Busos de TMB anunciaran parades amb so i panells

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

TMB: Sabeu què vol dir comunciació?

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 13/11/2017 14:11

Dissabte al vespre: agafo un V17 a Pg. de Gràcia, ja que hi passava desviat. Durant el trajecte, a cada parada, el sistema de megafonia passa la frase "Aquesta línia ha modificat el recorregut." Res més. I jo penso per què ho diu un cop ja som a Gran de Gràcia, quan ha tornat al trajecte normal? A més, en cap moment diu en què consisteix la modificació. A Lesseps tenim la resposta: per obres al barri del Coll (que al panell només estaven anunciades per ahir diumenge), el recorregut passa per Travessera de Dalt i la Carretera del Carmel.

O sigui, malgrat tants recursos informatius, passen frases buides de contingut, i al final, tot va per la via "tradicional": apilotonar-te al voltant del conductor i demanar-li explicacions.

Una vegada més, TMB demostra una barroeria inacceptable a l'hora de gestionar la informació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23710
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Tienen que abreviar.

EntradaAutor: Renfe445 » Dilluns 13/11/2017 14:30

Guigui ha escrit:Dissabte al vespre: agafo un V17 a Pg. de Gràcia, ja que hi passava desviat. Durant el trajecte, a cada parada, el sistema de megafonia passa la frase "Aquesta línia ha modificat el recorregut." Res més. I jo penso per què ho diu un cop ja som a Gran de Gràcia, quan ha tornat al trajecte normal? A més, en cap moment diu en què consisteix la modificació. A Lesseps tenim la resposta: per obres al barri del Coll (que al panell només estaven anunciades per ahir diumenge), el recorregut passa per Travessera de Dalt i la Carretera del Carmel.

O sigui, malgrat tants recursos informatius, passen frases buides de contingut, i al final, tot va per la via "tradicional": apilotonar-te al voltant del conductor i demanar-li explicacions.

Una vegada més, TMB demostra una barroeria inacceptable a l'hora de gestionar la informació.

El sistema sólo utiliza en la pantalla de LED la línea de abajo para la información variable. Si hay que meter un montón de texto explicando las modificaciones, ya no queda tiempo disponible para mostrar la próxima parada.

Una solución es meter más pantallas como las que hay en los 14a. Yo personalmente prefiero preguntar al conductor.
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2934
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

El problema no era la pantalla

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 13/11/2017 14:37

Renfe445 ha escrit:El sistema sólo utiliza en la pantalla de LED la línea de abajo para la información variable. Si hay que meter un montón de texto explicando las modificaciones, ya no queda tiempo disponible para mostrar la próxima parada.

La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23710
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: El problema no era la pantalla

EntradaAutor: Renfe445 » Dilluns 13/11/2017 14:47

Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.

Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). :) ¿Y qué voz utilizan?
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2934
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: El problema no era la pantalla

EntradaAutor: victorromo99 » Dilluns 13/11/2017 15:34

Renfe445 ha escrit:
Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.

Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). :) ¿Y qué voz utilizan?
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...

Si, desde hace poco han incorporado en el SIU una serie de mensajes que el conductor puede seleccionar desde la consola, entre ellos está el que comentáis. Normalmente se usa más el de: Si us plau, circuleu cap al fons, gràcies, en el V7 lo ponen a diario por que el bus va siempre llenísimo. En este vídeo puedes escuchar todos los mensajes que hay: https://youtu.be/m_IgHe5ulpI
victorromo99
N5
N5
 
Entrades: 100
Membre des de: Dissabte 21/12/2013 15:01
Ubicació: Magòria (L8)

Re: El problema no era la pantalla

EntradaAutor: Miquel » Dilluns 13/11/2017 18:52

victorromo99 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
Guigui ha escrit:La pantalla donava informació completa (dia, hora i tram afectat), però errònia (no deia res de la data en curs). En canvi, la megafonia només deia una frase genèrica sense precisar absolutament res.

Ahora la megafonía también anuncia desvíos? Bueno, esto sí que es novedoso (al menos para mí). :) ¿Y qué voz utilizan?
Pero lo más intrigante es por qué el loquendo no lee lo mismo que sale en pantalla...

Si, desde hace poco han incorporado en el SIU una serie de mensajes que el conductor puede seleccionar desde la consola, entre ellos está el que comentáis. Normalmente se usa más el de: Si us plau, circuleu cap al fons, gràcies, en el V7 lo ponen a diario por que el bus va siempre llenísimo. En este vídeo puedes escuchar todos los mensajes que hay: https://youtu.be/m_IgHe5ulpI

El que haurien de fer es deixar-se de punyetes i que sigui el mateix conductor el que per megafonia interna (que hauria d'haver), avisi del tall o del que necessités. Com sempre, estem al capdavant en utilitzar tecnologies que a la pràctica, no van enlloc més enllà de la pràctica de la automatizació de les tasques i l'estalvi en personal en detriment de la qualitat del servei.

El tema dels missatges gravats per un ordinador és ja de traca, ja que fa vergonya haver-los d'escoltar. Que els hi costa agafar algun dels directius endollats i fer-lo gravar totes les locucions? A banda de feina esclar...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3602
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: El problema no era la pantalla

EntradaAutor: Renfe445 » Dilluns 13/11/2017 20:39

Miquel ha escrit:El que haurien de fer es deixar-se de punyetes i que sigui el mateix conductor el que per megafonia interna (que hauria d'haver), avisi del tall o del que necessités. Com sempre, estem al capdavant en utilitzar tecnologies que a la pràctica, no van enlloc més enllà de la pràctica de la automatizació de les tasques i l'estalvi en personal en detriment de la qualitat del servei.

El tema dels missatges gravats per un ordinador és ja de traca, ja que fa vergonya haver-los d'escoltar. Que els hi costa agafar algun dels directius endollats i fer-lo gravar totes les locucions? A banda de feina esclar...

Parece ser que no existe o no se utiliza, porque los conductores cuando tienen que avisar de algo se levantan y a voz viva.
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2934
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Anterior

Torna a: Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants