Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Entrada Autor: pau5321 » Dimarts 05/02/2013 20:51

albert28 ha escrit:La H6 hi ha alguns autobusos que perden bastant el temps de ruta i s'arriben a ajuntar dos autobusos H6 moltes vegades a l'altura de Maria Cristina i s'avançen un als altres.
Això passa des de que la antiga 74 va perdre el seu botó de sortida, on el rellotge del terminal, hi havia un botó que el pulsaves i se't posava el semàfor per passar, ara has d'esperar, per tant pots arribar a entrar a la diagonal amb 3 minuts de retard, i si comences amb 3 enseguida t'enganxa el de darrere, els més llestos quan queda un minut i veuen que poden passar, surten abans, i aixi agafen la diagonal EN HORA.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 05/02/2013 21:12

pau5321 ha escrit:Això passa des de que la antiga 74 va perdre el seu botó de sortida, on el rellotge del terminal, hi havia un botó que el pulsaves i se't posava el semàfor per passar, ara has d'esperar, per tant pots arribar a entrar a la diagonal amb 3 minuts de retard, i si comences amb 3 enseguida t'enganxa el de darrere, els més llestos quan queda un minut i veuen que poden passar, surten abans, i aixi agafen la diagonal EN HORA.
Disculpeu-me l'off-topic. Algú podria explicar-me alguna cosa sobre aquest botó? A la web d'en José Mora no hi he trobat res al respecte. Gràcies ;)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2159

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 06/02/2013 21:18

Han canviat el color de les línies horitzontals (al menys la H6) del blau clar al blau fosc, s'ha fet en l'altra línia horitzontal?

PD: Avui a l'altura de Maria Cristina l'H6 en el que anava al gir per entrar a la Diagonal s'ha ficat al mig del carrer tallant la circulació sentit Palau Reial per a deixar passar un altre H6 i el meu s'ha incorporat just darrere seu.



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 06/02/2013 21:24

albert28 ha escrit:Han canviat el color de les línies horitzontals (al menys la H6) del blau clar al blau fosc, s'ha fet en l'altra línia horitzontal?
Si, fa dies que ho vaig veure, plànols inclosos.


El metro de Barcelona amb motoristes!

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Divendres 08/02/2013 1:51

Adolescent barceloní ha escrit:
pau5321 ha escrit:Això passa des de que la antiga 74 va perdre el seu botó de sortida, on el rellotge del terminal, hi havia un botó que el pulsaves i se't posava el semàfor per passar, ara has d'esperar, per tant pots arribar a entrar a la diagonal amb 3 minuts de retard, i si comences amb 3 enseguida t'enganxa el de darrere, els més llestos quan queda un minut i veuen que poden passar, surten abans, i aixi agafen la diagonal EN HORA.
Disculpeu-me l'off-topic. Algú podria explicar-me alguna cosa sobre aquest botó? A la web d'en José Mora no hi he trobat res al respecte. Gràcies ;)
Doncs això m'ho va explicar un conductor, coneixes els petits armaris que hi havien als terminals? On hi havia un rellotge per fitxar? Doncs allà segons m'han dit, tenien un botó, que pulsaven, i als 30 segons es posava via lliure (semàfor en vertical), per passar, al suprimir els rellotges dels terminals (sustituits pel SAE, que ho fa tot), això va desaparèixer.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2212
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 11/02/2013 21:10

El sindicat ACTUB ha fet pública la data d'implantació de segona fase de la Nova Xarxa de Bus (NXBus), així com els detalls d'aquesta, que TMB els hi ha comunicat a sessió permanent del 5 de febrer. També s'ha desvetllat la data d'entrada en funcionament des busos biarticulats de 24 metres:
ACTUB ha escrit:REUNIÓN PERMANENTE 5/2/2013

Se ha hablado de la Nova Xarxa. Después de semana santa entrarán en funcionamiento los buses biarticulados (24 metros) en la línea H12.

En noviembre comenzará la Fase II con la implantación de las siguientes líneas:

- H8 Collblanc-Sagrera.
- H16 Paralelo-Diagonal.
- H10 Collblanc-Sant Adrià.
- V3 Zona Franca-Sarrià.
- V17 Port Vell-Carmel.

A día de hoy circulan 285 buses articulados en toda la flota de TB.
Per tant, les properes damnificades seran les línies 15, 28, 41, 43, 44 i 72. També es podrien veure retallades i/o modificades les línies 19, 36 i 40.


Salvem l'Estació de França!

Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dilluns 11/02/2013 21:45

No vols dir que seria la 24 l'afectada enlloc de la 28 per anar al Carmel?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2212
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 11/02/2013 22:05

Aureli ha escrit:No vols dir que seria la 24 l'afectada enlloc de la 28 per anar al Carmel?
La V17 se solapa quasi-totalment al recorregut de la 28. És molt possible, però, que la 24 sofreixi també canvis i/o retallades al seu recorregut, o, fins i tot, que la suprimeixin també. :|


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 11/02/2013 22:12

Si el 44 va fora, Badalona es quedaria sense cap autobús de TMB a aquesta ciutat. I jo crec que a TMB no li interessa, això, ja que si són "metropolitans" haurien de ser-ho de veritat... A Sant Adrià, el mateix.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

França451
N9
N9
Entrades: 2241
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 12/02/2013 1:33

¿En noviembre? Pues sí que van rápidos, sí. Respecto al 43 y 44, Por mí, aunque algunos me maten, el 43 podrían hacer con él lo que quieran, mis colegas se llevaron un mal recuerdo del mismo cuando les metí. Pero respecto al 44, sí que tengo que protestar, aunque Guigui y Metring me repitan hasta la saciedad que esa línea es para cogerla con muuuuuuuuuuuuuucho tiempo. Creo que esta línea a pesar de todo sigue prestando un servicio eficaz, y aunque no sea muy competitiva con el Metro, te ahorra el trasbordo, aparte de que da servicio a Badalona en bastantes de sus puntos. Siempre fue una línea que me gustó, y todavía guardo en mi libreta el recorrido cronometrado de Sants a Gorg, cincuenta y nueve minutos, no creo que sea tanto como para llevarse las manos a la cabeza. Y tarda un poco más porque en Badalona te hace un pequeño Tour por los Polígonos de la zona Sur, pero también gracias a eso te acerca más a la zona de Sant Joan Baptista y los Encantes de Sant Adrià. Por oro lado es una línea con una altísima demanda, más que nada porque la peña en "Sanmar" ya se conoce la lentitud del 43 y pillan el 44 si viene detrás.

A mí tampoco me hace ninguna gracia que se lo carguen.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 12/02/2013 16:55

m.h.t. ha escrit:
Aureli ha escrit:No vols dir que seria la 24 l'afectada enlloc de la 28 per anar al Carmel?
La V17 se solapa quasi-totalment al recorregut de la 28. És molt possible, però, que la 24 sofreixi també canvis i/o retallades al seu recorregut, o, fins i tot, que la suprimeixin també. :|
No ho crec, la que deurà substituir la 24 hauria de ser la V19, que en principi aniria fins el Passeig Marítim. De totes maneres, pensava que la V17 aniria fins a Sant Genis, ara no entenc de quina línia sortirà el ramal vertical de Sant Genis, però suposo que serà la V15, tot i que el plànol indica una línia verda per tota la Av. República Argentina i apart, una altre per Av. Tibidabo i Balmes (V13?), no se.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 12/02/2013 18:42

La V13 serà com la actual 58, prolongada fins Cosmocaixa i fins Pla Palau per la Rambla i Pg.Colom.
La V15 serà com la actual 17 (Barceloneta-Vall hebron).
La V17 serà com la actual 28 baixant per Pau Claris/Roger de Llúria fins Port Vell.
La V19 anirà de Pg.Maritim fins Alfons Comín per Pg.Sant Joan i Carmel.
El terminal de Sant Genis el farà la V23, que realitzarà el recorregut com la 19 fins Rbla.Carmel, on seguirà com la 39 entre Rbla.Carmel fins Av.Verge de Montserrat i des d'aquí semblant a la 92 fins Nova Icària.
La 24 té tota la pinta que es mantindrà al marge de la Nova Xarxa.

Aquesta és la informació que tinc fins ara.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/02/2013 21:24

No connectar la V17 amb la Pl. Alfons Comín, on tindria un enllaç amb la V15, la V19 i una futura Hxx que vindria a fer una barreja entre l'actual 73 i 75, és fer de la "nova xarxa de bus" una "no-xarxa de bus". A més, ja em diran quina rapidesa pot aportar el trajecte pel Coll i el Carmel.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 12/02/2013 22:01

Guigui ha escrit:A més, ja em diran quina rapidesa pot aportar el trajecte pel Coll i el Carmel.
O, encara que no vingui al cas ara, la futura Dxx que substituirà el 62, per Ciutat Meridiana: rapidesa nul·la. És més, les línies de la nova xarxa que facin moltes giragonses no podran posar-hi articulats, i si és una xarxa ràpida, que ho sigui de veritat i faci itineraris rectilinis.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 12/02/2013 22:23

Guigui ha escrit:No connectar la V17 amb la Pl. Alfons Comín, on tindria un enllaç amb la V15, la V19 i una futura Hxx que vindria a fer una barreja entre l'actual 73 i 75, és fer de la "nova xarxa de bus" una "no-xarxa de bus". A més, ja em diran quina rapidesa pot aportar el trajecte pel Coll i el Carmel.
Al plànol de la nova xarxa apareix una línia vertical que puja per República Argentina fins Alfonso Comín, el que no acabo de veure es de quina línia es tracta.
sag470 ha escrit:La V13 serà com la actual 58, prolongada fins Cosmocaixa i fins Pla Palau per la Rambla i Pg.Colom.
La V15 serà com la actual 17 (Barceloneta-Vall hebron).
La V17 serà com la actual 28 baixant per Pau Claris/Roger de Llúria fins Port Vell.
La V19 anirà de Pg.Maritim fins Alfons Comín per Pg.Sant Joan i Carmel.
El terminal de Sant Genis el farà la V23, que realitzarà el recorregut com la 19 fins Rbla.Carmel, on seguirà com la 39 entre Rbla.Carmel fins Av.Verge de Montserrat i des d'aquí semblant a la 92 fins Nova Icària.
La 24 té tota la pinta que es mantindrà al marge de la Nova Xarxa.

Aquesta és la informació que tinc fins ara.
Entenc que la de Sant Genís hauria de ser la V15, ja que només seria una prolongació de l'actual 17, en tot cas, diria que la V15 es la que baixa per les Rambles fins les Drassanes, la V17 es la que va al Port Vell per la Via Laietana i la V19 la que va fins la Barceloneta per l'Arc de Triomf.
La V23 aniria per de les Cotxeres d'Horta per dins d'Horta. i la V25 es la que surt de Canyelles.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 12/02/2013 23:25

Guigui ha escrit:No connectar la V17 amb la Pl. Alfons Comín, on tindria un enllaç amb la V15, la V19 i una futura Hxx que vindria a fer una barreja entre l'actual 73 i 75, és fer de la "nova xarxa de bus" una "no-xarxa de bus". A més, ja em diran quina rapidesa pot aportar el trajecte pel Coll i el Carmel.
Totalment d'acord. Les noves linies haurien de buscar més la verticalitat com el primer projecte de retbus, pero és una opinió personal.
La actual Nova Xarxa de Bus busca la millora de la velocitat mitjançant la linealitat de les linies, això no vol dir que carrers amb dificultats subsanables (preferències semafòriques...) no puguin formar part de la Nova Xarxa.
Adolescent barceloní ha escrit:O, encara que no vingui al cas ara, la futura Dxx que substituirà el 62, per Ciutat Meridiana: rapidesa nul·la. És més, les línies de la nova xarxa que facin moltes giragonses no podran posar-hi articulats, i si és una xarxa ràpida, que ho sigui de veritat i faci itineraris rectilinis.
.
La futura no ve d'aquí acabar-la a la Pl.Roja que fer el recurregut per C.Meridiana. El temps afegit al temps de volta seran uns 10 min, mentre no fer-ho suposa realitzar un transbordament més i reforçar el transport intern per C.Meridiana.
Miquel ha escrit:Al plànol de la nova xarxa apareix una línia vertical que puja per República Argentina fins Alfonso Comín, el que no acabo de veure es de quina línia es tracta.
Entenc que la de Sant Genís hauria de ser la V15, ja que només seria una prolongació de l'actual 17, en tot cas, diria que la V15 es la que baixa per les Rambles fins les Drassanes, la V17 es la que va al Port Vell per la Via Laietana i la V19 la que va fins la Barceloneta per l'Arc de Triomf.
La V23 aniria per de les Cotxeres d'Horta per dins d'Horta. i la V25 es la que surt de Canyelles.
A la informació que tinc no hi ha cap linia NXB que recorri Av.Rep.Argentina completament. La V17 la recorrerà fins Pont de Vallcarca on girarà cap al Carmel, mentre que la V19 la recorrerà entre A.Comín fins el pont de Vallcarca. La V23 arribarà a Sant genis, la V25 a la cotxera d'Horta i la V27 fins Canyelles.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/02/2013 23:46

sag470 ha escrit:A la informació que tinc no hi ha cap linia NXB que recorri Av.Rep.Argentina completament. La V17 la recorrerà fins Pont de Vallcarca on girarà cap al Carmel, mentre que la V19 la recorrerà entre A.Comín fins el pont de Vallcarca.
Precisament aquest plantejament és totalment contrari a la idea de la Noxarbus. Hi podrem estar d'acord o no, però ells mateixos incompleixen les pròpies directius del projecte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 12/02/2013 23:49

Exactament, quin criteri s'utilitza per a decidir el número de la nomenclatura de cada línia?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/02/2013 23:53

V+nombre senar per a les línies muntanya-mar, començant la numeració pel costat Llobregat.
H+nombre parell per a les línies Llobregat-Besòs, començant la numeració pel costat muntanya.
D+desenes per a les línies diagonals. Actualment, la D20 recorre el Paral·lel; la D10 probablement quedi per a la Diagonal i la D30 per a la Meridiana.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 13/02/2013 0:05

Gràcies per la resposta.

Doncs la nomenclatura és redundant. Si el tant el fet que el nombre sigui parell, com el de portar una H davant, impliquen una línia horitzontal, sobra o bé l'H, o bé la condició de que el nombre sigui parell. I el mateix amb les línies verticals i diagonals.
Penso que la nomenclatura més esclaridora seria acompanyar la lletra d'un número, sigui parell o senar, a partir de l'1, doncs sempre és més fàcil recordar números baixos: H1, H2, H3, V1, V2, V3, D1, D2, D3, etc.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”