• L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha valorat molt positivament la millora global del servei d'autobusos i, en especial, aquest nou sistema tecnològic capdavanter que permet conèixer al moment l'estat de les linies d'autobús.
Autobusos de Lleida posa en funcionament en el nou sistema de gestiĂł del servei de bus que permetrĂ informar els usuaris de la situaciĂł exacte del proper vehicle i del temps que trigarĂ a arribar a la parada. Aquest nou sistema –el Servei d’Ajut a l’ExplotaciĂł (SAE)- permetrĂ ubicar en deu marquesines de les lĂnies amb mĂ©s viatgers sengles pantalles electròniques que informin l’usuari sobre la proximitat del proper vehicle.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha estrenat aquest nou sistema d’informació als usuaris del bus amb un model de pantalla que és pioner a Catalunya i que, a l’Estat, només s’aplica de moment de manera experimental a Donosti. De moment, el primer pannell electrònic s’ha instal•lat a la marquesina de la parada Estació 1 (Avda Madrid) el segon està previst col·locar-lo en breu a la marquesina de la parada Pont Vell (Avda Blondel – Paeria).
Informació també al vehicle
La implementació del SAE als autobusos permet també millorar la informació a l’usuari que és a bord del vehicle, ja que uns panells avisen de la propera parada, tant de manera visual com acústica.
El nou sistema SAE permet la gestiĂł exacta dels vehicles en servei des de la central, ja que en tot moment se’n tĂ© notĂcia precisa de la ubicaciĂł i del temps d’avançament o retard sobre la previsiĂł. El sistema Ă©s una eina molt important per a la millora del servei, tan en la gestiĂł diĂ ria al poder donar instruccions als autobusos per a adaptar-se a les incidències del trĂ nsit, com perquè recull i acumula informaciĂł del servei molt Ăştil per modificar lĂnies o per a dissenyar-ne de noves. De moment, l’empresa ha equipat 8 vehicles de la flota corresponents a les lĂnies L1 Interior, L5 Bordeta i L7 SecĂ , i preveu tenir completada la implementaciĂł del sistema als 39 autobusos de les 15 lĂnies l’agost de 2007.
Aquesta implantació segueix el pla previst de millora del serveis d’autobusos, que va començar amb la introducció de les targes sense contacte i es completarà , a inicis de l’any vinent amb que es podrà sol•licitar informació del temps d’arribada d’un bus per mitjà d’un missatge curt de telèfon mòbil, o altres funcionalitats que permet el sistema, com l’enviament d’imatges en temps reals de l’autobús a la central en cas d’incidents, el que milloraria la seguretat, tan d’usuaris com de conductors.
RecĂ rrega de la targeta per Internet
A partir d’ara tambĂ© Ă©s possible recarregar la targeta de viatges de bus per mitja d’Internet. AixĂ, aquesta nova possibilitat se suma a les alternatives existents fins ara per a la recĂ rrega de les targes: els 80 punts de Panini a Lleida, el Centre d’AtenciĂł a l’Usuari de Sarbus a Lleida (Avinguda de Madrid) i les dues de recĂ rrega automĂ tica a l’EstaciĂł d’Autobusos i a Renfe.
Alhora, l’empresa treballa en la possibilitat de recarregar la tarja per mitjà del telèfon mòbil. En l’actualitat, uns 49.000 usuaris de la xarxa d’autobusos disposen d’una tarja electrònica per abonar els viatges.
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... /index.asp







