Pàgina 1 de 2

Dubte recorregut A6

Publicat: Diumenge 30/12/2007 20:22
Autor: George85
Estic estudiant lo que es la oferta de transport públic de sant cugat.

Entre d'altre coses estic posant sobre un plànol els recorreguts de les diferents línies de bus.

A l'hora de posar la de l'A6 m'he trobat en que segons la tira de Sarbus, aquest bus no va directe per l'arrabassada sino que s'endinsa a la Floresta via camí de Vasconcel i a Sol i Aire.

Algú sabria dirme si és realment així o simplement para a les cruïlles d'aquests carrers amb l'arrabassada?

Gràcies!

Publicat: Dilluns 31/12/2007 0:22
Autor: josep_serre
Aquest autobús segueix la carretera de l'Arrabassada i les parades que hi apareixen amb aquests noms són properes a aquests llocs, a excepció d'una parada situalda al cim del Tibidabo perdoneu per no saber el nom exacte on hi sol pujar una o dues persones en algunes expedicions.

Aquestes parades no solen ser gaire utilitzades, com de fet no ho sol ser la línia en sí en què és estrany arribar a veure més de 5 viatgers i sent habituals els viatges completament buits.

De cara al teu treball aquesta línia es pot considerar ara per ara anècdòtica, l'origen d'aquesta línia es troba en l'antiga línia de tramvia de l'Arrbassada per servir el casino situat a dalt de la muntanya.

Quan es va tancar la línia (anys 40) es va convertir en autobús i prolongada a Sant Cugat aleshores població molt més petita que avui en dia, amb el temps aquesta línia ha mantingut les seves 3 expedicions diàries desconec si n'ha tingut mai alguna més i no s'ha actualitzat la seva oferta mentre que existeix una línia que va de Sant Cugat a Barcelona per Cerdanyola i el Coll de Montcada i lògicament i més paral·lel a aquesta línia el servei del metro del Vallès.

Pel que fa al servei d'autobús de Sant Cugat a part de la informació que pots trobar a la pàgina web de Sarbus, i de l'ajuntament de Sant Cugat de cara al bus urbà, com a curiositat eixisteixen parades comunes entre els autobusos de TMB i els de Sant Cugat a Les Planes (estació FGC) i plaça Coll de la Creu d'en Blau. El cas de la Floresta és un cas particular doncs per no tenir un autobús de barri en té 3, el bus 128 de TMB i el bus 5 de Sant Cugat.

El bus número 3 correspon a una línia que des del centre de Sant Cugat va a La Floresta i a la part de Les Planes corresponent a Sant Cugat a través d'un camí sinuós que voreja la muntanya.

El 5 va des de la Plaça Coll de la Creu d'en Blau que he esmentat a l'estació de Les Planes i el 128 uneix les estacions de Les Planes i Baixador de Vallvidrera amb l'esmentada Plaça, circulant cadascun d'ells per itineraris dels seus respectius municipis, en el cas del bus número 5 té alguna expedició que és perllongada per la Carretera de Vallvidrera fins poc abans del peatge dels túnels de Vallvidrera.

El bus número 3 existeix des de fa anys, possiblement des de la creació del servei urbà de Sant Cugat l'any 1985, els bus 128 originalment 218-2 es va crear l'any 1998 o 99 perdoneu per no disposar de la data exacta formant part de la segona fase d'implantació de busos del Barri (la primera eren línies 111 115) es va crear juntament amb la 118-1 avui 118 i van ser les primeres línies d'autobús de TMB que permetien amb la T-1 aleshores la targeta multiviatge el transbord gratuït entre línies únicament a la parada del Rectoret.

El bus número 5 existeix desde l'any 2001 o 2002 disculpeu per no disposar de la data exacta i serveix bàsicament perquè els habitants de Sant Cugat que disposen del títol per viatjar gratuïtament en el transport públic de Sant Cugat i no el disposen per Barcelona tinguin un mitjà gratuït per accedir a la seva estació més propera.

Com a darrera curiositat existeix la possibilitat de fer en autobús urbà des del centre de Sant Cugat al centre de Barcelona (Plaça Catalunya) però això últim esperarem que algú ho tregui abans que ho digui jo.

En resum es pot dir que totes les actualitzacions que s'han fet del transport públic han estat simplement la creació de noves línies i pel que fa a les línies existents han tingut alguna perllongació o desviació o ampliació però no s'ha fet mai una reestructuració de la xarxa la qual cosa la fa més aviat poc eficient, cosa que sí que s'ha fet a Valldoreix amb el seu autobús urbà.

Publicat: Dilluns 31/12/2007 11:25
Autor: George85
:o Moltíssimes gràcies!!

Ja m'estrenayava a mi que fes ruta turística per la Floresta...

Doncs jo a aquesta línia li veig força futur. Seria força més utilitzada si tingués més de 3 expedicions diaria per sentit. Com sempre lo de la oferta i la demanda és un peix que es mossega la cua.

;)

El 66, segur que no

Publicat: Dijous 03/01/2008 12:40
Autor: Guigui
Gosol-Saldes ha escrit:Potser es la 66 que la han prolongat fins a Sant Cugat?
Impossible, ja que St. Cugat no és un municipi integrat a l'EMT. En canvi, totes les línies de TMB formen part del corresponent sistema.

Seria massa

Publicat: Dijous 03/01/2008 13:51
Autor: Guigui
Ecomobisostrans ha escrit:De dia no s'hi pot anar, a no ser que hi hagi alguna linia anual que jo no conegui.
Això ja seria la rehòstia en bicicleta: una línia de bus anual per cobrir una demanda puntual entre dos municipis connectats cada 6 minuts en tren.

Re:

Publicat: Divendres 04/01/2008 20:15
Autor: entfe001
Ecomobisostrans ha escrit:Segons la web de Gencat, de BCN Pl.Catalunya a Sant Cugat s'hi pot anar de nit, amb les linies nocturnes N61 i N62: http://ptop.gencat.net/vullanar/municip ... 9&primer=6

De dia no s'hi pot anar, a no ser que hi hagi alguna linia anual que jo no conegui.
L'A6 es queda una mica més avall de la plaça de Lesseps (igual que l'A7 que va a Cerdanyola per la carretera d'Horta).

Linea A6 de Sarbus: Existe?

Publicat: Dissabte 27/12/2008 18:46
Autor: horacles
Hola
Un saludo a todos y feliz navidad.
Lamentablemente entiendo el catalán pero no se escribirlo y solo algo, hablarlo.
Soy amante de los mapas y de los recorridos de montaña.
Permanentemente estoy investigando, sobre los transportes por curiosidad y porque me facilita llegar a sitios donde realizar mis recorridos de montaña.
Leyendo vuestro foro, he encontrado un comentario (dejo el enlace a al página)
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &sk=t&sd=a
donde se habla de el bus del grupo Sarbus “A6 Barcelona - Sant Cugat por L’Arrabassada.
Mi pregunta es: ¿Existe aun?.
Y si así fuera ¿Donde puedo hallar un mapa del recorrido y sus horarios?
Desde ya les agradezco su amabilidad en contestarme.
Horacio.

Re: Linea A6 de Sarbus: Existe?

Publicat: Dissabte 27/12/2008 20:48
Autor: visir5704
Evidentment no hi ha cap problema perquè escriguis en castellà en aquest fòrum, doncs t'entenem igualment.

La línia segueix existint sense cap canvi, sortides de Sant Cugat a les 8:00, 9:45 i 16:00; sortides de Barcelona, 7:10, 9:00 i 12:00, a la web de sarbus no ho he sabut trobar, ho tens a la pàgina web de mobilitat.org a la cerca fas sant Cugat Barcelona, la línia apareix com Cerdanyola-Sant Cugat per Barcelona doncs representa que la concessió és la mateixa que la de l'A7 Barcelona-Cerdanyola Per Horta.

Re: Linea A6 de Sarbus: Existe?

Publicat: Diumenge 28/12/2008 7:42
Autor: horacles
Gracias por contestar tan rápido.
Ya he encontrado la pagina con los horarios y he pasado el recorrido al mapa con un track.
No creo poder ayudar, mucho en el foro, pues mis conocimientos son muy básicos.
Soy un lector asiduo de la L9, pues su proyecto me interesa.
Un saludo cordial
Horacio.

Re: Linea A6 de Sarbus: Existe?

Publicat: Dilluns 29/12/2008 0:27
Autor: DeRkAiSeR
Si que existeix com bé ha dit el company. Adjunto la foto com a mostra

Imatge

Publicat: Dilluns 29/12/2008 17:18
Autor: Ecomobisostrans
^^^ ¿Debe ser una broma, no? Hombre, no es que la línea en cuestion lleve muchos pasajeros, pero tampoco es para hacerla con un turismo. Se suele hacer con minibuses, como este:
Imatge

Re:

Publicat: Dilluns 29/12/2008 20:33
Autor: victorcasta
Ecomobisostrans ha escrit:^^^ ¿Debe ser una broma, no? Hombre, no es que la línea en cuestion lleve muchos pasajeros, pero tampoco es para hacerla con un turismo. Se suele hacer con minibuses, como este
Mira quin cotxe és i quin model és. La broma era massa facileta...

Re: Linea A6 de Sarbus: Existe?

Publicat: Dilluns 29/12/2008 21:50
Autor: George85
Ara farà un any aquest era l'aspecte de la parada a Barcelona i el vehicle que feia el servei.

Imatge
Imatge

Imatge
Imatge

-------------------------------
:!: :!: :!: :!:

:idea: Podriem fusionar aquest fil amb aquest altre per a tenir-ne un de sol en el que de parlar d'aquesta pobreta línia?

Resposta de l'administració: fils fusionats :D

Re: Linea A6 de Sarbus: Existe?

Publicat: Dilluns 29/12/2008 22:22
Autor: oriolp13
Diria que aquesta parada ja no existeix en aquest lloc, o almenys el pal no hi és. El pròxim dia que hi passi us ho confirmo

Canvi de sentit en ple carrer

Publicat: Dilluns 23/03/2009 17:17
Autor: Guigui
Avui he vist l'A6 aturat a la parada d'origen de la Pl. Lesseps, i minuts més tard, he vist com enfilava l'Av. Vallcarca. L'única explicació que tinc és que ha fet un canvi de sentit en plena Av. Príncep d'Astúries, perquè si no, hauria hagut d'arribar-se fins a la Rambla de Prat abans de pujar per Gran de Gràcia.

Per cert, el vehicle era un minibús amb el número de sèrie 351.

Re: Dubte recorregut A6

Publicat: Divendres 13/10/2017 16:20
Autor: m.h.t.
Avui m'he fet Lesseps-Tibidabo amb l'A6, aprofitant que és un dels pocs dies a l'any que ho fa (pont laborable d'obertura del Parc).

Doncs bé. Arribo a la parada i plena fins la bandera. :o La veritat, no m'ho esperaba. Arriba el bus a les 12h en punt, puntual. Hem omplert el bus (bona part turistes cap al Tibidabo, que no sé com se n'han assabentat d'aquesta circulació tan poc freqüent cap al Parc).

Confirmo que ha deixat de donar la volta de mala manera a Princep d'Astúries. Ara fa el recorregut oficial del web (el 'tour' fins Pl. Molina, i allà puja per Balmes, Pl. Kennedy i Pg. de St. Gervasi fins recorregut habitual), és a dir, passant pel centre de St. Gervasi i el Putxet, i 3 estacions d'FGC sense cap parada ni enllaç.

Segueix recollint passatge a St. Genís (Ctra. Rabassada km. 0), a les escales. Sense cap pal, els veïns ho saben i prou. El bus ple puja per la Rabassada. Baixa passatge a les urbanitzacions. Només 1 en té pal, la resta han desaparegut, sembla, amb la reforma de la carretera.

Arribem al Tibidabo (parada dels Tibibús). Baixem bona part del bus, turistes inclosos. Segueix passatge cap a St. Cugat.

Conclusió: l'A6 (i també l'A7) necessiten més expedicions. I més parades. Amb 3 sortides diàries per sentit no n'hi ha prou. I 2 parades a l'àrea urbana (Lesseps i St. Genís) són poques. En el cas de l'A7, 3 parades (Lesseps, St. Genís-V. d'Ebron i Horta). I cal senyalització. Pals i horaris, com sempre.

Espero que amb el traspàs a l'AMB d'aquestes línies es dotin d'un bon servei i se solucioni el desgavell de parades i senyalització. Seguint, més o menys, el model de les línies B12 i B18, amb característiques similars que a dia d'avui presten un servei decent durant tot el dia.

Re: Dubte recorregut A6

Publicat: Divendres 13/10/2017 16:31
Autor: Renfe445
Qué presupuesto tendrán para meter los palos de parada y cortar o imprimir los vinilos para señalizarlas? :x

Re: Dubte recorregut A6

Publicat: Divendres 13/10/2017 18:15
Autor: Miquel
m.h.t. ha escrit:Avui m'he fet Lesseps-Tibidabo amb l'A6, aprofitant que és un dels pocs dies a l'any que ho fa (pont laborable d'obertura del Parc).

Doncs bé. Arribo a la parada i plena fins la bandera. :o La veritat, no m'ho esperaba. Arriba el bus a les 12h en punt, puntual. Hem omplert el bus (bona part turistes cap al Tibidabo, que no sé com se n'han assabentat d'aquesta circulació tan poc freqüent cap al Parc).

Confirmo que ha deixat de donar la volta de mala manera a Princep d'Astúries. Ara fa el recorregut oficial del web (el 'tour' fins Pl. Molina, i allà puja per Balmes, Pl. Kennedy i Pg. de St. Gervasi fins recorregut habitual), és a dir, passant pel centre de St. Gervasi i el Putxet, i 3 estacions d'FGC sense cap parada ni enllaç.

Segueix recollint passatge a St. Genís (Ctra. Rabassada km. 0), a les escales. Sense cap pal, els veïns ho saben i prou. El bus ple puja per la Rabassada. Baixa passatge a les urbanitzacions. Només 1 en té pal, la resta han desaparegut, sembla, amb la reforma de la carretera.

Arribem al Tibidabo (parada dels Tibibús). Baixem bona part del bus, turistes inclosos. Segueix passatge cap a St. Cugat.

Conclusió: l'A6 (i també l'A7) necessiten més expedicions. I més parades. Amb 3 sortides diàries per sentit no n'hi ha prou. I 2 parades a l'àrea urbana (Lesseps i St. Genís) són poques. En el cas de l'A7, 3 parades (Lesseps, St. Genís-V. d'Ebron i Horta). I cal senyalització. Pals i horaris, com sempre.

Espero que amb el traspàs a l'AMB d'aquestes línies es dotin d'un bon servei i se solucioni el desgavell de parades i senyalització. Seguint, més o menys, el model de les línies B12 i B18, amb característiques similars que a dia d'avui presten un servei decent durant tot el dia.
L'A7 te parada a Vall d'Hebron? Mira que l'he vist passar molts cops però sempre va sense ningú i pensava que no parava enlloc.

Re: Dubte recorregut A6

Publicat: Divendres 13/10/2017 19:02
Autor: ferran6420
m.h.t. ha escrit:Avui m'he fet Lesseps-Tibidabo amb l'A6, aprofitant que és un dels pocs dies a l'any que ho fa (pont laborable d'obertura del Parc).

Doncs bé. Arribo a la parada i plena fins la bandera. :o La veritat, no m'ho esperaba. Arriba el bus a les 12h en punt, puntual. Hem omplert el bus (bona part turistes cap al Tibidabo, que no sé com se n'han assabentat d'aquesta circulació tan poc freqüent cap al Parc).

Confirmo que ha deixat de donar la volta de mala manera a Princep d'Astúries. Ara fa el recorregut oficial del web (el 'tour' fins Pl. Molina, i allà puja per Balmes, Pl. Kennedy i Pg. de St. Gervasi fins recorregut habitual), és a dir, passant pel centre de St. Gervasi i el Putxet, i 3 estacions d'FGC sense cap parada ni enllaç.

Segueix recollint passatge a St. Genís (Ctra. Rabassada km. 0), a les escales. Sense cap pal, els veïns ho saben i prou. El bus ple puja per la Rabassada. Baixa passatge a les urbanitzacions. Només 1 en té pal, la resta han desaparegut, sembla, amb la reforma de la carretera.

Arribem al Tibidabo (parada dels Tibibús). Baixem bona part del bus, turistes inclosos. Segueix passatge cap a St. Cugat.

Conclusió: l'A6 (i també l'A7) necessiten més expedicions. I més parades. Amb 3 sortides diàries per sentit no n'hi ha prou. I 2 parades a l'àrea urbana (Lesseps i St. Genís) són poques. En el cas de l'A7, 3 parades (Lesseps, St. Genís-V. d'Ebron i Horta). I cal senyalització. Pals i horaris, com sempre.

Espero que amb el traspàs a l'AMB d'aquestes línies es dotin d'un bon servei i se solucioni el desgavell de parades i senyalització. Seguint, més o menys, el model de les línies B12 i B18, amb característiques similars que a dia d'avui presten un servei decent durant tot el dia.
Molt curiós! L'A6 portava la Iveco de sempre o anava amb un cotxe més gran?

Re: Dubte recorregut A6

Publicat: Dissabte 14/10/2017 16:35
Autor: m.h.t.
Miquel ha escrit:L'A7 te parada a Vall d'Hebron? Mira que l'he vist passar molts cops però sempre va sense ningú i pensava que no parava enlloc.
Té parada a Pg. Vall d'Ebron-Av. Vallcarca (605), però no davant del recinte hospitalari a on hauria de tenir-ne. És clar, sense cap senyalització (ni horaris ni núm. de línia), per ajudar al desconeixement de la línia. :cop
ferran6420 ha escrit:Molt curiós! L'A6 portava la Iveco de sempre o anava o anava amb un cotxe més gran?
Anava amb la Iveco Daily Indcar de 22 places (2248) que serveix sempre l'A6 i l'A7. Però, com augmenti més la demanda en laborables d'obertura del Tibidabo, aquests dies puntuals s'haurà de servir amb estàndard (o un reforç des de/fins el Tibidabo).