Novetats "La Vallesana"

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

SU

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/02/2013 14:35

Veig que Sabadell ha decidit afegir-se a la festa de xifres i lletres. Ja que han optat pel SU (suposo que "Sabadell Urbà", en lloc d'una sola S, per no confondre-ho amb les línies d'FGC, cosa que no fa sinó confirmar la confusió que genera aquest poti-poti de lletres), proposo que es deixin totalment de números. Una mostra de denominacions, fàcils de recordar:

SUA
SUC
SUD
SUOR
SUTGE
SUAT
SUQUET
SUCAR
SUBORN (aquesta passaria, de moment presumptament, per l'Ajuntament)
SURF
SURO
SUMA
SUMO
SUTURA (per al Parc Taulí)
etc.

El límit el posa el diccionari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Divendres 08/02/2013 20:06

que tiene que ver sabadell con cerdanyola?????, la SU3 es de cerdanyola no de sabadell



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 12/10/2013 1:04

UT596001 ha escrit:Y ojo, que me temo que a la próxima que le meterán tijera seguro es a la C2.
Bona nit,

Fa més d'un any vaig dir això... doncs bé, aquesta línia que cito és protagonista, però la retallada grossa se l'ha endut la B8, i qui ha rebut la tisorada en majúscules és Sant Quirze del Vallès. Els canvis, que estan en vigor des del passat 7 d'octubre són:

-La línia B8 retalla el seu recorregut i passa a fer només Sant Cugat-Terrassa (Hospital). Fa el mateix recorregut que feia l'A4 quan arribava a Terrassa, és a dir, entra per l'estació d'autobusos, va a la Mútua, després a l'Hospital i d'allà va per la variant de la N-150 fins arribar al Parc Vallès, d'on recupera el recorregut habitual. Li han canviat l'horari, ara comença més d'hora (el primer autobús des de Sant Cugat ara surt a les cinc del matí, facilitant l'accés als treballadors dels polígons industrials que hi ha al llarg de la carretera BP-1503) però també acaba més d'hora (ara l'últim autobús surt a les de deu de la nit).

I què es fa per substituir el tram de la B8 entre l'Hospital de Terrassa i Sant Quirze?... doncs el seu recorregut ara el fa la línia C2! :x Aquesta línia, que va de Sabadell a Martorell, només circula de dilluns a divendres menys el mes d'agost, i només té TRES expedicions diàries. A part d'això, algunes expedicions de la línia C7 (Sabadell CAP Can Rull-Hospital de Terrassa) també passen per Sant Quirze, però només quatre al dia i a l'agost no s'entra. Així que Sant Quirze ha passat de tenir un autobús cada hora per anar al seu hospital de referència a tenir només set autobusos al dia! I ara us preguntareu... i els caps de setmana? I el mes d'agost? Doncs bé, la "genial" idea que han pensat és desviar algunes expedicions de la línia C5 (Sabadell-Terrassa per la N-150) per dins de Sant Quirze, concretament quatre autobusos al dia. El mateix: passem d'un autobús cada hora a només quatre autobusos al dia...

Per cert, per acabar-ho d'adobar, de Sant Quirze a Sabadell hi ha prohició de trànsit ja que la concessió és de la TUS, ja que hi arriba la línia 12. :boig

Els nous horaris i recorreguts. Línia B8: http://www.sarbus.com/PDFs/B8_Sarbus.pdf
Línia C2: http://www.sarbus.com/PDFs/C2_Vallesana.pdf
Línia C5: http://www.sarbus.com/PDFs/C2_Vallesana.pdf Un altre canvi important: els caps de setmana, des de Sabadell es passa a sortir al minut zero de cada hora, quan fins ara es sortia al minut .15 de cada hora.
Línia C7: http://www.sarbus.com/PDFs/C7_Vallesana.pdf Observi's que al mes d'agost per als que van de Can Rull a l'Hospital hi ha més servei que la resta de l'any! :x

Millor em mossego la llengua del que en penso...



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dissabte 12/10/2013 8:20

Malauradament, la retallada de la B8 es veia a venir. Visc al costat de la terminal de Sant Quirze, i francament, els autobusos arribaven buits i sortíen buits. Senzillament, molt pocs els feien servir en el tram de l'Hospital a Sant Quirze. Darrerament ja hi veies els "midis" ex-Tombus, i seguíen buits.

I en els temps que estem, la vaca no dona per tanta subvenció. S'ha provat durant força temps i no hi ha demanda. Doncs malauradament, com totes les empreses a qui no es demanda el seu producte, porta avall. El temps de les subvencions a tort i a dret es mort i enterrat. Mal que ens dolgui.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 18/10/2013 16:25

Territori i Sostenibilitat posa en servei dilluns una nova línia de bus entre l'estació d'FGC de Bellaterra i el Parc de l'Alba de Cerdanyola

Funcionarà els dies laborables per facilitar la mobilitat dels treballadors d’aquest parc científic i tecnològic


El Departament de Territori i Sostenibilitat conjuntament amb el Consorci Urbanístic Centre Direccional de Cerdanyola del Vallès - Parc de l’Alba i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) posa en servei a partir d’aquest dilluns 21 d’octubre un nou servei de transport en autobús que unirà l’estació d’FGC de Bellaterra amb el Parc de l’Alba de Cerdanyola del Vallès, el parc científic i tecnològic creat entorn del sincrotró Alba, el Parc de Recerca de la UAB, el Parc d’Innovació EsadeCreapolis i el Parc Tecnològic del Vallès. Aquesta nova línia formarà part del sistema tarifari integrat de la Regió Metropolitana de Barcelona.

El servei, que funcionarà de dilluns a divendres laborables, el gestionarà l’empresa concessionària Marfina Bus, SA que ja ofereix el servei regular interurbà de transport de viatgers per carretera entre Barcelona i Cerdanyola. Els horaris del bus estaran ajustats a les activitats que es desenvolupen al Parc de l’Alba i coordinats amb els serveis de transport ferroviari de FGC, de manera que afavoriran la mobilitat dels treballadors d’aquest parc científic i tecnològic. Així mateix, la nova línia ha de servir com a element que faciliti la mobilitat en aquest centre d’activitat econòmica i empresarial i ajudi a afavorir unes condicions atractives per a la implantació d’un major nombre d’empreses i d’activitats en aquest recinte.

Els vehicles que faran aquest nou trajecte estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda i incorporen un sistema avançat d’informació en temps real per IOS i Android sobre la posició del vehicle i possibles incidències.

El Parc de l'Alba està situat a Cerdanyola del Vallès i ocupa 340 hectàrees, de les quals 180 ha són zones verdes. Aquest parc científic ofereix més d’un milió de metres quadrats d’espais per a activitats d’alt valor afegit, amb capacitat per acollir 40.000 treballadors.

Amb aquest nou servei, FGC amplia la seva oferta de busos d’aportació que contribueix a l’atracció del servei ferroviari.

Els horaris seran els següents (veure document adjunt).

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 5&canal=46

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 8df7c4.pdf




França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 06/11/2013 1:12

UT596001 ha escrit:
UT596001 ha escrit:Y ojo, que me temo que a la próxima que le meterán tijera seguro es a la C2.
Bona nit,

Fa més d'un any vaig dir això... doncs bé, aquesta línia que cito és protagonista, però la retallada grossa se l'ha endut la B8, i qui ha rebut la tisorada en majúscules és Sant Quirze del Vallès. Els canvis, que estan en vigor des del passat 7 d'octubre són:

-La línia B8 retalla el seu recorregut i passa a fer només Sant Cugat-Terrassa (Hospital). Fa el mateix recorregut que feia l'A4 quan arribava a Terrassa, és a dir, entra per l'estació d'autobusos, va a la Mútua, després a l'Hospital i d'allà va per la variant de la N-150 fins arribar al Parc Vallès, d'on recupera el recorregut habitual. Li han canviat l'horari, ara comença més d'hora (el primer autobús des de Sant Cugat ara surt a les cinc del matí, facilitant l'accés als treballadors dels polígons industrials que hi ha al llarg de la carretera BP-1503) però també acaba més d'hora (ara l'últim autobús surt a les de deu de la nit).

I què es fa per substituir el tram de la B8 entre l'Hospital de Terrassa i Sant Quirze?... doncs el seu recorregut ara el fa la línia C2! :x Aquesta línia, que va de Sabadell a Martorell, només circula de dilluns a divendres menys el mes d'agost, i només té TRES expedicions diàries. A part d'això, algunes expedicions de la línia C7 (Sabadell CAP Can Rull-Hospital de Terrassa) també passen per Sant Quirze, però només quatre al dia i a l'agost no s'entra. Així que Sant Quirze ha passat de tenir un autobús cada hora per anar al seu hospital de referència a tenir només set autobusos al dia! I ara us preguntareu... i els caps de setmana? I el mes d'agost? Doncs bé, la "genial" idea que han pensat és desviar algunes expedicions de la línia C5 (Sabadell-Terrassa per la N-150) per dins de Sant Quirze, concretament quatre autobusos al dia. El mateix: passem d'un autobús cada hora a només quatre autobusos al dia...

Per cert, per acabar-ho d'adobar, de Sant Quirze a Sabadell hi ha prohició de trànsit ja que la concessió és de la TUS, ja que hi arriba la línia 12. :boig

Els nous horaris i recorreguts. Línia B8: http://www.sarbus.com/PDFs/B8_Sarbus.pdf
Línia C2: http://www.sarbus.com/PDFs/C2_Vallesana.pdf
Línia C5: http://www.sarbus.com/PDFs/C5_Vallesana.pdf Un altre canvi important: els caps de setmana, des de Sabadell es passa a sortir al minut zero de cada hora, quan fins ara es sortia al minut .15 de cada hora.
Línia C7: http://www.sarbus.com/PDFs/C7_Vallesana.pdf Observi's que al mes d'agost per als que van de Can Rull a l'Hospital hi ha més servei que la resta de l'any! :x

Millor em mossego la llengua del que en penso...
Me pilló en Terrassa esa semana y pillé los folletines. Sin comentarios. No sabía que en Sant Quirze se habían recortado los servicios. Lo que me pareció de recibo es meter Sant Quirze en la C2 y en la C7. De todos modos, en la C2, esa no es la única salvajada que han hecho. Para empezar, hay más paradas en Castellbisbal, pero lo verdaderamente vergonzoso, es que antes, iba directo a Martorell, paraba en la Renfe y fin, ahora primero va a FGC, luego se va a por uvas a darse una vueltecita por Martorell y finalmente para en la Renfe. Comparando el tiempo de trayecto entre ciudades, no me creo ni por asomo que con todo lo que le han metido, tarde en total una hora y pico de trayecto, dudo mucho que baje de dos horas y media.

Ya puestos, vi que TGO tiene una línea de Terrassa a Olessa, podría pasarle algunos servicios a la C2 y que sean algunos más de los vergonzosos tres al día en laborables.

Ah, UT596001, si te cuento el tipo de servicio que he visto bastantes días en Terrassa, tanto a las doce como a las siete de la tarde haciendo el C2, te caes de la silla. Hasta los admin van a flipar en colores.

Sabéis esa camioneta microbús, tan mona que Sarbus tiene entre su flota? No la antigua, que es más grande, sino la nueva, la que a veces hace el B4, creo. Pues esa, esa le han metido. Tengo dos fotos de dos días diferentes en la Rambla de Egara de Terrassa, haciendo el C2 dirección Martorell.

Encima de que son unos desalmados, y han hecho semejante destrozo, se ríen en nuestra cara metiéndonos la camioneta...


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 06/11/2013 16:40

França451 ha escrit:De todos modos, en la C2, esa no es la única salvajada que han hecho. Para empezar, hay más paradas en Castellbisbal, pero lo verdaderamente vergonzoso, es que antes, iba directo a Martorell, paraba en la Renfe y fin, ahora primero va a FGC, luego se va a por uvas a darse una vueltecita por Martorell y finalmente para en la Renfe. Comparando el tiempo de trayecto entre ciudades, no me creo ni por asomo que con todo lo que le han metido, tarde en total una hora y pico de trayecto, dudo mucho que baje de dos horas y media.
No, no ha cambiado nada, tan solo que las paradas que hacía en la C-243c en el término municipal de Castellbisbal ya se hacían pero no eran oficiales, tan solo se ha oficializado lo que ya existía... aunque "gracias" a eso ahora la Vallesana puede perfectamente cobrar 3 zonas Terrassa-Martorell en lugar de dos, ya que se pasa por las zonas 3C, 2B y 3B. Y el recorrido de Martorell es el que es: pasa por Martorell-Vila FGC (que está a pie de carretera) y cuándo llega al cruce con la antigua N-II va por esta hasta cruzar el Llobregat y luego se desvía a la derecha para llegar a RENFE, el recorrido que se ha hecho siempre. Y te digo que el tiempo lo cumple, en media hora hay de sobra para ir de Terrassa a Martorell y dar la vuelta por Sant Quirze no es tanto teniendo en cuenta que evitas parte de la N-150 y sus embotellamientos...
Ya puestos, vi que TGO tiene una línea de Terrassa a Olessa, podría pasarle algunos servicios a la C2 y que sean algunos más de los vergonzosos tres al día en laborables.
Eso provocaría interferencias entre las dos concesiones, de hecho un conductor de La Vallesana me ha comentado que el hecho que ahora lleguen las líneas C2, C5 y C7 a Sant Quirze es porqué Sant Quirze está dentro de la concesión Barcelona-Castellar con hijuelas de la Vallesana y no de la Barcelona-Terrassa con hijuelas de Marfina Bus (y eso que son dos empresas de Marfina Bus... mejor no tocar lo que pasaría entre dos empresas totalmente distintas cómo La Vallesana y TGO...)
Ah, UT596001, si te cuento el tipo de servicio que he visto bastantes días en Terrassa, tanto a las doce como a las siete de la tarde haciendo el C2, te caes de la silla. Hasta los admin van a flipar en colores.

Sabéis esa camioneta microbús, tan mona que Sarbus tiene entre su flota? No la antigua, que es más grande, sino la nueva, la que a veces hace el B4, creo. Pues esa, esa le han metido. Tengo dos fotos de dos días diferentes en la Rambla de Egara de Terrassa, haciendo el C2 dirección Martorell.
Es lo habitual y a mi me parece bien... ese microbús (el cuál está muy bien, por cierto) se compró para dar servicio a la línea C3, y de hecho presta servicio en ella los fines de semana, festivos y agosto, el problema es que mientras en la C3 se usaba este microbús en la C2 se hacía el servicio con un bus estándard casi vacío, el microbús de la C3 se quedaba pequeño y los viajeros les tocaba tragarse las doscientas mil curvas de la B-124 de pie... Así que decidieron cambiar los papeles y poner el bus estándard en la C3 y el microbús en la C2, ajustando la oferta de plazas a la demanda real. Alguna vez sí se ha visto el 2341, el microbús que habitualmente presta servicio en la C4, en la C2, y el microbús que tenía prestar servicio en la C2 en la C4... pero no es habitual.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 06/11/2013 18:11

Es decir, que según tú, "lo normal" para comunicar Terrassa y Sabadell con la comarca de l'Anoia, es tragarte la R4 por Barcelona o pagar lo mismo por la R8 y perdiendo dos horas. Lo que no me entra en la cabeza es cómo habiendo una conexión genial desde Terrassa con Castellbisbal, Martorell y Vacarisses con Olesa, no se utilice, se infrautilice y se ponga una ridícula línea de tres servicios al día, pero cuyo trazado, de tener un servicio en condiciones, sería mucho más utilizado.
Claro que me fijé que en el C2 iban dos gatos, y es normal que vayan dos gatos, si sólo tiene tres servicios al día, y el recorrido completo sean 4 zonas atm, lo que me parece vergonzoso es cómo teniendo esta línea, no se potencia más para los usuarios de las distintas poblaciones, ya que desde Terrassa, sale más económica y ahorra mucho más tiempo que por medios alternativos (FGC a Rubì, hacer el trasbordo de 1,2 km y R8, pagando Castellbisbal), R4 directa por Barcelona (4 zonas Rodalies, ATM ni las cuento, ni atajando por la R8, ya que pasan de 6 seguro)... Este tipo de conexiones R4 nord R4 Sud deberían fomentarse muchísimo más, ya que los núcleos urbanos están relativamente cerca, pero la red de transportes planteada entre los mismos es completamente nefasta, y se podría sacar muchísimo más jugo de la C7, la C2 y la línea a Olessa de TGO. Por eso propuse que se fusionaran, para que entre Martorell y Terrassa/Sabadell, hubiese más conexiones.

Ya que hacen pasar la C2 por Sant Quirze, yo pondría la C2 con una frecuencia de 60 minutos, y en Sant Quirze recuperáis el servicio que teníais antes. Está bien que haya Sant Quirze-Sabadell y Sant Quirze-Terrassa , pero esos son municipios contiguos, no me sirve treinta mil C5s cuando la S2 de FGC y la Renfe ya cubren todo eso. Lo que no cubren es las comarcas de Anoia, que están al lado y no se comunican en condiciones con el Vallès.

Y yendo un poco más lejos, vi que por ejemplo Sagalès tiene una línea que era algo así como Sabadell-Matarò por Granollers, y otra que iba por Mollet, desde la UAB, creo, tambień a Matarò. Este tipo de líneas, según pude ver, por lo menos tienen mucha más frecuencia que el C2, y cumplen el mismo cometido: comunicar ciudades próximas en comarcas distintas. Que es la asignatura pendiente, que mientras que no se haga un servicio del C2 cada hora, seguirá teniendo Sarbus. Ojalá tomaran nota de la línea de Sagalès Sabadell-Matarò.
Ah!!! Y se me olvidaba: Tugsal en ese sentido también hace líneas transversales entre comarcas con la B12 y la B18, y con una frecuencia más que aceptable. Eso es hacer los deberes.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 06/11/2013 18:31

França451 ha escrit:Comparando el tiempo de trayecto entre ciudades, no me creo ni por asomo que con todo lo que le han metido, tarde en total una hora y pico de trayecto, dudo mucho que baje de dos horas y media.
No creo que tarde tanto, ya que de la salida de Sabadell a la de Martorell hay 1h45 min. sino siempre saldria con mucho retraso de Martorell.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 06/11/2013 20:24

Ecomobisostrans ha escrit:
França451 ha escrit:Comparando el tiempo de trayecto entre ciudades, no me creo ni por asomo que con todo lo que le han metido, tarde en total una hora y pico de trayecto, dudo mucho que baje de dos horas y media.
No creo que tarde tanto, ya que de la salida de Sabadell a la de Martorell hay 1h45 min. sino siempre saldria con mucho retraso de Martorell.
Me refiero a la impresión, no me he metido aún, por desgracia.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 06/11/2013 22:00

França451 ha escrit:Es decir, que según tú, "lo normal" para comunicar Terrassa y Sabadell con la comarca de l'Anoia, es tragarte la R4 por Barcelona o pagar lo mismo por la R8 y perdiendo dos horas.
¡No te me embales! xD

Si revisas los hilos, he reclamado más de una vez que la C2 vaya cada media hora... aunque yo la limitaría de Terrassa a Martorell, no lo haría salir de Sabadell ya que de Sabadell a Martorell se tarda lo mismo con la R4 que con la C2... a Sabadell le sería más útil ir hasta Terrassa con la R4 y allí enlazar con la C2 "recortada", ya que la C2 recortada la haría salir desde la estación de RENFE (por no decir que la prolongaría a Castellar vía C-1415a y así matamos dos pájaros de un tiro).

Respecto a Sant Quirze, si no se quería que llegase la B8 porqué era una línea muy larga y no se cumplían los horarios... siempre se podía haber pensado en prolongar la línea 12 de la TUS, que se queda relativamente cerca... aunque volveríamos al problema de las concesiones y las absurdas prohibiciones de tráfico :cop :x (cosa que de momento parece impedir prolongar la línea 11 de la TUS a Badia...) y nos ahorramos las vueltas de más a algunas expediciones de la línea C7 (línea que irónicamente no existiría si no hubiesen las prohibiones de tráfico pues hubisese bastado prolongar la línea 5 de la TUS al Hospital de Terrassa).

Respecto al tema que "me parezca bien usar un microbús" es simplemente para que teniendo los mismos recursos y hay que dar solución a la capacidad de la línea C3 de manera más o menos inmediata, la solución es la menos mala, sinceramente... de hecho, de momento empezaría con un microbús para mi propuesta de línea C2 recortada y según vaya evolucionando la demanda se cambia a un autobús estándar (cambiándolo con el autobús estándar de la C7, por ejemplo, aunque no me quiero mojar puesto que la C7 la he usado poco y en horas un poco raras). Igualmente, tenemos que tener en cuenta que una vez se abra la B-40 entera nos abre un nuevo abanico de posibilidades tanto para mejorar el servicio Terrassa-Martorell así cómo el Terrassa-Olesa de TGO, que usa ahora la carretera B-120 que es una carretera de montaña pura y dura.

Y ya para finalizar, un poco de historia. Ya que hace poco que he recibido unas guías nuevas, adjunto horarios de varias epocas.
Marzo 1983 (operada entonces, según la guía que comento, por Autocares Gómez):
Sabadell->Martorell:
6.15, 12.30, 17.30. A diario, todo el año.
Martorell->Sabadell:
9.10, 14.15, 19.20. A diario, todo el año.

Diciembre de 1984 (operada por Viatges Transgo)
Mismos horarios que en 1983.

Enero 1991: Mismos horarios, servicios y misma operadora que en 1984.

Diciembre de 1995, ya operada por La Vallesana:
Sabadell->Martorell:
07.00, 12.30, 17.30. Las dos primeras a diario, la de las 17.30 sólo de lunes a viernes.
Martorell->Sabadell:
8.30, 14.00, 19.00. Las dos primeras a diario, la de las 19 sólo de lunes a viernes. Cómo particularidad, la de las 8.30 de la mañana los fines de semana y agosto continuaba a Castellar.

En 1999 se reordenaron las líneas de la Vallesana y con ello la línea C2 quedó:
Sabadell->Martorell
06.30, 12.30, 17.30, sólo de lunes a viernes y no circula ni fines de semana ni el mes de agosto.
Martorell->Sabadell
Si creo no mal recordar, 08.00, 14.00 y 19.00. Igual, sólo de lunes a viernes y el mes de agosto se lo coje de vacaciones.

En 2005, al separarse la entonces línea C1 en dos, se retocaron los horarios y pasó a salir 15 minutos antes cada expedición para no coincidir con el autobús de la nueva línea C5 hasta Terrassa, la vuelta también cambió los horarios para que no pasase lo mismo a la inversa. No cambia que los fines de semana y en agosto "descansa" la línea.

Y el último cambio el último de 2013, con los cambios que ya sabemos.

Un inciso más, y que ha condicionado desde los años 90 la línea. Cómo puedes observar, por entonces se quedó la línea La Vallesana (que ya estaba bajo la órbita de Sarbus), hasta entonces las líneas de la Vallesana eran:
-Sabadell a Castellar, Sant Feliu del Racó y Sant Llorenç Savall, con prolongación los domingos a Sallent (Bages).
-Barcelona a Castellar, por autopista (ahora es un autobús al año :x )

Al quedarse con las líneas de Viatges Transgo, se quedó también las concesiones:
-Sabadell a Martorell
-Terrassa a Castellbisbal
-Castellar a Terrassa por C-1415a.

Por entonces de Castellar a Sabadell había un autobús cada media hora, y lo mismo de Sabadell a Terrassa, así que se unificaron las líneas y se creo la línea Castellar-Terrassa por Sabadell, cada media hora en laborables y cada hora los fines de semana y el mes de agosto, patrón que se mantuvo hasta 1999. En hora punta habían autobuses directos Sabadell-Terrassa por la A-18 (actual C-58), esos continuaban a Castellar y el que iba por la N-150 se quedaba en Sabadell, de ahí que hubiesen algunos cambios en la Sabadell-Martorell. Igualmente aclarar que por aquel entonces, en lo que es hoy en día Moventis (por aquel entonces, Sarbus simplemente, agrupando Martí y Renom -actual Marfina Bus- y la Vallesana) las líneas de la Vallesana estaban agrupadas en una sóla línea "C", en los autobuses el cartel era de color gris y simplemente ponía "C Castellar del Vallès-Sabadell-Terrassa", abajo había un cartel de color blanco que indicaba el destino real del autobús: CASTELLAR, SABADELL, PL.CATALUNYA (de Sabadell, había alguna expedición que continuaba hasta allí en vez de acabar en la estación de autobuses), TERRASSA, MARTORELL, ST.LLORENÇ (Savall), BARCELONA. No sé si existía el de Sallent, por aquello que se iba una vez a la semana... te adjunto dos fotos de la web de J.Mora para ilustrarte:
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_sa ... rbus12.jpg
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_sa ... rbus10.jpg
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_sa ... rbus37.jpg

Los letrelitos blancos conforme avanzaba el BKB fueron desapareciendo... pero no fue hasta el cambio de horarios de 1999 cuándo se empezó a oficializar las diferentes líneas que había -en los horarios que estaban en las paradas creo que fue anterior, recuerdo a mediados de los noventa la tira de la C3 con la prolongación de puntitos a Sallent, cosa que por aquel entonces me llamaba mucho la atención-, cambios que tardaron años en aparecer en el BKB (de hecho, si alguna vez aterriza un bus no habitual en la C5 todavía pone "C SABADELL-TERRASSA", que quedaron:
C1 Castellar-Terrassa
C2 Sabadell-Martorell
C3 Sabadell-Sant Llorenç Savall
C4 Castellar-Sant Feliu del Racó
C5 Castellar-El Balcó de Sant Llorenç

El servicio directo Barcelona-Castellar desapareció y la prolongación a Sallent era sólo a Monistrol de Calders durante un par de años, luego también desapareció. Bueno no del todo, ahora son líneas anuales :x

Las posteriores evoluciones:
En 2002, creación de la línea C6 Castellar-Can Font
En 2003, fusión de las líneas C4 y C5 quedando cómo C4.
En 2005, división en dos de la C1. C1 Castellar-Sabadell y C5 Sabadell-Terrassa
En 2009, creación de la línea C7 Can Rull-Castellbisbal
En 2012, supresión de la línea C6.

Y ahora en 2013 los cambios que comentamos :x

(Y qué post tan largo, parece uno del Santfeliuenc :) )



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/11/2013 0:42

França451 ha escrit:Hasta los admin van a flipar en colores.
Sento decebre't. Ni en colors ni en blanc i negre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dijous 07/11/2013 7:41

França451 ha escrit:Me pilló en Terrassa esa semana y pillé los folletines. Sin comentarios. No sabía que en Sant Quirze se habían recortado los servicios. Lo que me pareció de recibo es meter Sant Quirze en la C2 y en la C7. De todos modos, en la C2, esa no es la única salvajada que han hecho. Para empezar, hay más paradas en Castellbisbal, pero lo verdaderamente vergonzoso, es que antes, iba directo a Martorell, paraba en la Renfe y fin, ahora primero va a FGC, luego se va a por uvas a darse una vueltecita por Martorell y finalmente para en la Renfe. Comparando el tiempo de trayecto entre ciudades, no me creo ni por asomo que con todo lo que le han metido, tarde en total una hora y pico de trayecto, dudo mucho que baje de dos horas y media.

Ya puestos, vi que TGO tiene una línea de Terrassa a Olessa, podría pasarle algunos servicios a la C2 y que sean algunos más de los vergonzosos tres al día en laborables.

Ah, UT596001, si te cuento el tipo de servicio que he visto bastantes días en Terrassa, tanto a las doce como a las siete de la tarde haciendo el C2, te caes de la silla. Hasta los admin van a flipar en colores.

Sabéis esa camioneta microbús, tan mona que Sarbus tiene entre su flota? No la antigua, que es más grande, sino la nueva, la que a veces hace el B4, creo. Pues esa, esa le han metido. Tengo dos fotos de dos días diferentes en la Rambla de Egara de Terrassa, haciendo el C2 dirección Martorell.

Encima de que son unos desalmados, y han hecho semejante destrozo, se ríen en nuestra cara metiéndonos la camioneta...
Personalment visc a Sant Quirze, i la paraula passatge aplicada a la B8 era una pura entelèquia. Es passejava ferro i prou, mai he vist un autobús de la B8 amb una càrrega mes enllà de cinc persones, i moltes vegades marxava o arribava a la darrera parada BUIT. Des d'aquest punt de vista, la reducció de serveis està més que justificada.

Pel que fa a la línia de Martorell, suposo que idem de idem. Ningú posa un vehicle petit per a que el passatge viatgi dret a risc de que li caigui una carta de queixa que es veuría justificada.

Hi ha molts serveis que no cobreixen costos ni amb subvencions. I amb la que està passant la Generalitat, dubto que estigui pagant-les a temps. Així que la llògica d'adaptar l'oferta a la demanda és la que mana. TOTES les empreses de suburbans han ajustat mida dels vehicles (Sagalés els caps de setmana pel Vallés Occidental corre amb molts micros i midis). Ja era hora, per que la resta era disparar amb pólvora del rei. Fet i mirat, cal cobrir la demanda, no pas el sistema clàssic de "posem el servei i la demanda ja apareixerà". En temps com els actuals, el pragmatisme s'imposa.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 15/09/2014 15:12

Línia: B 2 Sabadell – Ripollet

A partir del dilluns 15 de setembre 2014 augmenten les expedicions amb pas per
Parc Taulí

Sortides des de Ripollet a Sabadell amb pas per Parc Taulí :
06:10 a 22:10 cada hora, i ara afegim: 7:30, 7:50, 8:30, 8:50, 9:30, 9:50, 16:30 i 16:50

Sortides des de Cerdanyola a Sabadell amb pas per Parc Taulí :
06:25 a 22:25 cada hora, i ara afegim: 7:45, 8:05, 8:45, 9:05, 9:45, 10:05, 16:45 i 17:05

Sortides des de Barberà a Sabadell amb pas per Parc Taulí :
06:40 a 21:40 cada hora i 22:35, i ara afegim: 8:00, 8:20, 9:00, 9:20, 10:00, 10:20, 17:00 i 17:20

Sortides des de Sabadell a Ripollet amb pas per Parc Taulí:
06:50 a 21:50 cada hora, i ara afegim 12:30, 13:10, 13:30, 14:10, 14:30, 15:10, 20:10 i 20:30

http://www.sarbus.com/PDFs/Sarbus_Infor ... _Tauli.pdf



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 31/07/2015 0:20

A causa d'obres a la Plaça Espanya de Sabadell, des del 10 d'agost es modifiquen els recorreguts de les línies A1, B3, C1, C3 i N65.

-Les línies A1 i B3 aniran desviades per Carretera de Prats, Francesc Layret i Avinguda Concòrdia.
-Les línies C1, C3 i N65 aniran desviades per la Carretera de Prats, fent el recorregut que feien abans aquestes línies.

S'establirà una parada provisional a la Gran Via cantonada Carretera de Prats, suposo on estava l'antiga parada de La Vallesana abans de fer l'actual recorregut per la Plaça Espanya. De tornada, hi haurà una parada provisional davant de la comissaria dels Mossos d'Esquadra.

Més informació de l'ajuntament de Sabadell

Plànol

D'altra banda, els horaris han canviat a les línies B1 i C3:

-En el cas de la línia B1, es tracta d'una retallada pura i simple ja que es passa d'un autobús cada 30 minuts a un cada 40 minuts. En contrapartida, totes les expedicions passaran per l'Hospital Taulí els diumenges. També s'inicia el servei abans els diumenges, ara la primera expedició és a les set del matí enlloc de les vuit del matí. Nous horaris línia B1
-En el cas de la línia C3, es canvien els horaris dels dissabtes, diumenges i festius, mantenint-se el mateix número d'expedicions actuals (set els dissabtes, quatre els diumenges i festius). Es manté l'entrada a Sant Feliu del Racó dissabtes tarda, diumenges, festius i tots els dies el mes d'agost, períodes on la línia C4 no circula. Nous horaris línia C3

P.S: Seria possible canviar el títol del fil a "Novetats Sarbus (Vallès)", atès que no només es parla de les línies de La Vallesana, sinó també de Marfina Bus?



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 17/11/2015 13:55

Sabadell i Ripollet connectaran directament amb una nova línia de bus

Serà la B5 i entrarà en funcionament a principis de desembre

Reduirà el temps del trajecte entre les dues ciutats de manera considerable

Redacció | Actualitzat el 17/11/2015 a les 09:41h


Les ciutats de Sabadell i Ripollet estaran connectades a partir del mes que ve amb una nova línia d'autobús, la B5, que enllaçarà els dos municipis de manera directa i sense parar en cap altre municipi, com ara passa amb la línia B2. Les proves del recorregut de la nova línia van començar el passat 12 de novembre.

Aquesta línia d’autobusos complementarà el servei de l’actual línia B2, que fa el recorregut Ripollet-Cerdanyola-Barberà del Vallès-Sabadell. La nova línia B5 farà el servei Ripollet-Sabadell directe, per la qual cosa el temps de durada del trajecte podrà ser molt més reduït.

El servei començarà a les 6.30 hores a Ripollet i recorrerà tot el municipi aturant-se a les parades habituals. Després anirà fins a Sabadell per l’autopista on s’aturarà a les parades més sol·licitades com la zona comercial, l’hospital Taulí o l’estació d’autobusos de Sabadell Centre.

Els autobusos sortiran cada dues hores, i durant les primeres setmanes es farà un estudi constant de l’evolució i l'ús de la línea amb la voluntat de reduir el temps de pas a mesura de que es consolidi el servei. A les 21 hores sortirà l’últim autobús de Sabadell camí de Ripollet.

El regidor de Mobilitat i Transport públic de Ripollet, el senyor Fran Sánchez Sierra, indica que aquesta línia d’autobusos “ha estat una reivindicació històrica dels ciutadans i ciutadanes de Ripollet, per això ha estat una prioritat treballar per aconseguir-la”.

http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... /linia/bus



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 18/11/2015 10:34

trainman ha escrit:Els autobusos sortiran cada dues hores, i durant les primeres setmanes es farà un estudi constant de l’evolució i l'ús de la línea amb la voluntat de reduir el temps de pas a mesura de que es consolidi el servei. A les 21 hores sortirà l’últim autobús de Sabadell camí de Ripollet.
Això sona a fracàs directe i absolut. Un autobús cada dues hores per connectar una població de més de 37.000 habitants amb la seva capital de comarca, que té més de 200.000 habitants, en la comarca més dinàmica de Catalunya i la segona més poblada... es pensen què ens volen pendre el pèl?

Aquest autobús hauria d'anar d'entrada cada mitja hora.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 18/11/2015 21:36

Qualificar de fracàs sense començar, potser és agoressat. El que és cert que es queda curt. Neix coixa. Crec que quan es conegui la B5, la gent preferirà esperar, si més aprofitar el temps on sigui i agafar-lo per tal d'evitar pasar per Cerdanyola i Barberà. Jo espero veure els horaris que no em quadren. A les hores impars, surt de Sabadell, pero mitja hora abans surt de Ripollet. Entre donar la volta a Ripollet i autopista té 30min (una mica just), pero a la inversa sembla tenir un descans a Ripollet de 1h. L'únic que se'm ocurreix, que vulguin fer-ho amb gràfic de la B2.

Seria interessant incorporar algun cotxe nou per la línia interurbà, perque com possin un Iveco aviat el veure'm en flames a l'autopista.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 07/12/2015 16:10

07-12-2015 14.15

Presentació de la nova línia de bus directa entre Ripollet i Sabadell

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, juntament amb l’alcalde de Ripollet, José Maria Osuna; i el regidor d’Espai Públic de l’Ajuntament de Sabadell, Xavier Guerrero; presentarà el proper dimecres, 9 de desembre, la nova línia de bus que connecta de forma directa Ripollet i Sabadell.

L’acte tindrà lloc, a les 13.00 hores, a l’Ajuntament de Ripollet (C. Balmes, 2)


09-12-2015 13.00 | Ajuntament de Ripollet (C. Balmes, 2) | Ripollet (Vallès Occidental) | Barcelona

El director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa, juntament amb l’alcalde de Ripollet, José Maria Osuna; i el regidor d’Espai Públic de l’Ajuntament de Sabadell, Xavier Guerrero; presentarà la nova línia de bus que connecta de forma directa Ripollet i Sabadell

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... abadell.do



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”