Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
ivan123456
N3
N3
Entrades: 35

Re: Torn 2 del 20

Entrada Autor: ivan123456 » Divendres 22/08/2014 22:18

Guigui ha escrit:
ivan123456 ha escrit:Hola, que fa el torn 2 de la 20?
???

Anar darrere el torn 1 i abans del torn 3...
Amss, no lo sabia, menos mal que estas tu para explicármelo....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/08/2014 22:20

Tu diràs, si preguntes què fa el torn 2 del 20...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 22/08/2014 22:28

Jo diria que el que ha preguntat és: "quin torn fa, el 2 de la 20?", però que s'ha deixat la coma.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 22/08/2014 22:30

Si és així, aclarit, però sincerament, en un principi no havia entès en absolut la pregunta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ivan123456
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: ivan123456 » Divendres 22/08/2014 22:31

Adolescent barceloní ha escrit:Jo diria que el que ha preguntat és: "quin torn fa, el 2 de la 20?", però que s'ha deixat la coma.
Si això volia preguntar



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 22/08/2014 22:34

ivan123456 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Jo diria que el que ha preguntat és: "quin torn fa, el 2 de la 20?", però que s'ha deixat la coma.
Si això volia preguntar
Si, fa el torn segon, per les tardes.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

ivan123456
N3
N3
Entrades: 35

Entrada Autor: ivan123456 » Divendres 22/08/2014 22:36

raulitinbcn ha escrit:
ivan123456 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Jo diria que el que ha preguntat és: "quin torn fa, el 2 de la 20?", però que s'ha deixat la coma.
Si això volia preguntar
Si, fa el torn segon, per les tardes.
moltes gràcies per contestar



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 27/08/2014 22:46

L'Irizar elèctric i2e d'emissió zero ja circula per la línia 20

Barcelona és la primera ciutat a tenir en servei regular amb passatgers un dels autobusos elèctrics experimentals inclosos al projecte europeu ZeEUS, de promoció del transport urbà d'emissió zero.


Imatge

Oriol Pàmies / 21.08.14 - 11:22h
Aquesta setmana s'ha incorporat al servei de bus de TMB el primer dels dos autobusos elèctrics d'última generació i2e, d'Irizar, que faran proves de llarga durada en el marc del projecte europeu ZeUS de promoció del transport elèctric urbà, finançat per la Unió Europea.

L'i2e és un autobús estàndard, de 12 metres de longitud, fabricat per l'empresa Irizar al País Basc i amb capacitat per a 76 passatgers. Es tracta d'un dels primers autobusos 100% elèctrics de fabricació europea. Està propulsat per un motor de 230 kw alimentat per bateries de sodi-níquel que, junt amb els ultracondensadors, li donen una autonomia d'entre 200 i 250 quilòmetres, segons les condicions d'operació. Les bateries es carreguen durant la nit a la cotxera del Triangle, i a més poden emmagatzemar l'energia recuperada de les frenades durant la circulació.

Avenços en confort i tecnologia

El cotxe, numerat com a 1107 dins la flota de TMB, incorpora totes les prestacions habituals d'accessibilitat i confort, així com algunes innovacions, com ara la ubicació i delimitació dels dos espais per a cadires de rodes, els climatitzadors diferenciats per al passatge i el conductor, i les càmeres de supervisió de maniobra de retrocés i de les portes de sortida.

El vehicle ha estat assignat inicialment a la línia 20 (Estació Marítima - Pl. Congrés) i posteriorment passarà a integrar-se en altres línies, amb la intenció d'alternar recorreguts de característiques diverses —plans, amb pendent i combinats—, per validar-ne la funcionalitat i el confort, així com els consums d'energia.

Proves fins al 2017

Barcelona és la primera de les vuit ciutats europees a iniciar les proves en servei regular dins del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban bus Systems, o sistemes d'autobusos urbans d'emissions zero) auspiciat per l'Associació Internacional de Transport Públic (UITP). Les proves es faran amb dos autobusos estàndard i2e, el que s'ha estrenat aquesta setmana i un altre d'igual que arribarà a l'octubre, i s'estendran fins a l'abril del 2017.

El projecte ZeEUS, de 42 mesos de durada i finançat per la Unió Europea, inclou proves similars en set ciutats més: Londres, Glasgow, Estocolm, Münster, Bonn (Alemanya), Pilsen (Txèquia) i Càller (Itàlia). A Barcelona, aquestes proves coincidiran amb les de l'autobús elèctric K9 del fabricant xinès BYD, que TMB ha incorporat durant dos anys a la flota en règim d'arrendament amb opció de compra, i que està en circulació amb passatge des del febrer passat.

TMB és actualment un operador de bus de referència en termes ambientals, ja que disposa d'una de les flotes més netes i avançades.

Imatge Imatge
Imatge Imatge

FONT: Hora Punta (TMB)


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 29/09/2014 17:07

fa una estona he agafat el meu primer bus elèctric (suposo que era l'altre que no és el del post d'aquí sobre), era un 45, la sensació que m'ha donat és que era molt petit per dins, la porta posterior no té gaire sentit que sigui doble de fet, tenint en compte que l'espai a dins del vehicle és de l'amplada de mitja porta!
Una mica més sorollós del que m'esperava (recordava una mica a un auto de xoc :D ), m'ha agradat la seva acceleració i sobretot la suavitat de la mateixa....tot plegat (excepte la manca d'espai interior) recordava molt als trolebusos que he fet servir en altres ciutats....fet que fa pensar una mica :blah


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dimarts 30/09/2014 0:30

Aprovechen la oferta señores y señoras, hoy el 3900 y el 3901 en la H12 :D


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dimarts 30/09/2014 10:10

res_publica ha escrit:Aprovechen la oferta señores y señoras, hoy el 3900 y el 3901 en la H12 :D
Aquests ja circulen amb normalitat. En canvi, el 3902 segueix desaparegut... Crec recordar que un dia vaig sentir que havia patit una averia molt greu, i costava molta pasta arreglar-lo. No sé si algú ho pot confirmar.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 19/10/2014 1:54

El 1108 avui al Pg. de Lluis Companys en una fira de consum energètic òptim.
Fitxers adjunts
D 1108.3.JPG
D 1108.3.JPG (160.84 KiB) Visualitzat 7424 cops
D 1108.2.JPG
D 1108.2.JPG (155.04 KiB) Visualitzat 7424 cops
D 1108.1.JPG
D 1108.1.JPG (170.52 KiB) Visualitzat 7424 cops



victorromo99
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: victorromo99 » Dimarts 23/12/2014 21:16

Bona nit, voldria saber si han reformat més cotxes de la sèrie 1300 a híbrids, avui he vist el 1367 a la 109 i es híbrid, que jo sàpiga només es van reformar 10 cotxes a híbrid, si no recordo malament del 1355 al 1365



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 23/12/2014 21:22

victorromo99 ha escrit:Bona nit, voldria saber si han reformat més cotxes de la sèrie 1300 a híbrids, avui he vist el 1367 a la 109 i es híbrid, que jo sàpiga només es van reformar 10 cotxes a híbrid, si no recordo malament del 1355 al 1365
Són 13, del 1355 al 1367.



victorromo99
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: victorromo99 » Dimarts 23/12/2014 23:34

A l'article que va publicar TMB posa que són 10, per aixo m'ha extranyat.
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... -deu-clons



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 24/12/2014 0:14

victorromo99 ha escrit:A l'article que va publicar TMB posa que són 10, per aixo m'ha extranyat.
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... -deu-clons
Es va ampliar posteriorment.
http://horapunta.tmb.cat/seccio/reporta ... ica-al-bus



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 06/02/2015 15:59

http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/02/ ... c-carrega/

TMB incorporarà dos busos elèctrics amb càrrega de bateries al carrer

El director general de TMB, Jaume Tintoré, ha dit a l'entrevista del 'BTV notícies matí' que la companyia té previst incorporar dos autobusos elèctrics que es podran carregar directament al carrer. Són vehicles articulats de 18 metres de longitud que incorporen un aparell al sostre en què es carregaran les bateries a la darrera parada del trajecte. La instal·lació de càrrega s'habilitarà a les Glòries.

El director general de TMB ha assegurat que l’aposta de l’empresa són els “vehicles nets”. Actualment la flota de TMB té tres vehicles 100% elèctrics que funcionen “molt bé” com una prova pilot. Tintoré ha afirmat que hi haurà més busos elèctrics i que incorporen la novetat que es podran carregar directament al carrer i no a les cotxeres, com es fa ara. Els busos arribaran a la darrera parada de la línia i amb el pantògraf que tenen al sostre es connectaran a una perxa que surt de l’estació i en només cinc minuts podran omplir les bateries al 70% de capacitat. Endesa farà la instal·lació del carregador elèctric a la zona de la plaça de les Glòries. No se sap quines línies cobriran aquests autobusos, però no faran trajectes gaire llargs, com els de la xarxa ortogonal.

“Pensem que el carril bus ha de ser pel carril bus”

Tintoré s’ha mostrat contrari a les peticions del Grup Municipal del PP de deixar circular les motos pel carril bus. “Com més segregat sigui el pas del transport públic de superfície més bon servei donarem i amb menys cost”, ha afirmat. Segons ell s’han de “buscar fórmules perquè puguin conviure els diferents vehicles”, però en tot cas “el carril bus ha de ser per al carril bus”.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 06/02/2015 16:18

Potser seran Solaris Urbino 18 amb pantògraf, segons m'han dit...



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Divendres 06/02/2015 16:23

La pregunta que jo em faig és... Quina línia que no és NXB amb inici/final a Glòries podria portar aquests articulats elèctrics? Pensen tornar al passat i retallar el 7? Perquè sinó no ho entenc...



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 06/02/2015 16:25

Imatge
Això que il·lustra la imatge sembla ser un Solaris Urbino 18.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”