Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Entrada Autor: lithops » Dijous 22/03/2012 18:18

Això no té res a veure am el Retbus :o , és una reforma total de les actuals línies:
L’estudi amb que s’està treballant suggereix que 26 línies d’autobusos circulin en xarxa (horitzontal i vertical) i substitueixin les línies d’autobusos convencionals de Barcelona, les de tota la vida. Asseguren que amb menys parades i amb molts menys autobusos però racionalitzant els recorreguts millorarà el servei i el temps d’espera.
El Retbus eren 12 línies i tenia en compte una part del bus convencional, aquí no en parla tot i que suposo que el bus de proximitat no està contemplat en aquest disseny però es compta amb ell.

M'ho sembla a mi o estaven portant el tema en molt de secret?

Salutacions
Josep Maria



lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Dijous 22/03/2012 18:57

wefer ha escrit:
El nou projecte implicarà dibuixar la ciutat en súperilles per passar d'un sistema radial a un d'ortogonal.
Fantàstic. Mentre la majoria de gent voldrà anar al centre de Barcelona, els autobusos et portaran al Bon Pastor o a la Zona Franca.
No entenc el motiu del teu comentari, la creació d'una malla no impedeix arribar al centre, fins i tot diria que aquesta configuració fa més comprensible la circulació de les línies.

Salutacions
Josep Maria



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/03/2012 22:54

lithops ha escrit:Això no té res a veure am el Retbus :o , és una reforma total de les actuals línies:
Amb el tema del Retbus, ja m'he perdut... potser perquè ja s'ha perdut el Retbus. La reforma del 74, anunciada vàries vegades, ha acabat en el no-res, i ara desenterren la xarxa ortogonal, que també ja ha tingut diversos episodis d'emergència i submersió. I com que el títol del fil ho deixa obert a les dues opcions (xarxa quadriculada i Retbus), aquí queda.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 23/03/2012 14:55

wefer ha escrit:
El nou projecte implicarà dibuixar la ciutat en súperilles per passar d'un sistema radial a un d'ortogonal.
Però a veure... per què coi es pensen que la xarxa és radial? Perquè la gent majoritàriament va al centre... que per això es diu centre!!!
Jo diria que mig i mig. Per una part el centre es el que té més afuència com a origen i final dels trajectes, però per altre també hi ha molta gent que passa pel centre perque es l'únic lloc per enllaçar, encara que això suposi fer una gran volta, p.ex. una tieta meva que viu a Fabra i Puig i fins fa poc treballava al Vall d'Hebrón, i la combinació més ràpida que tenia era RENFE fins Pl.Catalunya+L3, i això que les havia probat totes, però acabava perdent més temps. Per això es tindria que mirar que hi hagi serveis al centre, però també ortogonals. I no oblidem la sana costum de l'enllaç, que amb bones freqüències garanteix que es puguin fer més deslaçaments amb poc temps.

I també una altra cosa, una ciutat tant densa com Barcelona tindria que anar mirant de descentralitzar-se una mica, no cal que tot estigui al centre, poc a poc s'ha d'anar fomentant que els serveis es vagin repartint pels diferents barris.



lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Divendres 23/03/2012 19:38

Guigui ha escrit:
lithops ha escrit:Això no té res a veure am el Retbus :o , és una reforma total de les actuals línies:
Amb el tema del Retbus, ja m'he perdut... potser perquè ja s'ha perdut el Retbus. La reforma del 74, anunciada vàries vegades, ha acabat en el no-res, i ara desenterren la xarxa ortogonal, que també ja ha tingut diversos episodis d'emergència i submersió. I com que el títol del fil ho deixa obert a les dues opcions (xarxa quadriculada i Retbus), aquí queda.
M'acabo de llegir tot el fil i veig que és un tema model Guadiana, la proposta actual de 26 línies crec que és la que es va presentar el 2004, posteriorment va sorgir el Retbus i ara es torna enrere. Després d'observar que porten tants anys intentant ressuscitar el mort casi prefereixo esperar a veure com se'n surten.

Salutacions
Josep Maria



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 24/03/2012 21:40

Tenint en compte que Retbus, com a projecte, va sorgir de l'anterior govern municipal, jo diria que es pot apostar perquè, sigui bona, regular o dolenta, aquesta denominació en concret ja no surti mai del calaix on es va quedar (o, si més no, fins que torni a haver-hi un govern municipal del mateix partit que l'anterior)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 09/05/2012 12:49

He trobat això al fòrum dels autobusos:
Os paso a copiar y pegar el último comunicado de la empresa, con respeto a las modificaciones a partir de Octubre 2012:


El pasado viernes 4 de mayo la Dirección de TB convocó al Pleno del Comité de Empresa en el salón de actos d Zona Franca 2 para explicar el proyecto de la nueva Xarxa de Autobuses.

En la reunión estaba el Director General Sr. Jaume Tintore, la Directora de Personas Sra. Marta Labata, Director de Operaciones Sr. Guillem Camarasa, todos los Directores de COM, el Sr. Enric Casas Coordinador del Proyecto y el Sr. Josep Mencion Subdirector de la Dirección General de bus.

Se dio un amplia charla donde se explicaba cual es el proyecto que en un futuro no muy lejano se empezara a desarrollar. Hasta la fecha se conocía el proyecto RetBus pero en la actualidad este proyecto ha evolucionado y tiene diferencias importantes tal y como estaba pensado anteriormente.

Por un lado el actual proyecto propone mantener muchas de las líneas actuales y modificar otras para que sea de mayor velocidad comercial y de más capacidad. En Octubre esta previsto iniciar cuatro de estas líneas modificadas, dos serán dirección mar a montaña y las otras dos serán dirección Besos a Llobregat, buscado que las líneas de futuro se vayan entrelazando en una nueva red denominada octogonal. A diferencia del RetBus en esta ocasión el proyecto también contempla la creación modificación de tres líneas que circularan de forma diagonal en la ciudad, cubriendo las diagonales de, Avda. Diagonal, Avda Meridiana, y la diagonal formada por la Calle de Sants y el Paral.lel.

Se nos informo también de cómo está dispuesto realizar las paradas denominadas Intercambiadores, que serán nuevas paradas situadas básicamente en los cruces de las calles, con la intención de facilitar al máximo el cambio entre vehículos a los pasajeros.

En la reunión se nos notifico la importancia de que en estos momentos TB este en una situación de paz social y se agradeció los esfuerzos realizados por los trabajadores en este último proceso negociador, gracias a todo ello esta operadora del transporte por superficie de Barcelona es la escogida para poder llevar a cabo un proyecto muy ambicioso y que culminara con una nueva red de transporte por superficie.

Finalmente se abrió un turno de palabras, en el que la representación de los trabajadores se mostro favorable al proyecto, pero recordó a la Dirección que todo este proceso deberá estar negociado y que en ningún momento los trabajadores deben de perder los derechos que actualmente tienen.

Nos emplazaron a seguir informándonos y nos tranquilizaron manifestando que no tenían ninguna intención de recortar plantilla ni nada parecido por la aplicación de este nuevo proyecto, lo que si pretenden es aprovechar mejor los recursos actuales y prestar un mejor servicio a la ciudad.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 22/05/2012 16:27

twitter de Bcn Mobilitat

Barcelona Mobilitat ‏@BCN_Mobilitat
Demà al matí @xaviertrias presenta la nova xarxa de #busbcn de la ciutat. Podreu seguir-ho per streaming i per Twitter.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 23/05/2012 11:19

Roda de Premsa en directe (RETBUS)

Barcelona Mobilitat ‏@BCN_Mobilitat
RT @barcelona_cat: Les noves línies #busbcn comportaran la supressió de les actuals 56, 74, 30 i 10 i canvis a les 50, 57 i 157

Plànol de les noves línies

http://ow.ly/i/E39V/original



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/05/2012 11:24

Però el 74 és el mateix, només canvien el nom, no?



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 23/05/2012 11:31




Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 23/05/2012 12:04

metring ha escrit:Però el 74 és el mateix, només canvien el nom, no?
Teòricament la nova té 700 metres més de recorregut.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 23/05/2012 12:07

mikado ha escrit:Aquí va la presentació completa


http://www.slideshare.net/Barcelona_cat ... -v10-dia23
Doncs sí, la denominació d' "autorbusos", o "xarxa d'autor", li va que ni pintada :bleah

Nova xarxa d'autorbusos de Barcelona


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 23/05/2012 12:31

Curiós que l'actual 141, una de les línies més maltractades i oblidades de la xarxa, passi a formar part de la xarxa d'Autorbusos (jo li hagués afegit signes ingnominiosos, com ara "@utorb&s").

També veig que recuperaran l'antiga 61, però li posaran el discutible distintiu de 150 (com si fos el reforç que no serà de la 50); no fos cas que algú recordés que aquesta va ser una línia inicialment creada per donar servei a un barri de barraques i tots plegats hi acabem perdent glamour.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/05/2012 13:55




Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimecres 23/05/2012 14:13

He fet una ullada al dossier de premsa http://www.tmb.cat/ca/c/document_librar ... upId=10168 i posa que les parades seran cada 350 metres. No entenc el sentit de fer tot això si es manté una distància tan reduida entre parades, que és el que fà que els viatges en bus urbà s'eternitzin i la gent busqui altres solucions (metro i tram encara que hagin de fer transbord, moto, cotxe...). Si es vol fet una xarxa de bus exprés és el 1er punt a tractar. Com a prova l'èxit de la línea 165.

Salutacions

Vr



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 23/05/2012 14:57

TMB ha escrit:Les línies de la nova xarxa es distingiran per la seva denominació i color, diferent per a les verticals, horitzontals i diagonals, i per una imatge característica en els vehicles i la senyalització. Pel que fa a la nomenclatura, combinarà lletres i números:
—Les línies verticals es denominaran amb la lletra V i un número senar: V1, V3, V5... El seu color identificador serà el verd.
—Les línies horitzontals es denominaran amb la lletra H i un número parell: H2, H4, H6... El seu color identificador serà el blau.
—Les línies radials es denominaran amb la lletra D i un número múltiple de 10: D10, D20 i D30. El seu color identificador serà el taronja.
Si igualment ja es diferenciaran pels nombres, quina necessitat hi ha d'embolicar la troca amb lletres? La gent, igualment acabarà memoritzant la denominació de la línia que necessita i no es fixarà si és representativa d'un traçat vertical, horitzontal o diagonal a la xarxa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 23/05/2012 15:48

Guigui ha escrit:
TMB ha escrit:Les línies de la nova xarxa es distingiran per la seva denominació i color, diferent per a les verticals, horitzontals i diagonals, i per una imatge característica en els vehicles i la senyalització. Pel que fa a la nomenclatura, combinarà lletres i números:
—Les línies verticals es denominaran amb la lletra V i un número senar: V1, V3, V5... El seu color identificador serà el verd.
—Les línies horitzontals es denominaran amb la lletra H i un número parell: H2, H4, H6... El seu color identificador serà el blau.
—Les línies radials es denominaran amb la lletra D i un número múltiple de 10: D10, D20 i D30. El seu color identificador serà el taronja.
Si igualment ja es diferenciaran pels nombres, quina necessitat hi ha d'embolicar la troca amb lletres? La gent, igualment acabarà memoritzant la denominació de la línia que necessita i no es fixarà si és representativa d'un traçat vertical, horitzontal o diagonal a la xarxa.
La sopa de lletres... La maleïda sopa de lletres... Ara tindrem les "B" per Tusgsal, les "L" per BaixBus, les "V", "H" i "D" pel RetBus i les línies sense lletra per les de TMB? Què costaria, quan hi hagi diners, reestructurar-ho tot i treure lletres i coses d'aquestes? A veure, sí, distingeixes les companyies i això, però a qui li importa? Com diu el Guigui, la gent es memoritza els traçats i no els números...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Dimecres 23/05/2012 21:37

Edito que ja he vist l'informe i veig que a la Zona Franca tindrem una linea horitzonal i una altra vertical. El que emprenya és que la horitzonal que estrenaran a la tardor ja podria estar la Zona Franca dins del planning si tenim en compte que no tenim ni metro, ni ferrocarrils, ni renfe, ni cap altra empresa que gestioni autobusos en aquesta zona. Com sempre marginats de la vida.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/05/2012 0:37

Com ja he dit moltes vegades, l'opinió que tinc del tema del Retbus es pot resumir en una metàfora: una m*rda punxada en un pal.

No entenc per què hem de fer una xarxa exprés d'autobús, quan se suposa que l'autobús fa una funció de transport local i de proximitat, mentre que és el metro el que pot i ha d'exercir de transport de "llarga" distància, ràpid i d'alta capacitat. Crec que el projecte Retbus ja és una pífia des del seu concepte, ja que intenta duplicar la funció del metro, però de manera matussera i ineficaç, i a sobre per fer-ho es carrega un altre transport, l'autobús "de veritat", deixant moltes persones sense servei, sobretot aquelles persones més grans que aprecien la facilitat d'accés del bus.

Analitzant en detall, em centraré en el que conec, que és el tema de la Gran Via. Veig que volen carregar-se el 56, quan resulta que és un autobús amb molta demanda. Malament, molt malament. En comptes del 56, volen posar un Retbus que faci tota la Gran Via... quan resulta que TOTA la Gran Via ja té mitjans més ràpids i capaços que el Retbus: L1, L2 i Tram. El Retbus serà més lent que qualsevol d'aquests transports, menys capaç i, a sobre, no complirà la funció d'accessibilitat local que té el 56. Té cap sentit aquest Retbus? òbviament, no.

Encara més divertit: faran un doble carril bus... mare meva el "pollo" que muntaran amb el trànsit de la Gran Via. Però bé, es podria dir que així el que es vol és pacificar el trànsit i tal (encara que tots sabem que l'únic que aconseguirien seria carregar més València i altres alternatives). Però no... resulta que posaran un doble carril bus a la calçada central, a canvi de posar un carril més de circulació al lateral!!! Al·lucino.

A veure, senyors incompetents de l'ajuntament, anem per punts:
  1. Per començar, cal que sàpiguen que el lateral és estretíssim i no hi caben dos vehicles amples. Dos cotxes de costat només hi passen anant amb compte, a baixa velocitat, i qualsevol furgoneta o camió ja ocupa part de l'altra carril, inutilitzant-lo. Coi, només cal que vagin als trams on ja hi ha aquests dos carrils per comprovar-ho
  2. Aquest lateral estarà sempre col·lapsat. El carril que volen eliminar es fa servir d'aparcament momentani (zona blava) i per càrrega i descàrrega. Recordem que a la Gran Via no hi ha cantonades àmplies tipus Eixample. Si treuen aquest carril d'aparcament, el carrer s'omplirà de vehicles mal estacionats que, novament, col·lapsaran el lateral
  3. Qualsevol persona que hagi agafat un autobús a la Gran Via sabrà que el problema no és el sentit Besòs, sinó el contrari, el sentit Llobregat. L'ona verda semafòrica és inexistent, el pas en verd és molt curt per permetre els girs, i l'estretor fa que constantment hi hagi taps per vehicles mal aparcats. És en els autobusos en sentit Llobregat en els que cal actuar urgentment (segurament desviant-los per Diputació).
  4. Es posaran parades diferents pels Retbus. Això, a part de confondre els usuaris, no té cap ni peus ja que empitjora la intermodalitat i dispara els costos
  5. Diuen que seran més ràpids perquè faran més parades. Molt bé... però és que els usuaris també trigarem més estona en arribar a les parades. Han pensat que els autobusos en realitat serveixen per transportar persones? Que potser es pensen que estan jugant amb una maqueta de trens on no importa què transporten? No, l'únic que els importa és moure els autobusos amunt i avall més ràpid. Objectiu: reduir la flota, retallar. Lògicament, com menys parin, més ràpid aniran, però amb aquest raonament ja posats podrien fer línies sense parades... serien rapidíssimes!!!
  6. Finalment, els Retbus seran també més ràpids perquè tindran prioritat semafòrica. Ah... és clar... i per què coi no s'aplica a la resta d'autobusos? Tenen por de que aleshores siguin "massa ràpids" i facin ombra a aquesta empanada mental anomenada Retbus?
Em sembla que aquest projecte, tal com està plantejat, és un cúmul de despropòsits i ens encamina cap a un sensible empitjorament de l'autobús a Barcelona, suposant una retallada de servei (i de personal) encoberta.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”