Carril bus a la C-245

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Carril bus a la C-245

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/05/2008 1:32

Notícia del Punt:

--------------------------

dissabte, 3 de maig de 2008

Un any per fer l'estudi del carril bus de Castelldefels a Cornellà

EL PUNT. Barcelona

L'empresa pública Gisa ha adjudicat l'assistència tècnica per redactar l'estudi informatiu del futur carril bus que unirà els municipis de Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi i Cornellà. L'estudi inclourà la declaració d'impacte ambiental i el projecte constructiu d'aquest carril reservat al transport públic en la C-245 i que hauria d'estar enllestit abans d'un any. El projecte comprèn la transformació de la carretera en una avinguda interurbana amb zones verdes i espai per a vianants i bicicletes amb una inversió global aproximada de 45 milions d'euros i una longitud d'11 quilòmetres. A més del carril exclusiu per a autobusos i vehicles autoritzats, el projecte preveu la construcció de més parades de bus al llarg de l'avinguda a prop de les estacions de Gavà i Castelldefels de Renfe rodalies i de l'intercanviador de Cornellà de rodalies, metro i tramvia.

Amb la remodelació d'aquest eix es reduirà el trànsit rodat de vehicles privats i les zones d'aparcament a favor de vianants i ciclistes fent possible la canalització del trànsit cap a diferents vies ja existents o previstes, principalment l'autopista C-32.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/10/2008 0:31

Notícia del Periódico:

Un carril bus de 12 km unirà per la C-245 Cornellà i Castelldefels

• El doble vial s'inclourà en el passeig en què es convertirà la carretera que creua cinc ciutats
• La plataforma passarà el Llobregat i enllaçarà amb el Trambaix, la L-5 del metro i la C-2 de Rodalies

RAMON COMORERA
BARCELONA


La potenciació del transport públic al Baix Llobregat no es produirà solament amb els importants projectes d'ampliació de la xarxa ferroviària, de metro i de Rodalies, que ja estan en marxa o que s'estan tramitant, encara que tots ells amb uns terminis d'execució de molts anys. L'augment de l'oferta també vindrà de la creació d'espais reservats per a autobusos. La Conselleria d'Obres Públiques ultima un complex projecte per crear una plataforma amb dos carrils bus, un per sentit, de 12 quilòmetres de llarg que, seguint l'actual traçat de la C-245, començarà a l'estació intermodal de Cornellà i acabarà el trajecte a la de Castelldefels.
Aquesta carretera constitueix la columna vertebral del sud de la comarca, encara que la construcció de la C-32, l'autopista del Garraf, ha permès alliberar, afortunadament, els municipis per on passa del trànsit de recorregut més llarg. El vial és molt irregular i en algunes zones està bastant degradat, amb trams urbans i estrets i altres d'amples que travessen zones industrials. El nou carril bus s'inserirà en la futura transformació de la carretera en un gran passeig que enllaçarà les poblacions de Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

330.000 HABITANTS
Aquest eix cívic, previst en el planejament metropolità, augmentarà la qualitat urbanística d'una zona densament poblada en la qual viuen 330.000 persones. A aquests habitants prestarà servei el nou carril bus que donarà continuïtat al Trambaix a partir de l'estació intermodal de Cornellà, on també finalitza la L-5 del metro i per on passa la C-4 sud de Rodalies (L'Hospitalet-Vilafranca-Sant Vicenç de Calders).
El projecte que impulsa la conselleria a través de l'empresa pública GISA, i que ara ha iniciat el procés d'avaluació de l'impacte ambiental, encara no té definits els terminis i el pressupost ja que l'execució s'haurà de coordinar amb la transformació, probablement per etapes, dels 10 trams diferents i de configuració molt diversa en els quals es divideix l'actual carretera. Cada sector tindrà un tractament diferent d'acord amb les seves característiques. En tot cas, la Generalitat estima que la redacció del projecte definitiu es produirà al llarg de l'any que ve i l'execució gradual, a partir del 2010.

DE 16 A 50 METRES
D'acord amb les seccions canviants de la C-245, el futur passeig tindrà diverses configuracions, encara que la calçada reservada per als dos carrils d'autobusos mantindrà una unitat en tot el recorregut. La distribució de l'espai per a busos, vehicles privats, vianants, bicicletes i zona verda oscil.larà en funció de l'amplada de la via, des dels 50 metres d'una gran part de sectors fins als 22 del centre de Gavà o els 16 que hi ha al nucli urbà de Castelldefels.
L'objectiu de donar prioritat als sistemes lents de mobilitat, vianants i bicicletes, es complementarà amb una reserva d'espai de passeig, que serà de 20 metres en els trams de 50, que fomentarà la connexió entre les cinc poblacions. Per completar aquesta unió entre Sant Boi, al sud del Llobregat, i Cornellà al nord, i també per enllaçar amb els futurs vials del parc de la ribera del riu, serà necessari desenvolupar un projecte especial.
El pas del Llobregat es farà mitjançant un nou pont i amb un traçat per al qual s'estudiaran diverses solucions. A l'últim tram fins a arribar al centre de Cornellà, el carril bus passarà per la C-241 i la carretera de Sant Boi després d'haver superat també la barrera de la A-2. La ubicació sempre central de la calçada per a autobusos permetrà reservar els espais específics per construir-hi les parades.

IMPACTE AMBIENTAL
L'execució d'aquest projecte afectarà tres zones que encara tenen pendent portar a terme el seu desenvolupament urbanístic: el pla de Ponent de Gavà, la Vileta de Viladecans i la Ribera Salines a Cornellà. Malgrat que més del 80% del traçat transcorrerà per zones urbanes, hi ha tres punts en els quals es produirà un impacte en el medi natural: el riu, el parc agrari del Llobregat i la zona del pla de Ponent. Aquesta incidència en l'entorn, que serà avaluada per la Conselleria de Medi Ambient, es compensa, segons el projecte, amb una caiguda del trànsit, la pol.lució i el soroll a les ciutats.

I jo em demano: un eix com aquest no seria molt més apte per a tramvia, tenint a més en compte on enllaça?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22691
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/03/2009 18:45

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

El DPTOP sotmet a informació pública l’estudi per a implantar una nova plataforma per a bus a la C-245 entre Castelldefels i Cornellà

El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, han presentat avui l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental per a la implantació d’una nova plataforma reservada per al bus a la C-245 en un tram de 13 quilòmetres de longitud entre els municipis de Castelldefels i Cornellà de Llobregat. Això permetrà habilitar 23 noves parades d’autobús i escurçar el temps del trajecte en autobús prop de 25 minuts.


El document, que se sotmetrà en els propers dies a informació pública, preveu, a més, la reforma integral d’aquest eix viari que connecta cinc municipis del Baix Llobregat, per transformar-lo en una avinguda interurbana amb espais prioritaris per a vianants i ciclistes i noves zones verdes. El projecte suposarà una inversió aproximada de 95 MEUR, i es preveu un termini d’execució de prop de 2 anys.

La carretera C-245 neix al centre urbà de Castelldefels i discorre en paral·lel a l’autopista C-32 creuant els termes municipals de Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Cornellà de Llobregat i Esplugues de Llobregat. Actualment, aquesta carretera és un dels eixos vertebradors del Baix Llobregat, atès que permet la connexió de cinc municipis de la comarca amb Barcelona.

Actualment, aquesta és una via de pas que s’utilitza principalment per a vehicle privat, i presenta trams molt diferenciats, atès que creua tant nuclis urbans residencials, com àrees industrials o zones en procés de desenvolupament urbanístic.

Així, mentre que a la majoria de trams té una secció de 50 metres d’amplada, al seu pas pel centre urbà de Gavà, es redueix a 22 metres, i, quan creua Castelldefels, arriba als 16 metres. També, entre Sant Boi i Cornellà, la carretera presenta certes particularitats, i travessa el riu Llobregat amb característiques d’autopista.

Amb l’objectiu de millorar l’oferta i la qualitat dels serveis de transport públic a la comarca, el DPTOP va encarregar la redacció d’un estudi informatiu i un estudi d’impacte ambiental per implantar una nova plataforma reservada per al bus en aquesta via entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat.

Es tracta de la primera plataforma d’aquesta característiques que es construeix a tot Catalunya, dins del conjunt d’actuacions impulsades pel DPTOP per a promoure l’ús del transport públic.

En aquest sentit, avui el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, han presentat el document. En els propers dies, amb la publicació al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) de l’anunci corresponent, s’iniciarà el procés d’informació pública de l’estudi durant un període d’un mes, per tal que les entitats, administracions i particulars interessats el puguin consultar i adreçar les consideracions que estimin per a la seva anàlisi.

Un cop s’aprovi el document, es redactarà el projecte constructiu necessari abans de licitar i adjudicar les obres. Es preveu que el projecte compti amb un pressupost aproximat de 95 MEUR i s’executi durant prop de 2 anys.

Plataforma per a bus i avinguda per vianants

L’estudi que avui es presenta analitza les diferents opcions per a encabir una nova plataforma reservada per al transport públic que permeti millorar sensiblement les connexions tant a l’interior de la comarca del Baix Llobregat, com amb Barcelona. El projecte que ara s’impulsa inclou diferents actuacions, amb característiques específiques segons les particularitats de cada tram:


Plataforma reservada per al bus de 13 quilòmetres: a partir de la calçada actual, es crearà una nova plataforma per a bus al llarg dels 13 quilòmetres de la C-245 entre l’estació de ferrocarril de Castelldefels i l’intercanviador de Cornellà de Llobregat. La nova plataforma per al transport públic tindrà una amplada de 11,6 metres i un carril per sentit de 3 metres d’amplada cadascun. Disposarà de mitjanes laterals de 2,50 metres d’amplada cadascuna, que segregaran la plataforma del bus del vial per al trànsit rodat. S’establiran diferents sistemes per a permetre velocitats comercials competitives, com ara prioritats semafòriques per als autobusos a les interseccions, que permetran reduir un 38% el temps del trajecte i passar dels 65 minuts actuals als 40 minuts previstos.
Així, s’espera que amb la nova plataforma per a bus, els autobusos puguin assolir una velocitat comercial de 20 km/h de mitjana, enfront dels 12 km/h actuals. L’objectiu és garantir una oferta de qualitat que suposi una alternativa real al vehicle privat en els desplaçaments interiors i cap a Barcelona. Per a això, s’habilitaran 23 noves parades d’autobús parades i es facilitarà la intermodalitat amb altres modes de transport públic, a punts estratègics d’intercanvi amb estacions de ferrocarril, metro i tramvia.


Nou passeig per a vianants: a banda d’habilitar la plataforma per a bus per a millorar el transport públic, l’actuació suposarà la transformació integral de la C-245 en els cinc municipis que comprèn aquest tram, entre Castelldefels i Cornellà de Llobregat. L’objectiu és recuperar aquesta via per a l’ús ciutadà, prioritzant els espais de passeig i canalitzant el trànsit rodat de llarg recorregut per vials d’alta capacitat, com ara la C-32 o altres vies locals paral·leles que es preveuen construir. La vorera per als vianants tindrà una amplada variable segons cada tram, amb un mínim de 5,20 metres i un màxim de 11,4 metres d’amplada.

Carril bici i zones verdes: la reforma de l’actual eix en una avinguda interurbana permetrà habilitar un nou carril bici interurbà al llarg de tot el passeig, així com nous espais verds i passeigs arbrats en els trams d’amplada suficient, que connectaran amb els camins que s’estan desenvolupant a la vora del riu Llobregat. El carril bici quedarà integrat al passeig de vianants i tindrà una amplada de 2,5 metres, amb dos carrils, un per sentit de la marxa.

Més intermodalitat i autobusos innovadors

L’actuació que ara s’impulsa suposarà un conjunt de millores per als usuaris del transport públic, tant pel que fa a la duració del trajecte, com a les freqüències i les possibilitats de correspondència amb altres modes de transport. A més, es garantirà, alhora, la vialitat local del trànsit rodat per a permetre també els desplaçaments amb vehicle privat dins la xarxa més urbana. En aquest sentit, l’actuació comportarà:


Més intermodalitat amb el ferrocarril i el tramvia: la nova plataforma reservada permetrà l’accés ràpid a l’intercanviador de Cornellà, on conflueixen Rodalies, l’L5 de Metro i el Trambaix, facilitant l’accessibilitat al transport públic als usuaris dels municipis de l’entorn. Així mateix, permetrà la connexió amb la futura estació d’FGC a Cornellà-Ribera Salines, actualment en fase de redacció de l’estudi informatiu, i a l’estació de Castelldefels de Rodalies Renfe, tot afavorint la intercanvi entre modes de transport públic.


Implantació d’autobusos moderns amb prestacions de tramvia: A banda de la millora dels serveis prestats amb autobusos convencionals, l’estudi preveu la implantació d’un nou servei de bus que connectarà Castelldefels i Cornellà de Llobregat pel recorregut de la nova plataforma reservada. Els nous serveis es prestarien amb autobusos moderns que permeten escurçar el temps de parada i fer aquest servei més competitiu. Aquests autobusos ofereixen algunes dels avantatges del tramvia, com ara donar un ús d’entrada i sortida a totes les portes i facilitar la venda de bitllets a les parades. A més, es preveu que disposin d’una tecnologia innovadora específica, utilitzada ja a diferents països europeus, mitjançant el sistema del guiat òptic, a partir del qual els autobusos segueixen una línia traçada al llarg de la calçada de manera automàtica. Aquest sistema aporta precisió en l’aproximació a l’andana i millora el confort en la conducció.


Espais per al trànsit rodat més local: la implantació d’aquesta plataforma suposarà la remodelació total de la secció de la carretera, que adquirirà les alineacions definitives previstes en el Pla General Metropolità. Només així serà possible donar continuïtat a la plataforma de l’autobús, a un carril bici de dos sentits i a àmplies voreres, mantenint, a la vegada, l’espai per al trànsit privat. L’obra preveu alliberar la C-245 com a vial de pas, de manera que no es potenciarà el trànsit en vehicle privat de llarg recorregut. Així, la C-245 servirà per a distribuir la circulació més local, a partir dels vials que provenen de la C-32 i dels nous vials locals previstos el planejament.
Cinc municipis connectats

L’actuació suposarà una transformació de l’actual vial que uneix els cinc municipis del Baix Llobregat d’aquest tram en una gran avinguda que vertebrarà la comarca i millorarà, tant el paisatge urbà com les comunicacions amb transport públic.

L’estudi inclou un conjunt de particularitats a cada un dels municipis concernits, segons la configuració actual de l’eix a cada tram:
Castelldefels
L’actuació en aquest municipi comprèn un tram d’1,8 quilòmetres que s’inicia a l’encreuament de la C-245 i l’avinguda 302, i finalitza a la cruïlla amb l’avinguda de l’Havana Vieja, i amb amplades variables entre els 16 metres inicials i els 50 metres finals. Des de l’inici i fins al carrer de Martorell es proposa la peatonalització de la plataforma, per la manca d’espai disponible, de manera que serà l’únic tram per on no podran circular vehicles privats, només de serveis.

L’estudi preveu la remodelació integral de l’eix al seu pas pel municipi, excepte en la part més propera a Gavà, entre la plaça Colom i l’avinguda de l’Havana Vieja. Aquí, es remodelarà un tram del costat mar de l’avinguda, per a implantar la plataforma segregada del bus i el carril bici, i es mantindrà la resta de la secció per tal d’aprofitar els espais de passeig existents i el vial de serveis.

D’acord amb les particularitats de les seccions que presenta actualment aquest eix al seu pas pel municipi, l’estudi identifica 6 subtrams amb diferents configuracions a l’hora d’encabir la plataforma per a bus, el carril bici i distribuir els espais per als vianants. En aquest sentit, el carril bus discorrerà sempre per la part central de la calçada, mentre que el carril bici s’ubicarà primer més proper a la banda mar, després al costat del carril bus segregat, i acabarà situat més a prop de la banda muntanya, al costat del passeig de vianants existent a l’entorn de l’avinguda de l’Havana Vieja.

L’estudi inclou en aquest municipi 4 noves parades d’autobús a uns 600 metres de distància entre elles: una a prop de l’estació de ferrocarril de Castelldefels, una altra entre l’avinguda 302 i l’avinguda 301, una altra a prop de la plaça Colom, i una altra a prop de la ronda de Ramon Otero.
Gavà
L’actuació comprèn un tram de 2,8 quilòmetres, amb amplades variables que van dels 22 als 50 metres, entre el límit amb el terme municipal de Castelldefels, a l’avinguda de l’Havana Vieja, i el carrer de la Riera de Sant Llorenç, que inclou els terrenys del sector del Pla de Ponent.

La proposta defineix aquí 8 subtrams d’acord amb les particularitats de la carretera en cada un d’ells. La secció escollida a tots els trams, llevat de l’últim, ubica la plataforma per a bus segregada a la part central, amb carrils laterals per a la circulació de vehicles a banda i banda, i voreres i passeigs a continuació.

El carril bici segregat se situa a la banda muntanya en tot el recorregut. A l’últim tram, més proper a Viladecans, la plataforma per a bus, s’ubica al lateral, i no a la part central.
Aquí es preveu la remodelació integral de gairebé tota la carretera, tot i que en alguns trams s’aprofitarà les zones de passeig existents i previstes, com ara a la zona del Pla de Ponent

L’estudi preveu un total de 5 noves parades ubicades a uns 700 metres de distància, una d’elles amb correspondència amb l’estació de ferrocarril de Renfe. De les cinc, una se situarà després del carrer d’Isaac Peral, la segona, després del Camí d’Aguller, una altra abans del camí de la Sentiu, una quarta entre la Ribera de les Parets i el carrer Olocau, i una cinquena abans de l’Avinguda del Progrés.


Viladecans
La reforma de la carretera al seu pas per aquest municipi comprèn un tram de 2,5 quilòmetres de longitud, entre el límit amb el terme municipal de Gavà, a l’avinguda de la Riera de Sant Llorenç, i el carrer del Torrent Fondo, amb amplades variables d’entre 24 i 65 metres.

El document distingeix 9 subtrams al llarg d’aquest municipi, amb una secció amb la plataforma per a bus a la part central i calçades laterals per als vehicles a la majoria de subtrams. Es conservaran algunes parts de passeig existent, així com vials de servei. El carril bici discorrerà primer per la banda muntanya, després per la banda mar i acabarà per la banda muntanya.

L’estudi inclou 5 noves parades a una distància mitjana de 625 metres: les tres primeres a l’avinguda de la Generalitat, a l’altura del carrer del Remolar, del carrer de l’Hospital i del carrer del Pi i Maragall, respectivament. Les dues últimes se situaran a la C-245, a l’altura del carrer d’Ausiàs Marc i abans de l’avinguda del Progrés, respectivament.

Sant Boi de Llobregat

L’actuació dins d’aquest municipi abasta un tram de 2,5 quilòmetres de longitud, entre el límit amb el terme municipal de Viladecans i el riu Llobregat, amb amplades variables entre els 27 i 65 metres.

S’identifiquen 6 subtrams diferents, i la secció proposada situa la plataforma reservada al bus a la part central, vials laterals per a la circulació de vehicles i zones d’aparcament i càrrega i descàrrega a la banda mar. El carril bici anirà per la banda muntanya, i en alguns trams s’aprofitaran els passeigs existents i el vial de servei.

S’habilitaran un total de 5 parades noves a uns 625 metres de distància entre elles: la primera després del carrer de la Mare de Deu de Núria, la segona després del carrer de la Riera del Fonollar, la tercera abans de la Ronda de Sant Ramon, la quarta a l’altura del carrer de Jaume Balmes, i la última abans del carrer del Mossén Pere Tarrés.

Pas sobre el riu Llobregat

Entre Sant Boi i Cornellà, l’estudi inclou dues alternatives per creuar el riu, que tenen en compte la futura connexió de la Ronda Litoral i la C-32 a càrrec del Ministeri de Foment. El traçat segueix la C-245 i creua el vial de connexió entre la C-32 i la BV-2002. Més endavant, creua el riu Llobregat mitjançant un nou pont, i continua en paral·lel a la línia de viatgers d’FGC Llobregat - Anoia que va fins a Cornellà.

L’opció més propera a l’actual pont de la C-245 és la considerada com la més adient, atès que creua el riu amb una afectació mínima a la llera i permetrà una millor velocitat comercial dels autobusos.
En aquest tram s’ubicarà una nova parada per donar servei al nou passeig de ribera del marge esquerra, després del pont, al Parc Fluvial.

Cornellà de Llobregat

Abasta un tram d’1 quilòmetre de longitud i una amplada de 35 metres, entre la futura Àrea Residencia Estratègica de Ribera-Salines i l’intercanviador de Cornellà. Es contemplen 3 noves parades a uns 500 metres de distància: una al costat de la futura estació d’FGC de Ribera-Salines, una altra entre l’avinguda del Baix Llobregat i el carrer del Campoamor, i la darrera al costat de l’intercanviador de Renfe, L5 i Trambaix, permetent la connexió còmode entre aquests modes i l’autobús.

L’estudi preveu la possibilitat d’emprar autobusos amb el sistema de guiat òptic perquè puguin compartir la plataforma del tramvia en l’últim tram fins a l’intercanviador de Cornellà de Llobregat.

La plataforma reservada per al bus que ara s’impulsa serà la primera experiència d’aquestes característiques a tot Catalunya, que permetrà transformar un vial interurbà utilitzat principalment pel vehicle privat en una gran avinguda dissenyada per donar prioritat als vianants i ciclistes, així com per a garantir velocitats comercials competitives dels autobusos interurbans.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/03/2009 18:56

Clarament, amb la implantació d'aquest carril bus, seria una bajanada fer tantes parades a la nova línia ferroviària Cornellà-Castelldefels, com reclamen els alcaldes de la zona. Si es fa com està actualment previst, es complementaran molt bé.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6863
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 04/03/2009 11:04

Implantació d’autobusos moderns amb prestacions de tramvia: [...] Els nous serveis es prestarien amb autobusos moderns que permeten escurçar el temps de parada i fer aquest servei més competitiu. Aquests autobusos ofereixen algunes dels avantatges del tramvia, com ara donar un ús d’entrada i sortida a totes les portes i facilitar la venda de bitllets a les parades. A més, es preveu que disposin d’una tecnologia innovadora específica, utilitzada ja a diferents països europeus, mitjançant el sistema del guiat òptic,
I en comptes de fer invents estranys com aquest que en altres països ja s'han demostrat com a opcions no recomanades, haver de comprar autobusos específics, etc, no seria millor simplement perllongar el tramvia ja existent directament per aquesta zona? El tramvia és un mitjà de transport més ràpid, efectiu, ampliable, i provat i menys contaminant i car que els autobusos. Però és clar així tenen l'excusa per refer-ho tot d'aquí a 10 anys, i poder tornar a cobrar el 3%.

És patètic que en aquest país es fan poques coses i, a sobre, quan es fan, es fan de la pitjor manera possible, i a sobre fent-ho el més car del que són capaços.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 04/03/2009 12:25

Això és una xapussa , molt guai i rimbombant de les ments pensants governants.

No és millor perllongar el tramvia "EXISTENT" recordo "EXISTENT" a la mateixa C-245 (corba de Les Aigües, Cornellà) per tot el Baix Llobregat ????


Noooo, fem un mega guay bus on invertim 90 M de € i anem fer nyaps rera nyaps.

Nadal Brothers INCOMPETENTS



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 04/03/2009 15:56

Enlace a la noticia en "El Peródico":

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Esto me hace mucha gracia:

"Villalante no descartó que la plataforma del BusBaix pueda ser utilizada en un futuro para prolongar el Trambaix hasta Castelldefels, ya que hasta el nuevo puente que se construirá para salvar el río Llobregat será apto para tranvías. No obstante, no parece que esta opción tenga muchos números de progresar ya que el BusBaix "es más eficaz que el tranvía y tiene un coste menor", recordó el alcalde de Sant Boi"

Preguntas del millón:

Si es "más eficaz que el tranvía y tiene un coste menor"...

¿ Por qué no hicieron líneas de "Busbaix" y "Busbesós" en vez de "Tram" ?

¿ Y por qué no hacen en el futuro "Busdiagonal" ,en vez de conectar ambos tranvías?

A mi esto me parece una chapuza.

Que hagan la nueva C-3 con más paradas,o la C-3 con pocas paradas y tranvía por toda la C-245.

Pero inventos raros no,please...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6863
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 05/03/2009 0:25

sergi ha escrit: Si es "más eficaz que el tranvía y tiene un coste menor"...
¿ Por qué no hicieron líneas de "Busbaix" y "Busbesós" en vez de "Tram" ?
Simplement, perquè el que diu el Sr. Villalante és mentida.
Qualsevol persona que sàpiga un mínim de transport, sap que un autobús és menys eficaç, en gairebé tots els sentits, que un tramvia. La única raó per posar un bus en comptes d'un tramvia, és estalviar-se calers en la construcció... que al cap d'un temps s'hauran de pagar igual, perquè l'explotació resulta més cara.
Estem en el de sempre: amb la crisi, es redueixen els ingressos, però com que el 3% s'ha de continuar pagant igual, es retallen absurdament els projectes sortint animalades com aquesta del "busbaix". Que després sigui un servei penós? Bé, i a qui li importa mentre puguin tallar la cinta abans de les eleccions? I si a sobre poden fer que s'hagi de refer tot altra vegada d'aquí a 10 anys, quan ja no hi hagi tanta crisi, i tornar a cobrar per fer el que s'hauria hagut de fer de bon principi... millor que millor!!
Qualsevol dia se'ls acudirà fer també un "patinetbaix" :roll:
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i el director general de Transport Terrestre, Manel Villalante,
Aquests dos, si ens han de presentar més propostes com aquesta, ens farien un gran favor a tots si pleguessin.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2486
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/03/2009 12:29

Per a cada mode de transport urbà i suburbà hi ha una relació entre oferta/demanda, distància/temps de desplaçament, cost d'establiment i cost de funcionament que fa més adequat un mode o un altre (rodalies, metro, tramvia i bus).

De tota manera, el tramvia en si mateix té emissions 0 i el bus, encara no (*). Energèticament també és més eficaç el tramvia que el bus, especialment per la baixa resistència a la rodadura que tenen les rodes de pestanya amb el carril respecte als pneumàtics i l'asfalt.

El principal problema del tramvia és la necessitat de plataforma reservada, per a la seves millors prestacions pel que fa a interferències amb el trànsit rodat i la seva millor velocitat comercial, però si es parla de construir un carril-bus, ja és plataforma reservada.

* Si no comptem les emissions per la producció de l'energia elèctrica que consumeixen els tramvies que, a més, es produeix generalment lluny de la ciutat, mentre que els busos emeten allà on són. Per no parlar de la contaminació acústica.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1690
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 30/11/2019 13:27

Doncs, 11 anys després, sembla que es desencalla i ja tenim 'renders':

Acord per a la transformació de la C-245 en una via urbana

La Generalitat, l’Àrea Metropolitana i cinc municipis (Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels) reactiven el carril bus i la via ciclista amb una inversió de 39 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos


Imatge
L’obra comportarà una inversió de 39 MEUR, que finançaran la Generalitat –10 MEUR– i el món local, liderat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) –29 MEUR. Es preveu que els treballs es licitin en les pròximes setmanes i comencin l’estiu vinent, amb un termini previst d’execució de 24 mesos.
Imatge

Imatge

https://www.lapremsadelbaix.es/noticies ... rbana.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3860
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 30/11/2019 13:48

I no podrien aprofitar la reforma per crear aquella línia 12 projectada amb un tren lleuger i allargada fins a Sarrià?

Òbviament considerant trams on és necessari compartir tren amb bus (encara que amb això s'hauria de replantejar tota la xarxa de bus, no creieu?)

Com això.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/11/2019 18:32

Renfe445 ha escrit:
Dissabte 30/11/2019 13:48
I no podrien aprofitar la reforma per crear aquella línia 12 projectada amb un tren lleuger i allargada fins a Sarrià?
Podríem anomenar-ho tramvia, que ningú es quedarà en calçotets per dir les coses pel seu nom. I, en aquest cas, ja faríem prou enllaçant-lo a Cornellà amb la xarxa actual.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3860
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 30/11/2019 20:30

Guigui ha escrit:
Dissabte 30/11/2019 18:32
Renfe445 ha escrit:
Dissabte 30/11/2019 13:48
I no podrien aprofitar la reforma per crear aquella línia 12 projectada amb un tren lleuger i allargada fins a Sarrià?
Podríem anomenar-ho tramvia, que ningú es quedarà en calçotets per dir les coses pel seu nom. I, en aquest cas, ja faríem prou enllaçant-lo a Cornellà amb la xarxa actual.
El que sigui, però fer-ho.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Lluis
N6
N6
Entrades: 184
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Diumenge 01/12/2019 12:34

IMG_20191201_123035.jpg
(266.79 KiB) Encara no s’ha baixat
Van forts tu! Segons el dossier, amb la nova BRT serveis expres.cat! I els Beatles es mudaran a Viladecans!!! :o


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 01/12/2019 18:14

Trobareu algunes imatges més a la web dels arquitectes que ham fet el projecte.
http://www.bernardodesola.com/c245.html

Òbviament hi han renders més finalistes i altres imatges, com la dels Beatles, que van formar part del procés de desenvolupament del projecte, no sempre tot ha de ser tan seriós i correcte!



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”