Nous Busos de TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Re: Nous Busos de TMB

Entrada Autor: SrYeri » Dimarts 27/12/2016 20:39

El Maño amañado ha escrit:Sé que he vist (molt rarament) algun Solaris per la H6, però no seria bona idea possar-los cap allà, ja que en el gir contraperaltat de Cartagena - Rda. Guinardó la part del darrere de la carroseria toca amb l'asfalt.
I ja que hem parlat de baixes, els 29xx y els 79xx d'Horta també ja van sent hora de dir treure-les, no?
Collons, si és que ja fa 2 dècades que els tenim!
Respecte el que dius de la H6, trobo que és una línia amb força demanda, suficient per a tenir prou raons per posar els Solaris i Volvos. Sinó, dues línies on també encaixen, per mi, serien la V27 i la H4. Aquesta última hauria de passar a Triangle, intercanviant-la amb l'H6, que passaria a Horta.
Respecte els 29xx i 79xx, malgrat els tenia en compte, m'he oblidat d'anomenar-los, i tens raó, estan molt vells i han de morir.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 27/12/2016 21:44

SrYeri ha escrit:Ja que és el fil dels busos nous de TMB, faig una porra de com es distribuïran els nous vehicles, així com els canvis que això suposaria:
- Volvos i Solaris a Triangle, per la 7, 33, H6 i potser V27.
- Turístics i Lion's city híbrids, a Horta.
- 3300-3319, la sèrie 3100 i 3000-3007 es retiren.
- Tota la sèrie 6000 de Ponent, a ZF, per acabar amb el dèficit d'articulats a ZF.
- Tots els 30xx de Triangle que es pugui, passar-los a Ponent. I els que sobrin (Si escau), a Horta.
- Alguns 34xx de Ponent, pujar-los a Triangle/Horta per a reserves.
- Els dos Solaris de ZF, a Triangle, i posada en marxa dels 1109-1110.
- Tot i que ja han arribat, els MAN GNC a ZF. Com a curiositat, si algú els ha vist en fotos, es pot apreciar que tenen botons a les portes, com els Volvo i Solaris.
Els tirs poden ser aquestos o molts semblants, encara que els 54C anirian a Triangle per desplaçar 24s a Horta.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 28/12/2016 0:11

Però... voleu dir que TMB està en condicions de retirar articulats, quan precisament és el tipus de vehicle del qual van més curts? El dubte que tinc és si les últimes compres són d'ampliació (per a ampliar flota) o de substitució (per a substituir material).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dimecres 28/12/2016 0:48

Adolescent barceloní ha escrit:Però... voleu dir que TMB està en condicions de retirar articulats, quan precisament és el tipus de vehicle del qual van més curts? El dubte que tinc és si les últimes compres són d'ampliació (per a ampliar flota) o de substitució (per a substituir material).
En el cas que es substituïssin només els articulats que he anomenat, no perdrien cotxes, de fet en guanyen 5 o 6. Això però, si els comptem tots, perquè cal recordar que alguns cotxes, com el 3000, han sigut baixa prematura per incendi. A més, en el cas dels 33xx no ho sé, però els Citaro 3000-3100, si no els retiressin, acabarien incendiats al cap de ben poc :) Pel temps que durarien fins que es cremin tots, millor retirar-los ja.



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimecres 28/12/2016 7:40

Tal y como van los tiros las compras actuales y futuras son mas bien de sustitucion mas que de ampliacion de flota, ya que con la nxb en principio es una manera de optimizar vehiculos, una linea nueva no necesariamete lleva la suma de buses de las que sustituye, ademas con las ampliaciones de metro, cuando se vayan realizando, al igual que la union del tram, hara que se necesiten menos vehiculos.
Por otro lado y viendo la antiguedad de la flota donde ahora hay bastantes buses con 10 o mas años deberia haber un plan de actualizacion para un periodo de minimo 5 años para que cada año se renueve una parte de la flota, porque de momento no hay noticia de que mas alla de esta remesa vengan nuevos para el 2017....
y ya puestos y abusando un poco, a parte de los 1600 que ya estan todos, se podria saber como va la recepcion de los demas modelos y si ya estan los 10 turisticos del pedido anteror (2210/19). Gracias



otto288
N4
N4
Entrades: 56

Entrada Autor: otto288 » Diumenge 15/01/2017 9:21

Hola:

Ja estan tots les solaris nous i part dels 54XX a la campa de triangle

Salut



Avatar de l’usuari
oscsanchez6
N5
N5
Entrades: 158
Ubicació: Barcelona, Catalunya

Entrada Autor: oscsanchez6 » Diumenge 15/01/2017 12:54

Comanda per al 2017-18:
- Lot 1: 54 autobusos articulats híbrids dièsel.
- Lot 2: 14 autobusos estàndard de GNC.
- Lot 3: 8 autobusos de doble pis de 12m ó més, dièsel, dièsel híbrid o elèctric, per a la flota de bus turístic.
- Lot 4: 7 autobusos articulats elèctrics.


Els terminis d’ entrega previstos inicialment per als quatre lots són:
- Lot 1: 45 vehicles abans de 31/12/2017 y 9 vehicles abans de 31/03/2018.
- Lot 2: 14 vehicles abans de 31/03/2018.
- Lot 3: 8 vehicles abans de 31/12/2017.
- Lot 4: 7 vehicles abans de 30/06/2018.

Font:
https://w3.tmb.cat/perfil-contractant/c ... actacio=03
Si cliqueu a una de les licitacions i us baixeu el PDF, trobareu el que he publicat.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Diumenge 15/01/2017 14:16

oscsanchez6 ha escrit:Comanda per al 2017-18:
- Lot 1: 54 autobusos articulats híbrids dièsel.
- Lot 2: 14 autobusos estàndard de GNC.
- Lot 3: 8 autobusos de doble pis de 12m ó més, dièsel, dièsel híbrid o elèctric, per a la flota de bus turístic.
- Lot 4: 7 autobusos articulats elèctrics.


Els terminis d’ entrega previstos inicialment per als quatre lots són:
- Lot 1: 45 vehicles abans de 31/12/2017 y 9 vehicles abans de 31/03/2018.
- Lot 2: 14 vehicles abans de 31/03/2018.
- Lot 3: 8 vehicles abans de 31/12/2017.
- Lot 4: 7 vehicles abans de 30/06/2018.

Font:
https://w3.tmb.cat/perfil-contractant/c ... actacio=03
Si cliqueu a una de les licitacions i us baixeu el PDF, trobareu el que he publicat.
Se sap si són els mateixos models que les comandes anteriors o si seran uns models diferents?



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 15/01/2017 14:55

Imposible saber-ho. No estan adjudicats encara, estan en recepció de participacions al concurs.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/01/2017 18:19

https://noticies.tmb.cat/transport/imat ... e-tmb-2017

matges de l'acte de presentació dels nous autobusos de la flota de TMB 2017

Aquest matí hem presentat els nous vehicles que s'incorporaran a la flota de bus. En total són 78 cotxes (50 híbrids, 18 de gas natural comprimit i 10 Euro 6) que permetran rejovenir l'edat mitjana dels autobusos i millorar la qualitat de l'aire a Barcelona i l'àrea metropolitana.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dilluns 30/01/2017 15:11

Els MAN 16xx i els Solaris elèctrics ja han entrat en servei, a les línies D20 i H16 respectivament

https://noticies.tmb.cat/medi-ambient/p ... -electrics

https://noticies.tmb.cat/transport/serv ... ma-fornada



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 01/02/2017 19:17

De "El Periodico de Catalunya" edició digital d'avui.

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... um-5779805



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimecres 01/02/2017 23:57

Si la noticia es verdad, ya estaria tardando TMB en denunciar a Sercar y ademas obligar a su reparacion inmediata ya que los hechos son muy graves. Y por cierto todavia no han llegado todos o sea mas de un año de retraso en su recepcion y nadie desde TMB reclama.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dijous 02/02/2017 15:45

premixero ha escrit:Si la noticia es verdad, ya estaria tardando TMB en denunciar a Sercar y ademas obligar a su reparacion inmediata ya que los hechos son muy graves. Y por cierto todavia no han llegado todos o sea mas de un año de retraso en su recepcion y nadie desde TMB reclama.
Lo de no poder ir al Maremagnum, no se debe a un error, según el artículo. Se trata en que no sabían que los Volvo no podrían llegar hasta Maremagnum porque no se sabía la altura desde el suelo, y que ésta no se podía regular. En caso de que esta información no se haya proporcionado antes de su adquisición (Desconozco el funcionamiento del sistema de compras de vehículos), entonces Sercar podría llevarse un buen marrón. Y también tendrían que penalizarles por el retraso en el proceso de fabricación y entrega.
Lo de las "goteras", es obvio que deben repararlo la gente de Sercar sin costes para TMB.
Esperemos que con los Ayats no suceda lo mismo, y que puedan llegar al Maremagnum.



victorromo99
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: victorromo99 » Dilluns 27/02/2017 20:48

Acabo de veure un Volvo articulat de la nova remesa a Europa - Fira, era dels nous perquè portava els LED blancs, suposo que venia de fer la llançadora del MWC



ferran6420
N6
N6
Entrades: 283

Entrada Autor: ferran6420 » Dilluns 27/02/2017 21:10

victorromo99 ha escrit:Acabo de veure un Volvo articulat de la nova remesa a Europa - Fira, era dels nous perquè portava els LED blancs, suposo que venia de fer la llançadora del MWC
Correcte, tant Volvo com Solaris nous estan a la llançadora del MWC.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 27/02/2017 21:32

I, de fet, els Volvo nous --el 3502 almenys-- encara no porten validadores. No m'he fixat en si portaven SAE o SVV, però m'ensumo que tampoc.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

ferran6420
N6
N6
Entrades: 283

Entrada Autor: ferran6420 » Dilluns 27/02/2017 23:18

Adolescent barceloní ha escrit:I, de fet, els Volvo nous --el 3502 almenys-- encara no porten validadores. No m'he fixat en si portaven SAE o SVV, però m'ensumo que tampoc.
Cap dels Volvo porta, en canvi els Solaris si.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimarts 28/02/2017 10:40

Ahir per la tarda vaig viatjar amb el bus 3674 per la línia 33. Era tot nou (i amb una olor de fàbrica i pintura insoportable, tot s'ha de dir=, el primer dia que circulava, entenc que forma part dels nous busos de TMB. La diferència amb els Solaris que ja hi havia circulant és que els més nous porten incorporades pantalles amb el MouTV, Wifi i uns tapissats i seients diferents.
WhatsApp Image 2017-02-27 at 19.33.17.jpeg
WhatsApp Image 2017-02-27 at 19.33.17.jpeg (109.21 KiB) Visualitzat 6560 cops



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dimecres 01/03/2017 23:19

esta mañana sobre las 12 y media he visto al 3300 montado en un camion, no sabria decir hacia donde iba, a mi me cogio en el cambio de la c58 a la ap7 direccion granollers, cruzaba por uno de los puentes pero yo no conozco mucho ese punto, creo que podia ser la n150?..



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”