No costa tant saludar el conductor del bus...

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
treneros
N5
N5
Entrades: 89
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: treneros » Dimarts 27/02/2007 9:41

Jo per costum acostumo a saludar als conductors, i ven pocs m'he trobat que no tornin la salutació, es més, avui he agafat un bus de la línia 15 en la que el conductor anava saludant a tothom que entrava amb un "hola, bon dia"... i penso que de les cinc persones que hem pujat només jo l'he contestat



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 27/02/2007 14:39

Si no portes títol multiviatge, et costa 1,20 € xD


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimecres 07/03/2007 15:24

Abans també era costum afegir l'expressió "Buen Servicio", un clàssic que malauradament també s'està perdent.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 08/03/2007 23:20

Baró de MunChausson ha escrit:Abans també era costum afegir l'expressió "Buen Servicio", un clàssic que malauradament també s'està perdent.
Ei, hola, encantat... :)

Per cert d'ençà que els divendres utilitzo el microbús, m'he adonat que aquest mitjà de transport potencia les relacions humanes, no per l'estretor del vehicle sinó perquè al pujar saludes al conductor i al baixar t'hi acomiades... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 09/03/2007 0:16

A Girona això també passa, en les línies servides per fregonetes...inclòs quan hi ha canvi de conductor, el que puja saluda en plan "Cómo estan ustedes!!!???" o "Hola a todo el mundo!!" (i aquí és quan tothom diu "Hola doctor Nick!!!" :D). Però jo sí que crec que és per l'estretor del vehicle...sense alçar la veu pots estar en una punta del bus i parlar tranquilament amb el conductor que està a l'altra :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 09/03/2007 21:48

A més que les línies servides per microbús, el 99% d'aquestes (l'1% seria la 111) els viatgers són habituals. Quan agafava el microbús urbà de Castellar cada setmana fa anys sempre anava xerrant amb el conductor tant a l'anar com al tornar (especialment al tornar doncs pràcticament sempre era l'únic viatger).



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 740
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dilluns 19/03/2007 17:40

Als "Bus del Barri" de TMB sí que és costum saludar no nomès al conductor, sinó també al passatge. I quan baixes, també... :D :!:

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/04/2007 1:07

Aquests últims dies he agafat uns quants autobusos i he constatat que, en una proporció força elevada, els conductors saludaven primer, quan també anava a fer-ho motu propio.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 11/12/2012 21:50

Jo acustumo a saludar a TMB, si n'hi ha molta gent saludo però el conductor a mi no. Als midis i minis (bus de barris) i altres ''especials'' (amb especials em referixo a TUBGSAL, són molt més amables que els de TMB, normalment) Alguns que conec, sobretot un del Barcelona Bus Turístic, una mica força de concordar, xD xD xD. Em poso fins hi tot a xerrar sobre coses ... :D


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 11/12/2012 22:06

Jo sempre saludo. I als Busos de Barri, com heu comentat, jo faig el mateix: saludo a l'entrar i dic adéu en sortir (sobretot als d'una sola porta i alguna vegada als midis del 80 i el 81). I al 50 algun cop se m'ha quedat mirant el conductor i suposo que pensaria: "que estrany que saludi, quasi ningú de la teva edat saluda" :) :D :roll: ;)

Jo, únicament no saludo a tres conductors de la B25 de Tusgsal. De fet, aquests conductors només saluden si puja una noia jove (amb la qual es posen a parlar... i ja m'enteneu, oi?)

A TMB, el 90% dels autobusos en què he pujat sempre m'han retornat la salutació. A Tusgsal, el 75% dels autobusos potser. I a BaixBus, només he agafat en ma vida una línia d'aquesta cooperativa (de Mohn, en concret) i m'han saludat amablement en els dos (L94 per anar i L95 per tornar).

I sí, als busos de barri sí que acostuma a haver-hi una relació més social. Com a exemple mireu-vos el documental "Metropolità" (busqueu-lo :twisted: ) on surt un exemple molt clar amb aquell bus de barri on entra gent diversa, sobretot gent gran que són més sociables.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 11/12/2012 22:27

Al Tram, quan els conductors canvien de cabina en arribar a l'estació terminal, de tant en tant també saluden el passatge.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 11/12/2012 22:37

Adolescent barceloní ha escrit:I sí, als busos de barri sí que acostuma a haver-hi una relació més social. Com a exemple mireu-vos el documental "Metropolità" (busqueu-lo :twisted: ) on surt un exemple molt clar amb aquell bus de barri on entra gent diversa, sobretot gent gran que són més sociables.
La relació més social que he vist, pràcticament de "veïnat ficat en un bus", es donava al 87 d'AUTHOSA, algun cop que l'agafava (ho comfesso: per "completisme" de línies recorregudes...) fa molts anys: parlo del 1999-2000! Imagino que continuarà igual, ja que la petita mida dels vehicles i el fet que normalment els agafi sempre la mateixa gent afavoreixen la relació passatgers-conductor.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 11/12/2012 22:57

Aquí a Toulouse tothom saluda el conductor en pujar (bonjour!, bonsoir!) i també en baixar (merci, au revoir!) excepte si surts per la part del darrere d'un bus articulat o si està molt ple.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 12/12/2012 13:36

5 anys després el meu % de salutació deu haver augmentat al 85% aproximadament :x


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 19/08/2013 15:43

No sabia ben bé on ubicar això (podria ser "Expedients X d'estiu al bus", però tampoc donaria la cosa com per obrir un tema nou), i com que al capdavall hi ha hagut una salutació i fins i tot una mini-conversa...

Aquest migdia he sortit del C.C. Glòries i he mirat si venia l'H12, ja que em venia de gust agafar-lo (sinó, el metro està molt a prop), en sentit Besòs-Verneda. Hi ha hagut sort, perquè ha estat baixar les escales fins a Gran Via i veure'l allà lluny, aturat en un semàfor però ja embocat per Gran Via. He calculat que, si el volia agafar, ja podia apressar-me, i fins i tot còrrer, i així ha estat, perquè el semàfor s'ha posat verd i lògicament el bus ha arribat a la meva alçada molt ràpid. De fet, en rebassar-me ha fet sonar el clàxon (tot i que no podia estar segur de què volia dir), m'he posat a còrrer (parada a uns 50 metres) i com que tanmateix s'ha aturat perquè hi pugessin un parell de persones que esperaven a la parada, ja he vist que em donava temps.

Arribo a dos metres de la porta del davant tot just quan acabaven de pujar-hi les dues persones, tot sabent que el conductor me la deixaria oberta el segon adicional que em calia, perquè m'havia vist... i me la tanca. "No m'haurà vist, al capdavall, penso". Em poso al davant, confiant en què m'havia vist i l'obriria (i alhora no entenent pas perquè l'havia tancat ja), i se'm queda estranyament mirant com uns 5 segons (!), fins que es decideix a obrir-la.

Pujo, li dono les gràcies i no em dóna temps que ja m'està dient: "¿Estás en buena forma, eh?". Jo penso "Renoi, així que m'ha vist còrrer, i que arribava a temps, i ha tancat la porta per fer-me un numeret?".

Afegeix: "Ya te había visto y te iba a esperar igual, ¿eh?" (i llavors per què m'ha tancat la porta als morros?). Jo, desconcertat i contemporitzant una mica: "Bueno, ya, pero como sé que no tienen obligación de hacerlo, intentaba llegar a tiempo por si acaso".

I llavors va i em respon: "Claro, como todos los conductores de autobús somos tan malos, ¿eh?". Jo, al·lucinant ja lleugerament, li responc: "No, conozco a unos cuantos y no...". "Sí, ¿la mayoría son malos, eh?". "Oiga, yo no le estoy diciendo nada de eso". "Bueno, va, pasa y ponte cómodo" (fàcil, perquè el bus anava pràcticament buit). I sí, he validat el títol i m'he anat al darrere del tot, per evitar qualsevol conat de continuació de tan bizarra conversa.

Final del primer capítol...

Arribem fins el Besòs, demano parada (que és la penúltima de la línia, a Prim gairebé Gran Via), el bus gira de Gran Via cap a Prim, arriba a la parada, s'hi atura al davant... i llavors es queda allà, amb mi dempeus davant de la porta tancada, 10 o 15 segons. Ningú hi puja, ningú més en baixa (només quedavan 2-3 persones més al bus)... i quan anava a dir alguna cosa, el bus arrenca sense haver obert portes, i continua fins el final al Grup La Pau. M'he quedat tan sorprès, que ja no he dit res (per demanar-li que parés i obrís la porta perquè baixés fora de parada, quan no me l'ha oberta a la parada? per encetar qualsevol altra bizarra conversa potser derivant en conflicte?), m'he "menjat" el tram extra fins el final de la línia (no em venia de 5 minuts, per sort, però n'hi ha per llogar-hi cadires, i m'hagués emprenyat de debó si tingués pressa o fos una persona gran a qui no convingui tant precisament caminar per amor a l'art sota el sol l'agost al migdia), i a sobre, quan tornava cap a Prim, he vist que amb menys d'un minut de diferència hi arribava el següent H12 (quant es deu haver malmès la freqüència de pas perquè s'ajuntin d'aquesta manera, amb el poc trànsit que hi ha a l'agost?), així que el suposat guany d'haver agafat a temps el primer H12 s'ha esvaït.

No sé ni què pensar...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 19/08/2013 16:04

Fran-Ikarus ha escrit:No sabia ben bé on ubicar això (podria ser "Expedients X d'estiu al bus", però tampoc donaria la cosa com per obrir un tema nou)
No sé ni què pensar...
Renoi! Un conductor amb ganes de fer-la petar! De vegades els agrada fer bromes. L'altre dia estava a un N0 i un turista va preguntar si passava per pl. Espanya, el conductor va i li diu que aquell dia no ja que només hi parava els dijous i els dissabtes. El turista estava pensant què fer i llavors el conductor li va dir que era broma i que si que parava :o



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 19/08/2013 16:09

Ferry1ac1 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:No sabia ben bé on ubicar això (podria ser "Expedients X d'estiu al bus", però tampoc donaria la cosa com per obrir un tema nou)
No sé ni què pensar...
Renoi! Un conductor amb ganes de fer-la petar! De vegades els agrada fer bromes. L'altre dia estava a un N0 i un turista va preguntar si passava per pl. Espanya, el conductor va i li diu que aquell dia no ja que només hi parava els dijous i els dissabtes. El turista estava pensant què fer i llavors el conductor li va dir que era broma i que si que parava :o
Hombre, esto al menos le veo su gracia. :)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 19/08/2013 16:33

Sí, jo durant el "tancament-espera-obertura de portes", i quan m'ha parlat de què estava en forma, també ho he vist com una broma (fins i tot he estat fixant-me si era algú que conegués, no sé, d'activitats amb busos històrics...), però ja quan m'ha començat a parlar de que "Los conductores eran muy malos" no sé pas on volia anar a parar. I que et parin 15 segons a la parada, no t'obrin la porta, i t'envïin cap a la següent ja queda fora de qualsevol broma que pugui entendre el meu humor...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 19/08/2013 18:05

Fran-Ikarus ha escrit:Sí, jo durant el "tancament-espera-obertura de portes", i quan m'ha parlat de què estava en forma, també ho he vist com una broma (fins i tot he estat fixant-me si era algú que conegués, no sé, d'activitats amb busos històrics...), però ja quan m'ha començat a parlar de que "Los conductores eran muy malos" no sé pas on volia anar a parar. I que et parin 15 segons a la parada, no t'obrin la porta, i t'envïin cap a la següent ja queda fora de qualsevol broma que pugui entendre el meu humor...
Esto último, igual al pobre hombre se le fue la pinza y no te abrió, y como no dijiste nada..... :?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/08/2013 18:36

Si això que comentes m'hagués passat a mi no hauria dubtat en demanar-li explicacions al conductor i exigir-li que m'obrís la porta, i segons el que contestés agafar el número de bus i fer la corresponent queixa a TMB explicant els fets. Aquestes actituds no es poden deixar passar així com així.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”