¿Debería incorporar Mohn autobuses articulados a su flota?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

¿Debe incorporar Mohn autobuses articulados a su flota?

Sí, urgentemente
10
63%
Sí, pero más adelante
3
19%
No, debería incrementar la frecuencia de determinadas líneas
3
19%
No, no hacen falta
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 16
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

¿Debería incorporar Mohn autobuses articulados a su flota?

Entrada Autor: trainman » Diumenge 21/10/2007 13:47

Desde que empezaron las incidencias en Cercanías Renfe y que muchas veces afectan a las líneas C2 y C10, me he hecho la pregunta de si sería necesario que Mohn comprara autobuses articulados

Y es que hay muchas veces que aunque no haya incidencias, los autobuses de las líneas L80, L81, L86, L87, L94, L95, L97, etc van bastante llenos (si antes ya a determinadas horas iban llenos, ahora aún lo van más). Un ejemplo fue el día que fui a despedir a las vías 1 y 2 de Sants y que me pasé un rato por Plaza Espanya y los autobuses que vi pasar no iban precisamente vacíos

¿Qué pensáis vosotros?¿Debería Mohn incorporar a su flota autobuses articulados?



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Diumenge 21/10/2007 14:25

Desde fa prop d'un mes treballo a Castelldefels i cada dia m'he de desplaçar des del centre de la ciutat fins al barri de Vista Alegre. Durant la primera setmana feia servir el Rodalies, trigant 70 minuts en fer el recorregut desde casa meva fins al lloc de feina.

Durant la segona setmana, vaig decidir desplaçar-me en metro fins a Maria Cristina i agafar la línia L97 de MOHN. Aquest trajecte em surt per uns 80 minuts. Si tenim en compte la millora en la comoditat, en la tranquil.litat i, sobretot, en la serietat de l'empresa que gestiona la línia; he assumit que des d'ara sóc usuari habitual de la L97.

Calen articulats? I tant que en calen. Com a mínim, fóra bo que MOHN els llogués d'on fos per aquest període; perque pel que he pogut comprovar, la L97 ja és línia habitual de tots aquells viatjers que van de Barcelona a Viladecans, Gavà o Castelldefels i que s'han adonat que és molt més eficient l'autobús que el Rodalies.

Resulta molt curiós comprovar com la puntualitat i la rapidesa d'aquesta línia, tenint en compte que comparteix via amb altres vehicles, es molt superior a la de la línia C2 de Rodalies.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 21/10/2007 14:29

Los autobuses de MOHN (L94 L95...) comparados con los autobuses standard de TUSGSAL (B25 B27 B30...) son muy grandes.

En el Barcelonès hay la tendencia de cada vez hacer más linias con buses más pequeños (bus de barri), así como potenciar las principales linias con más frecuencias como la B27 que pasa cada 10min y a la vez unos autobuses más pequeños hacen la ruta central de la B27 en servicio de B17.

Sencillamente hasta que una linia de autobus no llegue a frecuencia de 10min no se deberia plantear el hecho de augmentar la capacidad de los autobuses con autobuses articulados. Doblando las frecuencias no solo soblaran la capacidad sino que el transporte publico ganara exponencialmente en calidad. No es lo mismo cojer un autobus que pasa cada 20min que uno que pasa cada 10min, la diferencia es mucha si has de cojer cada dia esa linia de autobus para mobilidad obligada.

Por eso mismo, como usuario habitual de la L95 que voy a ser estos dias, y como usuario esporadico que he sido, pienso que una mejor frecuencia és lo mejor para augmentar la capacidad y la competitividad de MOHN.



hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dimecres 05/12/2007 18:46

De fet Mohn fa molts i molts anys, als setantes/primers vuitantes, en va tenir d´articulats, era jo un nano i els recordo encara veurel´s. Algú en sap, per cert, de quín model eren?.



Gersenz
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contacta:

Entrada Autor: Gersenz » Dimecres 05/12/2007 18:51

Sé que havien tingut algun Pegaso Monotral, probablement ex-TB però algú més expert en la matèria ho pot confirmar.


Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dijous 06/12/2007 21:32

Dimarts vaig veure cap a les 7.30 de la tarda pel final diagonal dos L-97 seguits que anaven totalment plens (i en pasa un cada 15 minuts). Imagino que formarà part d'un reforç o quelcom semblant. De tota manera, em sembla bastant necessari que certs serveis es facin amb articulats.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 07/12/2007 10:10

Yo he votado la 1ª. el otro dia volvia de Castelldefels en domingo por la tarde y el L95 iba a tope, entonces hicieron pasar el L94 por Gava Mar, practica muy habitaual los domingos por la tarde, y ambos autobuses iban hasta los topes. Pero claro, ademas de poner articulados se tendria que mejorar la frecuencia, tanto L95 (especialmente) como L94 tendrian que ir cada 15 minutos.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 08/12/2007 1:20

buertu ha escrit:Dimarts vaig veure cap a les 7.30 de la tarda pel final diagonal dos L-97 seguits que anaven totalment plens (i en pasa un cada 15 minuts). Imagino que formarà part d'un reforç o quelcom semblant. De tota manera, em sembla bastant necessari que certs serveis es facin amb articulats.
També pot ser que un dels dos anés tardíssim.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 08/12/2007 10:49

UT596001 ha escrit:
buertu ha escrit:Dimarts vaig veure cap a les 7.30 de la tarda pel final diagonal dos L-97 seguits que anaven totalment plens (i en pasa un cada 15 minuts). Imagino que formarà part d'un reforç o quelcom semblant. De tota manera, em sembla bastant necessari que certs serveis es facin amb articulats.
També pot ser que un dels dos anés tardíssim.
Podria ser, però jo també he vist forces vegades un parell d'L97s al final de línia quan normalment sempre n'hi ha només 1.



Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Dimecres 13/02/2008 1:06

Considero que abans de determinar si posar o no un articulat, cal asegurar-se que no hi hagi cap punt del traçat de la línia on pugui tindre problemes al girar o maniobrar, si en aquest punt no hi ha impediment, per mi els hi posaria tots articulats respectant, aixó sí, la mateixa frequència que fins aleshores, no cal dir que la calitat del servei es dispararia inmediatament.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 13/02/2008 11:19

Sobre el tema dels girs, en ciutats grosses és relativament fàcil que si per una cantonada no pot girar (i un articulat gira quasi igual que un rígid de 12 metres i potser més que un rígid de 13, poc habituals a la AMB), per la següent sí podrà. Per tant, si s'ha de desviar una línia un xic, no vindrà d'aquí. Ara bé, hi ha línies que pel seu recorregut s'han de fer amb fregonetes i, per tant, allà no hi pots posar res més. Aleshores és quan s'ha d'anar augmentant freqüències sí o sí.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 201
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Dimecres 13/02/2008 17:04

HOLA:

Desde mi punto de vista una linea candidata a los articulados debe ser la L96 que conecta Sant Boi con Castelldefels; los veo pasar casi todos los días por la Pl. Catalunya de Sant Boi, mientras espero el L70 y siempre sen ven bien llenos. Los usuarios de la linea de aqui de Sant Boi comentan que por la mañana ya salen con todos los asientos de la estación de FGC completandose al 100% en numerosas ocasiones a su paso por Viladecans. Su frecuencia en la actualidad es de 15 minutos desde las 5,25h de la mañana hasta la finalización del servicio sobre las 2300h.

Records.
Edu.



Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Divendres 15/02/2008 22:08

La plaza Catalunya de st. Boi en sentido ascendente tiene una curva a izquierdas de 90º enfrente del mercado que no se yo.......



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dissabte 16/02/2008 8:37

Els articulats que havía tingut Mohn eren Pegaso 6035A . Al final es van revendre , al menys un a Transgassol o Firtesa de Tarragona , i em sembla recordar que es va incendiar al final el van reparar amb l'ajuda del remolc d'un altre vehicle .

I pel que fa a frequéncies i us d'articulats , els articulats normalment estan indicats en linies a on la cárrega de passatge té puntes molt elevades (com les que van a zona universitària) combinats amb períodes vall a on et sobra material per tot arreu . Així es pot mantenir la frequència tot el dia i cobrir les puntes . Si la linia no té puntes de càrrega exagerades , llavors l'opció llògica és l'increment de frequència .

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 201
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Diumenge 17/02/2008 13:23

Entonces una linea candidata a estos articulados podría ser la L97?
Rcds.

Marcel Estadella ha escrit:Els articulats que havía tingut Mohn eren Pegaso 6035A . Al final es van revendre , al menys un a Transgassol o Firtesa de Tarragona , i em sembla recordar que es va incendiar al final el van reparar amb l'ajuda del remolc d'un altre vehicle .

I pel que fa a frequéncies i us d'articulats , els articulats normalment estan indicats en linies a on la cárrega de passatge té puntes molt elevades (com les que van a zona universitària) combinats amb períodes vall a on et sobra material per tot arreu . Així es pot mantenir la frequència tot el dia i cobrir les puntes . Si la linia no té puntes de càrrega exagerades , llavors l'opció llògica és l'increment de frequència .

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 20/02/2008 11:33

La L95 tambien necesitaria articulados, sobretodo los domingos por la tarde, en sentido Barcelona va a tope, incluso tiene que meterse el L94 en Gavamar (que no es su ruta) para reforzarlo y tanto y asi van los 2 autobuses hasta los topes. Per claro, primero se tendria que pensar en un incremento de la frecuencia, el L95 tendia que ir cada dia cada 15 minutos, y no cada 20 o 30 como va ahora.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 12/08/2015 15:00

Pues como se ha visto aquí ya tiene Mohn un articulado haciendo L94\L95



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”