T-10 defectuosa i accés al bus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

T-10 defectuosa i accés al bus

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 24/10/2007 18:24

Bona tarda...

Avui he tingut una "amable" conversa amb un conductor del 14.

He anat a picar la T-10, a la que li quedaven 2 viatges i m'ha donat bitllet defectuós. Ho he intentat un parell de cops més a les dues cancel·ladores i m'ha donat el mateix viatge.

He anat al conductor i li he ensenyat la tarja i li he preguntat que havia de fer. La resposta, de llibre:

"No veus que el bitllet està defectuós i jo no t'hi puc fer res?"

Quina opció hi ha? COmprar un bitllet i després anar a reclamar a una oficina d'atenció al client de TMB? Si la banda magnètica és endeble, quina culpa en tinc jo?

Per sort finalment me l'ha llegit bé i m'ha marcat. :?: :?: :?:


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 24/10/2007 19:52

megapauer ha escrit:"No veus que el bitllet està defectuós i jo no t'hi puc fer res?"
A la Vallesana sempre tots els conductors diuen en essència el mateix. Solució: passa gratis i que t'ho canvïin a l'estació d'autobusos [de Sabadell].



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 24/10/2007 22:42

Li hauries d'haver exigit que et fés un bescanvi, doncs els conductors duen targetes per fer-ne.

En una ocasió, al nocturn N60, la màquina tenia malament la hora i, al fer transbord des d'una altra línia, em va descomptar un viatge. Doncs em vaig passar més de mig trajecte insistint-li al conductor que havia de fer-me un bescanvi doncs se m'havia descomptat un viatge per error de l'empresa. Primer deia que no en tenia d'aquestes tarjes, però finalment va acabar traient-les i fent-me el bescanvi.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 24/10/2007 22:49

És obligació que et faci una T-Bescanvi.
megapauer ha escrit:Bona tarda...

Avui he tingut una "amable" conversa amb un conductor del 14.

He anat a picar la T-10, a la que li quedaven 2 viatges i m'ha donat bitllet defectuós. Ho he intentat un parell de cops més a les dues cancel·ladores i m'ha donat el mateix viatge.

He anat al conductor i li he ensenyat la tarja i li he preguntat que havia de fer. La resposta, de llibre:

"No veus que el bitllet està defectuós i jo no t'hi puc fer res?"

Quina opció hi ha? COmprar un bitllet i després anar a reclamar a una oficina d'atenció al client de TMB? Si la banda magnètica és endeble, quina culpa en tinc jo?

Per sort finalment me l'ha llegit bé i m'ha marcat. :?: :?: :?:


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/10/2007 23:18

Doncs una vegada que em va passar el mateix, en un 92, el conductor em va convidar a colar-me, cosa que vaig fer perquè no tenia altre remei.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 25/10/2007 10:52

Segurament no li quedaven T-Bescanvis, i va provar de fer una fugida endavant...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 25/10/2007 12:14

La seva obligació és fer una T-Bescanvi... tret que la tarja avariada ja sigui una T-Bescanvi.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 25/10/2007 12:37

Si s'avaria una T-Bescanvi també t'han de fer una T-Bescanvi... Sinó, quin negoci!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 25/10/2007 13:32

Fran-Ikarus ha escrit:Si s'avaria una T-Bescanvi també t'han de fer una T-Bescanvi... Sinó, quin negoci!
Això és el que diu la lògica, però també és el que diuen els conductors d'autobús. Diuen que no tenen permés bescanviar targes de bescanvi, i que en aquests casos (almenys des dels busos de TMB) et dirigeixen a les oficines d'atenció al client de TMB.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 25/10/2007 19:49

Fran-Ikarus ha escrit:Segurament no li quedaven T-Bescanvis, i va provar de fer una fugida endavant...
Citant aquest missatge, per els que exigeixen T-Bescanvi a tort i a dret, és molt habitual que molts conductors no portin T-Bescanvi a sobre.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 25/10/2007 20:58

UT596001 ha escrit:Citant aquest missatge, per els que exigeixen T-Bescanvi a tort i a dret, és molt habitual que molts conductors no portin T-Bescanvi a sobre.
Llavors? Per un problema del conductor jo he de gastar-me diners com em suggeria aquell senyor?

Doncs quina gràcia...

:(


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 25/10/2007 22:54

Fran-Ikarus ha escrit:Si s'avaria una T-Bescanvi també t'han de fer una T-Bescanvi... Sinó, quin negoci!
Bueno, una T-Bescanvi reloaded en aquest cas. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Dimecres 12/12/2007 1:03

Aquesta lacra fa anys que s'arrosega, és com si les empreses d'autobús descomptesin diners de la nòmina dels conductors per cada bescanvi que fagin!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Per part dels operadors, s'hauria de tractar aquest tema conjuntament, és a dir, inspeccions per a veure qui fa i qui no bescanvis i expedients disciplinaris per a qui no els fagi. punt.
Per part dels usuaris, tant que molesten temes inerts, (com la música ambiental o si a un cartell li falta un accent), i en canvi a una falta de respecte i atenció tan flagrant per part de l'empleat (amb el conseguent risc i consequencies per a l'usuari i per a ell mateix), a la majoria de gent se li en fot, i encara es contenten acceptant "convidades". NO HO ENTENC.
Cal dir que tot conductor d'autobús té obligació de bescanviar els titols de transport malmesos (per la raó que sigui), motiu per el cual tenen a la seva disposició la targeta t-bescanvi (convertible a qualsevol targeta existent de l'atm) i a menys que no ni quedin (cas en que l'única alternativa valida és emetre un bitllet senzill gratuit per arribar allà on si es pugui canviar), caldria fixar-se en el número de serie de l'autobús, hora dia i lloc on s'ha agafat i matrícula si fos possible i amb aquestes dades posar una reclamació a l'empresa del mateix (llibre disponible a les oficines de cada operador) i una altra a la ATM, (per a que baixi sant pere amb el garrot). No m'extranyaria que us enviesin junt amb la contestació (que tenen obligació de fer), que us enviesin una t-10 o algún tipus de compensació per les molèsties, a banda de l'escrit òbviament.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 12/12/2007 9:55

FGC ha escrit:Cal dir que tot conductor d'autobús té obligació de bescanviar els titols de transport malmesos (per la raó que sigui), motiu per el cual tenen a la seva disposició la targeta t-bescanvi (convertible a qualsevol targeta existent de l'atm)
En aixo t'equivoques: Els conductors d'autobus tenen l'obligacio de bescanviar la targeta o deixar-te passar nomes si la targeta s'ha deteriorat "per causes naturals", es a dir, sense que el client n'hagi fet un mal us. Si la targeta esta arrugada, ratllada, manipulada, etc. el conductor no te cap obligacio de fer bescanvi, encara que, per amabilitat, molts conductors, sobretot de TMB, te'l fan igualment.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 13/12/2007 15:43

Un altre problema què hi ha (i ho veig de vegades com a usuari de La Vallesana) és que als conductors pràcticament del tarifari no s'els ensenya absolutament RES, per tant, la complexitat del sistema tarifari integrat l'han d'anar aprenent sobre la marxa, en base a lo que es van trobant... això inclou les T-Bescanvi, on molts conductors no la fan perquè no saben fer-les.

Encara em pregunto com és que em vaig trobar un conductor de la Vallesana que es va atrevir a bescanviar-me la meva T-Jove l'estiu passat... i ho va fer bé, cosa que té mèrit amb el tema de la zona de primera validació, essencial en una línia com la Castellar-Sabadell.



Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Dimarts 08/01/2008 2:01

hola ecomobisostrans, a veure si ens entenem, quan a una persona no li funciona el seu títol de transport, té un problema. d'acord?
Si a aquesta persona el conductor de l'autobús no n'hi fa una reexpendició amb la t-bescanvi, en té un altre. D'acortd?
Ara se li plantegen 3 opcions al client:
1- No viatjar per impossibilitat de fer el pagament. INADMISIBLE. D'acord o sense acord. INADMISIBLE.
2- Viatjar sense assegurança fent servir la t-cuelas: INADMISIBLE. D'acord o sense acord. INADMISIBLE.
3- Pagar amb efectiu un bitllet senzill i portar el problema allà on un "buen samaritano" es disposi a arreglar-lo d'una vegada. SENSE ACORD: ABUSIU,
INSOLIDARI E INHUMÀ.
Així doncs que fem? reexpendició no? Gràcies.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 08/01/2008 23:19

A TUSGSAL a mi sempre m'han deixat passar i m'han aconsellat que anès a les taquilles del Metro a bescanviar-les. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Divendres 11/01/2008 1:49

Doncs molt mal fet aquest de tugsal!!! :twisted: Si et vé bé, donali record de "nuestras partes" de metro i fgc per la feineta extra!!! :)



Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Diumenge 25/08/2013 16:04

Con la Tarjeta sin contacto se acabarian todos estos problemas de tarjetas defectuosas como es posible que Bacelona con toda la modernidad y medallas que se cuelgan incluso sus ciudadanos, exista un sistema de tarjetas de cartón que se ha quedado anticuado desde principios del 2000, donde se doblan, se arrugan, se pierden, las maquinas estropean las tarjetas, molestias con los fuertes bocinazos de las maquinas de validar cuando la metes mal o no funciona o esta caducada y la modernidad no llega



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”