Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Entrada Autor: Dabi » Dijous 24/05/2012 11:36

Vaig estar a San Francisco el passat mes d'octubre de viatge de noces i a mi em va agradar molt el sistema express que tenien allà. Consistia en les línies d'autobusos com a Barcelona que eren les local, per exemple una que agafava era la 38 i després existia l'express que feia el mateix recorregut però nomes s'aturava a determinades parades amb el guany de temps que suposava per la gent que volia anar d'un extrem a l'altra de la ciutat i la local per la gent que volia proximitat com be diu en wefer. Em va semblar un dels sistemes més eficients en transport públic que he vist. Com aquí funciona la 165 i la 65.

Estic d'acord amb tu wefer ja que com a mínim aquestes primeres cinc línies que fan recorreguts idèntics a altres línies, no li acabo de trobar sentit ja que són zones que disposen d'altres transports públics. Caldria com bé dius potenciar el sentit Llobregat de la Gran Via, jo faria línies express en llocs de forta demanda i que no disposin d'alternativa de transport públic ja que si jo necessito desplaçar-me lluny o ràpid no penso en l'autobús. Jo com a resident a la Zona Franca, trobo a faltar un sistema d'autobús ràpid que em faciliti plantar-me a Espanya o a Maria Cristina per poder anar al metro i moure'm.

La única cosa positiva és que veig que ens faran al ¿2014? una línia vertical paral·lela al Passeig de la Zona Franca que potser ens apropa a Sants que ara tot i ser una zona propera, no tenim forma d'accedir a ella sinó és caminant uns 20 minuts des de la parada del 72 al costat de la Ronda del Mig.

P.D. En el punt 5 has dit més parades i entenc que volies dir menys ;)



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 24/05/2012 16:51

Guigui ha escrit:
TMB ha escrit:Les línies de la nova xarxa es distingiran per la seva denominació i color, diferent per a les verticals, horitzontals i diagonals, i per una imatge característica en els vehicles i la senyalització. Pel que fa a la nomenclatura, combinarà lletres i números:
—Les línies verticals es denominaran amb la lletra V i un número senar: V1, V3, V5... El seu color identificador serà el verd.
—Les línies horitzontals es denominaran amb la lletra H i un número parell: H2, H4, H6... El seu color identificador serà el blau.
—Les línies radials es denominaran amb la lletra D i un número múltiple de 10: D10, D20 i D30. El seu color identificador serà el taronja.
Si igualment ja es diferenciaran pels nombres, quina necessitat hi ha d'embolicar la troca amb lletres? La gent, igualment acabarà memoritzant la denominació de la línia que necessita i no es fixarà si és representativa d'un traçat vertical, horitzontal o diagonal a la xarxa.
A mi em sembla bé, sempre que sigui una sol·lució provisional mentre no estigui tota la xarxa implantada. El motiu? Evitar confusions amb la xarxa d'autobusos tradicional. I el dia que estigués tota la xarxa ortogonal implantada, es podrien eliminar les lletres i reanomenar les línies tradicionals (per exemple, a partir del 41, deixant els primers 40 números per al RetBus). Això sí, caldria que les línies diagonals es numeressin a partir del 20 (per no confondre la diagonal D10 amb l'horitzontal H10).



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 24/05/2012 17:41

wefer ha escrit:No entenc per què hem de fer una xarxa exprés d'autobús, quan se suposa que l'autobús fa una funció de transport local i de proximitat, mentre que és el metro el que pot i ha d'exercir de transport de "llarga" distància, ràpid i d'alta capacitat. Crec que el projecte Retbus ja és una pífia des del seu concepte, ja que intenta duplicar la funció del metro, però de manera matussera i ineficaç, i a sobre per fer-ho es carrega un altre transport, l'autobús "de veritat", deixant moltes persones sense servei, sobretot aquelles persones més grans que aprecien la facilitat d'accés del bus.
No crec que el Retbus sigui tan inaccessible, si la distància entre parades és de 350-400 metres (3 illes de l'Eixample). I tampoc diria que el Retbus dupliqui la funció del metro; precisament per aquesta accessibilitat, en molts casos pot resultar més ràpid fer un trajecte en una línia de Retbus que amb dues línies de metro, comptant els temps d'accés i de transbordament.

Barcelona és una ciutat tan densa que la xarxa de metro pot resultar insuficient per absorbir tota la demanda de "llarga" distància.
wefer ha escrit:Analitzant en detall, em centraré en el que conec, que és el tema de la Gran Via. Veig que volen carregar-se el 56, quan resulta que és un autobús amb molta demanda. Malament, molt malament. En comptes del 56, volen posar un Retbus que faci tota la Gran Via... quan resulta que TOTA la Gran Via ja té mitjans més ràpids i capaços que el Retbus: L1, L2 i Tram. El Retbus serà més lent que qualsevol d'aquests transports, menys capaç i, a sobre, no complirà la funció d'accessibilitat local que té el 56. Té cap sentit aquest Retbus? òbviament, no.
Analitzant aquest exemple, entre Plaça Espanya i Rambla Prim hi ha 7,1 km i l'autobús 56 fa 22 parades, la qual cosa equival a una parada cada 322 metres: no està gaire lluny dels 350 metres. I la línia H¿12? de la Gran Via tindrà com a mínim la mateixa demanda que el 56, ningú deixarà d'agafar l'autobús per haver de caminar un minut més.

Actualment, segons dades del "Vull anar" de TMB, el trajecte d'Europa|Fira a Besòs es fa en 44 minuts (L8 - Espanya - L1 - Glòries - T5). En línia recta aquest trajecte són exactament 10 km, la qual cosa representa una velocitat mitjana de 13,6 km/h. La velocitat comercial del Retbus serà del mateix ordre, però amb la comoditat de no haver de fer transbordaments.
wefer ha escrit:El lateral és estretíssim i no hi caben dos vehicles amples. Dos cotxes de costat només hi passen anant amb compte, a baixa velocitat, i qualsevol furgoneta o camió ja ocupa part de l'altra carril, inutilitzant-lo. Coi, només cal que vagin als trams on ja hi ha aquests dos carrils per comprovar-ho
Corregeix-me si m'equivoco, però diria que el lateral muntanya és igual d'ample, i no només hi ha dos carrils sinó que un d'ells és carril bus. A més, no hi ha cap necessitat d'anar a alta velocitat (més de 35-40 km/h), ja que qui vulgui anar més ràpid pot fer-ho per la calçada central.
wefer ha escrit:Aquest lateral estarà sempre col·lapsat. El carril que volen eliminar es fa servir d'aparcament momentani (zona blava) i per càrrega i descàrrega. Recordem que a la Gran Via no hi ha cantonades àmplies tipus Eixample. Si treuen aquest carril d'aparcament, el carrer s'omplirà de vehicles mal estacionats que, novament, col·lapsaran el lateral
I llavors com s'ho fan al lateral muntanya per a la càrrega i descàrrega?
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 24/05/2012 17:55, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/05/2012 17:52

Sagrerenc ha escrit:Això sí, caldria que les línies diagonals es numeressin a partir del 20 (per no confondre la diagonal D10 amb l'horitzontal H10).
Ja han dit que numerarn les línies de manera que cap coincideixi ni tan sols en el nombre. Per tant, s'haurien pogut estalviar directament la lletra.

Evidentment, ja sé que es refereix estrictament al Retbus i que hi hauria coincidències amb les altres línies, però amb una reordenació de tota la xarxa que suposo que comportarà tot plegat, ja ho podrien abordar de tal manera que no hi pugui haver confusions, per exemple, atorgant a les línies de bus "normal" nombres a partir del 50.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dijous 24/05/2012 18:23

Estic d'acord amb Sagrerenc. La 56 no canviarà molt del que és avui. Les parades amb distintius no canviarà la filosofia actual, tindrà el sentit que en la parada paren tots, i si són normal, potser hiha autobusos que no hi paren; i moltes d'aquestes parades seran d'intercanvi. Lo més recambulesc és la nova urbanització de la Gran Via. En direcció Llobregat deixarà per ser exclusiu a Bus, taxis i veïns. No podrien fer al mateix en direcció Besós? El tram central quedaria pel vehicle privat. Lo ideal que als laterals on hagi parades, ampliar una mica la calçada per permetre adelantaments. No crec que solucioni molt el doble carril bus, i impitjorà la mobilitat de la ciutat en certes hores.
L'actuació que més problemes comportarà, crec, serà el gir de Maria Cristina, des del centre de la Diagonal per girar cap a Ronda, que ara mateix ja és força complex, imaginat una nova preferència pel bus allà.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dijous 24/05/2012 21:52

Guigui ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Això sí, caldria que les línies diagonals es numeressin a partir del 20 (per no confondre la diagonal D10 amb l'horitzontal H10).
Ja han dit que numerarn les línies de manera que cap coincideixi ni tan sols en el nombre. Per tant, s'haurien pogut estalviar directament la lletra.

Evidentment, ja sé que es refereix estrictament al Retbus i que hi hauria coincidències amb les altres línies, però amb una reordenació de tota la xarxa que suposo que comportarà tot plegat, ja ho podrien abordar de tal manera que no hi pugui haver confusions, per exemple, atorgant a les línies de bus "normal" nombres a partir del 50.
Certament, només cal veure com anomena la gent del Barcelonés Nord a les línies de TUSGSAL: no diuen "agafem el B20", sinò "aagafem la 20" (quan no directament "la tusa"). Igual succeeix al Sud amb BaixBus.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 24/05/2012 23:05

Busman ha escrit:
Guigui ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Això sí, caldria que les línies diagonals es numeressin a partir del 20 (per no confondre la diagonal D10 amb l'horitzontal H10).
Ja han dit que numerarn les línies de manera que cap coincideixi ni tan sols en el nombre. Per tant, s'haurien pogut estalviar directament la lletra.

Evidentment, ja sé que es refereix estrictament al Retbus i que hi hauria coincidències amb les altres línies, però amb una reordenació de tota la xarxa que suposo que comportarà tot plegat, ja ho podrien abordar de tal manera que no hi pugui haver confusions, per exemple, atorgant a les línies de bus "normal" nombres a partir del 50.
Certament, només cal veure com anomena la gent del Barcelonés Nord a les línies de TUSGSAL: no diuen "agafem el B20", sinò "aagafem la 20" (quan no directament "la tusa"). Igual succeeix al Sud amb BaixBus.
Exactament! Jo soc del Bon Pastor (er Güenpas pa'los amigos), i aquí la B23 l'anomenem "la 23", quan estava la B22, "la 22", i molta gent sobretot la de badalona, a tots els busos els diu "La TUSA"


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 24/05/2012 23:45

Avui el Periódico deia que en una primera fase l'Ajuntament es gastarà uns 600.000€ bàsicament en senyalització horitzontal (nous carrils bus i prioritats per al bus)
De cara al 2013 es preveu la compra de 3 autobusos híbrids biarticulats.

Us en deixo l'enllaç
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... us-1827441



Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Divendres 25/05/2012 0:04

Quina sort deu ser tenir metro i a sobre diverses empreses d'autobus!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 25/05/2012 0:06

Sagrerenc ha escrit:No crec que el Retbus sigui tan inaccessible, si la distància entre parades és de 350-400 metres (3 illes de l'Eixample).
Si la distància és aquesta, serà la mateixa que hi ha ara. Per tant, no entenc el per què noves parades (a 20 metres de les convencionals), ni és possible que augmenti la velocitat dels busos. Per tant, això grinyola per tot arreu.
Sagrerenc ha escrit:Analitzant aquest exemple, entre Plaça Espanya i Rambla Prim hi ha 7,1 km i l'autobús 56 fa 22 parades, la qual cosa equival a una parada cada 322 metres: no està gaire lluny dels 350 metres. I la línia H¿12? de la Gran Via tindrà com a mínim la mateixa demanda que el 56, ningú deixarà d'agafar l'autobús per haver de caminar un minut més.
Aleshores, resulta que simplement li canvien el número al 56 i li posen H12? Per això no calia tant rebomobori (a part que em sembla un error que generarà confusió)
Sagrerenc ha escrit:La velocitat comercial del Retbus serà del mateix ordre, però amb la comoditat de no haver de fer transbordaments.
No hauràs de transbordar depenent d'on vagis. Igual que ara, però amb zones diferents. Els que ara no transborden, ho hauran de fer. I al revés. Marejar la perdiu, per deixar-ho tot igual.
Sagrerenc ha escrit:Corregeix-me si m'equivoco, però diria que el lateral muntanya és igual d'ample, i no només hi ha dos carrils sinó que un d'ells és carril bus. A més, no hi ha cap necessitat d'anar a alta velocitat (més de 35-40 km/h), ja que qui vulgui anar més ràpid pot fer-ho per la calçada central.
Efectivament, el muntanya és igual.
Sagrerenc ha escrit:I llavors com s'ho fan al lateral muntanya per a la càrrega i descàrrega?
És el que explicava. Les furgonetes i camions aparquen al carril bus. Quan vol passar l'autobús, al ser tant estret, no pot passar, i es crea un tap que atrapa cotxes i autobusos, fins que el del camió/furgoneta es digna a retirar-lo. Tot plegat fa que la velocitat dels autobusos en aquell lateral, a segons quines zones, s'aproximi a la d'un cargol reumàtic. I com que funciona "tant bé", ara decidim exportar el model a l'altre costat però aquest cop pels vehicles privats. Genial...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 27/05/2012 15:39

El que jo faria:
-No només no posar lletres, sino mantenir la numeració actual, encara que siguin dels retbus el 30, el 74, el 10, etc. poden mantenir la numeració. Ben poques xarxes europees diferencien les línies segons "la importància" a traves de la numeració.
-Mantindria el 57 i el 157 tal com estan, afegint el reforc que calgui al troç de Barcelona
Lo que està molt be es que portin autobusos biarticulats, a Hamburg en tenen i son molt practics



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 27/05/2012 17:36

En tractar-se de línies amb poques parades i pensades per a trajectes mitjanament llargs, potser l'aventatge de fer servir vehicles més curts i fàcils de manejar a ciutat, compensaria el desaventatge de tenir només dues portes i dificultar la pujada i baixada de viatjers.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 27/05/2012 19:13

En principi, es va dir que els vehicles del Retbus no tindrien portes exclusives d'entrada i sortida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 27/05/2012 19:47

No acabo d'entendre la teva resposta.

Em referia a que difícilment un bus de doble pis podrà tenir més de dues portes, mentre que un de biarticulat, probablement en tindrà quatre, amb la qual cosa s'agilitza la pujada i baixada dels viatgers. Mateixa capacitat + doble de portes = meitat de temps.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 27/05/2012 20:58

Guigui ha escrit:En principi, es va dir que els vehicles del Retbus no tindrien portes exclusives d'entrada i sortida.
O sigui, que cadascú entra o surt per la porta que li dona la gana, oi? Dic jo que hi haurà validadores a les tres portes.

Vaig veure una vegada en un vídeo que un autobús para a totes les parades que té hi hagi o no gent, i s'hi està un o dos minuts. Llavors si una persona vol agafar-lo prem per fora de l'autobús un botó i la porta s'obre (el conductor en cap cas obre cap porta, excepte per baixar la rampa). Aquest exemple és, però, en una ciutat on l'autobús crec que és gratuït.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 27/05/2012 21:54

Adolescent barceloní ha escrit:
Guigui ha escrit:En principi, es va dir que els vehicles del Retbus no tindrien portes exclusives d'entrada i sortida.
O sigui, que cadascú entra o surt per la porta que li dona la gana, oi? Dic jo que hi haurà validadores a les tres portes.

Vaig veure una vegada en un vídeo que un autobús para a totes les parades que té hi hagi o no gent, i s'hi està un o dos minuts. Llavors si una persona vol agafar-lo prem per fora de l'autobús un botó i la porta s'obre (el conductor en cap cas obre cap porta, excepte per baixar la rampa). Aquest exemple és, però, en una ciutat on l'autobús crec que és gratuït.
A moltes ciutats d'Alemanya (que és l'exemple que conec) es pot entrar per totes les portes (i sortir per totes excepte la devantera), amb validadores a cada porta. Això sí, la gent allà és bastant més civica que aquí.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 27/05/2012 23:56

oriolp13 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:
Guigui ha escrit:En principi, es va dir que els vehicles del Retbus no tindrien portes exclusives d'entrada i sortida.
O sigui, que cadascú entra o surt per la porta que li dona la gana, oi? Dic jo que hi haurà validadores a les tres portes.

Vaig veure una vegada en un vídeo que un autobús para a totes les parades que té hi hagi o no gent, i s'hi està un o dos minuts. Llavors si una persona vol agafar-lo prem per fora de l'autobús un botó i la porta s'obre (el conductor en cap cas obre cap porta, excepte per baixar la rampa). Aquest exemple és, però, en una ciutat on l'autobús crec que és gratuït.
A moltes ciutats d'Alemanya (que és l'exemple que conec) es pot entrar per totes les portes (i sortir per totes excepte la devantera), amb validadores a cada porta. Això sí, la gent allà és bastant més civica que aquí.
De fet, el vídeo vaig veure'l en una promoció de l'empresa MAN on presentaven el Lion's City híbrid a Alemanya i passa el que dius.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2212
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 30/05/2012 22:00

M'agradaria comentar algunes de les noves línies ràpides (per no dir RetBus, ja que al final sembla que no s'anomenarà així):

Us heu fixat en la nova línia ràpida H4? Recupera quasi-exactament l'antic traçat de la 43 entre 1974 i 1985. Per tant, es pot dir que la nova H4 és l'antiga 43. Em sobta, però, que en direcció Les Corts passi a circular per Provença entre Roger de Llúria i l'Estació de Sants (en comptes de circular per Aragó entre El Clot i Sants, alternativa molt més ràpida).

I les línies verticals V17 i V18? Són la 40 i la 42 desviades cap al Fòrum! (La primera per Rbla. Prim, la segona per Alfons El Magnànim i Sant Ramón de Penyafort).

La línia Diagonal (suposem, D10) recupera el projecte mai realitzat de la línia 77. I la línia Meridiana (suposem, D20), és la 62 desviada cap a Pla de Palau (per fer la Meridiana completa).

Presuposo que la H4 comportarà la substitució de la 43 i supressió de la 44, la D10 suposarà el retall o supressió de la 7, la D20 substituïrà a la 62 (ja no arribarà a Pl. Catalunya), i rere les línies V17 i V18 veig la supressió encoberta de les línies 40 i 42. :|


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/06/2012 17:02

Aquí http://www.lavanguardia.com/local/barce ... elona.html se'n parla, entre d'altres temes, d'afectacions al trànsit de Barcelona, degut a la implantació del Retbus.



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 26/06/2012 9:10

Al dossier de prems de les obres d'estiu fet per l'ajuntament de Barcelona hi apareixen les nomenclatures de les primeres 5 línies:
http://w3.bcn.cat/fitxers/premsa/201206 ... u2.108.pdf

D-20 : Passeig Marítim - Torre Melina (ex-57)
V-7: Plaça d'Espanya - Sarrià (ex- 30)
V-21: Passeig Marítim - Montbau (ex -10)
H-6: Zona Universitària - Fabra i Puig (ex -74)
H-12: Gornal - Besòs/Verneda (ex -56)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”