XARXA ÚNICA BUS AMB NÚMEROS I LLETRES (ÀREA METROPOLITANA)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Mes curiositats sobre la numeració de línies.

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 11/02/2007 3:36

Urbas, tenia algunas línies que a mes de lletres tenían números:

B-70 Estació del Nord-Pep Ventura
T-11 Pl. Universitat-Castelldefels (Balneari)
aquesta línia nomes funcionaba els mesos d'estiu i era una extranya
concessió docs el cotxes portaban unas placas laterals de RENFE.
SU-1 SU-2 SU-3 SU-4 Serveis urbans de Sant Adriá i Cornellá.

El 23 de febrer de 1964 van canviar de denominació las seguents línies:

1 (M) Pl. España-Estadio
5 (FH) Calabria-Pl. Catalana
6 (FD) Pl. Calvo Sotelo-Pedro IV
7 (P) Pl. Glorias-Club de Polo
8 (H) Pl. España-Casa Antunez-Atarazanas
13 (R) Av. Meridiana-Roquetas
14 (B) Parque-Ramblas-Bonanova
15 (FL) Las Corts-Av. Generalísimo Franco-Pl. Urquinaona
17 (LB) Barceloneta-Final Balmes
18 (S) Atarazanas-Viviendas del Congreso
19 (F) Av. Catedral-Pl. Ibiza
20 (I) Paralelo-Pl. Maragall
21 (FT) Paralelo Camelias
22 (D) Paralelo-Gracia-Pedralbes
24 (J) Atarazanas- Pl. Sanllehy
26 (EL) Pl. España-Montbau
27 (EV) Pl. España-Hogares Mundet
41 (FP) Rosellon-Pueblo Nuevo
43 (A) Verneda-Aragón-Las Corts
44 (AB) Pl. Letamendi-Barrio Besós

El 10 de setembre de 1964 canvian la resta:

2 (T) Pº Fabra y Puig-Trinidad
3 (FI) Pº Fabra y Puig-Santa Coloma
4 (FE) Pl. Calvo Sotelo-Pº Fabra y Puig (Sta. Eulalia)
9 (H BIS) Pl. España-Pº Zona Franca
11 (G) Pº Fabra y Puig-Buen Pastor
25 (C) Pl. Gala Placidia-Nuestra Señora del Coll
35 (FS) Pl. Urquinaona-Santa Coloma)
40 (FC) Marques del Duero-San Andrés

En 1963 es va posar en servei la nova linia:
10 Pl. Gala Placidia-Carmelo
Se l'hi va assignar directament número i no lletre.
Igualament per un canvi de recorregut de la línia LB Pl. Palacio-General Mitre va pasar a ser la 16.

Las nocturnas de TMB:
NB Atarazanas-Muntaner-Bonanova
ND Paralelo-Gracia-Monbau
NP Paralelo-Aribau-Pedralbes
NT Paralelo-Pl. Urquinaona-Camelias

Els noms son els oficials de la época.
Las dades estan tretas del llibre Memorias de un Peatón de Manuel Gimenez Attenelle.

Salutacions.



alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Diumenge 11/02/2007 12:35

buertu ha escrit:A més de Mohn, també tenen línies L la Oliveras, Rosanbús i Soler i Sauret.
Y Autos Castellbisbal también. Pero ésta y Soler i Sauret tienen líneas concesión de la DGPT y por tanto tienen prohibición de tráfico, con las excepciones de las L50, L56 y L62, que no la tienen.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 11/02/2007 15:23

EUKibo ha escrit:Referent als busos metropolitans es classifiquen en tres zones:

BXX (Besòs) Explotats per TUGSAL
XXX (Central) Explotats per TMB
LXX (Llobregat) Explotats per MOHN crec, aquests no els conec gaire

També les linies metropolitanes de bus 1, 2, 3 i 4 eren de Badalona. Tot i que ara s'han passat a anomenar BD0,BD1, BD3, BD4, BD7.

Llista dels autobusos explotats pel Besòs!:
BD0
BD1
BD3
BD4
BD7
800
801
TM
B14
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
B24
B25
B26
B27
B29
B30
B31

N0
N1
N2
N3
N4
N5
N6
N7
N8
N9
N11
N12
N14
N15
N16
N17
157

Per cert, mireu com mola aixo:
http://www.youtube.com/watch?v=xVySjCrM ... ed&search=
A la Guia de la ciutat de Barcelona anterior a la nova d'enguany hi surten les línies:
B14, B17, B18, B19, B20, B21, B22, B23, B24, B25, B26, B27, B29, B30 i B31.

Però en cambi no surten les línies: BD0, BD1, BD3, BD4, BD7, 800, 801 i TM.

Es perquè algunes línies son urbanes i les altres interurbanes? No ho crec, perquè a la Guia surten totes les línies interurbanes de TMB. I també hi surten altres interurbanes privades. Espero que en la nova Guia de la ciutat, que per cert jo encara no he rebut i surtin totes. :idea: :suar :idea:

Algú ho sap segur això? SALUT A TOTS!!! )))


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 12/02/2007 15:55

sortrens ha escrit: A la Guia de la ciutat de Barcelona anterior a la nova d'enguany hi surten les línies:
B14, B17, B18, B19, B20, B21, B22, B23, B24, B25, B26, B27, B29, B30 i B31.

Però en cambi no surten les línies: BD0, BD1, BD3, BD4, BD7, 800, 801 i TM.

Es perquè algunes línies son urbanes i les altres interurbanes? No ho crec, perquè a la Guia surten totes les línies interurbanes de TMB. I també hi surten altres interurbanes privades. Espero que en la nova Guia de la ciutat, que per cert jo encara no he rebut i surtin totes. :idea: :suar :idea:

Algú ho sap segur això? SALUT A TOTS!!! )))
Sense haver-me mirat cap de les dues edicions de la guia, tindré la gosadia de dir-te que la resposta l'has donat tu mateix una mica més amunt de la pregunta. Llegeix-te el que t'he recalcat en negreta i ho comprendràs.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 12/02/2007 17:07

Guigui ha escrit:Respecte al tema de les numeracions confuses a l'ATM, ja vaig exposar-ne la meva opinió en aquest fil (bé, de fet, vaig desviar-l'hi aprofitant el tema). Però atès que aquí, pel propi tema, la qüestió sembla més adient, rellanço la meva idea: Què costaria que l'ATM finalment posés ordre en la numeració caòtica que hi ha? El més sensat crec que seria deixar de banda aquesta combinació de lletres i números i utilitzar exclusivament una numeració de tres (o, si cal, quatre) dígits, deixant les línies d'un i dos dígits per Barcelona/TMB. Sembla que, oficialment, ja hi ha un esquema fet, amb els centenars d'acord amb la zona, però al final, cada empresa fa el que li dóna la gana.

O sigui, l'ATM no podria, ni que sigui una sola vegada, fer justícia al seu nom?
Jo la numeració (ja ho vaig dir en un altre fil) la faria segons aquesta manera:
-Del 1 al 99 urbans de qualsevol municipi. És a dir, Barcelona tindria els seus números, L'Hospitalet els seus, Cornellà els seus, Badalona els seus, Sabadell els seus, Girona els seus, Salt els seus...
-Del 100 al 299 comarcals. Cada comarca tindria els seus: El Barcelonès els seus, el Vallès Occidental els seus, el Gironès els seus, la Segarra els seus, el Ripollès els seus...
-Del 300 al 599 veguerials o provincials. Ídem criteri: cada territori els seus
-Del 600 al 999 línies d'àmbit "nacional" català. Homogoneitzat per a tot el territori.

Els nocturns sí tindrien la lletra N davant, però la resta de línies no tindrien lletres.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 12/02/2007 17:32

Crec que, amb la integració tarifària, cal mantenir una numeració unitària pel que fa a autobusos, sobre tot pensant que hi ha molts municipis separats simplement per la calçada d'un carrer i on, per un bocinet de no res, no seria lògic considerar un determinat trajecte com a interurbà. I no ens enganyem: Barcelona, centralisme amunt o avall, és de llarg el municipi més important de l'RMB, o sigui que li adjudicaria les línies de l'1 al 99, distribuint els centenars restants d'acord amb zones determinades i, en cas d'autobusos que circulin entre vàries d'aquestes zones, que se'ls adjudiqui el centenar corresponent a una de les zones d'origen o aquella per la qual discorri la major part del trajecte.

I totalment d'acord amb mantenir la numeració amb N per als serveis nocturns.

I si, com ja he sentit en algun lloc, s'està pensant en fer una integració tarifària per a tot Catalunya, caldrà passar a una numeració de quatre dígits.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 14/02/2007 17:59

UT596001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Respecte al tema de les numeracions confuses a l'ATM, ja vaig exposar-ne la meva opinió en aquest fil (bé, de fet, vaig desviar-l'hi aprofitant el tema). Però atès que aquí, pel propi tema, la qüestió sembla més adient, rellanço la meva idea: Què costaria que l'ATM finalment posés ordre en la numeració caòtica que hi ha? El més sensat crec que seria deixar de banda aquesta combinació de lletres i números i utilitzar exclusivament una numeració de tres (o, si cal, quatre) dígits, deixant les línies d'un i dos dígits per Barcelona/TMB. Sembla que, oficialment, ja hi ha un esquema fet, amb els centenars d'acord amb la zona, però al final, cada empresa fa el que li dóna la gana.

O sigui, l'ATM no podria, ni que sigui una sola vegada, fer justícia al seu nom?
Jo la numeració (ja ho vaig dir en un altre fil) la faria segons aquesta manera:
-Del 1 al 99 urbans de qualsevol municipi. És a dir, Barcelona tindria els seus números, L'Hospitalet els seus, Cornellà els seus, Badalona els seus, Sabadell els seus, Girona els seus, Salt els seus...
-Del 100 al 299 comarcals. Cada comarca tindria els seus: El Barcelonès els seus, el Vallès Occidental els seus, el Gironès els seus, la Segarra els seus, el Ripollès els seus...
-Del 300 al 599 veguerials o provincials. Ídem criteri: cada territori els seus
-Del 600 al 999 línies d'àmbit "nacional" català. Homogoneitzat per a tot el territori.

Els nocturns sí tindrien la lletra N davant, però la resta de línies no tindrien lletres.

mmmm

Com esta ja esta be,
Zona central: 0XX 1XX
Zona Besòs: BXX (si voleu li podeu dir 2XX)
Zona Llobregat: LXX (si voleu li podeu dir 3XX)

Jo que soc del besos, senzillament us dic que la B ens la mengem, aixi que es com si tinguessim numeros de l'1 al 99, pero ja va be que la portin per a que quan aquest entren a la zona central no es confonguin

Tot aixo que dic es referent a la ATM Barcelona, on si no s'escau a aquests tres tipus de linia pues que fiquin per lletres tipus BD (Badalona) CF (Castelldefels) TM (Tiana-Montgat) o per l'estil, de fer crec haver vist C10 i aixi, que son els interurbans de Casas, pues si son interurbans que portin l'estin IXX o quelcom semblant.

Sobre la iintegracio tarifaria de Barcelona la franja de ATM que hi ha a tots els vehicles integrats ja la trobo suficient.


I referent a altres ATM que tot just ara comencen a neixer, mes o menys faria un mini sistema tipus el de Barcelona.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 14/02/2007 21:44

EUKibo ha escrit: mmmm

Com esta ja esta be,
Zona central: 0XX 1XX
Zona Besòs: BXX (si voleu li podeu dir 2XX)
Zona Llobregat: LXX (si voleu li podeu dir 3XX)

Jo que soc del besos, senzillament us dic que la B ens la mengem, aixi que es com si tinguessim numeros de l'1 al 99, pero ja va be que la portin per a que quan aquest entren a la zona central no es confonguin

Tot aixo que dic es referent a la ATM Barcelona, on si no s'escau a aquests tres tipus de linia pues que fiquin per lletres tipus BD (Badalona) CF (Castelldefels) TM (Tiana-Montgat) o per l'estil, de fer crec haver vist C10 i aixi, que son els interurbans de Casas, pues si son interurbans que portin l'estin IXX o quelcom semblant.

Sobre la iintegracio tarifaria de Barcelona la franja de ATM que hi ha a tots els vehicles integrats ja la trobo suficient.


I referent a altres ATM que tot just ara comencen a neixer, mes o menys faria un mini sistema tipus el de Barcelona.
No, no està bé:

-Amb el que tu dius relegues a TOTS els autobusos de fora de la zona 1 a mantenir un sistema totalment anàrquic de numeració (això les línies que estan numerades). En canvi, la meva proposta és d'àmbit NACIONAL, és a dir, s'aplicaria a TOTES les línies d'autobús de Catalunya
-Veig ilògic mantenir això de la B per el besòs i la L per el Llobregat. Així també amb això de les 2 lletres per identificar el bus urbà dels municipis de la EMT. Creuen que la gent serà tan tonta de confondre l'autobús urbà de Badalona amb el de Barcelona? I el de l'Hospitalet amb el de Sant Boi? Lletres fora: només números (1, 2...) A Sabadell ningú confon els números del servei urbà d'autobús amb els de Terrassa per el simple fet que a les 2 ciutats hi hagin sendes línies numerades com a 1, 2, 3... I són 2 ciutats molt pròximes entre sí. I al igual que ningú confón la línia 1 de Terrassa amb la línia 1 de l'urbà de Rubí.

I això de que els interurbans portin una I davant... no per favor. Números, només números, i prou. No podem consentir casos de que empreses, com La Vallesana i CASAS, facin servir la mateixa numeració i a sobre sent l'empresa matriu la mateixa!!! (les 2 són del Grup Sarbus). Les 2 empreses tenen línia C1, C2, C3, C4, C5...



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 15/02/2007 13:52

A ATM no es pot repetir el nom d'una linia. Simplement per gestió i integració, per aixo hi ha d'aver L1 T4 S2 R7 N9 B19 o TM. Aixo si, accepto que potser una altra numeracio fos mes efectiva i menys anarca com dius XD. Pero serveis diferenciats.

LXX: metro
SXX: metro regional
RXX: rodalies
TXX: tramvia
BXX/LXX/XXX: bus metropolita (els urbans podrien tb adoptar akesta nomenclatura, per exemple al valles posarli VXX, al garraf GXX)
?XX: bus interurba
?XX: busos de caracter nacional que atravessessin ATM's (Barcelona-Girona-Tarragona) o que sortissin a Lleida o Andorra.
NXX busos nocturns (com ara esta, es a dir de l'1 al 10 de zona 1 i mes enlla d'altres zones)


Pero que les lletres son una tonteria, simplement ajuden a classeificar, es el que dic, jo al B19 li dic el 19 si parlo amb un de Badalona i si parlo amb un de Castelldefels li dic que jo agafo el B19, o el mateix amb el metro, si em pregunten quina linia de metro agafes? jo dic la 1! Pero si per exemple em pregunten, com anem a Pl Europa els hi dic s'agafa la L1 i despres la S33, si els hi digues agafa la 1 que seria el bus 1? quin bus 1, l'1 de badalona, l'1 de barcelona o l'1 de l'hospitalet. Quan es pot ja es simplifica la lletra de manera natural. I ja que no molesta no passa res si la deixem.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 15/02/2007 15:30

Tornem-hi, deixes als de fora de l'ATM sense codi, i el centralisme torna a fer acte de presència. Sincerament, la proposta de'n Robert m'és molt més correcta, ja que no es discrimina a ningú. I jo no sé d'on surt això que no es pugui repetir el nom d'una línia. La gestió dels urbans corre a càrrec dels ajuntaments, la dels comarcals corre/correria a càrrec del Consell Comarcal i les veguerials i intercomarcals dependrien de la Generalitat i de Mobilitat, i per tant, al organisme central li és igual que a Sabadell i a Terrassa hi hagi línies 1 (que per cert, ambdós són a l'ATM i ambdós tenen línies 1, línies 2, etc), així que no, no em val aquesta excusa.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 15/02/2007 15:49

aarongilp ha escrit:Tornem-hi, deixes als de fora de l'ATM sense codi, i el centralisme torna a fer acte de presència.
Per posar una lletra davant? a Badalona a l'1 li han posat fa poc BD1 i la gent el continua agafant tant feliç.

aarongilp ha escrit:Sincerament, la proposta de'n Robert m'és molt més correcta, ja que no es discrimina a ningú. I jo no sé d'on surt això que no es pugui repetir el nom d'una línia. La gestió dels urbans corre a càrrec dels ajuntaments, la dels comarcals corre/correria a càrrec del Consell Comarcal i les veguerials i intercomarcals dependrien de la Generalitat i de Mobilitat, i per tant, al organisme central li és igual que a Sabadell i a Terrassa hi hagi línies 1 (que per cert, ambdós són a l'ATM i ambdós tenen línies 1, línies 2, etc), així que no, no em val aquesta excusa.
Vale, m'he confos amb l'EMT, a Badalona, Santa Coloma, Sant Adrià, Badalona, Barcelona, l'Hospitalet, Viladecans, Cornellà, Gavà, Sant Boi, Castelldefels, Montcada... els autobusos els gestiona la EMT, i aquesta s'havia preocupat que no coincidissin numeros de linia igual.

Pero que si, si per exemple volen fer una linia a Vielha de bus no li posaran el 938 XDD si li fiquen l'1 ja esta be! i sino VA1 (Vall d'Aran 1). Pero en tot cas que es delimitin zones, i en aquestes zones es comenci a comptar per l'1, com per exemple passa ara als municipis metropolitans de zona 1, que hi ha la zona Llobregat i la zona Besòs.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 15/02/2007 15:59

Continuo sense veure-li sentit posar lletres davant dels autobusos.

Continuo sense entendre que la gent pugui confondre el bus urbà 1 de Badalona amb l'urbà 1 de l'Hospitalet (no dic Barcelona perquè no existeix la línia 1 :x )

Com vaig dir, la gent de Sabadell no cofon el bus 1 de l'urbà amb el bus urbà 1 de Terrassa, ni a la inversa... i Sabadell i Terrassa estan igual de prop una de l'altra com Badalona respecte Barcelona.

Les lletres només fan marejar a la gent. La nomenclatura quan més simple millor.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 15/02/2007 16:15

EUKibo ha escrit:Pero que si, si per exemple volen fer una linia a Vielha de bus no li posaran el 938 XDD
No has entès res. Cada ajuntament tindria la seva propia xarxa de busos, amb línies des de l'1 al que sigui. Per exemple, l'urbà de Salt és el LC, doncs passaria a ser el 1 o, millor encara, el 12 (tenim 11 línies entre les urbanes de Girona i les que van a Salt i Sarrià, ja que si es posés 1 es confondria amb el 1 de Girona. En casos així, es renumeren a continuació de les existents i ja està.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 15/02/2007 16:38

aarongilp ha escrit:
EUKibo ha escrit:Pero que si, si per exemple volen fer una linia a Vielha de bus no li posaran el 938 XDD
No has entès res. Cada ajuntament tindria la seva propia xarxa de busos, amb línies des de l'1 al que sigui. Per exemple, l'urbà de Salt és el LC, doncs passaria a ser el 1 o, millor encara, el 12 (tenim 11 línies entre les urbanes de Girona i les que van a Salt i Sarrià, ja que si es posés 1 es confondria amb el 1 de Girona. En casos així, es renumeren a continuació de les existents i ja està.
¬¬ Amb lo del 938 feia referencia a un company que va fir de numerar totes les de catalunya a partir de l'1 i començant per Barcelona, que en el missatge parlava de totes les propostes no nomes de la vostra! I eviteu comentaria aixi si us plau, de l'estil " no t'enteres de res" "no hi entens" que uns quants sempre el sieu.

I referent a Salt-Girona pues el que tu dius ho trobo be, es a dir, que l'ATM de Girona les linies de salt i girona les consideri en conjunt degut a la naturalesa d'aquelles ciutats, que a Barcelona, reitero que ja es fa per exemple a Sant Adria, Badalona i Santa Coloma que les linies d'aquestes ciutats tenen numeracio independent, tot i que tenen la B que us molesta, pero reitero, als que vivim aki no ens molesta pas pk directament ens la mengem quan cal!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 15/02/2007 18:30

EUKibo ha escrit:I eviteu comentaria aixi si us plau, de l'estil " no t'enteres de res" "no hi entens" que uns quants sempre el sieu.
Home, és que no n'hi ha per menys, a vegades. Deixes anar cada perla que deu n'hi dó :D (t'ho dic de molt bon rotllo, ara no te m'enfadis). I Jo no trobo altres propostes que parlin de que hi hagi una sola numeració per a tots els busos...
EUKibo ha escrit: pero reitero, als que vivim aki no ens molesta pas pk directament ens la mengem quan cal!
Si que us molesta des del moment en que us la carregueu (:D:D:D:D), i les denomineu sense lletra, que bàsicament és el que estem dient.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 15/02/2007 22:39

Guigui ha escrit:Crec que, amb la integració tarifària, cal mantenir una numeració unitària pel que fa a autobusos, sobre tot pensant que hi ha molts municipis separats simplement per la calçada d'un carrer i on, per un bocinet de no res, no seria lògic considerar un determinat trajecte com a interurbà. I no ens enganyem: Barcelona, centralisme amunt o avall, és de llarg el municipi més important de l'RMB, o sigui que li adjudicaria les línies de l'1 al 99, distribuint els centenars restants d'acord amb zones determinades i, en cas d'autobusos que circulin entre vàries d'aquestes zones, que se'ls adjudiqui el centenar corresponent a una de les zones d'origen o aquella per la qual discorri la major part del trajecte.

I totalment d'acord amb mantenir la numeració amb N per als serveis nocturns.

I si, com ja he sentit en algun lloc, s'està pensant en fer una integració tarifària per a tot Catalunya, caldrà passar a una numeració de quatre dígits.
¬¬ aqui es on es deia d'unificacio de numeracio, i ho trobo una proposta que es pot discutir perfectament, jo no agafaria Catalunya, sino que agafaria regions de catalunya i fer numeracions de l'estil ?XX on ? es una lletra, aquesta es la meva opinio i considero que es mes simple i optim.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 15/02/2007 22:42

Doncs continuo creient que una combinació de lletres i números confon massa. Si ja em sembla certament qüestionable si cal posar-n'hi a trens i metros, doncs ja ni et dic en autobusos segons siguin interurbans, urbans de cert municipi, etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 16/02/2007 11:34

Doncs la proposta de'n Guigui no inclou enlloc això de que totes les línies tinguin una mateixa numeració...Simplement diu que depenent de la zona se'ls adjudiqui una numeració o una altra, però és que tal com ho deies és que si Vielha volgués tenir dues línies urbanes li tocarien, per exemple, el 938 i el 939...Ja s'entén que no és així, i que cada municipi ho posi segons vulgui...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/02/2007 18:24

Aportaré alguns exemples d'altres regions tarifàries que conec, que val a dir que tenen les seves particularitats que no sempre es poden aplicar a l'RMB o a Catalunya en general:

Viena:

El VOR (Verkehrsverbund-Ost-Region) és la zona tarifària que s'esten uns 50-60 km al voltant de Viena, arribant fins a la frontera txeca, eslovaca i hongaresa. A part de la numeració de les diverses línies ferroviàries a la germànica (S, U), els autobusos interurbans segueixen tots una mateixa numeració. Val a dir que això queda facilitat pel fet de ser tots de la mateixa empresa (Bundesbus, que antigament eren els autobusos dels ferrocarrils federals). Això sí, a nivell popular amb prou feines es té constància de la numeració, simplement es parla de l'autobús que va cap aquí o cap allà.

Els autobusos urbans de cada municipi segueixen una numeració pròpia, en el cas de Viena diferenciada ja que el número va seguit d'una A (el TP per excel·lència és el tramvia, l'únic urbà que només té números, excepte algunes línies que només tenen lletres, com a relictes d'una nomenclatura històrica que ve dels inicis del transport urbà). D'altra banda, en no existir al VOR cap altre municipi de més de 50.000 habitants (cosa que fa que no solguin passar de 5 línies d'autobús urbà) i tots ells estan clarament separats (res de Carreteres de Collblanc, amb un terme municipal a cada banda del carrer), la confusió és ben petita. També hi ha alguns serveis especials o semiprivats que tenen una nomenclatura pròpia, com els Wiesel (busos exprés de St. Pölten a les ciutats principals de Baixa Àustria) i el CAT (City Airport Train, exprés semiprivat entre Viena i l'aeroport).

Holanda:

Tot el país és una regió tarifària dividida en zones. En tenir més superfície i habitants que Catalunya, però no massa, pot servir com a exemple en aquest sentit.

Londres:

Si no recordo malament, els autobusos urbans i interurbans que circulen per la regió de transport de Londres segueixen una nomenclatura única. Tot i que no és comparable amb Barcelona pel que fa al nombre d'habitants i la distribució demogràfica (més compacta al centre i més minsa com més se n'allunya, no com aquí on hi ha diversos centres considerablement grans fora de Barcelona, com el Vallès Occidental, Manresa, Granollers, el Maresme etc.), a més de seguir una zonificació més simple (en forma d'anelles concèntriques), crec que també pot servir pel que fa a una numeració lògica dels autobusos.

En resum, d'exemples n'hi ha. Potser responen a lògiques diferents i les característiques de cada regió esmentada no necessàriament tenen cabuda a Barcelona, però crec que hi ha elements útils que ajudarien a simplificar el batibull actual que hi ha en la nomenclatura del TP.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dissabte 17/02/2007 0:18

Per mi, cal aplicar algun criteri de nomenclatura a la llarga llista de línies interurbanes que surten de l'EMT. Actualment les diverses empreses que tenen la concessió de les línies que fan les relacions entre ciutats de la segona i tercera corona cap a BCN, i les relacions entre municipis que no són a la corona central no ténen cap mena de nomenclatura estructurada. Tenim els clàssics cartells estil "De tal a qual per tal puesto" o bé algo tipus "C2", on la C no vol dir res i el 2 tampoc. El més senzill: números a seques. Col·locar una lletra segons comarques, per exemple, ens provocaria problemes per escollir-les: Alt Penedès/Baix Penedès, Vallès Occidental/Oriental, ... Amb els números en tenim prou, però hauran de ser totes ells de 3 xifres.

A l'interior de l'EMT ja hi ha, més o menys, una nomenclatura que es segueix. Tenim els Lxx o Bxx, que si els treiem les lletres, llavors passarien a tenir 3 xifres com els interurbans de fora l'EMT.

Els autobusos locals no es confonen entre ells precisament pel fet de ser locals. Al continu urbà de BCN, això no és tan fàcil, i el millor seria incloure'ls a la nomenclatura general de l'ETM. Al cap i a la fi, suposo que tots ells estan integrats i no cal diferenciar-los més que pel número.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”