Pàgina 10 de 10

Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB

EntradaPublicat: Dimecres 25/10/2017 20:38
Autor: Renfe445
adriaesc ha escrit:I aleshores per a què serveixen les compres de busos híbrids que s'estan fent ara, els quals tenen una vida útil mínima de 15 anys, si d'aquí a 8 anys han de ser elèctrics?

A lo mejor los reconvierten a totalmente eléctricos.

Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB

EntradaPublicat: Dimecres 25/10/2017 20:41
Autor: Miquel
Renfe445 ha escrit:
adriaesc ha escrit:I aleshores per a què serveixen les compres de busos híbrids que s'estan fent ara, els quals tenen una vida útil mínima de 15 anys, si d'aquí a 8 anys han de ser elèctrics?

A lo mejor los reconvierten a totalmente eléctricos.

La noticia diu que a partir del 2025 es comprometen a que tots els autobusos nous que es comprin, siguin elèctrics. No que tota la flota sigui elèctrica el 2025. I bueno, ja sabem que on diu 2025 dirà 2040 i tal. :roll:

Només els nous

EntradaPublicat: Dimecres 25/10/2017 23:54
Autor: Javi M
No és que el 2025 tots els busos hagin de ser elèctrics, sinó que a partir d'aquell any, ho seràn tots els que se'n encarreguin.

Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB

EntradaPublicat: Dijous 26/10/2017 0:38
Autor: adriaesc
No ho havia entès així. Tot i això, creieu que ho arribaran a aplicar?

Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB

EntradaPublicat: Dijous 26/10/2017 2:12
Autor: Javi M
Jo crec que la major part de les línies de bus amb una quantitat de cotxes relativament alta, s'operaran amb vehicles elèctrics bastant abans del 2025.

En canvi, amb la tecnologia actual, veig complicat econòmicament i logística explotar les línies secundàries (per exemple, bus de barri). Els carregadors són cars i no es poden ubicar a qualsevol lloc. Val a dir que, d'aquí a set anys que falten per al 2025, es preveu que el panorama de la mobilitat elèctrica hagi canviat bastant.

Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB

EntradaPublicat: Dilluns 09/07/2018 20:47
Autor: m.h.t.
Proves a la nova estació de càrrega de vehicles elèctrics del Fòrum

Al carrer Eduard Maristany, a prop de Sant Adrià de Besòs, s'hi ha instal·lat una infraestructura destinada a fer possible la conversió en elèctrica de tota la línia H16 de la nova xarxa de bus


Imatge

Un autobús articulat Irizar és el primer que està fent servir l'estació de càrrega ràpida per a vehicles elèctrics construïda per TMB a l'avinguda Eduard Maristany, a prop de la parada terminal de la línia H16 de Fòrum / Campus Besòs. Quan estigui en servei, els autobusos 100% elèctrics d'última generació, equipats amb un pantògraf al sostre, seran capaços de carregar en quatre minuts el 80% de les bateries i aconseguir així l'autonomia necessària per fer el trajecte fins a la terminal del passeig de la Zona Franca.

De fet, la nova estació de càrrega ràpida, també anomenada d'oportunitat, és una part de la infraestructura que necessita la línia H16 per convertir-se en la primera línia electrificada de la xarxa d'autobusos de Barcelona, fita prevista per al 2019. En paral·lel TMB ha equipat el centre operatiu del Triangle amb carregadors per als set primers autobusos elèctrics i té previst d'ajustar l'estació del carrer Cisell, creada i posada en servei en el marc del projecte europeu ZeEUS, als paràmetres dels nous autobusos Irizar i Solaris en procés d'incorporació, perquè també la puguin utilitzar.

Energia elèctrica del metro

Un fet destacable és que la nova estació de càrrega d'autobusos elèctrics d'Eduard Maristany s'alimenta d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la sotscentral de Llacuna, de la línia 4. Així, s'ha realitzat amb èxit un dels experiments inclosos en el projecte europeu Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities), que busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions.

De manera semblant, la infraestructura de càrrega construïda a la cotxera d'autobusos del Triangle es nodrirà d'energia procedent de la cotxera de metro del mateix nom, situada al nivell inferior.

Les proves dels sistemes de càrrega i els ajustos dels autobusos articulats elèctrics es realitzaran durant tot l'estiu.

Imatge

https://noticies.tmb.cat/innovacio/prov ... rics-forum

NOTA: Per tant, és connectada a l'alimentació del túnel de la L4, que passa pel costat. :ok És l'única explicació a nodrir-se de la sotsestació de Llacuna. És clar que no han extès cap cable quilomètric fins La Llacuna. :)