Busos de TMB anunciaran parades amb so i panells

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Busos de TMB anunciaran parades amb so i panells

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 29/04/2011 19:26

Jo vaig agafar dimecres un altre 14XX a la línia 59, i portava aquesta mateixa pantalla. A mí sí que em va resultar útil la zona dreta (no domino completament la línia, no havia tingut temps de mirar la informació de la parada abans de pujar al bus, i per exemple em permetia veure quantes parades té la línia al llarg de la Rambla, per decidir on baixar-me)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Dilluns 23/05/2011 23:45

Los Mercedes Benz Sprinter ya tienen pantallas de aviso de parada y dicen las paradas me he subido en uno de ellos en la 122 y sonaba bien, incluso hoy el 54 estaba llena de New Citaros y el 9 y 65 con estandard 2300 y decian tambien las paradas.

Saludos, Ismael



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 15/12/2011 18:57

Avui hi agafat un 67XX a la 36 i un 17XX a la 57, i veig que han canviat la configuració del panell interior d'indicació de parada.
Ara a mes de el nom de la parada i l'enllaç amb altres línias, també anuncia: Línia (numero) a: (destinació)
També ha canviat el color d'alguns missatges, i no hi vist els tradicionals signes i lletres erronis que sortian.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 15/12/2011 19:31

foronda 141 ha escrit:També ha canviat el color d'alguns missatges, i no hi vist els tradicionals signes i lletres erronis que sortian.
Fa unes setmanes vaig agafar algunes vegades el 39, i en lloc de la lletra "ó" hi apareixia el símbol d'FGC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 16/12/2011 0:36

foronda 141 ha escrit:Avui hi agafat un 67XX a la 36 i un 17XX a la 57, i veig que han canviat la configuració del panell interior d'indicació de parada.
Ara a mes de el nom de la parada i l'enllaç amb altres línias, també anuncia: Línia (numero) a: (destinació)
També ha canviat el color d'alguns missatges, i no hi vist els tradicionals signes i lletres erronis que sortian.
Ahir vaig agafar un 58 articulat i nou (no sé si era el 4040, existeix això?) i a la pantalla anava posant: Línia 58 destinació Av. tibidabo i després el nom de la propera parada i les correspondències en color verd i el "propera parada" i "correspondència" en groc. A més a més m'ha semblat que no feia cap salt (de vegades posa el nom de la parada i a mitges es talla i posa les correspondències i es talla i tornen a començar les correspondències....)

Aviam si ho veig en algun altre autobús!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/12/2011 9:24

Ahir també ho vaig constatar en un articulat nou del 22. Ara, continua persistint la gran mancança del sistema: només reconeix transbords en el mateix pal de parada. Per exemple, en lloc d'indicar una parada "Pl. John F. Kennedy", amb correspondència amb L7, 17, 58, 73, 75, 123 i 196, indistinta en ambdós sentits, només diu 123 i una parada amb nom forçat per no duplicar amb altres pals. Això no és ni seriós ni informatiu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 16/12/2011 11:55

Guigui ha escrit:Ahir també ho vaig constatar en un articulat nou del 22. Ara, continua persistint la gran mancança del sistema: només reconeix transbords en el mateix pal de parada. Per exemple, en lloc d'indicar una parada "Pl. John F. Kennedy", amb correspondència amb L7, 17, 58, 73, 75, 123 i 196, indistinta en ambdós sentits, només diu 123 i una parada amb nom forçat per no duplicar amb altres pals. Això no és ni seriós ni informatiu.
El caos de parades a Pl. John F. Kennedy/Av. Tibidabo es mereix un fil propi! L'inici del 73 es podria posar on para el 17 i el 22. L'inici del 58 i el 75 amb la del 22... Un desastre total!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/12/2011 12:13

Com que veig que s'ha acabat implantant arreu la indicació de destinació al panell interior, què els costaria connectar-ho al BKB i acabar amb aquest anacronisme confús d'origen i final, rescatat de les èpoques dels rètols estàtics?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dilluns 19/12/2011 15:30

Guigui ha escrit:Ahir també ho vaig constatar en un articulat nou del 22. Ara, continua persistint la gran mancança del sistema: només reconeix transbords en el mateix pal de parada. Per exemple, en lloc d'indicar una parada "Pl. John F. Kennedy", amb correspondència amb L7, 17, 58, 73, 75, 123 i 196, indistinta en ambdós sentits, només diu 123 i una parada amb nom forçat per no duplicar amb altres pals. Això no és ni seriós ni informatiu.
Et refereixes a Passeig Sant Gervasi - Cister? Jo si no conegués Barcelona em perdria per culpa dels noms de segons quina parada


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 19/12/2011 16:39

Guigui ha escrit:Ahir també ho vaig constatar en un articulat nou del 22. Ara, continua persistint la gran mancança del sistema: només reconeix transbords en el mateix pal de parada. Per exemple, en lloc d'indicar una parada "Pl. John F. Kennedy", amb correspondència amb L7, 17, 58, 73, 75, 123 i 196, indistinta en ambdós sentits, només diu 123 i una parada amb nom forçat per no duplicar amb altres pals. Això no és ni seriós ni informatiu.
Crec que seria bona idea escruçar i agrupar els noms de les parades. En els carrers de doble sentit, les parades d'una i altra banda haurien de tenir el mateix nom diferenciant-les amb un 1 o un 2 segons el sentit, per exemple: "Gran Via-Bruc 1" en sentit Besòs i "Gran Via-Bruc 2" en sentit Llobregat. En el cas de places o cruïlles amb més de dues parades, doncs el mateix: "Pl Catalunya 1", "Pl Catalunya 2", "Pl Catalunya 3", etc.

A Lleida funciona aquest sistema i és prou entenedor.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/12/2011 23:02

A Viena, ho fan des de fa dècades. Les parades de bus i tramvia tenen el mateix nom en ambdós sentits i solen coincidir amb les de metro i S-Bahn.

No sóc informàtic, però suposo que en fer aquest sistema, hauran seguit la norma: 1 pal de parada = 1 nom. Molt matemàtic, però molt impràctic per a les correspondències i la ubicació. En canvi, haurien de seguir un sistema de llocs de referència, de manera que a cada plaça n'hi hauria d'haver prou amb un sol nom per a totes les parades, de manera que el sistema també pugui identificar amb més facilitat totes les correspondències; a més, també caldria establir una relació clara entre parades de bus, tram, metro i tren, perquè clamen al cel casos com Príncep d'Astúries-Guillem Tell, on volen enviar el personal a Fontana perquè deu estar dins d'un determinat radi.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 21/03/2012 14:24

Ferry1ac1 ha escrit:
foronda 141 ha escrit:Avui hi agafat un 67XX a la 36 i un 17XX a la 57, i veig que han canviat la configuració del panell interior d'indicació de parada.
Ara a mes de el nom de la parada i l'enllaç amb altres línias, també anuncia: Línia (numero) a: (destinació)
També ha canviat el color d'alguns missatges, i no hi vist els tradicionals signes i lletres erronis que sortian.
Ahir vaig agafar un 58 articulat i nou (no sé si era el 4040, existeix això?) i a la pantalla anava posant: Línia 58 destinació Av. tibidabo i després el nom de la propera parada i les correspondències en color verd i el "propera parada" i "correspondència" en groc. A més a més m'ha semblat que no feia cap salt (de vegades posa el nom de la parada i a mitges es talla i posa les correspondències i es talla i tornen a començar les correspondències....)

Aviam si ho veig en algun altre autobús!
No, el 4040 no existeix, crec. I si existís, seria un midi o un minibús.

Sí, això a mi m'ha passat moltes vegades. Ahir vaig agafar a les 14:30 el 6300 fent la línia 50 quan tornava de l'escola i sí, quan es pica parada el panell es bloqueja i després quan surten les correspondències es torna a posar bé.
Guigui ha escrit:
foronda 141 ha escrit:També ha canviat el color d'alguns missatges, i no hi vist els tradicionals signes i lletres erronis que sortian.
Fa unes setmanes vaig agafar algunes vegades el 39, i en lloc de la lletra "ó" hi apareixia el símbol d'FGC.
Passa molt... Al 6300 que vaig agafar ahir ho fa. Molts autobusos ho fan, sobretot els Noge aquests nous.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 18/05/2012 22:36

La línia 127 de TMB (Bus del Barri) no diu les parades. És a dir, se sent la veu que diu "propera parada" però la parada no se sent.

Per exemple, a la parada "Mireia-Finestrelles" només se sent: "Propera parada". I així amb totes les parades. Igual que si ets a "Metro Torras i Bages": només se sent "Propera parada". A totes les parades igual, no se sent el nom de la parada.Per cert, si es sol·licita parada surt la icona però el text "parada sol·licitada" que es mostra durant uns segons al "panell" no apareixia o ho feia apenes un o dos segons.
Per cert, això ho he experimentat als autobusos amb les calques 4259 i 4260 ("busitos" nous d'una sola porta).

També m'he trobat amb 17XX dels vells a la línia 51 que directament no se sent re, anant l'autobús quasi buit i la gent callada.

No sé si als altres busos del barri i/o en altres línies també passa això.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Divendres 18/05/2012 23:43

Adolescent barceloní ha escrit:La línia 127 de TMB (Bus del Barri) no diu les parades. És a dir, se sent la veu que diu "propera parada" però la parada no se sent.

Per exemple, a la parada "Mireia-Finestrelles" només se sent: "Propera parada". I així amb totes les parades. Igual que si ets a "Metro Torras i Bages": només se sent "Propera parada". A totes les parades igual, no se sent el nom de la parada.Per cert, si es sol·licita parada surt la icona però el text "parada sol·licitada" que es mostra durant uns segons al "panell" no apareixia o ho feia apenes un o dos segons.
Per cert, això ho he experimentat als autobusos amb les calques 4259 i 4260 ("busitos" nous d'una sola porta).

També m'he trobat amb 17XX dels vells a la línia 51 que directament no se sent re, anant l'autobús quasi buit i la gent callada.

No sé si als altres busos del barri i/o en altres línies també passa això.
Si, passava al 3009 en la 73, i en algun 3400 de la 73 també!


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Diumenge 25/08/2013 4:41

La megafonia de los autobuses es como la del metro falla mucho, o no esta activada, o esta estropeada o esta el volumen muy bajo cosa que depende de los mismos empleados de regularlo. Lo que molesta es cuando no marca lo de parada solicitada o los botones de parada estan huecos porque de esos me los encuentro mucho y no funcionan y luego vienen las discusiones y peleas con toda la razón que los viajeros cojamos un buen cabreo y señalemos los puntos negros y la mala imágen que ofrece la empresa



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 25/08/2013 9:50

Ismael_BCN ha escrit:La megafonia de los autobuses es como la del metro falla mucho, o no esta activada, o esta estropeada o esta el volumen muy bajo cosa que depende de los mismos empleados de regularlo. Lo que molesta es cuando no marca lo de parada solicitada o los botones de parada estan huecos porque de esos me los encuentro mucho y no funcionan y luego vienen las discusiones y peleas con toda la razón que los viajeros cojamos un buen cabreo y señalemos los puntos negros y la mala imágen que ofrece la empresa
Lo del aviso lo puedo perdonar porque es prescindible. Útil, pero prescindible. Ahora, desde que han puesto esas pantallas es verdad que lo de los botones de pedir parada es un festival. Si funciona bien el sistema, tarda como dos o tres segundos a que aparezca el dibujito de que has pedido parada, y de mientras estas dale que te pego con el botón a ver si no será que esta estropeado. Al menos antes se encendía inmediatamente la bombillita de "parada sol-licitada" (siempre con guión y no con el punto de la L geminada, noseporque :) ). Y si las pantallas esas no funcionan, no sólamente falla el sistema de anuncio de paradas, sino que tampoco sabes si has pedido o no parada, porque el simbolito esta o siempre o nunca. ¿Por qué la modernización siempre tiene que significar más molestias? ¿No se podía mantener en todos los buses además de la pantalla la bombillita de parada solicitada?



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Diumenge 25/08/2013 10:55

alf_ ha escrit:Lo del aviso lo puedo perdonar porque es prescindible. Útil, pero prescindible.
Lo del aviso puede que no sea tan prescindible para la gente que tiene dificultades visuales o auditivas y necesitan de esos avisos para orientarse de una manera diferente a la tuya. (Ahí podemos incluir a mucha gente mayor de la que vemos todos los días)

Así como que al pulsar para solicitar la parada, existan, también, avisos visuales y sonoros para que puedan tener la certeza de que la solicitud se ha realizado con éxito.

La accesibilidad no es tan sólo para las sillas de ruedas.

Un autobús no puede considerarse accesible sino toma en cuenta medidas para las personas con déficit sensorial.

Si prestamos atención a que nuestros autobuses sean realmente accesibles, estarán preparados para cuando seamos mayores, veamos mermadas nuestras capacidades y realmente lo necesitemos.



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Diumenge 25/08/2013 13:49

alf_ ha escrit: ¿Por qué la modernización siempre tiene que significar más molestias?
És una qüestió interessant i ben certa. La realitat és que l'afany per "millorar" (sigui per convicció o per màrqueting) porta a situacíons paradoxals o excessives. I no sé si és perquè em faig gran o perquè sóc rondinarie de mena, però jo també tinc la impressió que cada millora porta de la mà un inconvenient.

Exemples:

-l'accessibilitat per als cotxets dels nens era una idea inicialment bona per tal de facilitar la feina de cada dia als qui han de compaginar (odio l'expressió posmoderna "conciliar") feina i nens però és evident que la facilitat genera una demanda extra i quan en un autobús una mica ple coincideixen 3 cotxets la mobilitat interior és difícil.

-Les famoses franges de plàstic per a guiar els invidents. Per sort no hi ha massa gent que tingui la mala sort de trobar-se en aquesta situació (ser invident) perquè en cas contrari més d'un hauria mort atropellat per una bici.


-Els ascensors a les estacions de metro están molt bé però molt sovint veiem com els fan servir els usuaris "convencionals" mentres que els qui van amb cotxets de nens s'estimen més arriscar-se per les escales mecàniques que caminar una mica més fins a l'ascensor.

Amb el que comenteu dels avisos sonors i visuals em temo que passa una mica el mateix: per més que posem mil i una indicacions sempre hi haurà qui aturarà un bus per demanar-li al conductor si “passa per…”. Pel que fa al tema de les persones amb problemes visuals, auditius o d’una altra mena, em sembla molt humà i molt lloable voler fer-los la vida fácil, però crec sincerament que estem arribant a un punt de voler filar massa prim i potser ens trobarem que tots aquests esforços seran finalment útils per a molt poca gent i , en canvi, TMB tindrà una altra plataforma on poder difondre absurds missatges “pro civisme” com ara “recordeu que heu de cedir els seients a persones que…”, “no es poden posar els peus als seients” o “no és permès de robar carteres”, directament.


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 25/08/2013 14:34

JPlanas ha escrit:
alf_ ha escrit:Lo del aviso lo puedo perdonar porque es prescindible. Útil, pero prescindible.
Lo del aviso puede que no sea tan prescindible para la gente que tiene dificultades visuales o auditivas y necesitan de esos avisos para orientarse de una manera diferente a la tuya. (Ahí podemos incluir a mucha gente mayor de la que vemos todos los días)
¿Y como lo hacía esa gente antes de que existiera ese sistema? ¿Y como lo hacen en la L7 que nunca tiene trenes que avisan la parada? Nos obsesionamos tanto de tenerlo todo 100% accesible para absolutamente todas las discapacidades imaginables y además de hoy para mañana, y por las prisas las cosas funcionan como funcionan (mal!). Evidentemente no se trata de no implementar tal sistema, lo que quiero decir es que si lo van a poner para que funcione mal, que se esperen y lo pongan cuando puedan garantizar el buen funcionamiento. En una ciudad tan pudiente como Zurich apenas la mitad de tranvías estan adaptados a PMR, pero la ciudadanía tiene claro que no es sensato pretender de un día al otro tener todos los transportes adaptados, y menos si, en este caso particular por ejemplo, implica deshacerse de vehículos que funcionan perfectamente pero no estan adaptados. Las prisas nunca son buenas, mejor tardar un poco más y hacer las cosas bien!

Sino será mucho peor la cosa, porque el ciego se pasará la parada esperando que la anuncien, en lugar de haber pedido al conductor que le avise desde un principio si no tuviera sistema de avisos en el que confiar.



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Diumenge 25/08/2013 15:46

Baró de MunChausson ha escrit:Pel que fa al tema de les persones amb problemes visuals, auditius o d’una altra mena, em sembla molt humà i molt lloable voler fer-los la vida fácil, però crec sincerament que estem arribant a un punt de voler filar massa prim i potser ens trobarem que tots aquests esforços seran finalment útils per a molt poca gent i , en canvi, TMB tindrà una altra plataforma on poder difondre absurds missatges “pro civisme” com ara “recordeu que heu de cedir els seients a persones que…”, “no es poden posar els peus als seients” o “no és permès de robar carteres”, directament.
Tot depen de si et trobes o no en aquest grup de persones, si penses que per que son poques ja està be que no surtin de casa, pues endavant, ja no cal fer res mes.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”