Invasió del carril bus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Invasió del carril bus

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/02/2009 16:27

Obro fil per parlar dels indrets on els vehicles privats cometen més infraccions envaïnt el carril bus. Un d'aquests punts és el tram final de Gran de Gràcia, cosa que fa perdre molt temps als autobusos.

El que no entenc és com l'Ajuntament, tan afeccionat a recaptar multes, no hi posa remei. O és que no li interessa gens vetllar per l'agilitat i bon servei del transport públic?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 05/02/2009 0:51

Guigui ha escrit:
El que no entenc és com l'Ajuntament, tan afeccionat a recaptar multes, no hi posa remei. O és que no li interessa gens vetllar per l'agilitat i bon servei del transport públic?
Menuda idea estás dando :avall

Me parece bien velar por la mejora de la fluidez de los autobuses urbanos...haciendo bicing llegas antes... podemos pensar en otras ideas como mejoras en los cruces, dando prioridad al tranporte publico, poniendo paradas cerca de los semáforos y no en medio de las manzanas (así ahorramos parones y arrancadas) del Eixample, creo que multar ya está inventado. :tancat

Ah!, aunque he de decir que los conductores de Bus en el 98% de los casos son unos auténticos profesionales, también ellos invaden carriles al resto de tráfico, también deberiamos pensar en multarlos no?, pues en muchos dificultan la fluidez del tráfico de los demás vehículos. :reve

Me extraña no haber visto ningún hilo hablando de los famosos taxistas que paran donde les da la gana, creen que los intermitentes dan prioridad, cieran paso, invaden carriles, ese hilo me pareceria mucho más interesante...
:boig :boig


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/02/2009 9:08

automotorserie 436 ha escrit:Ah!, aunque he de decir que los conductores de Bus en el 98% de los casos son unos auténticos profesionales, también ellos invaden carriles al resto de tráfico, también deberiamos pensar en multarlos no?, pues en muchos dificultan la fluidez del tráfico de los demás vehículos. :reve
El carril bus és exclusiu per a l'ús del bus i vehicles autoritzats (taxi, etc.). Per tant, els vehicles no autoritzats (la majoria, com turismes privats, camions, etc.) tenen prohibit circular-hi. En canvi, un autobús està autoritzat a circular per qualsevol carril. La comparació, doncs, no s'aguanta per enlloc.

I la qüestió de les multes és perquè s'ha demostrat repetidament que és la millor manera de mantenir a ratlla aquesta espècie animal anomenada taxonòmicament homo sapiens (la segona part del terme queda encara per demostrar). I si no, mireu si a algú se li acudiria llençar papers a terra a Singapur des que les multes astronòmiques que hi imposen són de domini públic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 05/02/2009 12:22

diguem que el nyap de Lesseps no ajuda a la fluidesa de l'únic carril per trànsit privat de gran de gràcia


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/02/2009 14:06

Mortadel·lo ha escrit:diguem que el nyap de Lesseps no ajuda a la fluidesa de l'únic carril per trànsit privat de gran de gràcia
Però si a Lesseps hi ha dos carrils per a cotxes, en lloc d'un a Gran de Gràcia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 05/02/2009 18:37

Guigui ha escrit: El carril bus és exclusiu per a l'ús del bus i vehicles autoritzats (taxi, etc.). Per tant, els vehicles no autoritzats (la majoria, com turismes privats, camions, etc.) tenen prohibit circular-hi. En canvi, un autobús està autoritzat a circular per qualsevol carril. La comparació, doncs, no s'aguanta per enlloc.
dije invadir, que no circular, osea cuando el autobús circula ocupando su carril y el de tráfico normal, osea que circula ocupando los dos, los motivos son varios, carriles estrechos, camionetas en la acera por carga y descarga, ramas de árboles...
automotorserie 436 ha escrit:
Ah!, aunque he de decir que los conductores de Bus en el 98% de los casos son unos auténticos profesionales, también ellos invaden carriles al resto de tráfico, también deberiamos pensar en multarlos no?, pues en muchos dificultan la fluidez del tráfico de los demás vehículos. :reve

Me extraña no haber visto ningún hilo hablando de los famosos taxistas que paran donde les da la gana, creen que los intermitentes dan prioridad, cieran paso, invaden carriles, ese hilo me pareceria mucho más interesante...
:boig :boig
La conclusión que saco es que el bus puede circular por donde le de la gana teniendo un carril bus

Por otro lado,
Guigui ha escrit:Obro fil per parlar dels indrets on els vehicles privats cometen més infraccions envaïnt el carril bus. Un d'aquests punts és el tram final de Gran de Gràcia, cosa que fa perdre molt temps als autobusos.
Y los taxis, ayudan bien poco a la circulación de los buses y comparten carril..., por cierto no son vehículos privados. Y como dije más arriba no sólo los vehículos privados entorpecen el carril Bus, que tenemos mucha ojeriza al vehículo privado.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Dijous 05/02/2009 18:54

automotorserie 436 ha escrit:
Guigui ha escrit:
El que no entenc és com l'Ajuntament, tan afeccionat a recaptar multes, no hi posa remei. O és que no li interessa gens vetllar per l'agilitat i bon servei del transport públic?
Menuda idea estás dando :avall

Me parece bien velar por la mejora de la fluidez de los autobuses urbanos...haciendo bicing llegas antes... podemos pensar en otras ideas como mejoras en los cruces, dando prioridad al tranporte publico, poniendo paradas cerca de los semáforos y no en medio de las manzanas (así ahorramos parones y arrancadas) del Eixample, creo que multar ya está inventado. :tancat
No veig que en Guigui estigui donant cap idea, jo crec que està demanant que de la mateixa manera que la Guàrdia Urbana posa molt més èmfasi en sancionar determinades actuacions també ho hauria de fer en el cas de l'ocupació del carril-bus per part de vehicles no autoritzats que impedeixen el seu ja de per sí dificultós funcionament. Tens tota la raó que es poden pendre altres mesures que agilitzin el seu temps de recorregut però això no ens ha de portar a obviar la que ja existeix, més tenint en compte que la seva ocupació està prohibida pel reglament de circulació, aquell que suposadament tots els conductors han de conéixer i respectar xD
Ah!, aunque he de decir que los conductores de Bus en el 98% de los casos son unos auténticos profesionales, también ellos invaden carriles al resto de tráfico, también deberiamos pensar en multarlos no?, pues en muchos dificultan la fluidez del tráfico de los demás vehículos. :reve
Només pot ser envaït allò que per norma no et correspon ocupar i els autobusos poden circular per fora del seu carril reservat si així ho consideren necessari. Dir que els autobusos dificulten la fluidesa del trànsit de la resta de vehicles ho trobo un veritable sense sentit, obvies la seva funció de servei públic, un servei pagat amb els impostos de tothom i que està creat per donar servei a tothom (bé, anem guanyant terreny en el tema accesibilitat), un servei que ha de garantir que qualsevol persona pugui tenir garantida la seva mobilitat quotidiana-obligatòria, i això cal sumar-li que per donar aquest servei ha d'efectuar un nombre de parades que allarguen el seu temps de recorregut comparat amb un vehicle privat. Segur que saps que la velocitat comercial dels busos és de les més baixes i això és així precissament perque ha de compartir espai viari amb el vehicle privat, i és aquest sense cap mena de dubte el que dificulta la fluidessa dels busos i de sí mateix.

A hores d'ara no hi ha gaire cosa per inventar en el tema de la mobilitat, tret d'enginys tecnològics, de fet el que estem vivint ara fa entre 40 i 50 anys que es sabia que passaria si se li donaven ales al cotxe, el 1963 ja es va predir que un cop apareguda una congestió ho feia per quedar-se, des de llavors s'han volgut resoldre amb ampliacions de carrils i carreteres de tot tipus noves, crec que no cal que comenti el resultat que vivim avui en dia. L'any 1964 dos senyors van publicar un estudi on deien que si tothom agafés el mode de transport més lent, el bus, viatgeriem més ràpid que si cadascú agafes el mode més ràpid, el cotxe, i ho atribuien a coses tan simples com els fluxos, la velocitat i l'espai, o sigui, pura física. Llàstima que aquesta i moltíssima més gent hagi estat ignorada com ho va ha estar Galileu en els seus temps pels inquisidors de la nostra època, els polítics, en canvi si ara es defensa el que aquests senyors van dir en el seu moment et titllen d'ecologista quan ells ni sabien que significava aquest "palabro", potser caldria començar a pensar com s'utilitza de gratuïtament, no? (no m'ho a dit ningú d'aqui, que quedi clar, però segur que algú ho ha pensat :) )

Salutacions



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 05/02/2009 21:01

Que los autobuses son el peor medio de transporte urbano que tenemos en la actualidad en Barcelona, es algo evidente.
Que los coches y las congestiones de tráfico llegaron para quedarse es algo tan evidente que su fabricación da ocupación aproximadamente al 10% de nuestra población. Y no sólo eso, sino que tenemos en casi todas las familias de este país entre uno y dos coches de media. Esto me lleva a pensar que el sistema capitalista en el que estamos envueltos lleva consigo el hecho de que cualquier objeto fabricable lo sea en grandes cantidades a un precio “razonable” y cuantos más objetos y personas consuman mejor.
Esto va totalmente en contra del sistema de lo público, lo público pertenece a todos, osea al estado y por ende pertence al ámbito de las reminiscencias comunistas ue por suerte aún existen y que por desgracia son muy pocas.
Si queremos que de verdad tengamos un mundo sin coches, algo que también va en contra del natural egoísmo del ser humano, tendremos que cambiar el sistema, algo que sólo ocurrirá cuando el sistema explote, por desgracia los seres humanos sólo aprendemos a tortas.

Retomando pues el primer párrafo, creo que urge un replanteamiento del autobús urbano dada su baja efectividad y su altísimo coste. Y no en castigar a conductores a través de multas por invadir carriles.
A día de hoy el carril bus se ha demostrado algo obsoleto, pues ni los propios conductores creen en él cuando circulan por dos carriles, el suyo y el del transporte privado.

El gran error de Barcelona y sus ciudadanos fue considerar las líneas de tranvías y la línea férrea del litoral una barrera urbanística y así nos va ahora.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/02/2009 22:00

automotorserie 436 ha escrit:A día de hoy el carril bus se ha demostrado algo obsoleto, pues ni los propios conductores creen en él cuando circulan por dos carriles, el suyo y el del transporte privado.
El carril bus no és obsolet, sinó que s'ha planificat pèssimament. L'amplada és la justa del vehicle, quan ha de ser força més gran perquè pugui circular-hi amb tranquil·litat, ni tampoc s'hi han calculat els girs. Com a exemple, tots els autobusos eviten la corba i contracorba que descriu el carril bus al capdamunt dels Jardinets, passant a ocupar el carril dret per a la resta de vehicles. Per algun motiu serà.

Igualment, ja posats a parlar d'agilitzar el trànsit d'autobusos, les ones verdes semafòriques estan fetes per als cotxes, de manera que si un autobús s'atura a una parada, no sols perd velocitat respecte als altres vehicles, sinó que perd també l'ona verda, havent-se d'aturar al semàfor següent, quan els cotxes poden anar tirant. I, a sobre, els dificulten la circulació amb nyaps com a la Pl. Lesseps, amb semàfors "exclusius" que no duren ni el pas de dos autobusos seguits, a més d'obligar-los a aturar-se als dos semàfors següents; no cal esmentar l'estatus de què gaudeixen els cotxes en aquella plaça.

En resum, perquè augmenti la velocitat comercial del bus urbà, cal prendre una sèrie de mesures. La primera, fer respectar l'exclusivitat del carril bus; però és obvi que calen moltes altres actuacions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3157
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 06/02/2009 13:41

automotorserie 436 ha escrit:[...]El gran error de Barcelona y sus ciudadanos fue considerar las líneas de tranvías y la línea férrea del litoral una barrera urbanística y así nos va ahora.
El ferrocarril, si sobreviu al segle XX, serà el transport del segle XXI (André Chapelon 1892-1978, enginyer francès).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Diumenge 25/08/2013 13:57

La Invasión cuenta tambien con la ocupacion del carril bus para estacionar en Fabra i Puig, Lepanto, Diagonal zona sur, Travesera de Gracia y otros lugares que deben sufrir de lo mismo y digo los fines de semana y las noches. En Virgen de Montserrat es carril mixto de subida y el fin de semana para estacionar, en el paseo Verdun en los años 90 habia carril bus hacia Llucmajor cosa que se esfumó y los fines de semana un carril lo ocupan para estacionar para que los autobuses se lo ponen cada vez más dificil el circular por las calles de la ciudad.
El maltrato hacia los autobuses es monumental cosa que en Madrid eso no sucede también con la instalación de esas barreras tipo aletas y no ser un ayuntamiento que prefiere antes beneficiar al coche antes que al autobús



Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Diumenge 25/08/2013 14:13

Ismael_BCN ha escrit:El maltrato hacia los autobuses es monumental cosa que en Madrid eso no sucede también con la instalación de esas barreras tipo aletas y no ser un ayuntamiento que prefiere antes beneficiar al coche antes que al autobús
Segons tinc entès per conductors de bus de Madrid, allà es respecta molt menys el carril bus que aquí.

Si realment es volgués solucionar el problema del carril bus de soca-rel seria "tan fácil" com aplicar els criteris que s'apliquen al tramvia (on es pugui físicament fer, esclar) però la realitat és tossuda i fer que el bus convisqui amb els altres mitjans de tranport no és fácil.

Jo diría que en general el carril bus es respecta molt, encara que òbviament no sempre. Un dels problemas més habituals es produeix en els girs: els altres vehicles anticipen el gir i envaeixen el carril bus abans de temps però crec que és una maniobra que més que enredar de vegades facilita o evita merders més grossos. Hi ha altres problemas (gran quantitat de taxis i cada cop més motos i bicis) que només es poden resoldre amb la solución radical que esementava al començamen( segregació radical i semàfors exclusius) però això té un preu per al conjunt del trànsit...


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 25/08/2013 14:20

Al carrer Arnau d'Oms, a prop del passeig Fabra i Puig, hi ha carril bus, que s'acaba on hi ha la parada del carrer. Allà hi ha un semàfor, on el de cotxes es posa vermell i el de busos es posa en vertical per permetre els busos passar del primer al tercer carril (per poder girar). Doncs he vist algun cop cotxes aprofitats que aprofiten que el semàfor del carril bus està en vertical, es posen darrere d'un bus i s'estalvien el semàfor de cotxes... :x

I, off-topic, el carril bici de Via Júlia... Abans eren dos carrils + el d'aparcament; ara és carril bici + 1 carril + aparcament. Si els autobusos s'aturen a la parada, tot el que hi ha darrere de l'autobús envaeixen el carril bici per avançar-lo.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Diumenge 25/08/2013 14:29

Adolescent barceloní ha escrit:Al carrer Arnau d'Oms, a prop del passeig Fabra i Puig, hi ha carril bus, que s'acaba on hi ha la parada del carrer. Allà hi ha un semàfor, on el de cotxes es posa vermell i el de busos es posa en vertical per permetre els busos passar del primer al tercer carril (per poder girar). Doncs he vist algun cop cotxes aprofitats que aprofiten que el semàfor del carril bus està en vertical, es posen darrere d'un bus i s'estalvien el semàfor de cotxes... :x.
És bastant habitual que passi això en aquesta mena de semàfors, però no en sé de cap on hi hagi una càmera per tal de multar els infractors ... l'obsessió per l'excés de velocitat no ens deixa veure el bosc :D


Amb la tracció sang això no passava

Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Diumenge 25/08/2013 14:36

Guigui ha escrit:
El que no entenc és com l'Ajuntament, tan afeccionat a recaptar multes, no hi posa remei. O és que no li interessa gens vetllar per l'agilitat i bon servei del transport públic?
El cas de Gran de Gràcia és el típic que no es pot reduir a pensar que els vehicles privats envaeixen el carril bus perquè són incivics de mena. A Gran de Gràcia simplement no hi ha espai per a fer totes les coses que es suposa que s'han (o es poden) fer.


Amb la tracció sang això no passava

iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Diumenge 25/08/2013 15:43

Ismael_BCN ha escrit:La Invasión cuenta tambien con la ocupacion del carril bus para estacionar en Fabra i Puig, Lepanto, Diagonal zona sur, Travesera de Gracia y otros lugares que deben sufrir de lo mismo y digo los fines de semana y las noches. En Virgen de Montserrat es carril mixto de subida y el fin de semana para estacionar, en el paseo Verdun en los años 90 habia carril bus hacia Llucmajor cosa que se esfumó y los fines de semana un carril lo ocupan para estacionar para que los autobuses se lo ponen cada vez más dificil el circular por las calles de la ciudad.
El maltrato hacia los autobuses es monumental cosa que en Madrid eso no sucede también con la instalación de esas barreras tipo aletas y no ser un ayuntamiento que prefiere antes beneficiar al coche antes que al autobús
Pero es que eso de estacionar en findes de semana o de noche en teoria es legal.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 04/03/2024 22:08

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... l-bus.html

Barcelona recupera el coche que multa los vehículos parados en el carril bus
Las intrusiones que sean en movimiento no serán sancionadas de momento
(...)
TMB estará al mando de un sistema que en su versión anterior iba a cargo de la Guardia Urbana
(...)
El vehículo, un Nissan Leaf 100% eléctrico con el explícito indicativo “Control fotográfico carril bus”, circulará por las calles de la ciudad siguiendo un recorrido planificado previamente. Conscientes de que con un único vehículo es imposible abarcar los 221,8 kilómetros de carril bus que hay en la capital catalana, su ámbito de actuación se centrará en las zonas donde se ha detectado un mayor nivel de incumplimiento de la normativa. TMB espera de este modo mejorar la velocidad comercial del bus, uno de los lastres de este medio de transporte que le resta atractivo por la lentitud que sufre en determinadas zonas de la ciudad.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 05/03/2024 9:23

iFercat ha escrit:
Diumenge 25/08/2013 15:43
Ismael_BCN ha escrit:La Invasión cuenta tambien con la ocupacion del carril bus para estacionar en Fabra i Puig, Lepanto, Diagonal zona sur, Travesera de Gracia y otros lugares que deben sufrir de lo mismo y digo los fines de semana y las noches. En Virgen de Montserrat es carril mixto de subida y el fin de semana para estacionar, en el paseo Verdun en los años 90 habia carril bus hacia Llucmajor cosa que se esfumó y los fines de semana un carril lo ocupan para estacionar para que los autobuses se lo ponen cada vez más dificil el circular por las calles de la ciudad.
El maltrato hacia los autobuses es monumental cosa que en Madrid eso no sucede también con la instalación de esas barreras tipo aletas y no ser un ayuntamiento que prefiere antes beneficiar al coche antes que al autobús
Pero es que eso de estacionar en findes de semana o de noche en teoria es legal.
Si hay señalización que lo permite, es legal.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”