No costa tant saludar el conductor del bus...

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

No costa tant saludar el conductor del bus...

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 20/02/2007 21:53

Hola!

Avui he agafat (de manera excepcional per fer temps :D ) un autobús de TMB per anar des de Palau Reial fins a Gran Via/Passeig de Gràcia (no recordo la línia, ho sento :oops: ). Sí, sembla mentida. No he agafat el Metro, cosa estranya en un paio com servidor.

A l'entrar he saludat el conductor com tinc el costum de fer a Badalona amb els tuseros (conductors de la TUSGSAL -tuses-). Doncs en tot el viatge he comptabilitzat que unes 10 persones han dit quelcom ("Hola", "Bon Dia", "Buenos Dias", etc.) de tota la gent que ha transportat l'autobús (un fotimer, no sabria dir el número).

A Barcelona no hi ha el costum de saludar el conductor de bus o què? Mira que en sou de maleducats :D . A Badalona no fem aquestes coses (vena antipanbarcelonista :P ).

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/02/2007 22:16

Jo si que saludo, i cada cop veig més gent que ho fa. Però, com vaig explicar en un altre fil, no recordo a quin, hi han conductors que no responen a les salutacions, i això fa ràbia, perquè tú has volgut ser amable, i no et corresponen, i arriba un moment en que et penses dos cops en si val la pena saludar o no :(



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 20/02/2007 22:30

Aquí a Girona no se sol saludar al conductor, tot i que he vist unes quantes vegades escenes curioses del conductor dient "Hola! Bon dia!" a tothom qui entraba i ningú responia (excepte servidor, que responia amb un "Bona tarda" o "Bon nadal" segons convingués*). Ara bé, hi ha conductors que no els saludo perquè no em cauen bé...


* Ens portem la conya de saludar-nos de formes rares amb aquest conductor, com ara pujar per nadal i dir que com ha anat la Setmana Santa o similar...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 20/02/2007 22:37

JaMiRo! ha escrit:
(...)

Avui he agafat (de manera excepcional per fer temps :D ) un autobús de TMB per anar des de Palau Reial fins a Gran Via/Passeig de Gràcia (no recordo la línia, ho sento :oops: ).

(...)
el 7 :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/02/2007 22:43

Doncs jo (barceloní de tota la vida :D ) solc saludar els conductors, i he de dir que en la immensa majoria dels casos em retornen la salutació.

I ja que va de salutacions als conductors d'autobusos, una anècdota: A Anglaterra és habitual no saludar el conductor quan s'entra sinó donar-li gràcies quan es baixa. Doncs després d'un any d'Erasmus a Anglaterra vaig tornar a Viena (la meva universitat "matriu") i de poc que no se m'escapa un "Dankeschön!" quan vaig baixar del primer autobús que hi vaig agafar.

Coses del canvi de xip cultural...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimarts 20/02/2007 23:55

Crec que com a usuari, es valora molt el fet que un conductor saludi o no i de la manera en què ho fa.
Jo personalment agraeixo molt quan un conductor em diu un alegre "bon dia!", i també ho noto molt quan dient jo "bon dia!" el conductor no em diu res. En general, la gent si que sol saludar.
Guigui ha escrit:A Anglaterra és habitual no saludar el conductor quan s'entra sinó donar-li gràcies quan es baixa
Per a mi va ser tota una experiència aprendre a dir "Cheers!" en el mateix to en que ho deien els conductors anglesos, ja que era un to molt peculiar i característic



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 21/02/2007 9:55

jo saludo un 50% de les vegades aproximadament, depèn de l'humor que estigui :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 21/02/2007 14:43

Doncs jo, per confirmar la regla, NO solc saludar els conductors. Diria que, de les poques vegades que ho he fet, mai m'han tornat la salutació.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 21/02/2007 16:32

Jo quan agafo la Vallesana normalment sempre saludo quan pujo, excepte en determinats conductors que no em cauen gaire bé.

Ara, que he de dir que si bé fa uns anys a la Vallesana pràcticament tothom saludava al pujar, ara ho fa molt poca gent. Es nota que ens estem convertint en una ciutat (i que molts castellarencs que hem viscut sempre aquí s'han tret el carnet de conduir, provocat en part per el pèssim servei que teníem fins fa 1 any)



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 21/02/2007 17:25

aarongilp ha escrit:Aquí a Girona no se sol saludar al conductor
Doncs tant jo com el meu pare sempre ho hem fet. Estant a Barcelona no he perdut aquesta costum (a excepció de Sagalés, on he tingut ja vàries enganxades amb conductors per diferents motius). Gairebé sempre m'han tornat la salutació, però no passa res si no me la tornen: és ell qui està treballant.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 21/02/2007 18:29

entfe001 ha escrit:
aarongilp ha escrit:Aquí a Girona no se sol saludar al conductor
Doncs tant jo com el meu pare sempre ho hem fet.
A Girona? A TMG, oi? A TMG, pel perfil de passatger, és més normal que se saludi als conductors, però a TEISA, pel perfil que hi ha, se sol passar molt. I sino t'ho creus, et convido a que agafis algun dia la L4 o la L3 :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 21/02/2007 18:30

Jo no he saludat mai als autobuseros. Crec que aquest no ha sigut un costum habitual als autobusos de Barcelona exceptuant aquelles persones que cada dia coincideixen amb el mateix conductor.
No crec que aquí a BCN sigui un costum en desús, sinó que més aviat abans no ho feia ningú, i ara cada cop hi ha més gent que ho fa. Serà que ens estan envaïnt els de poble? :D
Igualment, crec que ha de ser una mica molest per un conductor d'autobús haver de dir "Bon dia" unes 4.000 vegades diàries, no?



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimecres 21/02/2007 18:38

A la línia de la Igualadina per Capellades molta gent saludem el conductor ja que hi coincidim molts cops i els coneixe pel seu nom. De fet, n'hi ha que els coneixen des de fa anys i es passen el viatge xerrant amb ell (plus de perillositat amb segons quins conductors que sembla que estiguin més per la conversa que per la conducció)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 21/02/2007 18:39

Albert ha escrit:A la línia de la Igualadina per Capellades molta gent saludem el conductor ja que hi coincidim molts cops i els coneixe pel seu nom. De fet, n'hi ha que els coneixen des de fa anys i es passen el viatge xerrant amb ell (plus de perillositat amb segons quins conductors que sembla que estiguin més per la conversa que per la conducció)
Home, a mi ja em coneix mitja TEISA i mitja TMG...i és molt probable que si em veus en un bus em vegis xerrant amb el conductor xDDDD


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 22/02/2007 10:42

Guigui ha escrit:I ja que va de salutacions als conductors d'autobusos, una anècdota: A Anglaterra és habitual no saludar el conductor quan s'entra sinó donar-li gràcies quan es baixa.
Es que a Anglaterra es baixa per la porta del davant? Tinc entes que a Barcelona abans tambe era aixi.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 22/02/2007 10:48

Ecomobisostrans ha escrit:
Guigui ha escrit:I ja que va de salutacions als conductors d'autobusos, una anècdota: A Anglaterra és habitual no saludar el conductor quan s'entra sinó donar-li gràcies quan es baixa.
Es que a Anglaterra es baixa per la porta del davant? Tinc entes que a Barcelona abans tambe era aixi.
Hi ha força autobusos, sobretot interurbans, que només duen una sola porta, a Anglaterra. I el que tu dius, es feia a tot arreu, ja que a darrere hi havia el cobrador, que era per on es pujava, i es baixava per davant. Amb la supresió de la figura del cobrador, es va fer al revés.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 22/02/2007 10:52

Jo sempre saludo, i no ho deixaré de fer perquè un conductor no em torni la salutació (és lògic que no ho faci després de rebre un miler de viatgers durant la jornada o si està estressat degut al trànsit o a algun altre usuari).

Em fot més que no em contesti un veí maleducat que no algú que està treballant i necessita la màxima concentració.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 22/02/2007 11:07

El teu plantejament és bó, però en principi, per gent amb la que he parlat, sé que els conductors, generalment, agraeïxen ser saludats. Una altra cosa és que algú faci el que dius, que es cansa de saludar...però dir "hola" tampoc és tan cansat...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 22/02/2007 20:05

Vaja vaja, o sia que tenim foraires barcelonins que no saluden... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dissabte 24/02/2007 8:52

orique ha escrit:Doncs jo, per confirmar la regla, NO solc saludar els conductors. Diria que, de les poques vegades que ho he fet, mai m'han tornat la salutació.
jo tambe estic d'acord, però d'avegades amb les prises o amb les mateixes coses que un té al cap no esta per salutacions, vol ser rápid (en els desplaçaments i que l'autobus arrenqui quant abans millor) - no se si m'enteneu


Saludos

Pedro Aguilar

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”