Autobusos de Lleida

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Re: Autobusos de Lleida

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 09/08/2008 12:45

Glac58 ha escrit:seran resistents i tot el que vulgis pero aquestos busos tenen casi 20 anyets, i la seguretat no es la meteixa que amb un de nou i els 4114 i 4115 ja els toca juvilar-los.
Això es pot agafar amb pinces, si està ben cuidat, la seguretat pot ser la mateixa que a un de 2 mesos de vida.

Encara que aqui tots sabem com són les empreses i els prefereixen "deixar morir" que arreglar-los. La vida útil d' un autobús ronda els 25 anys...

Aqui podem veure un O405 a Segovia ex-Tuzsa acabat "d' estrenar":
http://img107.imageshack.us/img107/6779/n29gh5.jpg

A altres parts d' Europa, aquests autobusos "encara rulen".



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 09/08/2008 14:42

A Teisa hi ha dos cotxes (Scania K92CLB i K93CLB Hispano VOV-II) amb més de 20 anys (març del 87 i març del 88) que, tot i tenir els seus quès, molts conductors els prefereixen a d'altres més nous (per exemple tots els O405). I aquests cotxes pel que sembla encara estaran en servei un temps més, així que tots dos potser arribin a superar els 21 i 22 anys respectivament.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dissabte 09/08/2008 16:14

Ja pero aqui Lleida no arreglen res si un autobus es fa una rascada el pinten amb un pizell i lo mes llogic es portar-lo a que el pinton be, tambe hi ha autobusos que els i falta trossos de paraxoc, autobusos que que que quan frenen la suspensio sesfonsa ten poso un parell de vehicles que o fan (el bus turistic i la serie 4122 al 4124) i segur que n'hi ha mes resumeixo el manteniment aqui vastan basic quan dic basic vull dir que nomes camvien rodes, oli, i bombetes fosses amb aixo ja et pots imaginar l'estat mes lamentable que es troven.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 09/08/2008 16:37

Glac58 ha escrit:Ja pero aqui Lleida no arreglen res si un autobus es fa una rascada el pinten amb un pizell i lo mes llogic es portar-lo a que el pinton be, tambe hi ha autobusos que els i falta trossos de paraxoc, autobusos que que que quan frenen la suspensio sesfonsa ten poso un parell de vehicles que o fan (el bus turistic i la serie 4122 al 4124) i segur que n'hi ha mes resumeixo el manteniment aqui vastan basic quan dic basic vull dir que nomes camvien rodes, oli, i bombetes fosses amb aixo ja et pots imaginar l'estat mes lamentable que es troven.
Bé llavors, no m' extranya el que tu dius, gens ni mica.

A la TUS de Sabadell, tenen els O405N2 i els Scania... i prefereixen els conductrors els O405 abans que els MAN i els Scania.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 09/08/2008 16:39

Glac58 ha escrit:Ja pero aqui Lleida no arreglen res si un autobus es fa una rascada el pinten amb un pizell i lo mes llogic es portar-lo a que el pinton be, tambe hi ha autobusos que els i falta trossos de paraxoc, autobusos que que que quan frenen la suspensio sesfonsa ten poso un parell de vehicles que o fan (el bus turistic i la serie 4122 al 4124) i segur que n'hi ha mes resumeixo el manteniment aqui vastan basic quan dic basic vull dir que nomes camvien rodes, oli, i bombetes fosses amb aixo ja et pots imaginar l'estat mes lamentable que es troven.
Això és a Lleida i a tot arreu. No conec cap empresa que "s'ho curri" amb el manteniment. Primer que no interessa tenir cotxes parats, segona que són calers que s'estalvien, i tercera, mentre els vehicles funcionin, que vagin tirant.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dissabte 09/08/2008 16:59

els scania i els man donen millors resultats aqui Lleida el vehiches que son man son el bus turistic i microbus el 4146 els demes son mercedes i ivecos esque aqui Lleida no van fer bona compra compran els Ivecos Irisbus City Class i per aixo van comprar ara els mercedes citaro



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 10/08/2008 14:02

Glac58 ha escrit:seran resistents i tot el que vulgis pero aquestos busos tenen casi 20 anyets, i la seguretat no es la meteixa que amb un de nou i els 4114 i 4115 ja els toca juvilar-los.
No només la seguretat sinó també el confort, l'adaptabilitat a les persones amb mobilitat reduïda, el respecte al medi ambient, etc. Si un bus amb més de 20 anys pot oferir prestacions similars que un nou de trinca està clar que renovar la flota periòdicament és llançar els diners, però en cas contrari em sembla bé que es faci mentre el pressupost ho permeti.



ger_lleida
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: ger_lleida » Diumenge 10/08/2008 15:34

Si no recordo malament abans de privatitzar els Autobusos de Lleida, l'Ajuntament només comprave Mercedes-Benz i algun Iveco (recordem l'articulat 4055 i els 4125 i 4126). Va ser arribar Sarbus i encomanar els CityClass, la gran cagada com s'ha dit per aqui. Per sort se'n han donat compte i amb l'adquisició dels Citaro tornem a la normalitat.


AVE procedent de: Madrid Puerta de Atocha, Guadalajara Yebes i Saragossa Delicies; Amb destinació: Camp de Tarragona, Barcelona Sants, Barcelona Sagrera, Girona, Figueres, Perpinyà, Lyon i... París Austerlitz. Està a punt d'arribar per... VIA 1.

Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Diumenge 10/08/2008 18:22

els ivecos 4055, 4125 i 4126 estan els pobres que fan pena tenen el canvi automatic que fa unes sacsejades i els cityclass solen petar vastant i els i puja la temperatura molt rapid i quan es posa en funcionament el retarder fa unes reduccions mes brusques de velocitat, es d'esperar que fagin aquestes coses els ivecos es una de les marques mes economiques del mercat, aixo els hi pasa per no voler-se gastar mes diners, el que es varat acaba sortint car :D



ger_lleida
N3
N3
Entrades: 24

Entrada Autor: ger_lleida » Dimarts 12/08/2008 13:42

Lo que sí que és cert és que els Mercedes sempre aguanten molt. És una marca molt fiable en quant a autobusos es refereix. Aqui a Lleida la majoria són Mercedes i sempre han donat uns molt bons resultats.

Ara m'han vingut al cap els Hispano (série del 4129 al 4132). Són uns autobusos amb una edat ja considerable però s'aguanten molt bé i qüasi mai han donat problemes.

A lo que se refereix als 4114 i 4115, poden aguantar tot lo que vulgueu, però jo he viscut alguna que altra experiència negativa amb aquests autobusos, i a part no són adaptats a discapacitats ni són de pis baix. Això al segle XXI no es pot permetre de cap de les maneres.


AVE procedent de: Madrid Puerta de Atocha, Guadalajara Yebes i Saragossa Delicies; Amb destinació: Camp de Tarragona, Barcelona Sants, Barcelona Sagrera, Girona, Figueres, Perpinyà, Lyon i... París Austerlitz. Està a punt d'arribar per... VIA 1.

Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dimecres 13/08/2008 18:41

La veritat esque la serie del 4129 al 4132 a sortit be, pero el problema que tenen aquets cotxes esque no van del tot rectes pero per tot sa de dir que son uns bons cotxes, el 4056 tambe va be lo que pase es que ultimament sespatlla molt, normal amb les xapusades que els i fan els mecanics :)



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 25/08/2008 15:45

Viatges gratuïts en autobusos urbans per a 18.700 escolars

• Avui ha començat el termini per formalitzar la T-Jove Escolar, que permetrà realitzar sense cost fins a quatre viatges el dies lectius

L’alcaldessa accidental Montse Mínguez visita avui les instal·lacions d’Autobusos de Lleida-Grup Sarbus coincidint amb l’inici del termini per demanar la nova T-Jove Escolar, que permetrà a 18.700 infants i joves utilitzar gratuïtament els autobusos urbans durant els dies lectius. La targeta donarà dret a realitzar 4 viatges diaris de franc a tots els nens i nenes i joves empadronats a Lleida en edat d'escolarització obligatòria, és a dir, de 3 a 16 anys. Mínguez ha destacat que "la posada en marxa d’aquest nou abonament forma part del Pla de Xoc contra la Desacceleració Econòmica impulsat per l’Ajuntament de Lleida amb l’objectiu de reduir els efectes de la dessacceleració econòmica".

L'alcaldessa accidental ha explicat que "des d’aquest dilluns, 25 d’agost, i durant tot el curs (de dilluns a divendres de 8.00 del matí a 20.00 del vespre) els beneficiaris que ho desitgin poden formalitzar la T-Jove Escolar a les oficines d’atenció a l’usuari d’Autobusos de Lleida", a la plaça d’Espanya, 1 baixos 4 (entrada per l’avinguda de Madrid). Prèviament, la Paeria ha tramès una carta a gairebé 12.800 famílies amb infants en edat escolar que informa de les característiques del nou servei i adjunta un resguard amb les dades dels beneficiaris per agilitar el procés. Amb tot, la sol·licitud també es pot fer sense aquest resguard. Només cal presentar el DNI de l’infant o jove. En qualsevol cas, és indispensable la presència del beneficiari a les oficines d’atenció a l’usuari d’Autobusos de Lleida perquè li facin la fotografia que figurarà a la targeta.

La nova T-JOVE ESCOLAR és en la línia dels abonaments que actualment ofereix l’empresa concessionària del transport urbà de viatgers: una targeta de plàstic de 8,5 centímetres per 5,5 centímetres amb la fotografia del beneficiari que permet la cancel·lació dels viatges sense la necessitat de contacte amb l’aparell enregistrador. Així mateix, Mínguez ha explicat que "permet la càrrega telemàtica per usar-la amb els beneficis de la T-Estudiant per a tots els viatges que excedeixin els 4 gratuïts diaris en dia lectiu, és a dir, les dues targetes són complementàries".

La targeta tindrà vigència fins al 31 de desembre de l’any que el titular compleixi els 16 anys i caldrà ser renovada sempre que el beneficiari compleixi 4, 8 i/o 12 anys. L’únic cost d’expedició i renovació de 2 euros.

Els viatges de la T-JOVE Escolar podran ser des del domicili al centre educatiu o aquells que se'n deriven del desplaçament a la formació extraescolar (estudis d'idiomes, arts plàstiques, escola de teatre, dansa, centres esportius...). Aquesta targeta també es podrà utilitzar com a T-Estudiant, (recarregant-la amb 10, 20 o 30 viatges amb la tarifa aplicable als estudiants). Així, el primera 4 viatges seran gratuïts i la resta es descomptarà automàticament de la càrrega que s'hagi efectuat de la targeta. La renovació de la T-JOVE es realitzarà quan el titular compleixi 8 i 12 anys d'edat.

http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/08/2008 16:54

La targeta tindrà vigència fins al 31 de desembre de l’any que el titular compleixi els 16 anys i caldrà ser renovada sempre que el beneficiari compleixi 4, 8 i/o 12 anys.
La Paeria contempla la possibilitat d'usuaris amb doble personalitat i, a més, diferida en el temps? :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 26/08/2008 0:34

Això de la T-Jove és una bona mesura però malament rai si no ve acompanyada d'un augment de freqüències de pas a les "hores punta" escolars. Per exemple, la L10 a les 5 de la tarda és infernal perquè sembla que tots els alumnes del Camp Escolar alhora pugen al mateix bus.

Ni m'imagino com serà quan els hi surti de franc. :fuig



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dimarts 26/08/2008 1:54

sky en hores punta casi totes les linies van plenes pero jo crec que es veura mes a les linies L2 Ronda, L5 Bordeta que son les que mes usuaris tenen, al tema de la freqüencia estaria be per reforçar determinades linies, pero es tindrinen de comprar nous autobusos perque amb els que tenim no en tendriem prou per reforçar linies :D



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 26/08/2008 12:29

^^ Sí, però crec que la vegada que he viatjat més enllaunat en un autobús a Lleida va ser un cop que vaig agafar la L10 una mica abans de les 4... :suar

Bé, la L5 entre les 8 i les 9 del matí també és infernal...



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dimecres 27/08/2008 21:14

Hola bones. Visc a Lleida i sóc un fanàtic dels autobusos en general. Feia temps que buscava algun fòrum per poder debatre sobre el transport públic de la ciutat i d'arreu de Catalunya, i per fi l'he trobat :D

He llegit una mica alguns missatges i m'agrada la idea de suprimir el sistema circular de linies i fer-les d'anada-tornada. Milloraria la freqüència de pas als barris amb el mateix nombre d'autobusos i permetria fer molts més moviments que actualment. En un proper missatge intentaré penjar un plànol amb la meva proposta de sistema de linies d'autobusos a Lleida.

Salut!



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 27/08/2008 21:16

^^ Benvingut. ;) Espero amb interès el plànol.

Mai n'he vist cap de diferent al que tenim ara...



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 03/09/2008 12:13

BUS TURÍSTIC

(...) cal destacar que 3512 persones han utilitzat el bus turístic durant els mesos de juny i juliol de l’any 2008, la qual cosa suposa un increment del 7,40%. En aquest sentit, ha tingut molt bona acollida la iniciativa de regalar una entrada per al Castell de Templers als usuaris del bus, ja que un 40% dels visitants que durant aquest estiu han pujat al castell ho han fet amb el bus turístic.

http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... /index.asp



Avatar de l’usuari
Glac58
N8
N8
Entrades: 813
Ubicació: L5 Bordeta, L6 Magraners, LP Poligons, L17 Bordeta-Ciutat Jardi

Entrada Autor: Glac58 » Dimecres 03/09/2008 16:01

Esta prou be el bus turistic, vaig pujar l'altre dia i em va agradar, el que canviaria seria el seu recorregut per la zona de la ronda de la seu vella perque la gent es dedica a aparcar sobre les voreres impedint el pas del bus, jo si fos l'ajuntament arreglaria aquell carrer i l'acondicionaria perque el bus pogues passar en condicions sobretot despres del parking de lauditori que sembla que posin a pova des destreses del conductor, :)



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”