Notícies de Motor Ibérica

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Nissan construirà un nou centre de producció a Igualada

Entrada Autor: wefer » Dilluns 30/10/2006 9:34

http://www.avui.cat/
------------------------------------------
El grup Nissan invertirà 400 milions a Catalunya
La multinacional construirà un nou centre de producció a Igualada Instal·larà un centre logístic integrat a la Zona Franca, on té previst traslladar les seves oficines centrals

Redacció

El grup Nissan construirà una nova planta industrial a Igualada (Anoia). De fet, aquest projecte s'inclou dins d'un pla d'inversions a Catalunya que suma 400 milions d'euros.

Concretament, i dins d'aquest capítol d'inversions, la multinacional japonesa inclourà la construcció d'un centre logístic integrat a les instal·lacions de Zona Franca, on a més traslladaria les oficines centrals, que actualment estan ubicades a la plaça Cerdà de Barcelona, on l'empresa està de lloguer.

Aquest pla d'inversions es desenvoluparia al llarg de cinc anys, i podria suposar de fet un cas atípic de deslocalització, ja que a la futura planta d'Igualada la multinacional estudia traslladar-hi part de la producció d'una altra de les factories europees de Nissan-Renault, la de Luton, a la Gran Bretanya, segons informa Efe. La multinacional considera que Catalunya és competitiva, ja que la manufactura de la furgoneta Primastar, que realitzen tots dos centres de producció, és entre 80 i 100 euros més barata a Catalunya. De fet, Nissan ja voldria adjudicar més producció a la Zona Franca, però ara està saturada.

L'elecció d'Igualada respon al fet que el Consorci de la Zona Franca hi té localitzats uns terrenys que aquesta entitat llogaria a Nissan per 30 anys, amb una opció de compra posterior. La nova superfície industrial abastaria unes 150 hectàrees de terreny, segons les primeres estimacions.

Diversos contactes

Per tal de mesurar la viabilitat de l'operació, el director general de Nissan a Espanya, José Vicente de Los Mozos, ha mantingut diverses reunions amb el conseller de Treball i Indústria, Jordi Valls, per localitzar l'indret més adient per a la nova planta. De Los Mozos ja es va mostrar optimista sobre la possibilitat que cristal·litzés la inversió multimilionària en una trobada que va mantenir amb el conseller de Relacions Institucionals, Joan Saura, el 19 d'octubre passat.

L'operació podria rebre el vistiplau definitiu demà, a la localitat castellana d'Àvila, on es trobaran el president mundial de Renualt-Nissan, Carlos Ghosn, i el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero. A la trobada, Ghosn no tractarà tant d'obtenir subvencions públiques com de fer que el sòl que es faciliti sigui a un preu assequible i que es construeixin les infraestructures adequades al projecte industrial. En aquest sentit, la nova planta d'Igualada demanaria perllongar la línia de tren que ara aprofita Seat per donar sortida a la seva producció de Martorell.

-------------------------------------

Nota personal: poso aquest tema a transport en general per dues qüestions: per una part, és una important inversió en la construcció de vehicles privats, i de l'altre, significarà la potenciació de les infraestructures de la zona, ja que si bé viàriament la zona està més o menys ben servida per la A-2 i l'eix diagonal en construcció, ferroviàriament la cosa està més verda (eix transversal ferroviari) ja que FGC no sé si té capacitat suficient com per posar aquest tipus de trens de mercaderies per la línia d'Igualada.
Sigui com sigui, és un exemple que les empreses busquen nusos de comunicació importants per instal·lar-se, i Igualada s'hi està convertint cada vegada més.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 18/11/2006 13:41

Al menys els 4x4 de la part alta de la Diagonal estaran fets a Catalunya... :?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/01/2008 9:54

http://www.lavanguardia.es/
----------------------------------------
Nissan despedirá a 450 trabajadores en Barcelona

Barcelona. (EFE).- La compañía automovilística Nissan ha anunciado hoy que presentará un Expediente de Reducción de Empleo (ERE) que afectará a unos 450 trabajadores fijos de la factoría barcelonesa por el descenso de un 7,3% de los volúmenes previstos de producción para este año respecto a 2007.

Según un comunicado hecho público hoy por Nissan, los volúmenes de producción para la planta de Barcelona este año se situarán en las 178.870 unidades, lo que supondrá una reducción del 7,3%, y la retirada del tercer turno de producción de los modelos Pathfinder y Navara a partir de abril.

El representante de UGT en el comité de empresa Jordi Carmona ha asegurado que: "vamos a oponernos" a la presentación del ERE, del que el comité de empresa informará mañana a los trabajadores de la planta barcelonesa.

Después de cinco años consecutivos de récord de producción, con un máximo el pasado año de 192.910 unidades, el descenso que se prevé para este año supondrá la retirada del tercer turno de los dos modelos citados y un excedente de 450 personas, indica la empresa.

Esta caída de la producción es consecuencia, a juicio de Nissan, de factores externos e internos, entre los que cita la fortaleza del euro respecto al dólar, lo que perjudica a las exportaciones, el inicio de la producción del modelo Navara en Tailandia y los impuestos a la automoción por motivos medioambientales que afectan a los modelos todoterreno en algunos países europeos, entre ellos, España.

Entre los factores internos, Nissan considera determinante no haber llegado a acuerdos concretos con los representantes de los trabajadores para mejorar la competitividad de la planta de la Zona Franca de Barcelona.

La empresa reclamaba a los trabajadores mantener la fábrica abierta 250 días y la reducción de los costes un 12% en los próximos tres años, unas condiciones que los sindicatos rechazaban sin que se garantizara un plan industrial de futuro.

Carmona ha indicado que el excedente de trabajadores anunciado hoy por la dirección, que el comité de empresa ha rechazado "de plano", afectará a empleo fijo.

Esta drástica decisión llega sólo dos meses y medio después de que Nissan anunciara que la nueva furgoneta de la compañía se producirá en Tánger (Marruecos).

De hecho, después de conocerse la fabricación de la nueva furgoneta en Tánger en detrimento de Zona Franca, el consejero director general de Nissan Motor Ibérica, José Vicente de los Mozos, aseguró en rueda de prensa que se mantendría el volumen de plantilla y de producción en sus centros de Catalunya como mínimo en 2008, si el mercado se comportaba como estaba previsto.

De los Mozos afirmó que la fábrica de la Zona Franca "goza de muy buena salud", y apostaba por seguir negociando el plan industrial a tres años con los sindicatos y continuar "luchando por nuevas oportunidades".

La situación parece haber cambiado y ahora la empresa arguye causas productivas y falta de acuerdos concretos con los sindicatos para anunciar el ERE.

También argumenta que la legislación española en materia de contratación temporal "no es la adecuada para las empresas de automoción" y que en octubre la compañía convirtió 465 contratos en indefinidos "a pesar de no tener visibilidad de futuro para ellos y cumpliendo la legislación vigente".

Nissan cuenta en España con 6.800 empleados dedicados a la producción, venta, diseño y distribución de vehículos y recambios, con tres centros productivos en Barcelona, Ávila y Cantabria.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 25/04/2020 17:42

Nissan podría cerrar su fábrica de Barcelona

Imatge
Actualmente son dos los modelos que mantienen con vida la fábrica: la pick-up Navara, y la furgoneta eléctrica e-NV200. Sin embargo, todo parece indicar que el impulso de estos modelos será insuficiente para salvar el centro, sobre todo si tenemos en cuenta que la e-NV200 será sustituida a corto plazo por una furgoneta derivada de la próxima Renault Kangoo Z.E, la cual se fabricará al igual que la actual NV250 en Francia. [...]

A pesar de la crisis sanitaria, Nissan ha retomado recientemente la actividad en su planta de Barcelona, si bien por el momento sólo hay una única línea de producción en marcha: la de la pick-up Mercedes-Benz Clase X, la cual debe seguir fabricando por obligación contractual. [...]

La multinacional japonesa dispone de cinco factorías en España: a la fábrica de automóviles en Barcelona habría que añadir otras cuatro dedicadas a la producción de diversas piezas y componentes, las cuales se sitúan de nuevo en Barcelona, Montcada i Reixac, Ávila (la cual hasta el año pasado fabricaba camiones) y Los Corrales de Buelna (Cantabria).
https://forococheselectricos.com/2020/0 ... nv200.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 25/04/2020 22:14

Nissan porta més d'un any en caiguda lliure a nivell mundial. No entenc com aquesta marca, en poc temps, ha passat de tenir bons beneficis i grans quotes de mercat a ser un absolut desastre. L'escàndol Ghosn? El seu soci Renault boicotejant Nissan des de dins per quedar-se els clients? Mala gestió? No sé... potser tot plegat.
El resultat és que està tancant fàbriques per tot arreu i la fàbrica de Nissan a Barcelona té tots els números per desaparèixer.

Una llàstima que acabi així una fàbrica que prové de l'antiga "Motor Ibérica", marca que a la vegada provenia de l'antiga Ford de l'època dels Ford T: https://ca.wikipedia.org/wiki/Ebro

En un altre país s'intentaria rescatar la fàbrica per crear nous productes, per exemple cotxes elèctrics, autobusos, o qualsevol cosa. Veurem que passa aquí, i més tal com estan les coses que no conviden a cap mena d'optimisme.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 04/05/2020 13:27

Els treballadors de Nissan inicien una vaga indefinida

El comitè d'empresa assegura que l'aturada a la planta de Montcada i Reixac té un seguiment del 100%


Imatge
Els treballadors es queixen que l'empresa "no ha aclarit en cap moment les perspectives industrials de futur" i que l'actual situació d'incertesa "sobrepassa els límits" assumibles. "L'horitzó és més incert que mai i estan en risc 3.000 llocs de treball directes i al voltant de 20.000 indirectes", segons CCOO.
http://www.elpuntavui.cat/economia/arti ... futur.html
https://www.naciodigital.cat/noticia/20 ... indefinida


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 05/05/2020 22:43

Diuen els rumors, cada vegada més clars, que Nissan es retirarà definitivament d'Europa.
El mercat europeu serà cobert per Renault, mentre que el seu soci Nissan es quedarà el mercat nord-americà i el japonès.
Renault tampoc té cap interès en mantenir aquesta fàbrica i de fet les últimes grans inversions que ha fet han sigut més avall, fora de la UE, al Marroc, on els sous són molt més baixos que aquí.

Per tant, facin les vagues que facin, ara mateix el futur d'aquesta fàbrica és el tancament. A no ser que algú altra tingui un projecte per aprofitar-la i els diners per fer-ho.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 07/05/2020 10:12

Inauguració de la planta de la ZF. Salut!

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 14/05/2020 18:08

Nissan tancarà la planta de Barcelona i traslladarà la producció a França

Imatge
Després de mesos de reivindicacions, vagues i queixes, finalment Nissan tancarà la planta de la Zona Franca de Barcelona i traslladarà la producció a fàbriques de Renault, segons ha informat aquest dijous el diari japonès Nikkei.
https://www.elnacional.cat/ca/economia/ ... 2_102.html


L'aliança Renault-Nissan ha condemnat Motor Ibèrica. El Govern de França és l'accionista majoritari de Renault, i ha apostat per endur-s'ho tot allà.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 28/05/2020 11:40

Com ja havíem avisat era una notícia que es veia venir des de fa temps.
Com es pot comprovar ha servit de molt la vaga indefinida, certs grups polítics donant "suport" als treballadors de boqueta, etc. Aquests polítics sí que no es quedaran sense feina, no com els treballadors de Nissan.

Aquest, al final, és el resultat de la política espanyola de vendre la indústria a multinacionals estrangeres i no invertir en I+D propi. Pa per avui, gana per demà.
Quina serà la propera que se n'anirà cap al seu país, l'alemanya SEAT, la francesa Alstom... ?

Enhorabona a tots els polítics espanyols/catalans i a tota la societat catalana/espanyola per, no sols permetre-ho, sinó promocionar-ho.

Menys mal que com a mínim ens quedarà el turisme de Sol i platja. Ah, no, calla, que ara amb el virus ni això...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22787
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/05/2020 13:26

Llegiu aquí https://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_de ... s_Catalans l'extensa llista d'empreses d'automoció que van existir als Païssos Catalans, i la majoria de les quals van acabar desapareixent, tot un teixit constructiu que es va deixar podrir, increïble...



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2502
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 28/05/2020 18:39

metring ha escrit:
Dijous 28/05/2020 13:26
Llegiu aquí https://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_de ... s_Catalans l'extensa llista d'empreses d'automoció que van existir als Païssos Catalans, i la majoria de les quals van acabar desapareixent, tot un teixit constructiu que es va deixar podrir, increïble...
No es va deixar podrir. Moltes vegades es va afavorir que haguessin d'acabar tancant. No volien SEAT a Barcelona, no van parar fins que ENASA va estar a Madrid, ... ... ...

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 28/05/2020 19:52

La política anti-industrial i pro-terciarització iniciada a finals dels anys 80, sumat a l'urbanisme del totxo i un discurs pseudo-ecologista (eco-pijo) dels últims anys, han estat la cirereta per acabar amb el sector productiu a aquest país.

El sector cabdal a Catalunya al segle XX; líders industrials del Sud d'Europa. Ara som només l'hotel i la platjeta d'Europa.

Un país sense indústria no pinta res a l'economia mundial. Alemanya, la Xina o el Japó són líders econòmics per mantenir i apostar per la indústria. Aquí s'ha desprestigiat durant les últimes dècades, i se n'ha fomentat el desmantellament.

El Poblenou n'és un exemple. On va néixer Motor Ibérica, per cert. El "Manchester català" reconvertit en un "pilotasso" de pisos, hotels i oficines, anomenat 22@. I venut com "el futur" i "l'economia moderna", com si els industrials fossin "passat". I els que encara hi queden, "assetjats" per la pressió urbanística terciaritzadora.

El mateix hem vist a tot l'entorn metropolità de BCN, on els Polígons Industrials cada cop són més reduïts, minvats per requalificacions de terrenys per a l'edificació de pisos.

No és el cas concret de Motor Ibérica, on l'Aliança Renault-Nissan "se l'ha carregat". Però, aquestes declaracions de fa uns dies de na Janet Sanz vénen a ser el resum de tot allò que he dit:

La dos de Colau vol "evitar" que la indústria de l'automòbil es reactivi
De fet, Sanz ha assegurat: “És ara o mai. Cal evitar que tot això es reactivi, per la qual cosa necessitem un pla estatal perquè aquesta indústria i aquests treballadors es puguin traslladar a sectors més nets”.
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 4_102.html

Més néts que fer furgonetes elèctriques?? :boig Aquest és el paradigma del desprestigi de la indústria al casa nostra. I n'estem pagant les conseqüències.

També, però, del desprestigi del cotxe particular des d'entorns pro-transport públic, pro-bici i pro-vianants, sense tenir en compte que, en molts casos, no és un caprici, sinó una eina de transport i de treball. Fem-ne autocrítica.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 29/05/2020 9:35












Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 31/05/2020 11:32

L’any 1953 l’Estat Espanyol va crear Santana Motor a Jaén per començar a industrialitzar aquella part d’Andalusia. Igual que va fer amb SEAT i FIAT, l’Estat va arribar a un acord en aquest cas amb l’anglesa Rover per fabricar els famosos tot terreny Land Rover sota llicència.

El 1985, Santana va ser venuda a Suzuki, que va fabricar amb gran èxit els models Samurai i Vitara, fins que el 1994, després de diversos anys de pèrdues, la japonesa Suzuki decideix marxar. Us sona la història?

En aquell moment es van buscar solucions per evitar el tancament. Finalment es va decidir nacionalitzar l’empresa i fou la Junta de Andalucía que se’n va fer càrrec. Es van modificar els productes existents per fer-los diferenciats de Suzuki i Rover, però va ser impossible competir amb els grans monstres que dominen el sector a nivell mundial tot i un acostament a Iveco com a soci tecnològic.

Finalment, després de molts anys d’agonia i diners invertits, l’empresa va acabar tancant definitivament l’any 2011.
Seria bo que ara que a Catalunya estem repetint la mateixa història pas per pas amb Nissan i Motor Ibérica , no ens deixéssim emportar pel populisme i les solucions “fàcils” que al final acaben ser les més difícils i perjudicials.

Més informació: https://www.motorpasion.com/clasicos/sa ... ign=repost

Imatge



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 31/05/2020 14:05




Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 20/07/2020 17:46

Dos fabricantes de baterías y dos de vehículos se interesan por la planta de Nissan en Barcelona

Las cuatro firmas, dos europeas y dos chinas, inician conversaciones

Un productor de cabinas se postula por la fábrica de Montcada i Reixac

Cuatro multinacionales, entre ellas dos fabricantes europeos de baterías y dos productores chinos de vehículos, se han interesado por la planta que va a cerrar Nissan en la Zona Franca de Barcelona. [...]

La creación en Barcelona de una gran factoría de baterías sería un gran avance para la industria española de la automoción, que está perdiendo la carrera por el coche eléctrico frente a sus rivales europeos precisamente por la carencia de fábricas de baterías que abaraten su producción.
https://www.eleconomista.es/ecomotor/mo ... -Barcelona


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 20/07/2020 20:09

Algú recorda quan Montilla assegurava que tenia gairebé tancat un acord per instal·lar una fàbrica dels xinesos Chery a Catalunya?
https://www.la-clau.net/noticia/la-firm ... lunya-5018

Va acabar en res.
Veurem com acaba aquesta vegada, però no sóc gaire optimista.

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 05/08/2020 20:59

Acord entre Nissan i els sindicats pel tancament de les plantes de Catalunya

enllac a la noticia

VILAWEB

https://www.vilaweb.cat/noticies/acord- ... catalunya/

Uns 2.500 treballadors directes seran acomiadat

La direcció i els sindicats de Nissan han arribat avui a un principi d’acord per al tancament de les plantes de la Zona Franca de Barcelona, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca, que suposarà un ERO i l’acomiadament de més de 2.525 treballadors. Es desconeix, de moment, en quins termes les dues parts han tancat l’acord.

Un dels punts on més s’han encallat els directius de l’automobilística i els representants dels treballadors en aquest procés negociador és com gestionar l’excedent de treballadors fins a finals del 2021, data en què finalment l’empresa es va oferir a tancar les plantes de la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca. Els sindicats han exigit mantenir tots els llocs de treball mentre continués l’activitat industrial en aquestes plantes i evitar acomiadaments traumàtics, a més d’un pla de reindustrialització.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1331
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 04/09/2020 16:41

Font de la informació, Vilaweb

Un fabricant de bateries elèctriques està disposat a invertir 3.500 milions d’euros per reindustrialitzar les plantes de Nissan a la Zona Franca i mantenir la plantilla de treballadors, segons ha explicat el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, en una entrevista a l’ACN. Segons Sánchez Llibre, es tracta d’un projecte ‘bastant ben elaborat’ que també actuaria com a proveïdor de Seat i d’altres plantes del sud d’Europa. Segons el president de Foment, l’empresa interessada en ocupar els terrenys vol instal·lar-se a Catalunya ‘sí o sí’, i podria crear 3.000 llocs de feina directes i 18.000 indirectes. ‘Si a Catalunya no ve un fabricant de bateries elèctriques, d’aquí 10 anys pot desaparèixer el sector de l’automòbil’, avisa Sánchez Llibre.

Tant el govern de la Generalitat com l’executiu espanyol estan al corrent de les converses amb amb aquest fabricant, del qual el president de Foment del Treball no vol donar més detalls per motius de confidencialitat de les negociacions. L’oferta s’haurà de negociar a la mesa per a la reindustrialització de Nissan. Sánchez Llibre sí que avança que el fabricant de bateries elèctriques actuaria com a proveïdor de Seat, que fa unes setmanes va anunciar una inversió de 5.000 milions d’euros fins al 2025 a la fàbrica de Martorell per fer nous models elèctrics.

La fabricant de bateries no és l’única aspirant a rellevar Nissan a partir del 2022, ja que també es treballa perquè s’hi instal·li un fabricant de busos elèctrics o una altra marca automobilística, tot i que en aquests casos les converses es troben en una fase més ‘incipient’. Sánchez Llibre puntualitza que no es tracta de Tesla, amb qui només han tingut un contacte ‘indirecte’. ‘Tenim alternatives potents i competitives que van en la direcció que quan passi el 2021 puguem aportar projectes industrials importantíssims’, assenyala el president de Foment del Treball, que vol que Barcelona continuï sent el ‘clúster més important de la mobilitat i de l’automoció’ de tot l’estat.

En qualsevol cas, segons Josep Sánchez Llibre, si properament no hi ha un productor de bateries elèctriques a Catalunya el sector de l’automoció podria desaparèixer en deu anys. ‘El primer que hem fet és buscar complicitats amb projectes internacionals que estan encantats de venir a Barcelona’, subratlla el president de la patronal. Els principals aspectes que valoren els directius de marques estrangeres, especifica, són les infraestructures i la ubicació de la Zona Franca, propera al port i l’aeroport.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”