però bueno...).
Aquesta seria una bona pregunta a fer-li als responsables tant de TMB com de Sagalés i l'AMB. Els panells hi són per indicar el temps de totes les línies que hi passen per les parades independentment de l'empresa operadora.

A la teva pregunta n'afexeixo una altra (que no se m'enfadi en Gigui): perquè aquestes mateixes línies (80, 81, 82 i 83) encara no anuncien la propera parada a l'interior dels busos disposant de panells des de l'època Transports Lydia? :nono Només indiquen el dia i l'hora; estan completament desaprofitats.
Adolescent barceloní ha escrit:I una altra: els BaixBus els posen, als panells de les parades?
Sí, com ha de ser. ;)
Adolescent barceloní ha escrit:I una pregunta off-topic: si als panells de parada posen els Tusgsal, per què diantre no els posen també al panell de dintre del bus si en una parada enllacen?
Una altra bona pregunta per fer-hi als responsables de TMB, ja que això es pot indicar perfectament i s'hauria d'indicar.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 02/08/2012 14:43

m.h.t. ha escrit:A la teva pregunta n'afexeixo una altra (que no se m'enfadi en Gigui): perquè aquestes mateixes línies (80, 81, 82 i 83) encara no anuncien la propera parada a l'interior dels busos disposant de panells des de l'època Transports Lydia? :nono Només indiquen el dia i l'hora; estan completament desaprofitats.
Alguns sí que les diuen, m'he trobat alguna vegada a les 13:30 o a les 17:00 (81 i 80 respectivament) que sí que surt el nom de la parada, text rodant. I només indiquen els Bus Nou Barris, ni TMB ni metro ni res més. I algunes parades les anuncien de forma diferent a TMB.

Finalitzo l'off-topic (no t'enfadis Guigui, que ja callo :X)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 24/12/2012 21:48

Avui, a Rambla Guipúscoa, he perdut un 43 davant dels meus nassos. Bé, no importava gaire: em servien totes les línies (4 en total) que passen per la parada.

He vist, amb satisfacció, que la pantalla indicadora de temps d'espera reflectia:
43 >>
indicant que el bus en qüestió acabava de marxar. La satisfacció era doble: primer, perquè fins ara no havia vist mai aquest símbol (sembla útil), i segon, perquè gairebé sempre m'havia trobat que quan el bus acabava de marxar la pantalla encara deia "Imminent". És a dir, que tenia pinta d'afinar millor que fa temps.

A la resta de la pantalla deia:
B24 4'
33 4'
44 6'

i aquí la sorpresa majúscula ha estat que el 44 ha arribat immediatament. De fet, l'he agafat i hem anat en tàndem, 43 i 44, fins a Passeig de Gràcia. És a dir, que els 6 minuts no tenien res a veure amb la realitat :nose ni es podia tractar del torn següent, ja que la freqüència, malauradament, és bastant pitjor.

Una de sorra i una de cal: bon Nadal!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimecres 26/12/2012 20:20

Fran-Ikarus ha escrit:Avui, a Rambla Guipúscoa, he perdut un 43 davant dels meus nassos. Bé, no importava gaire: em servien totes les línies (4 en total) que passen per la parada.

He vist, amb satisfacció, que la pantalla indicadora de temps d'espera reflectia:
43 >>
indicant que el bus en qüestió acabava de marxar. La satisfacció era doble: primer, perquè fins ara no havia vist mai aquest símbol (sembla útil), i segon, perquè gairebé sempre m'havia trobat que quan el bus acabava de marxar la pantalla encara deia "Imminent". És a dir, que tenia pinta d'afinar millor que fa temps.

A la resta de la pantalla deia:
B24 4'
33 4'
44 6'

i aquí la sorpresa majúscula ha estat que el 44 ha arribat immediatament. De fet, l'he agafat i hem anat en tàndem, 43 i 44, fins a Passeig de Gràcia. És a dir, que els 6 minuts no tenien res a veure amb la realitat :nose ni es podia tractar del torn següent, ja que la freqüència, malauradament, és bastant pitjor.

Una de sorra i una de cal: bon Nadal!
Al meu barri, al carrer sant adrià, en tenim una que va com boja, si consultes per internet, és precís, però la pantalla diu "4 minuts", de sobte salta a 12, de sobte a 3 i està venint, normalment quan posa 3 ja està venint, quan posa 1 minut, està a la rotonda, i quan diu inminent ja ha girat la rotonda


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”