Xarxa quadriculada a Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Us afecta la reducció de parades de les obres del Retbus?

Si, a mi em treuen la/les més propera/es que tinc:-(
10
15%
Si, alguna que feia servir de tant en tant
12
18%
Si, em treuen una que em molestava al davant de casa!
2
3%
No, no m'afecta gens
41
61%
Altres (expliqueu)
2
3%
 
Vots totals : 67

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

EntradaAutor: metring » Dimarts 20/06/2017 12:44

http://beteve.cat/firmes-autobus-136-di ... pital-mar/

4.000 firmes per no perdre la comunicació directa amb l’Hospital del Mar

La plataforma Nord-est Sant Martí anuncia accions reivindicatives si no es negocien les condicions de la nova línia 136, que substituirà el 36 amb la implantació de la xarxa ortogonal

Les associacions de veïns de l’entorn de la rambla de Prim, agrupades en la plataforma Nord-est Sant Martí, negocien amb l’Ajuntament i TMB per no perdre la comunicació directe amb l’Hospital del Mar i el Centre Fòrum - Parc de Salut Mar en autobús. De moment els han ofert una alternativa, el Bus del Barri número 136, que substituirà l'actual 36 però que no funcionarà els caps de setmana i tindrà una freqüència de pas de mitja hora. Aquests són dos aspectes amb els quals no estan d'acord els veïns.

Amb la implantació de la xarxa ortogonal d’autobusos estan canviant, o desapareixent, algunes línies que donen serveis molt concrets i són molt necessàries per als veïns. Un exemple el trobem al Besòs i el Maresme i a la Verneda i la Pau amb el 36, que comunica aquest barris amb els centres hospitalaris de referència a la zona, l’Hospital del Mar i el Centre Fòrum - Parc de Salut. El nou sistema d’autobusos no preveu cap línia que permeti fer el trajecte directament però la pressió veïnal ha aconseguit que Transports Metropolitans de Barcelona replantegi la situació i ofereixi un nou Bus del Barri, el 136.

Els representants dels veïns estan d'acord amb el recorregut, que sortirà del carrer de Santander, baixarà per la rambla de Prim i arribarà fins a l'Hospital del Mar però no amb la freqüència i ni amb els dies que donaria servei. Serà de 30 minuts i de dilluns a divendres, quan ells el que reclamen és que funcioni tots els dies amb un interval de pas de 20 minuts. Han recollit 4.000 signatures i les faran servir per aconseguir que TMB i l'Ajuntament segueixin negociant les condicions abans que es posi en marxa la nova línia a la tardor.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22237
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

EntradaAutor: Eduardo » Divendres 23/06/2017 20:36

En lluita pel bus 192

La línia passa pel centre del Camp de l’Arpa i molts usuaris la fan servir per anar a l’Hospital de Sant Pau

Tot i que es posiciona a favor de la xarxa ortogonal, l'Associació de Veïns del Clot - Camp de l'Arpa lluitarà per preservar la línia 192, que està previst que desaparegui amb la implantació del nou sistema d'autobusos. Passa pel centre del barri i, expliquen, la majoria dels usuaris són persones grans i amb mobilitat reduïda que es desplacen als CAP o a l'Hospital de Sant Pau. Tenen fins al 2018 per fer canviar d'opinió l'Ajuntament i TMB.

Està previst que la línia 192 desaparegui el 2018 i els veïns volen una solució abans d'aquesta data. Asseguren que amb la implantació de la xarxa ortogonal tota la zona del centre del barri quedarà sense servei. Actualment l'autobús transita pel carrer de la Muntanya però, si deixa de funcionar, els usuaris dels entorns s'hauran de desplaçar fins als carrers de Trinxant o de la Independència, separats per un quilòmetre de distància aproximadament.

L'Associació de Veïns del Clot – Camp de l'Arpa ha iniciat una campanya per recollir suports i aconseguir mantenir la línia. Asseguren que és molt necessària per a la gent gran del barri que ha d'anar a l'Hospital de Sant Pau. Han vist, a més, com la lluita veïnal d'altres barris com el Besòs i el Maresme o el Congrés i els Indians ha aconseguit mantenir o crear nous autobusos que donen un servei semblant al del 192. Per la seva banda, Transports Metropolitans de Barcelona argumenta que la línia l'agafen pocs usuaris i l'Ajuntament demana als veïns que confiïn primer en el model que està intentant implantar.

http://beteve.cat/en-lluita-pel-bus-192/
Avatar de l’usuari
Eduardo
N5
N5
 
Entrades: 123
Membre des de: Dijous 28/12/2006 10:18
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

EntradaAutor: Gimeno » Dilluns 26/06/2017 10:46

Información en la página del sindicato SIT
· FASE 5 NX (NOVA XARXA)



La previsión es que entre en funcionamiento el mes de noviembre. Serán 4 líneas más que las ya existentes.



D40. PLAÇA ESPANYA - ROQUETES. Esta línea irá al CON de Triangulo, escogerán los compañeros de la 32 y estará compuesta por 21 autobuses, la mitad de ellos serán articulados.



V29. ROQUETES - DIAGONAL MAR. Esta línea ira al CON de Horta, escogerán los compañeros de la línea 36 y 32, estará compuesta por 13 autobuses.



V31. TRINITAT - MAR BELLA. Esta línea irá al CON de Horta, escogerán los compañeros de las líneas 36 y 40, estará compuesta por 14 autobuses.



V5. PEDRALBES - MARE DE DEU DEL PORT. Esta línea será del CON de Zona Franca, no escogerá ninguna línea convencional de zona, saldrán todos los servicios a escoger en el siguiente cuadro y tendrá 11 coches.



Se crearán dos líneas nuevas a propuesta de las asociaciones de vecinos la 136 con 3 autobuses y la 191 con 2 autobuses. Ambas líneas irán al CON de Triangulo.
Gimeno
N4
N4
 
Entrades: 46
Membre des de: Dilluns 18/11/2013 13:57

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

EntradaAutor: Gimeno » Dilluns 26/06/2017 17:50

También leído en la página de SIT

En noviembre de 2017 habrá 2 líneas afectadas por cambio de terminal.



Líneas 13 - 78



Cambiarán de recorrido.



Líneas 27 - 42 - 68 - 91 -109 - 206 - 214 - 216


¿Se sabe cuál es el cambio de terminal de la 78?
Gimeno
N4
N4
 
Entrades: 46
Membre des de: Dilluns 18/11/2013 13:57

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

EntradaAutor: El Maño amañado » Dimarts 27/06/2017 13:26

Gimeno ha escrit:También leído en la página de SIT

En noviembre de 2017 habrá 2 líneas afectadas por cambio de terminal.
Líneas 13 - 78
¿Se sabe cuál es el cambio de terminal de la 78?


El cambio de terminal de la 78 que se tocará será la de Sants. Ahora... No me digas a dónde la pondrán nuevamente cuando entre la 5.1 fase.
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
 
Entrades: 385
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 11:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

EntradaAutor: El Maño amañado » Dimarts 27/06/2017 20:10

https://m.facebook.com/groups/517826021 ... 6446878539

Ya vamos viendo movimientos para la adecuación de la 5.1 fase. En la C/Valencia, el tramo comprendido entre Navas de Tolosa (dónde el colegio de Jesuïtes El Clot) y Espronceda, se ha implantado un nuevo tramo de carril bus para que lo explote la actual H10, en sentido Badalona.

A parte de esto, me imagino que pondrán un nuevo semáforo para buses en el cruce de Valencia - Navas - Clot. Más que nada para que ningún vehículo que haga el giro a derecha de Valencia a Navas se coma el H10 que irá recto por carril bus para subir por el puente.
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
 
Entrades: 385
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 11:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

EntradaAutor: El Maño amañado » Dijous 06/07/2017 9:13

M'estranya que en el pla d'obres i actuacions urbanístiques a fer en Barcelona durant l'estiu, no apareixi els nous carrils busos per l'H6 en la Rda. Guinardó (ambdós sentits). Ho faran més tard del setembre, potser? :|
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
 
Entrades: 385
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 11:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona: chapuzas.

EntradaAutor: El Maño amañado » Dimecres 12/07/2017 19:08

Al loro con la H6 y la borricada que han hecho!

Anoche me pasé con ella en sentido Fabra i Puig y me di cuenta que el carril BUS que aparece a mitad de camino en el túnel de Lesseps, se ve que acaba justo antes del cruce de la C/ Mare de Déu del Coll - Torrent de l'Olla, haciéndote volver al carril contiguo de vehículos privados antes de llegar al dicho cruce. Esa es la PRIMERA tontería.

La SEGUNDA ñapa es que, cuando te dice que realmente vuelvas del carril BUS al contiguo de los privados, no puedes hacerlo ya que la línea recia que separa el carril BUS del de los demás vehículos está en continua. Vamos, que como aparezca por ahí los urbanos, a ver cómo te las apañas para seguir adelante.

Y por si fuera poco, muchos conductores (que encuentro que es lo mejor y lo más lógico) deciden seguir por ese carril BUS (que se acaba antes del cruce) como hacían antes, tras haber acabado las obras de Travessera de Dalt, que daba gusto ir por ahí! Pues bien, la última y TERCERA bazofia es que, a parte de lo que llevamos ya contado, los semáforos que van hacia Travessera (sentido Alfons X), tanto el del túnel (por dónde va el H6) como el del lateral (por dónde circulan el 24 y el 32), abren sus discos (verde para los del túnel y en ámbar para los del lateral) a la vez, cosa que antes primero lo hacía el de lateral, se cerraba el disco y seguidamente, abría el del túnel. Pues ahora no! Han decidido que es mejor que se abran todos a la vez y que se líe la de Dios en esa bifurcación.

Esto lleva desde el domingo pasado (09/07) y muchos conductores ya han reclamado a sus superiores estos aspectos. A ver si esto vuelve a la normalidad lo antes posible...
Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
 
Entrades: 385
Membre des de: Dimecres 12/10/2016 11:21
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona: chapuzas.

EntradaAutor: sag470 » Dimecres 12/07/2017 20:06

El Maño amañado ha escrit:La SEGUNDA ñapa es que, cuando te dice que realmente vuelvas del carril BUS al contiguo de los privados, no puedes hacerlo ya que la línea recia que separa el carril BUS del de los demás vehículos está en continua. Vamos, que como aparezca por ahí los urbanos, a ver cómo te las apañas para seguir adelante.

Un autobus puede sobrepasar la línea contigua de un carril bus todas las vez que sea necesario.
Avatar de l’usuari
sag470
N8
N8
 
Entrades: 1029
Membre des de: Divendres 28/12/2007 17:49
Ubicació: Muntanyola

Anterior

Torna a: Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants